Katsoin juuri viimeisimmän sähkölaskuni, ja se on yli 250€... Mistähän helvetistä tälläinen summa yhtäkkiä tulee? Saan laskun muutaman kuukauden välein, joten miten ihmeessä voin vuokra-asunnossa kuluttaa näin paljon sähköä, kun perus sähkälasku ei edes maksimissaan ole ollut 10% tästä aiemmin.
Olen asunut asunnossani, ja samassa taloyhtiössä jo melkeinpä 9 vuotta, ja nyt tulee tälläinen, ja siitä pitää tietysti alkaa tappelemaan. Vaihdoin sähköyhtiötä noin 3 vuotta sitten, silti, mitään tälläistä ei ole aiemmin tapahtunut.
Mistä vitusta oikein on kyse?
Mitä helvettiä?
16
85
Vastaukset
- Anonyymi
Siis lisätietoa. Katsoin aikaisempia laskujani, Ne ovat olleet vähemmän yhdessä VUODESSA kuin mitä he nyt hakevat kuukaudelta.
Viimeisin lasku oli 19€, ja oli maksettavana 30.10.2019. Tämän laskun eräpäivä on 17.1.2020 ja hintaa siis yli 230 euroa, ei 250 euroa :D Mitä vittua oikeasti :D
Katsoin erittelyä, ja normaalisti näiden muutaman vuoden aikana olen ympäri vuoden olen käyttänyt noin 200 kWh edestä virtaa joka kuukausi. Nyt olen näemmä käyttänyt virtaa 4604.41 kWh edestä YHDESSÄ KUUKAUDESSA :D
Ei saatana nyt on jotain todella vikana, ei sitä ihminen millään kykene käyttämään kyseistä määrää sähköä pienessä kaksiossa, missä ei ole sähkölämmitystä :D En tiedä mitä ydinkokeita täällä pitäisi harjoittaa että saisin kulutukseni nousemaan 200:sta 4500:n :D
AuttakaaJos tuo on todellakin kuukaudessa, olisi se 6,2 kW jatkuvaa tehoa. Se on kuin olisi hella kokoajan täysillä. Kannattaa reklamoida asiasta.
- Anonyymi
Kirjauduppa ensiksi sähkömyyjan sivuille ja katso sieltä viimevuoden kulutus.
Mahdollisia virheitä
-Onko taloyhtiössä tehty sähköpuolen kunnossapitotöitä, eli jokin "ylimääräinen"
kulutus on ohjautunut sinun lukemamittarin kautta. (isännöitsijä/talohuoltoon yhteys.
Lukema-ilmoitus jonkin toisen asukkaan mittarista. (käytetty lämpölamppuja ym)
-Puolisokea mittarinkukija.
-Itsellä kävi niin, että mittarinlukema tuli "täyteen (99999) ja aloitti laskurin nollasta.
Kesäpoika kävi lukemassa mittarin, ihmetteli aikansa ja raapusti jotain lukuja
paperille. Kysyin , huomasiko että mittari oli menyt nollankautta ympäri.
Eipä ymmärtänyt mitä tarkoitin.
Viikonpäästä saapui verkkoyhtiön vanhempikaveri lukemaan uudestaan mittaria.
Eli olisinko saanut yli 10 ooo kwh laskun 400kwh sijasta tuon osaamattoman oppipojan lukemailmoituksesta - Anonyymi
Saat tietenkin eri laskut siirrosta ja energiasta, kumpaa laskua nyt olit tutkinut?
Tuo määrä 4604.41 kWh, onko se laskuun merkitty ja mille aikavälille, vai oliko se vain omaa laskemistasi?
Ei voi olla mahdollista että olisit selvinnyt parin kympin sähkölaskuilla yhteensä, per kolme kuukautta.- Anonyymi
Siirtomaksut tulee aina silloin tällöin. Tämä kulutus oli siis merkittynä yhdeltä kuukaudelta. Laskussa näkyy selvästi kun kulutus pysyy 200 kWh laitamilla muutaman vuoden, graafisesti esitettynä, ja marraskuussa alkaa nousu. Joulukuun kohdalla määrä ylittää vuosittaisen kulutukseni yhden kuun aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siirtomaksut tulee aina silloin tällöin. Tämä kulutus oli siis merkittynä yhdeltä kuukaudelta. Laskussa näkyy selvästi kun kulutus pysyy 200 kWh laitamilla muutaman vuoden, graafisesti esitettynä, ja marraskuussa alkaa nousu. Joulukuun kohdalla määrä ylittää vuosittaisen kulutukseni yhden kuun aikana.
Jotain outoa on.
Oletko katsonut lukemia itse mittarin taulusta, kuinka ne täsmäävät sähköyhtiön tietoihin. Ilmeisesti on kuitenkin etäluettava mittari. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain outoa on.
Oletko katsonut lukemia itse mittarin taulusta, kuinka ne täsmäävät sähköyhtiön tietoihin. Ilmeisesti on kuitenkin etäluettava mittari."Oletko katsonut lukemia itse mittarin taulusta, kuinka ne täsmäävät sähköyhtiön tietoihin. Ilmeisesti on kuitenkin etäluettava mittari."
Hyvä neuvo. Sorkkarauta vaan käteen ja sähköpääkeskukseen katsomaan mittaria. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oletko katsonut lukemia itse mittarin taulusta, kuinka ne täsmäävät sähköyhtiön tietoihin. Ilmeisesti on kuitenkin etäluettava mittari."
Hyvä neuvo. Sorkkarauta vaan käteen ja sähköpääkeskukseen katsomaan mittaria.Onko niinkin avuttomia ihmisiä jotka ei pääse edes omaa mittariaan näkemään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko niinkin avuttomia ihmisiä jotka ei pääse edes omaa mittariaan näkemään?
Kerrostalossa mittarit ovat sähköpääkeskuksessa, ja sinne ei asukkaan avaimilla pääse. Avuttomuudesta ei siis ole kysymys.
- Anonyymi
"Kirjauduppa ensiksi sähkömyyjan sivuille ja katso sieltä viimevuoden kulutus."
Joko taas ollaan vaatimassa aloittajalta liikaa , mistä vitusta tänne kohta tulee turhia kyselyitä jos kaikki ihan itse tarkistaisivat laskunsa oikeellisuuden?- Anonyymi
Niin, kyllä se vaan on parempi mukisematta maksaa se lasku, oli se
sitten oikein tai väärin laskutettu.
Näin oikeusvaltiossa ryöstetään laillisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kyllä se vaan on parempi mukisematta maksaa se lasku, oli se
sitten oikein tai väärin laskutettu.
Näin oikeusvaltiossa ryöstetään laillisesti.Varsinkin kun sähkölaskujen valitukset ovat 99 %:sti aiheettomia.
- Anonyymi
Eli tämäkin aloitus lienee 99 prosenttisesti palsta aktivointia!
- Anonyymi
Aloittaja muuttanut vasta asumaan velkaloossiin mutsin peräkammarista eikä tajua että mutsinsa ei pese enää pojun pyykkejä...
kyllä ne sähkömittaritkin menee rikki ja tulee lukemavirheitä.
eli aina kannattaa kysellä sähkölaitokselta kun ny ensin katsoo aikavälit ja mietti onko ottanut vaikka ilmalämpöpumput tms
voihan sun sähköäsi käyttää joku naapurikin, jos vaikka on yhdistänyt jonkun johdon.- Anonyymi
Onhan noita ollut sähkömittareita ristissä toisen asunnon kanssa, että ovat maksaneet toistensa sähköt. Saman kokoisissa asunnoissa on kulutuksetkin niin saman suuruisia ettei ole vuosikausiin huomattu mitään. Kun sitten naapuriin muuttaa himosaunoja tai -kokkailija, alkaa toinen naapuri ihmetellä äkisti suurentunutta sähkölaskuaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832