Entäs käytätkö pitkiä kalsareita talvella? Vapaa-ajalla? Töissä?
Ootko kokeillu talvipyöräilyä?
64
119
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä ole talvesta tietoa.
- Anonyymi
Se on kyllä totta. No entäs muina talvina?
- Anonyymi
En ole enkä käytä
- Anonyymi
Etkö käytä edes pakkasella? -15, jos olis?
- Anonyymi
Töihin mennyt parina päivänä pyörällä viime viikolla, mutta täällä on syksyinen ilmasto. Ei lunta missään ja 4 lämmintä. Vastaa jotain syys-lokakuun ilmastoa.
En ilmastosta huolimatta kauheesti talvikaudella pyöräile sillä polkupyörästäni puuttuu asianmukaiset pimeällä ajon varusteet.
Polkupyörään vaaditaan lamppu pimeällä ajaessa ja poliisi voi sakottaa pimeitä lamputtomia pyöräilijöitä. Riskillä oon ajanut työmatkat pari kertaa silti- Anonyymi
Äkkiähän sä jostain lähimarketista nappaat sellaisen taskulampun pidikkeellä. Tuo lämpö on totta täällä mullakin, unohdin kun äsken vähän ripotteli lunta.
- Anonyymi
Eihän tuo nyt mikään ongelma ole. Nykyään saa helposti kiinnitettävät ja USBllä ladattavat etu- ja takavalot mistä vaan.
- Anonyymi
Olen ja käytän talvella.
- Anonyymi
Hyvä. Ei kannata palelluttaa itseään. Mun pitää varmaan mennä päiväunille lepäämään, kun ajatukset hortoilee miesten pitkissä kalsareissa..
- Anonyymi
Tulee pyöräiltyä talvella tai ainakin silloin pyöräilen, kun ilmat ja keli on suotuisa siihen hommaan. Tulee käytettyä pitkiksiä talvella, ei tarkene ilman, vaikka ei pakkasta paljon olisikaan, niin monesti tuulee kylmästi🤧
- Anonyymi
Yleensä mitä lähempänä merta on, sitä enemmän tulee. Ja pohjoisessa on sitten jo pakkasta. Varmaan jossain etelän sisämaassa vaan tarkenis ilman. Kaukana mereltä.
- Anonyymi
Talvella vaarallista pyöräillä:((
Talvella kalsarit,))
pyörämies.- Anonyymi
Mä varmaan laittaisin jotkut talvirenkaat, jos pyöräilisin talvella,
- Anonyymi
Pyörällä talvellakin kohtuuden rajoissa, ja käytän kalsareita talvella. Kelin mukaan mennään, vaikka ajaahan se rahtarikin kelillä kuin kelillä...😉
- Anonyymi
Varmaan se rahtarikin käyttää pitkiä kalsareita, talvella, ei ehkä kesällä :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan se rahtarikin käyttää pitkiä kalsareita, talvella, ei ehkä kesällä :)
Tarinan mukaan rahtari "ajaa" myös punaisella sateella😁.
Mutta kyllä talvella pitää olla sellaiset sporttikalsarit, jos meinaa pyöräillä pakkasella. Sama pukeutumisperiaate kuin rinteeseen, toki hieman kevyemmin. Voihan ne kalsarit olla ihan seksikkäätkin, kuin leggingsit naisen päällä?
Sopivasta kun puristavat oikeista kohdin.
T. M40, hetero😊 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kyllä talvella pitää olla sellaiset sporttikalsarit, jos meinaa pyöräillä pakkasella. Sama pukeutumisperiaate kuin rinteeseen, toki hieman kevyemmin. Voihan ne kalsarit olla ihan seksikkäätkin, kuin leggingsit naisen päällä?
T. M40, hetero😊Sellainen sexy pitkä kalsarinen mies mulle tulikin mieleen tästä. Mutta vain yksi tietty mies. Vähän hikisenä, ulkolenkin jälkeen väsyneenä, posket punaisena, pitkissä kirjavissa kalsareissa. Halaisin ja pitkään:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T. M40, hetero😊Pidän talvella kalsareita farkkujen alla, koska työnikin vuoksi joudun välillä olemaan ulkosalla. Ja täällä pohjoisessa voi aamun lauha keli muuttua päivän aikana yli -20C pakkaslukemiin. Ei ne ohuet sporttikalsarit paljoa hiosta kevyessä työssä.
Ja näkisin ihan mielelläni muutamia työpaikan naisia pelkissä leggingseissäkin. Sehän riippuu ihan vartalon rakenteesta kenen päälle ne sopii....😉
- Anonyymi
Kerrospukeutuminen ilman kalsareita onnistuu. Juoksutrikoot säämiskähousujen päällä, hiihtohousut päällimmäisenä uskon pärjääväni myös kovemmilla keleillä? 20 asteen pakkaset vielä kokematta. Buzz- huivi naaman eteen ja tupla hanskat/ kypärämyssy ja lämpimät kengät oletan riittäviltä talveen?
- Anonyymi
Taidat olla lapissa asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla lapissa asti.
Ihan pks pyöräilen ;)
- Anonyymi
Pyöräilen kaikki matkat paitsi nyt tänää, kun tuuli liikaa. Rakastan pyöräilyä ja siitä tulevaa vapauden tunnetta. Autoa en kaipaa. Kun tätä auetta ei olla suunniteltu autoilijalle.
Kyllä puen pitkä kalsarit riipuen kelistä, mutta lähes aina minulla. Työnantaja vaatii lamppua kypärää niin ainakin oma virman pääjohtaja tiedoissa luki aikoinaan.- Anonyymi
Sä asut varmaan jossain Helsingin kantakaupungin alueella. Muu suomi kun on tarkoitettu nimenomaan autoilijoille eikä pyöräilijöille/kävelijöille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä asut varmaan jossain Helsingin kantakaupungin alueella. Muu suomi kun on tarkoitettu nimenomaan autoilijoille eikä pyöräilijöille/kävelijöille.
Puppua. Kyllä muuallakin liikutaan muuten kuin omalla autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puppua. Kyllä muuallakin liikutaan muuten kuin omalla autolla.
Liikutaan toki. Pyöräillään autojen seassa ja ohiajavat autot saattaa vähän tönäistä jopa satasen vauhdissa. Itse pyöräilen aina jalkakäytävällä, jos ei ole pyörätietä tarjolla. Pakko kun ei uskalla autojen sekaan. Helsingin pyöräkaistat on jotain luksusta. Mutta enpä tiedä onko niitä muissa suurissa kaupungeissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikutaan toki. Pyöräillään autojen seassa ja ohiajavat autot saattaa vähän tönäistä jopa satasen vauhdissa. Itse pyöräilen aina jalkakäytävällä, jos ei ole pyörätietä tarjolla. Pakko kun ei uskalla autojen sekaan. Helsingin pyöräkaistat on jotain luksusta. Mutta enpä tiedä onko niitä muissa suurissa kaupungeissa.
Mulla ei ole työmatkalla mitään pyörätietä tarjolla. Siellä mä suhaan ajoradan reunaa, autojen nopeus on 40-80 km/h välillä.
Onhan noita pyöräkaistoja muuallakin. Ei voi olla noin pihalla muista kaupungeista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole työmatkalla mitään pyörätietä tarjolla. Siellä mä suhaan ajoradan reunaa, autojen nopeus on 40-80 km/h välillä.
Onhan noita pyöräkaistoja muuallakin. Ei voi olla noin pihalla muista kaupungeista.Ihan pihalla Suomen muista vastaavista pyöräkaistoista. Pitää jatkossa katella. Toivottavasti niitä on. Tuo ajoradan reunassa suhaaminen on vaarallista musta. Kun autot menee samaan suuntaan etkä sä näe väistää. Turvallisia reittejä sulle toivon.
Mutta nyt riittää tämä palstailu mulle, lähden tarkistamaan yhden kaupungin pyöräkaistat heti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan pihalla Suomen muista vastaavista pyöräkaistoista. Pitää jatkossa katella. Toivottavasti niitä on. Tuo ajoradan reunassa suhaaminen on vaarallista musta. Kun autot menee samaan suuntaan etkä sä näe väistää. Turvallisia reittejä sulle toivon.
Mutta nyt riittää tämä palstailu mulle, lähden tarkistamaan yhden kaupungin pyöräkaistat heti.Ajan niin paljon tuota maantienlaitaa jo ihan harrastuksenkin vuoksi, että vuodessa vaaratilanteen jäävät yhden käden sormilla laskettaviksi. Tottakaihan voi aina jotain sattua, mutta elämä on. Se jää autoilijan vastuulle osata ohittaa oikein, itse huolehdin siitä että vaatteissa on väriä, heijastinta ja pyörässä hyvät valot.
Asuin myös kaupungissa ja siellä taasen oli enemmän ongelmia just näillä kävelijöiden ja pyöräilijöiden yhteisillä kevleillä. Milloin oli koiran hihnaa edessä tai kävelijä tai hitaampi fillaristi vei koko kaista ja harhaili edestakaisin korvanapit korvilla... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oulussa, mutta talvella vaarallisen liukkaita.
- Anonyymi
Pitkiä kalsareita eli tykkejä pyöräillessä talvella? No en käytä vaikka läpi talven poljenkin.
Jalassa on talvimallin trikoot ;) ja ihan kesäshortsit.- Anonyymi
Sut mä oon varmaan nähnyt joskus pyöräilemässä. Tai muistan nähneeni miehen shortseissa ihan kylmällä, oliskohan ollut syksyllä. Luultavasti teitä on useita shortseissa pitkin Suomen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sut mä oon varmaan nähnyt joskus pyöräilemässä. Tai muistan nähneeni miehen shortseissa ihan kylmällä, oliskohan ollut syksyllä. Luultavasti teitä on useita shortseissa pitkin Suomen.
Ehkä se tarkoitti, että pukee kesäshortsit lisälämmöksi talvitrikoiden päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se tarkoitti, että pukee kesäshortsit lisälämmöksi talvitrikoiden päälle.
Sen toki ymmärsin. Mutta vain kerran nähnyt kuvaamasi tyylin pyöräilijällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen toki ymmärsin. Mutta vain kerran nähnyt kuvaamasi tyylin pyöräilijällä.
Maastokuskeilla usein..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maastokuskeilla usein..
Jep.
Itse puen toisinpäin. Lyhyt kesähaalari alle ja päälle talvihousut. Polvisukat riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep.
Itse puen toisinpäin. Lyhyt kesähaalari alle ja päälle talvihousut. Polvisukat riittää.Joo kylmemmällä eli -10 ja kylmempi sää on mullakin niin että kesäbibsit alla joiden päälle talvitrikoot ja niiden päälle pitkät talviajohousut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kylmemmällä eli -10 ja kylmempi sää on mullakin niin että kesäbibsit alla joiden päälle talvitrikoot ja niiden päälle pitkät talviajohousut.
Tosiharrastaja. Huomaan kyllä. 🙂
- Anonyymi
Ajan vuoden ympäri töihin fillarilla. Ei siinä mitään ihmeellistä. Ainoastaan jos on oikein paha lumimyräkkä tai muu myrsky, niin sitten autolla.
Pitkät kalsarit puen housujen alle vasta kun pakkasta alkaa olla -10.- Anonyymi
Lämminverinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämminverinen.
Kylmään voi totutella. Jos ei heti ole tunkemassa pitkiksiä housujen alle niin pärjää vaikka paksuilla polvareilla hyvin niiden sijaan.
- Anonyymi
Minä puin legginsin viime viikolla farkkujen alle kun oli niin kylmä, mutta olivat kyllä liikaa kun olin sitten ihan hikinen päästyäni töihin. Jatkan pyöräilyä ja lämpimästi pukeutumistakin niin kauan kunnes maassa on lunta. Näin ajattelen nyt, mutta kun töihin pitäisi mennä sitsemään, niin saatan kuitekin turvautua autoon, etten ole ihan hikinen ja nuhraantunut kun menen työkavereitteni keskuuteen.
Tyydyttikö vastaus?- Anonyymi
Vastaus oli täydellinen. Kiitos :)
- Anonyymi
Pakkanen-
kalsareilla tarkenee;))- Anonyymi
nyt on vähän joo, älä palelluta ittees ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nyt on vähän joo, älä palelluta ittees ;)
en tietenkään
- Anonyymi
En ole koskaan kokeillu enkä kokeile, yhtä paska laji kumminkin ku pitkät kalsaritkin.
- Anonyymi
Älä vaan kokeile, älä ees kalsareita koskaan. On sanomattakin selvää, että kaikki asiat on paskaa, joita ei ole itse kokeillut.
- Anonyymi
Järjen käyttö on sallittua!
En pyöräile talvisin.
En halua palella, käytän.
Niin paljon vaatetta pälle ettei palele ulkona.- Anonyymi
Kaikki mikä pitää takapuolen irti auton penkista ja kotisohvasta on oikeasti järkevää. Itsekin haluaisin ajaa talvella, mut en millään harrastepyörällä. Haluaisin talvipyörän, jossa on aina talvirenkaat eikä mitään tarvii vaihdella. Vaikka joku talvijopo sopisi mulle. Ei tippuisi liian korkealta, jos tulee liukasta. Mistähän sellaisen saisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki mikä pitää takapuolen irti auton penkista ja kotisohvasta on oikeasti järkevää. Itsekin haluaisin ajaa talvella, mut en millään harrastepyörällä. Haluaisin talvipyörän, jossa on aina talvirenkaat eikä mitään tarvii vaihdella. Vaikka joku talvijopo sopisi mulle. Ei tippuisi liian korkealta, jos tulee liukasta. Mistähän sellaisen saisi.
Joku maasturi olisi kätevämpi. Leveillä nastarenkailla parempi pito. Vanteita voi olla kahdetkin. Niin mulla. Toisissa valmiina kesärenkaat ja toisissa nastat. Helppo vaihtaa alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku maasturi olisi kätevämpi. Leveillä nastarenkailla parempi pito. Vanteita voi olla kahdetkin. Niin mulla. Toisissa valmiina kesärenkaat ja toisissa nastat. Helppo vaihtaa alle.
https://www.soliferpyorat.fi/epages/soloi.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014121103/Products/162600
Siinä on komee talvipyörä. Rouhee on hintakin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.soliferpyorat.fi/epages/soloi.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014121103/Products/162600
Siinä on komee talvipyörä. Rouhee on hintakinEi tuo ole fillari eikä polkupyörä, vaan MOPO!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on komee talvipyörä. Rouhee on hintakinVähän saisi olla naisellisempi malli mun käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän saisi olla naisellisempi malli mun käyttöön.
Ja mopo on aina mopo eikä kuulu tähän aiheeseen.
- Anonyymi
Nukkuja näkemään;))
- Anonyymi
Hyvää yötä nukkumatille :)
- Anonyymi
Hyvät huomenet;))
Nukkumatin päivystyts loppui.- Anonyymi
Huomenta sulle vai onko iltapäivä jo. Kiitos hyvästä päivystyksestä aamuvirkku.
- Anonyymi
hyvät huomenet.;)
- Anonyymi
;)) ;))
- Anonyymi
Hymyilyttääkö :) Mua väsyttää..
- Anonyymi
Nukkumaan ajoissa;)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397880Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822