Ohjeeksi aina-vihaisille tänne siirtyneille

Anonyymi

Aira yli 90 kertoi nauraen:

"Tanssi pitää virkeänä ja tuo myös huumoria elämään. Erään kerran, kun tanssimme Jari Sillanpään kanssa, kaaduimme. Ei siinä onneksi kuinkaan käynyt. Sainpahan eräissä juhlissa kertoa, että kaaduin ja jäin Jarin alle, ei sinne ole kovin moni nainen jäänytkään.

Ikäni salaisuus lienee hyvät elämäntavat. Nukun riittävästi, katson, mitä suuhuni laitan ja liikkunut olen aina. En polta tupakkaa, käytä aineita enkä paljon alkoholiakaan. Olen saanut hyvät geenit, enkä ole niitä pilannut."


Ottakaa opiksenne!

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet itsekin tänne siirtynyt.
      Vai oletko koko piiiiiiiiiiiiitkän ikäsi täällä asunut,
      Otat ite opiksesi.

      • Jotkut ovat nähtävästi syntyneet yli seitenkymppisinä.

        Niinkuin Loiri laulaa jotenkin näin, että "ukkoina jo syntyy sylilapset".


      • Anonyymi

        Ei Aira -90 v. ole täällä käynyt.


    • Olipa siinä ohjetta kerrakseen; saada hyvät geenit (mistäs niitä tämän ikäinen enää?) ja kaatua Jari Sillanpään alle.

      Taidan minä nuo ohjeet hylätä. Pitäköön Aira ominaan.

      • Anonyymi

        Hih, - juuri niin noita lauseita lukiessani ajattelin.


    • Anonyymi

      Tuohanvon joku vanha juttu, Jari varmaan painoi silloin paaaljon vähemmän kuin nyt.

    • Minä en ole siirtynyt mistään mihinkään, tässä samassa tuolissa kirjoittelen niinkuin aina ennenkin, kirjoitellessani 60 .
      Enkä yhtään vihainenkaan ole mihinkään suuntaan. Se olisi liian rasittavaa touhua vanhalle ihmiselle.

      • Anonyymi

        Niin minustakin!
        Ja tästä puhumattakaan!

        Ikäni salaisuus lienee hyvät elämäntavat.
        Nukun riittävästi,
        katson, mitä suuhuni laitan
        liikkunut olen aina.

        En polta tupakkaa,
        käytä aineita enkä paljon alkoholiakaan.

        Olen saanut hyvät geenit
        enkä ole niitä pilannut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minustakin!
        Ja tästä puhumattakaan!

        Ikäni salaisuus lienee hyvät elämäntavat.
        Nukun riittävästi,
        katson, mitä suuhuni laitan
        liikkunut olen aina.

        En polta tupakkaa,
        käytä aineita enkä paljon alkoholiakaan.

        Olen saanut hyvät geenit
        enkä ole niitä pilannut."

        Ja se huumori on aina ollut minun asiani,
        jo veljeni osasivat paljon hauskoja juttuja,
        ja minä olin heidän kiitollisena kuulijanaan. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin minustakin!
        Ja tästä puhumattakaan!

        Ikäni salaisuus lienee hyvät elämäntavat.
        Nukun riittävästi,
        katson, mitä suuhuni laitan
        liikkunut olen aina.

        En polta tupakkaa,
        käytä aineita enkä paljon alkoholiakaan.

        Olen saanut hyvät geenit
        enkä ole niitä pilannut."

        Minun ikäni perimmäinen salaisuus on (eikä sekään oikeastaan mikään salaisuus ole, kun lukee papreissani), että olen syntynyt -48.

        Luultavasti osaan vielä vanhoilla päivillänikin vihastua tarpeen tullen, esim. jos Siltsu kaatua rojahtaisi päälleni.
        Silmät kiinni en muista syöneeni. Tottahan toki katson mitä syön.
        Aineita olen käyttänyt pitkän elämäni aikana varmaan päivittäin, jotain ainetta ainakin.

        Geenit nyt ovat mitä olen sattunut menneiltä sukupolvilta saamaan. Kyllä nämä minulle ovat riittäneet vallan mainioosti. En varmaan haluaisi vaihtaa ainakaan Airan kanssa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minun ikäni perimmäinen salaisuus on (eikä sekään oikeastaan mikään salaisuus ole, kun lukee papreissani), että olen syntynyt -48.

        Luultavasti osaan vielä vanhoilla päivillänikin vihastua tarpeen tullen, esim. jos Siltsu kaatua rojahtaisi päälleni.
        Silmät kiinni en muista syöneeni. Tottahan toki katson mitä syön.
        Aineita olen käyttänyt pitkän elämäni aikana varmaan päivittäin, jotain ainetta ainakin.

        Geenit nyt ovat mitä olen sattunut menneiltä sukupolvilta saamaan. Kyllä nämä minulle ovat riittäneet vallan mainioosti. En varmaan haluaisi vaihtaa ainakaan Airan kanssa.

        Voi Tellukka sinähän olet untuvikko meikäläisen verrattuna?
        Kyllä minä muistan sen vuoden 1948 putosin jäihin naapurin Albiinin kanssa ja koulussa nauroivat:olitko Albiinin kanssa uimassa?
        Uimataitoni pelasti minut ja Albiinin rauhoitteleli, älä luovuta,kyllä me täältä vielä ylös päästään.
        Koen taas yhtä selviytymistä,en tosin avannossa, mutta poikani taposta.
        No se siitä ama


    • Anonyymi

      Voi dziisus, pitikö tuokin iänikunen vanha repliikki taas toistaa aloituksessa. Aikooko aloittaja ehkä aloittaa palstalaisten kuoliaaksi naurattamisen, Airan säestyksellä?

    • Anonyymi

      Tämä ikätuuletus 70-palstalla on tuonut esiin joukon katkeroituneita ja elämälle loukkaantuneita kirjoittajia, joiden mielestä kenenkään toisen ajatukset eivät ole mistään kotoisin. Omat vain.
      Vuosien ajan palstalla on käsitelty monen sortin asioita, muistan, että jo 60palstalaisina oli hyvä meininki, monet iloiset ja sujuvasanaiset kirjoittajat toivat hyvää mieltä palstalle. mutta mikä sitten matoikaan aiheuttaa muutoksen.

      Joku ehkä kuoli pois, muistan ainakin Senjora Lyylin, joka jätti palstan jo kauan sitten, moni muukin tuttu kirjoittaja siirtyi muille maille. Yhä heitä kaivataan.
      Uudelle palstalle siirryttäessä alkoi ilmeisesti ikä kiristää ohimoita, sen huomaa nyt, kun kuuskymppisistä on siirtynyt joukko kirjoittajia tälle puolelle. Se on ottanut tulijoihin koville. Niinpä ilmapiiri meni kertaheitosta sellaiseksi, että entiset palstalaiset etsivät jo muita kanavia.
      Se on tietysti tulijoiden toiveenakin. Mutta huomattava, että ne kuuskymppisten kaunat ja riitaisuus siirtyvät lyhentymättöminä tälle puolelle. On turha syyttää entisiä palstalaisia ilmapiirin laadusta, kun täällä ei ole enää ketään entistä.

      Loan heiton takia on kirjoitettava anonyynminä.

      • Anonyymi

        Sanonta pitää paikkansa . Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Olisi kannattanut olla aikanaan loukkaamatta toisia, pröystäilemättä eturiviläiseksi itseään mainiten ja monta muuta juttua, joilla sai jo yli 10 vuotta sitten itselleen vastenmielisen maineen. Täällä 70 :lla olisi ollut hyvä tilaisuus alkaa puhtaalta pöydältä, mutta ne vanhat jutut seuraa mukana. Anonyyminä heitellään lokaa silmille ja sitten joku kristallipallostaan muka tietää , kuka heittelee ja miksi. Kateudesta varmaan, se on yleisin selitys. Aina on joka palstalla ollut kahnausta, mutta ei kuitenkaan varsinaista ikäsyrjintää . Palstan rakastetun kirjoittajan ajojahti on asia, joka loukkaa koko palstaa.


      • """On turha syyttää entisiä palstalaisia ilmapiirin laadusta, kun täällä ei ole enää ketään entistä."""

        Mutta olethan sinä vielä täällä sen "loistavan meininkisi" kanssa.
        Ettet vain olisi itse Senjora Lyyli, jota kaipailet?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """On turha syyttää entisiä palstalaisia ilmapiirin laadusta, kun täällä ei ole enää ketään entistä."""

        Mutta olethan sinä vielä täällä sen "loistavan meininkisi" kanssa.
        Ettet vain olisi itse Senjora Lyyli, jota kaipailet?

        En ole kaipaamasi se Lyyli, vaan toinen, jolla on samanlainen kirjoitustyyli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole kaipaamasi se Lyyli, vaan toinen, jolla on samanlainen kirjoitustyyli.

        No eiköhän teitä yksi tuon tyylinen palstalle riittäne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kaipaamasi se Lyyli, vaan toinen, jolla on samanlainen kirjoitustyyli.

        Lyyli ei osannut tehdä lauseita vaan kirjoitti yhteenpötköön kaikki. Ei myöskään isoja kirjaimia. Sellaista pitkäpiimäistä jorinaa josta ruune tykkäsi.


      • Kirjoittaja puhuu täyttä asiaa.

        Kirjoittelupalsta on muuttunut taistelu-areenaksi.
        Me mittelemme toisiamme henkisinasein nyt kun voimme tehdä sen loanheiton aonyymeinä.

        Olemme sivistyskansaa,vai olemmeko?
        Kirjoittaja näkee asian todella,niinkuin se todella on.
        Onko meillä kirjoittajilla todella näin paha olla,että näemme toisessa kirjoittajassa toisessa eriävässä mielipiteensä uhkan omalle ajatuskannalle
        Suomi on vapaa maa ,ei ainakaan tällä keskustelufoorumilla.
        ajatus aman


      • Tellukka kirjoitti:

        """On turha syyttää entisiä palstalaisia ilmapiirin laadusta, kun täällä ei ole enää ketään entistä."""

        Mutta olethan sinä vielä täällä sen "loistavan meininkisi" kanssa.
        Ettet vain olisi itse Senjora Lyyli, jota kaipailet?

        Muistaakseni hän oli ruuneperi ja niitä oli todella ilo lukea.
        Sit transit gloria mundi.


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kirjoittaja puhuu täyttä asiaa.

        Kirjoittelupalsta on muuttunut taistelu-areenaksi.
        Me mittelemme toisiamme henkisinasein nyt kun voimme tehdä sen loanheiton aonyymeinä.

        Olemme sivistyskansaa,vai olemmeko?
        Kirjoittaja näkee asian todella,niinkuin se todella on.
        Onko meillä kirjoittajilla todella näin paha olla,että näemme toisessa kirjoittajassa toisessa eriävässä mielipiteensä uhkan omalle ajatuskannalle
        Suomi on vapaa maa ,ei ainakaan tällä keskustelufoorumilla.
        ajatus aman

        """Kirjoittelupalsta on muuttunut taistelu-areenaksi."""

        Kuinka niin "muuttunut"? Milloin se on muuttunut? Siitä on varmasti hirmu kauan, kun lukee tuolta arkistosta tämän palstan ketjuja, niin ihan samaa mittelöähän täällä on ollut aina, pahempaakin.


      • Anonyymi

        tulee lokaa kirjatuneiltakin


    • Anonyymi

      Tais tuo Vesa-Matti pitää Airan virkeänä :D

      • Anonyymi

        Airallahan oli Ekku, itseään paljon nuorempi mies.


    • Täytyykin hipsutella hissuksiin täällä, etten loukkaisi palstaa ja varsinkaan loukkaisi palstan rakastettua kirjoittajaa, jonka ajojahtiin osallistun ilmeisesti koska olen muualta tänne siirtynyt.

      Olen ollut kuuntelemassa Airaa useasti ja kerran kun Aira ja Pirkko Lahti
      vetivät tilaisuuden.
      se oli verraton positiivisuuspläjäys.

    • Anonyymi

      Tanssahtelemaanko sitä pitää nyt lähteä.

      • Jos ei Tanssi innosta ja Huumoria haluaa, niin kannattaa mennä vaikka elokuviin
        katsomaan Teräsleidejä.
        En ole aikoihin kuullut niin paljon naurua elokuvissa käydessäni.
        Maha kippurassa me naurettiin.

        En tiedä onko ikäpolvielokuva, että nuoret ei taju sitä huumoria mitä me vanhat mummelit siitä löydetään.
        Mainioita roolisuorituksia.


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Jos ei Tanssi innosta ja Huumoria haluaa, niin kannattaa mennä vaikka elokuviin
        katsomaan Teräsleidejä.
        En ole aikoihin kuullut niin paljon naurua elokuvissa käydessäni.
        Maha kippurassa me naurettiin.

        En tiedä onko ikäpolvielokuva, että nuoret ei taju sitä huumoria mitä me vanhat mummelit siitä löydetään.
        Mainioita roolisuorituksia.

        Täytyypä mennä katsomaan.


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Jos ei Tanssi innosta ja Huumoria haluaa, niin kannattaa mennä vaikka elokuviin
        katsomaan Teräsleidejä.
        En ole aikoihin kuullut niin paljon naurua elokuvissa käydessäni.
        Maha kippurassa me naurettiin.

        En tiedä onko ikäpolvielokuva, että nuoret ei taju sitä huumoria mitä me vanhat mummelit siitä löydetään.
        Mainioita roolisuorituksia.

        Jaa mitkä teräsleidit, ovatko hekin jonkin palstan anonyymikkoja??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa mitkä teräsleidit, ovatko hekin jonkin palstan anonyymikkoja??

        Teräsleidit on tammikuun alussa ensi-iltaan tullut kotimainen elokuva.
        Pamela Tolan ohjaama elokuvan kolmen sisaruksen "matkasta"

        Siinä esiintyvät Seela Sella ja Saara Pakkasvirta ja pääosassa Leena Uotinen sisaruksina,
        välillä palataan menneisyyteen ja vietetään syntymäpäiviä.

        Kävin sen katsomassa, se on hyvä ja hauska, siinä nähdään ihmiselon koomisuus monissa eri tilanteissa.
        Suosittelen lämpimästi.


    • Anonyymi

      Keitä nämä vihaiset ovat, jos saan kysyä?

      • Anonyymi

        Anonyymeja, hyvänen aika. Kaikki niitä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymeja, hyvänen aika. Kaikki niitä ovat.

        Anonyymeja on ollut ennenn ja jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymeja on ollut ennenn ja jälkeen.

        Niitä riidan haastajia kait tarkoittaa.


      • Anonyymi

        Olen avoin anonyymi, enkä vihainen lainkaan, vaikka erimielinen monta kertaa. - Nm. Ma oon mika oon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen avoin anonyymi, enkä vihainen lainkaan, vaikka erimielinen monta kertaa. - Nm. Ma oon mika oon

        Joo, erimielinen pitää olla, kun on vankat perusteet.

        Mutta kun on näitä nälvijä-anomyymejä, jotka nimittelevät, vääritelevät asioita, kyselevät turhamaisuuksia, joihin tekis mieli vastata: vittuako se sinulle kuuluu, ovat ylimielisiä ja muutoinkin yrittävät kiusata ja haastaa riittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, erimielinen pitää olla, kun on vankat perusteet.

        Mutta kun on näitä nälvijä-anomyymejä, jotka nimittelevät, vääritelevät asioita, kyselevät turhamaisuuksia, joihin tekis mieli vastata: vittuako se sinulle kuuluu, ovat ylimielisiä ja muutoinkin yrittävät kiusata ja haastaa riittaa.

        Tajuan tarkoituksesi, mutta on kovin vaikeaa sanoa ja esittää kaikki asiat kaikille sopivasti. Vaikka laulaisit enkelten kielin ja mielin, niin aina se on jollekulle paha eikä sovi pirtaan.

        Tämän ikäisten tarttis jo varmaan hieman ymmärtää ja koettaa katsella vähän sormien välistä. Kun on sitä matkaa takana ja monenmoista koettuna. Vai eivätkö kaikki olekaan jääneet 'tiejyrän' alle? - Nm. Syvissä(kin) vesissä uinut


    • Anonyymi

      Ehkä Airalla on jotenkin hyvä asenne elämään. Ihmettelen vain sitä, että on todella tyly ja töykeä ihmisiä kohtaan jos ei ole kamerat paikalla.. tästä paljon kommetteja ihmisillä. Jotain on pielessä, jos julkisuus tekee paremmaksi ihmiseksi.

      • Anonyymi

        Kyllä se näin vanhempaakin palstalaista harmittaa, kun Aira aina vain nuorempia adoniksia kaappaa itselleen. Itse, kun joskus harvoin saa kampitettua kävelykepin hantaakilla kihdin ja maksakirroosin runteleman ukon, niin siihen on sitten tyytyminen. Joku tietysti kohta väittää tämän olevan kateutta, mutta näin se vain menee.


      • Anonyymi

        Onko noin totuus Airasta todellakin?

        En ole tavannut häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin totuus Airasta todellakin?

        En ole tavannut häntä.

        Ei todellakaan. Ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee eikä aina kaikkea sitäkään, mitä näkee. - Nm. Kateus vie kalatkin ...


    • Anonyymi

      Aloittajalle:
      Ketkä nyt tässäkin ketjussa olivat niitä peräänkuuluttamiasi (ja halveksimiasi) aina vihaisia uusia tänne siirtyneitä?

    • En ole vihainen, enkä edes äreä.
      Minulla on asiat niin hyvin kuin voin yleensä toivoa. Aina on sellaisia joilla menee paremmin, mutta ei se minua häiritse.
      Ei ole terveellistä olla aina piikit pystyssä ja puolustuskannalla.
      Kävin viisi vuotta lähes päivittäin syöttämässä miestäni hoitopaikassa, kotihoito alkoi muuttua mahdottomaksi kun kunto huononi.
      Vaikka miehen kuolemasta on aikaa, olen edelleen iloinen kun näen jonkun hoitohenkilökunnasta, kun näemme kenen tahansa kanssa niin halataan, pyytävät käymään kahvilla.
      Sielläkin käydessä olisi voinut etsiä vikoja ja valittaa milloin mistäkin, asiasta sanoin asiallisesti, mutta en jatkanut sen kummemmin.
      Kyllä minustakin vikoja löytyy, ehkä enemmän kuin monesta muusta, pitää lisätä että ei mene itsekehuksi koko viesti.

    • Anonyymi

      Aina vihainen UUSI missä niitä on ?

      • Anonyymi

        Ei tietoa, eikä hajuakaan !


    • Anonyymi

      Eipähän ole Sillanpäällä keikkoja enää 👹👹👹🤮🤮🤮☠☠☠

    • Anonyymi

      En osaa olla vihainen tai jopa vihata jotakin joka juo viinaa tai käyttää huumeita.
      Ihan absurdi ajatuskin.
      Omapahan on elämänsä. Ei kuulu minulle.
      Ei vienyt viina eikä huumeet laulunääntä sen pahemmin Kari Tapiolta
      kuin Jari Sillanpäältäkään.
      Kyllä kuuntelin ja kuuntelen molempia edelleenkin.

    • Anonyymi

      Aira on mikä on. Jotku tykkää, mielestäni hän on tyrkky ja huomionkipeä. Eräs Hyrsylänmutkassa käynyt sanoi että Aira ei huomoinut ketään kunnes paikalle saapui silmäätekeviä tai toimittajia.
      En tiedä, sellaisesta luin.
      Minua kmmottaa hänen naurunsa, samoin Arja Koriseva nauraa korvia vihlovasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      27
      2678
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2245
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      84
      1555
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1441
    5. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1433
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      97
      1350
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1128
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1122
    9. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      70
      1118
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1059
    Aihe