NÄIN PALVELEE ASIAKKAITAAN MATKAIMISTO DETUR SEKÄ LENTOYHTIÖ AIRFINLAND
Matkailemme vaimoni kanssa noin pari kertaa vuodessa ja nyt eteemme sattui ennennäkemätöntä toimintaa matkatoimisto Deturilta jonka palveluita me ja useat ystävämme käyttävät.
Tilasimme Matkatoimisto Deturilta häämatkan Thaimaan Phukettiin Kata Resort hotelliin elokuussa 2004. Matkamme ajankohta oli 31.10-15.11.2004.Lennot kohteeseen lennettiin Air Finlandin koneilla. Vaimoni lisäksi matkalle lähti 8 kuukautinen vauvamme.
Varausta tehdessämme varmistimme Deturin Virkailijalta että saamme lentokoneeseen Babybasketin ja hän vakuutti sen olevan varattu meille. Varmistimme vielä viikkoa ennen matkamme alkua että kaikki oli kunnossa ja meille vakuutettiin että kaikki on varattu valmiiksi.
Helsinki-Vantaa lentokentällä lunastimme lippumme Air Finlandin tiskiltä ja varmistimme että vauvallemme oli varattu babybasketti. Ilosena saimme kuulla että meille oli eturivinpaikka babybasketilla varustettuna. Asian tarkasti kaksi virkailijaa joilla oli asiasta mustaa valkoisella. Sitten jäimme odottamaan lennon alkua ja lähtöportilla meidän käskettiin jäädä viimeiseksi koska jäimme eturiviin. Paikka numeromme olivat 4a b. Vähän tässä vaiheessa ihmettelin että miten rivit voi alkaa 4:sta mutta luotin kuitenkin henkilökunnan ammattitaitoon enkä heitä asialla enempää vaivannut koska he katsoivat lippujamme ja sen perusteella meidät viimeiseksi jättivät.
Lentokoneeseen nousimme viimeisenä ja ihmettelimme kun eturivin paikalla istui vanhempi mies vaimonsa ja noin 10vuotiaan poikansa kanssa. Menimme purserin juttusille ja kysyimme että missä ovat meidän paikkamme, hän osoitti meille että tuossa nelosrivissä. Kysyimme että eikö meidän varauksesta tullut ilmi että meillä oli babybasketin tarve? Hänellä luki papereissa että kyllä se oli meille merkitty.
Pyysin häntä esimiehenä tekemään tarvittavat järjestelyt, johon hän vastasi että hän ei voi asiaan vaikuttaa ja meidän olisi välittömästi siirryttävä 4 rivin paikoille tai muuten emme saa paikkoja ollenkaan. Hänen mukaansa matkayhtiö buukkaa itse paikkansa. Nelosrivillä oli paikat a b c joten vieressämme istui vielä yksi henkilö. Meidän oli pakko ahtautua 4 riville itkevä vauva sylissä tässä vaiheessa vaimoanikin rupesi itkettämään, minulla hermo vähän kiristyi purserin välinpitämättömyyden johdosta.
Lento lähti liikkeelle ja kysyin että eikö välilaskun aikana voisi tehdä paikka muutoksia jottei itkevä vauvamme häiritsisi puolta konetta johon Air Finlandin henkilökunta ei voinut kuulemma vaikuttaa. Ylipäätänsä Dubain asti ollut lentohenkilökunta oli ylimielistä ja ei asiaa juuri huomioinut kuin takaisin kommentoimalla ikään kuin vika olisi ollut meidän.
Asiaan yritti saada muutosta jopa muut meille entuudestaan tuntemattomat henkilöt kysymällä eturivillä istuvilta ihmisiltä että voisivatko he vaihtaa paikkoja meidän kanssa. Meidän rivillä istunut nainen olisi paikkojen vaihtoon suostunut joten meidän rivistä se ei ollut kiinni.
Mutta eturivin ihmiset eivät vaihtoon suostuneet.
Moni matkustaja ihmetteli asiaa ja piti tapausta uskomattomana toimintana ja ihmisarvoisen toiminnan vastaisena. Matkan aikana saimme vauvamme nukkumaan meille ruokailuun tarkoitetuilla pöydillä, joten emme päässeet käymään vessassa tai pystyneet kunnolla syömään koko lennon aikana.
Tämän pahempaa alkua ei voisi häämatkalle jota on odotettu ja johon on säästetty paljon, voisi toivoa.
Air Finlandin lentohenkilökunnan vaihduttua Dubain välilaskun jälkeen tiedustelin että voisivatko he tehdä asialle jotain ja vastaus oli sama ei. Henkilökunta tosin oli jo paljon palvelualttiimpaa ja hekin asiaan ihmetellen suhtautuivat ihmetellen josta heille kiitos. Matka jatkui niin helvetillisesti kun se oli alkanutkin.
Kun muutama tunti lentoa oli jäljellä alkoi vyyhti purkautua. Lentokapteeni tuli ohjaamosta ja meni babybasket paikalle eturivissä istuvan miehen luo juttelemaan ja kyselemään kuinka matka oli mennyt.
Tämä pisti minun ja monen muun matkalaisen silmään ja ajattelimme että nyt syykin siihen selvisi että paikkamme oli saanut jokin meitä korkeampi henkilö selvisi. Pyysin Air Finlandin henkilökunnalta koneen kapteenin nimen ja vihjasin lentoemännälle että taitaa olla kapteenin tuttu eturivissä.
Tämän jälkeen lentoemäntä ei voinut muuta enää tehdä kuin kertoa meille että eturivissä istui yksi MATKATOIMISTO DETURIN Ruotsalaisista JOHTAJAJISTA vaimonsa ja poikana kanssa. Asiaa oli koitettu salata tähän asti mutta nyt Air Finland pystyi ja joutui pesemään kätensä sotkusta.
Voitte arvata mikä oli minun ja monen muun matkalaisen reaktioni. Sitä tuskin tarvitsee kirjoittaa. Ilmeisesti Matkatoimisto Detur toimii vain johtajiensa hyväksi ja on valmis jopa sen takia ihmisarvoa alentavaan toimintaan.
Onneksi asia selvisi niin syitä kohteluumme ei tarvinnut kauempaa etsiä. Lennon jälkeen otimme yhteyttä Deturin oppaaseen jotta kyseisen virhe ei paluumatkalle toistuisi. Opas lupasi ottaa yhteyttä suomeen korkeampiin henkilöihin jotta asiaan tulisi muutos.
Paluu lennolla eturivissä istui sama Deturin johtaja ja me istuimme samoilla vanhoilla 4 rivin paikoilla. Vihjaisin asiasta lähtöselvityksen jälkeen Deturin naisoppaalle ja hän suhtautui asiaan vain ylimielisesti, toivottaen nauraen hyvää matkaa. Helpompi hänen olisi ollut sanoa suoraan "mua ei kuule v…u kiinnosta pätkääkään missä työ istutte" sekin olisi tuntunut paremmalta.
Matkatoimisto Detur ilmoitti lisäksi vielä meille kirjeitse että hotellimme vieressä on rakennustöitä kello 8-15 välisenä aikana mikä käytännössä tarkoitti sitä että kuuntelimme rälläkän laulua ja naulapyssyn kolinaa kello 8.00-23.00 välisenä aikana joka päivä, häämatkallemme joka oli mennyt pilalle jo muutenkin.
Eli varoituksen sanan kaikille jotka eivät halua pilata reissuaan, katsokaa tarkkaan matkatoimisto sillä ainakin matkatoimisto Detur yhteistyössä Air Finlandin kanssa toimii ihmisarvojen vastaisesti ja pistää useamman lomalaisen kärsimään sen takia että heidän johtonsa pääsee mukavasti matkalle.
Hyvityksenä tästä 100 euron lahjakortti…. naurettavaa…
VAROKAA DETUR
16
7854
Vastaukset
- valitettavaa
Juuri tämän takia minä en halpalentoyhtiöillä ja halpamatkatoimistoilla matkustele.
- pekka
sattuuhan niitä mokia itse kullekkin. Taidat olla itse täydellisyys - ainakin omasta mielestäsi? Pitäisikö mukulan antaa kasvaa hieman ennen pitkiä reissuja?
- jee
itelläs ei taida olla kaikki kotona... jos tekee paikkavarauksen koneeseen ja joku iso pamppu saa sen ni on kyl väärin.. olipas tyhmä kommentti sult.. miettikää ihmiset välil loppuun asti ja muitakin ihmisiä ennen ku kirjoittelette tollasii...
- JAAKKO
Kannattaiskohan pysyä kotona jos ei pysty muuntautuu yhtään!
- Pirtsakka
Ymmärrän pahan olosi täysin.
Hyvä tietää, ettei koskaan kanna rahojaan kyseisiin yrityksiin, elleivät hoida tilauksiaan rehdisti. Boikotoidaan tollasia, se on paras lääke, vaikka se ei muutakaan kokemuksianne.- terapeutti
Oletko miettinyt että jos hakeutuisitte terapiaan koko perhe, että selviäisitte tuosta ihmisarvoa alentavasta kokemuksestanne? Suosittelisin, muuten voi jäädä traumoja. JA vielä to naulapyssyn laulu, voi hyvä jumala! Hei kuule dorka, lienee parasta sinulle pysyä tästä lähtien kotona. Toivottavasti en joudu koskaan kanssasi tekemisiin.
- VinkkiVille
terapeutti kirjoitti:
Oletko miettinyt että jos hakeutuisitte terapiaan koko perhe, että selviäisitte tuosta ihmisarvoa alentavasta kokemuksestanne? Suosittelisin, muuten voi jäädä traumoja. JA vielä to naulapyssyn laulu, voi hyvä jumala! Hei kuule dorka, lienee parasta sinulle pysyä tästä lähtien kotona. Toivottavasti en joudu koskaan kanssasi tekemisiin.
Älkää nyt "palautteen" antajat lähteä tuollaiselle linjalle, kun kaveri kertoo rehellisesti fiiliksistään. Häämatkasta varmasti toivoo odotuksien mukaista ja vähintääkin varausten suhteen toimivaa matkaa! Siihen liitetään enemmän odotuksia kuin ns. seuramatkalle vaikka sellaisella olisivatkin.
Minustakin on outoa, että herroja kumarellaan vaikka tavallinen asiakas sen matkatoimistonkin työntekijän palkat ym. ostamalla matkoja maksaa. Aliarviointia matkustajaa kohtaan!!! Todella tökeröä...
- TTT
Kirjoitit asiallisesti ja selkeästi asiasi. Kuten huomaat, monella tätä palstaa selailevalla onkin tuo arvostelukyky hukassa.
Kohtelunne oli todella omituista,ymmärrän tyrmistyksenne. - heissuli
Käsittämätöntä, luulisi "pampunkin" tajuavan
että kannattaisi matkustaa muun rahvaan joukossa niin saa parantamisen varaa kokemuksen pohjalata!
Tiedän minkälaista on matkustaa jos lapsi huutaa,
hiki on itellekkin tullut vaikka lähistöllä oon istunut.
Hyvä kun varoitat!- mimosa
Jos olisi mahdollista, itse yritän aina saada paikan mahdollisimman kaukaa ajattelemattomista vanhemmista, jotka rääkkäävät pieniä lapsiaan moisilla lentomatkoilla. Jos joku tuossa on ollut ajattelematon, niin juuri ko. häämatkalaiset. Voi lapsiparkaa.
- IS ja IL
olipa tarina ja korvattu peräti 100€:lla
nyt kannattaisi laittaa juttu tai pelkkä linkki IS tai IL:lle varmaan kiinnostaisi.
jos yritys ei välitä asiakkaistaan on syytä kohdata todellisuus siitä mitä on kun yritystä suoraan poikotoidaan ostamalla matkat sieltä mistä palvelua saa.
tein juuri ostopäätöksen siitä että DETUR ei rahojani saa seuraavasta matkasta. - jasu
Kerrot asiasta kovin myöhään. Miksi? jos juttusi on tosi, on teitä kohdeltu todella törkeästi ja sen käsittely pitäisi ehdottomasti jatkua julkisuudessa.
- matias
Tämä koko alku haiskahtaa joltakin loukkaukselta. En usko koko tarinaan tuossa muodossa.
- jussi
Itse olen pari kertaa ollut Deturin järjestämällä matkalla Egyptissä. Lentoyhtiö on ollut Air Finland.
Palvelu sekä lennolla, että matkakohteissa on ollut mielestäni erittäin hyvää tai ainakin moittetonta.
Hotellien kuvaukset ovat ollet oikeita jne.
En nää itse ainakaan mitään syytä, etten käyttäisi Deturia edelleenkin. - kuuluu top 20 matkatoimisto...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1487883
eli piipittäjt suu kiinni.. - ziidah
En ymmärrä ihmisten kommentteja tähän viestiin. Miten jotkut voi kuvitella, että on matkustajan vika jos paikkavaraukset menee mönkään, että pitäisi vaan "sopeutua" tilanteeseen. Totta kai pitää saada se minkä on varannut ja moneen kertaan vielä varmistanut. Mielestäni se, onko pariskunnalla lapsi mukana vai ei, on loppujen lopuksi täysin epärelevanttia, kun täällä jotkut siihen niin takertuvat. He eivät saaneet sitä, mistä olivat maksaneet ja piste. Oli lasta tai ei, palvelu oli tällä kertaa huonoa sekä matkatoimiston että lentoyhtiön puolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176