VAROKAA DETURIN MENETTELYÄ

EI VASTUUTA

NÄIN PALVELEE ASIAKKAITAAN MATKAIMISTO DETUR SEKÄ LENTOYHTIÖ AIRFINLAND


Matkailemme vaimoni kanssa noin pari kertaa vuodessa ja nyt eteemme sattui ennennäkemätöntä toimintaa matkatoimisto Deturilta jonka palveluita me ja useat ystävämme käyttävät.

Tilasimme Matkatoimisto Deturilta häämatkan Thaimaan Phukettiin Kata Resort hotelliin elokuussa 2004. Matkamme ajankohta oli 31.10-15.11.2004.Lennot kohteeseen lennettiin Air Finlandin koneilla. Vaimoni lisäksi matkalle lähti 8 kuukautinen vauvamme.
Varausta tehdessämme varmistimme Deturin Virkailijalta että saamme lentokoneeseen Babybasketin ja hän vakuutti sen olevan varattu meille. Varmistimme vielä viikkoa ennen matkamme alkua että kaikki oli kunnossa ja meille vakuutettiin että kaikki on varattu valmiiksi.
Helsinki-Vantaa lentokentällä lunastimme lippumme Air Finlandin tiskiltä ja varmistimme että vauvallemme oli varattu babybasketti. Ilosena saimme kuulla että meille oli eturivinpaikka babybasketilla varustettuna. Asian tarkasti kaksi virkailijaa joilla oli asiasta mustaa valkoisella. Sitten jäimme odottamaan lennon alkua ja lähtöportilla meidän käskettiin jäädä viimeiseksi koska jäimme eturiviin. Paikka numeromme olivat 4a b. Vähän tässä vaiheessa ihmettelin että miten rivit voi alkaa 4:sta mutta luotin kuitenkin henkilökunnan ammattitaitoon enkä heitä asialla enempää vaivannut koska he katsoivat lippujamme ja sen perusteella meidät viimeiseksi jättivät.
Lentokoneeseen nousimme viimeisenä ja ihmettelimme kun eturivin paikalla istui vanhempi mies vaimonsa ja noin 10vuotiaan poikansa kanssa. Menimme purserin juttusille ja kysyimme että missä ovat meidän paikkamme, hän osoitti meille että tuossa nelosrivissä. Kysyimme että eikö meidän varauksesta tullut ilmi että meillä oli babybasketin tarve? Hänellä luki papereissa että kyllä se oli meille merkitty.
Pyysin häntä esimiehenä tekemään tarvittavat järjestelyt, johon hän vastasi että hän ei voi asiaan vaikuttaa ja meidän olisi välittömästi siirryttävä 4 rivin paikoille tai muuten emme saa paikkoja ollenkaan. Hänen mukaansa matkayhtiö buukkaa itse paikkansa. Nelosrivillä oli paikat a b c joten vieressämme istui vielä yksi henkilö. Meidän oli pakko ahtautua 4 riville itkevä vauva sylissä tässä vaiheessa vaimoanikin rupesi itkettämään, minulla hermo vähän kiristyi purserin välinpitämättömyyden johdosta.
Lento lähti liikkeelle ja kysyin että eikö välilaskun aikana voisi tehdä paikka muutoksia jottei itkevä vauvamme häiritsisi puolta konetta johon Air Finlandin henkilökunta ei voinut kuulemma vaikuttaa. Ylipäätänsä Dubain asti ollut lentohenkilökunta oli ylimielistä ja ei asiaa juuri huomioinut kuin takaisin kommentoimalla ikään kuin vika olisi ollut meidän.
Asiaan yritti saada muutosta jopa muut meille entuudestaan tuntemattomat henkilöt kysymällä eturivillä istuvilta ihmisiltä että voisivatko he vaihtaa paikkoja meidän kanssa. Meidän rivillä istunut nainen olisi paikkojen vaihtoon suostunut joten meidän rivistä se ei ollut kiinni.
Mutta eturivin ihmiset eivät vaihtoon suostuneet.
Moni matkustaja ihmetteli asiaa ja piti tapausta uskomattomana toimintana ja ihmisarvoisen toiminnan vastaisena. Matkan aikana saimme vauvamme nukkumaan meille ruokailuun tarkoitetuilla pöydillä, joten emme päässeet käymään vessassa tai pystyneet kunnolla syömään koko lennon aikana.
Tämän pahempaa alkua ei voisi häämatkalle jota on odotettu ja johon on säästetty paljon, voisi toivoa.
Air Finlandin lentohenkilökunnan vaihduttua Dubain välilaskun jälkeen tiedustelin että voisivatko he tehdä asialle jotain ja vastaus oli sama ei. Henkilökunta tosin oli jo paljon palvelualttiimpaa ja hekin asiaan ihmetellen suhtautuivat ihmetellen josta heille kiitos. Matka jatkui niin helvetillisesti kun se oli alkanutkin.
Kun muutama tunti lentoa oli jäljellä alkoi vyyhti purkautua. Lentokapteeni tuli ohjaamosta ja meni babybasket paikalle eturivissä istuvan miehen luo juttelemaan ja kyselemään kuinka matka oli mennyt.
Tämä pisti minun ja monen muun matkalaisen silmään ja ajattelimme että nyt syykin siihen selvisi että paikkamme oli saanut jokin meitä korkeampi henkilö selvisi. Pyysin Air Finlandin henkilökunnalta koneen kapteenin nimen ja vihjasin lentoemännälle että taitaa olla kapteenin tuttu eturivissä.
Tämän jälkeen lentoemäntä ei voinut muuta enää tehdä kuin kertoa meille että eturivissä istui yksi MATKATOIMISTO DETURIN Ruotsalaisista JOHTAJAJISTA vaimonsa ja poikana kanssa. Asiaa oli koitettu salata tähän asti mutta nyt Air Finland pystyi ja joutui pesemään kätensä sotkusta.
Voitte arvata mikä oli minun ja monen muun matkalaisen reaktioni. Sitä tuskin tarvitsee kirjoittaa. Ilmeisesti Matkatoimisto Detur toimii vain johtajiensa hyväksi ja on valmis jopa sen takia ihmisarvoa alentavaan toimintaan.
Onneksi asia selvisi niin syitä kohteluumme ei tarvinnut kauempaa etsiä. Lennon jälkeen otimme yhteyttä Deturin oppaaseen jotta kyseisen virhe ei paluumatkalle toistuisi. Opas lupasi ottaa yhteyttä suomeen korkeampiin henkilöihin jotta asiaan tulisi muutos.

Paluu lennolla eturivissä istui sama Deturin johtaja ja me istuimme samoilla vanhoilla 4 rivin paikoilla. Vihjaisin asiasta lähtöselvityksen jälkeen Deturin naisoppaalle ja hän suhtautui asiaan vain ylimielisesti, toivottaen nauraen hyvää matkaa. Helpompi hänen olisi ollut sanoa suoraan "mua ei kuule v…u kiinnosta pätkääkään missä työ istutte" sekin olisi tuntunut paremmalta.

Matkatoimisto Detur ilmoitti lisäksi vielä meille kirjeitse että hotellimme vieressä on rakennustöitä kello 8-15 välisenä aikana mikä käytännössä tarkoitti sitä että kuuntelimme rälläkän laulua ja naulapyssyn kolinaa kello 8.00-23.00 välisenä aikana joka päivä, häämatkallemme joka oli mennyt pilalle jo muutenkin.

Eli varoituksen sanan kaikille jotka eivät halua pilata reissuaan, katsokaa tarkkaan matkatoimisto sillä ainakin matkatoimisto Detur yhteistyössä Air Finlandin kanssa toimii ihmisarvojen vastaisesti ja pistää useamman lomalaisen kärsimään sen takia että heidän johtonsa pääsee mukavasti matkalle.

Hyvityksenä tästä 100 euron lahjakortti…. naurettavaa…

13

4375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota

      naurettavaa tässä on ainoastaan sun omaan napaan tuijottamises. pelle.

    • liinukka

      kiitos tiedosta varomme tästä lähtien deturin toimintaa. Tälläistä on huomattu deturilla aiemminkin. Eikä sieltä kukaan vastaa mihinkään kyselyihin jos teet, jonkinlaisen valituksen tai vain kyselyn yleensä matkastasi. Ketään ei kiinnosta, vaan eiköhän asiakkaat vähene, kun tarpeeksi monelle sattuu noita pa.....ka juttuja. Ja noihin edellisiin kommentteihin toteaisin et aika törkeää tekstiä siitä, jos haluaa maksetulle matkalleen jotain luvattua vastinettakin. No kirjoittajat luultavasti kakaroita joiden, älykkyysosamäärä ei vielä tavoittanut aivoja. Ja joiden ei tarvitse itse hankkia rahoja matkansa maksamiseen, vaan mennään vanhempien kustannuksella.

      • imettäjä

        ei voi olla todellista, että te pää punasena kirjotatte tällasta sontaa tänne. liinukkakin joku tiukkapipo-yh?
        jos teidan maailma kaatuu tollaseen, niin pysyykää kotona hikiällä. näin on.


    • J.K.L

      En ole koskaan matkustanut deturilla,ENKÄ KOSKAAN matkusta,halvalla ei voi saada hyvää,Detur on samaa luokkaa kun oli ennen kymppimatkat,eli täyttä pask..
      kanattaa valita joku hyvä ja luottettva matkatoimisto kun reissuun lähtee,ja Finnairin kone..
      Tähän ei voi muuta sanoa kun että,sitä saa mitä tilaa..

    • jotava käytynä

      Nää ääliöt viestit teille näyttää olevan henkilöiltä, jotka just on irrottautuneet pullosta eivätkä koskaan ole joutuneet toiselle mitään antamaan tai toisen puolesta tekemään.
      Olen ollut Deturin matkoilla ja saanut hyvän kohtelun. Nyt, kun omistussuhteet on muuttuneet, lienee paras varoa koko toimistoa.
      Tuo käytös kyllä osoittaa "todellista ruotsalaista" asiakaspalvelua johtajalta - työntekijä lienevät saman tasoisia.

    • Ripste

      tuollainen juttu voi varmasti potuttaa. Mutta itselläni ei ainekaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia Deturin kanssa matkoillani, päinvastoin, koska deturilta saa myös pelkkiä lentojakin turistikohteisiin toisin kuin muilla matkanjärjestäjillä. Teille taisi vain sattua mahdottoman huono tuuri.....tosin olisivat he voinut korvata hieman paremmin... :(

    • kuluttaja

      tehän olisitte voineet mennä kotikuntanne kuluttajasuojaneuvojalle vai mikä se nyt onkaan (ja voitte vieläkin mennä). Siellä ne osaa neuvoa, miten menetellä jos ei saa palvelua mitä on ostanut. Kuluttajasuojalain mukaan kun pitäisi saada mitä on tilannut.
      Tosi kurjaa, että joku matkatoimiston johtaja ökyilee ja air Finland kohtelee matkustajiaan tolleen tylysti. Esimerkiks Brussels airlinesilla oon törmännyt erityisen ystävälliseen henkilökuntaan ja hyvään palveluun. Kerran matkustin sillä ja välittyi erittäin mukava kuva koko lentoyhtiöstä. Tuli myös kuva et Belgia rulettaa! :D

    • Nainen

      pyytänyt Deturin Suomen johtajaa ottamaan yhteyttä Deturin koko konsernin johtajaan ja selvittämään asia. Todella törkeää käytöstä.

    • Netta

      jos olisikin ollut kymmenen perhettä vauvan kanssa liikkeellä. ette mitenkään kaikki olisi voinut saada sitä etupenkkiä!? Ei sillä etteikö tässä tapauksessa käytös olisi ollut törkeätä tms. mutta kannattaa kuitenkin matkaan lähtiessä aina varautua kaikkeen. Ja ihmisillä on niin erilaisia odotuksia matkasta. Toiset tosiaan säästävät ja suunnittelevat vuosia ja toiset(kuten itse9 heittelen reissuja 5-10 vuodessa. Deturillakin matkustanut useasti. Mitään tavallisesta poikkeavaa ei ole kohdalleni osunut, parempaa tai huonompaa(paitsi matkan hinta huomattavasti parempi hinta-laatusuhteeltaan)

    • Ärtynyt

      Minä olen samaa mieltä deturin toiminnasta. olen ikävä kyllä matkustanut heidän toimiston kautta pariin otteeseen ja aina sama suuri pettymys mutta nyt olen jo onneksi oppinut ettei heillä palvelu ynnä muu muutu vaikka koko ajan valittaisi.Toivotaan että siihen firmaan saadaan kunnon johto joku päivä joka ymmärtää että ilman asiakkaita ei ole firmaa eikä jengillä töitä.

    • ja tapahtuu...get over it!

      Alkuperäinen viesti näyttää olevan kolme vuotta vanha, mutta jaksaa se näköjään huvittaa vielä vuosienkin jälkeen! Kyseistä henkilöä kehoittaisin olemaan matkustamatta jatkossa kotikaupunkiaan pidemmälle, mikäli moiset pienet vastoinkäymiset saavat mielen noin sekaisin. Matkustaessa sattuu ja tapahtuu usein kaikennäköistä, eivätkä omat ennakkosuunnitelmat välttämättä toteudu sataprosenttisesti. Eri asia on, miten vastoinkäymisiä osaa käsitellä - tai tässä tapauksessa ei osaa ja antaa pikkuseikkojen pilata koko kauniin loman. Sääli.

      • detur sucks

        DETUR EI ILMEISESTI KOULUTA HENKILÖKUNTAANSA OLLENKAAN ASIAKASPALVELUUN.turha siinä on puhua että matkoilla sattuu ja tapahtuu...asiakashan maksaa k.o. matkatoimistolle palvelusta.VASTINETTA RAHOILLEEN EI TODELLAKAAN TÄSSÄ TAPAUKSESSA SAA.ellei joku sitten ole tilannut töykeää ,jopa ylimielistä palvelua.


    • mittasuhteet?

      Jos tässä tällä lennolla mielestäsi loukattiin IHMISARVOASI, niin suosittelen ottamaan selvää, mitä kyseinen termi tarkoittaa. Tai vaihtoehtoisesti voit kysyä termin merkitystä esim. Burman tai Pohjois-Korean asukkailta, jotta asiasi saisi oikeat mittasuhteet.
      Ei sillä, että Detur/Air Finland olisi toiminut oikein, mutta vähän perspektiiviä, please.

      Ja miksi, oi miksi aina löytyy näitä idiootteja, jotka matkustavat lentäen pienten vauvojen kanssa silloinkin kun ei ole ihan pakko (=lomamatkoilla)? Näiden vauvojen ihanasta äänirepertuaarista saavat sitten nauttia kaikki kanssamatkustajatkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe