Masennuslääke unilääkkeenä...

Anonyymi

Onko teillä, jotka olette pitkään käyttäneet jotain masennuslääkettä nukkumiseen, lääkäri (t) vain uusinut/uusineet reseptiä vuosikaudet, mitään kysymättä tai kummemmin tilanteesta keskustelematta, tai toiselle lääkärille mentäessä ei olla koskaan kysytty kauanko on ko. lääkettä käyttänyt...

Itselleni kävi niin, että tajusin liian myöhään että "ei aiheuta riippuvuutta" ei pitänytkään sellaisenaan paikkaansa, ja muutenkin toivon että olisin itse hoksannut ehdottaa lääkkeen purkamista jossain kohden, ennenkuin sen valmistus yllättäen lakkautettiin...
Tyhmyyttä on turha harmitella nyt, kun ei tullut edes mieleen... Siis hankkia pohjaa luonnollisen nukkumisen taidolle, eikä panikoida uuden lääkkeen löytämisestä tässä tilanteessa...

Mutta lääkäreiltäkin odottaisi muuta kuin sitä, että tapaamiset ovat vain muodollisuuksia lääkkeen jatkamiselle...

10

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän se lääkäri uusi reseptiä, ellet ole itse pyytänyt uusimaan sitä.

      • Anonyymi

        No kato kun en tajunnut...

        Lähinnä sitä, että mikä idea on siinä, että lääkärin täytyy uusia resepti, jos tilannetta ei potilaan kanssa koskaan arvioida, puhuta muista hoitovaihtoehdoista, selvitetä unettomuuden syitä, tai lääkkeen vähentämisestä/riippuvuusriskistä ym.

        Joidenkin lääkkeiden uusimisessa ollaan hirveän kriittisiä, kuten unilääkkeiden ja rauhoittavien. Meneekö se aina näin?


    • Anonyymi

      Tuntuu tosiaan, että ne neuroleptit ja väsyttävät masennuslääkkeet uusitaa helpoiten. Mulle tehtiin aika selväksi, että potilasjonot on isot ja yritettiin tyrkätä terveyskeskuksen asiakkaaksi.
      Tällä hetkellä ainoastaan siis soitan polin potilastoimistoon ja jätän reseptien uusimispyynnön.
      Lääkityksestä on tosi hankala keskustella ja ilmoitin kyllä kesällä jättäväni masennuslääkkeet pois.
      Unta turvaamaan on tällä hetkellä lääke, jota tulisi käyttää vain pahoihin univaikeuksiin. Oli aika järkyttynyt, kun tuo keväällä määrättiin puhelimessa ja sitten jälkeen päin luin sivuvaikutuksista.
      Varasin nyt yksityiselle psykiatrille ajan. Hän oli aiemmin paljon inhimillisempi kuin julkisen puolen tohtoro. Toivon, että tuo yksityislääkäri ottaisi kantaa lääkitykseen!

    • Anonyymi

      Mulla on myös kokemusta polin lääkäreiden suhtautumisesta lääkityksen lopetukseen. Yritin vuosia sitten moneen kertaan puhua että miten olisi jos vähennettäisiin ja lopetettaisiin. Eivät tahtoneet millään suostua edes vähentämiseen.
      Lopettamisen hoidin sitten itse kun ei lääkärit suostuneet. Vaikka kyllä siitä jälkeenpäin kiivaasti keskusteltiin.

      Jos terveyskeskuksen asiakkaana haluaa lääkityksen lopettaa tai vähentää niin ei auta muu kuin puhua siitä lääkärille. Eivät hekään sitä välttämättä rupea ehdottamaan, potilaan on oltava oma-aloitteinen.

    • Anonyymi

      Masennuslääke uni ongelmiin toi sivuvaikutuksena yölliset naurukohtaukset minun pitää päästä nauramaan jollekin joskus menee koko yö etsiessä kohdetta mutta usein aina joku asunnoton löytyy jolle nauraa

      • Anonyymi

        Katoppas youtubelta koira kusi n......n päälle


    • Anonyymi

      Yleensä kaikki masennuslääkkeet ovat koukuttavia.
      Lisäksi lekurit pääsevät ulkomaan "opintomatkoille" kun ne kirjoittavat lääkkeitä. Lääketehtaat kustantavat nuo "opintomatkat".
      Toki niillä matkoilla ei ole mitään tekemistä "opintojen" kanssa.

      Yksi sukulaiseni on matkustanut vaikka missä noilla "opintomatkoilla".

      • Anonyymi

        Lääkärien liksoilla on vara matkustella muutenkin.


    • Anonyymi

      Hei lue Kiinalainen lääketiede Elina Hytönen masennus.Saat tietoa lääkkeistä.Lue Elina voimaruoka myös.Mene akupunktioon ja kysy neuvoa sieltä saat parhaan avun.Itse käynyt siellä ja nyt olen töissä muuten en olisi pystynyt sillä mistään lääkkeestä ei saa sellaista apua.

    • Anonyymi

      Hei lue Kiinalainen lääketiede Elina Hytönen masennus.Saat tietoa lääkkeistä.Lue Elina voimaruoka myös.Mene akupunktioon ja kysy neuvoa sieltä saat parhaan avun.Itse käynyt siellä ja nyt olen töissä muuten en olisi pystynyt sillä mistään lääkkeestä ei saa sellaista apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe