MIten monesti olenkaan kuullut tuon sävellyksen ja tarinan, mutta tänään jäin katsomaan National Greographic'illa Japanin osuutta toisessa maailmansodassa.
Pearl Haborin olin kokenut filmeissä, mutta rautatien rakentaminen Burma-Thaimaa välillä oli järkyttävää tajuta!
Pieni Japani valloittamassa Briteiltä Intiaa ?? Uskomatonta valloitushalua, julmuutta ja päättäväisyyttä hinnalla millä hyvänsä!
Karmeaa liittoutuneiden sotavankien raadantaa radan valmistuksessa, Ensin 100. 000 hyväkuntoista vankia sinne tuotiin, myöhemmin vielä lisää.
75 % miehistä kuoli aliravitsemukseen ja uupumukseen hirvittävän urakan edetessä.
Japanilaiset irroittivat Aasiassa brittien rakentamista rautateistä ratakiskoja itselleen, mutta yötä päivää jatkuva kiire tappoi miehiä, eikä rata valmistunut silti määräaikaan elokuu 43 mennessä.
Hiroshiman pommi viimein lopetti Aasiassa sotimisen, se viimein pysähdytti Japanin, joka jo oli häviöllä ja joutui perääntymään Intian valloituksessa. Ainoastaan rautatiensä suojelemiseen asetettiin miehiä radanvarsiluoliin majoittumaan aseineen.
Mistä saattoi kummuta noin pienen kansan julmuus ja hirvittävä valloitushalu? Ihmettelen todella, geeniperimääkö tuollainen idän julmuus on?
Eikö silloin, tai sodissa yleensäkään inhimillisyys tai kärsimysten määrä, kuolonuhreineen ole mitään vallanhalun rinnalla ? Voi ihminen, mitä kaikkea se voi sisältääkään!
Kvaijoen silta toi Aasiassa sodan kauheuden eteeni
20
56
Vastaukset
- Anonyymi
No, ihminen sisältää pääasiassa lihaa, jänteitä, kudosta, verta ja erilaisia nesteitä.
Pääasian unohdit,..pään ja siellä aivot, ihmisenkin komentokeskuksen!
Mutta mihin kykeneekään aivoillaan, vääjäämättä joutui ajattelemaan? Onhan organismillä sentään tietoisuus!
Laaja on skaalamme hyvästä pahaan, ja siinäkin kenen näkökulmasta katsoo.
- Anonyymi
Kyseessä on voittajan valitsemaa historiaa
Miltä kuulostaa kun päästetään ranskalaiset kertomaan Italian yhdistymisestä ja venäläiset talvisodasta? Vaikka Englanti on suuri demokratian äiti ja BoJo johtaa maan ulos rämettyneestä Eu:sta silti
Englanti keksi keskitysleirit
ja teki ksnsanmurhan Tasmaniassa ja yritti tuhota suomalaiset tukemalla Stalinia
Katsoitko SINI tänään kulttielokuvan Tiikerikissa
Italian yhdentymistuskasta jossa tanssitaan ja suudellaan kädelle yhtenään?En katsonut,..siis kulttielokuva? Mikä kultti siinä on kyseessä, käsisuudelmathan oli hm,.. viehättävää ritarisaikaa,..löytyykö katsomosta tai Areenasta. Tiikerikissa, palaan asiaan, jos löydän.
sini-sirkku kirjoitti:
En katsonut,..siis kulttielokuva? Mikä kultti siinä on kyseessä, käsisuudelmathan oli hm,.. viehättävää ritarisaikaa,..löytyykö katsomosta tai Areenasta. Tiikerikissa, palaan asiaan, jos löydän.
Kiitos kun toit muuta ajateltavaa, vaikka ritariajan romantiikasta käsisuudelmineen 😊)) Sicilia kiinnostaa jo itsessään, ja hyvä näyttelijäparikin Burt & Claudia on taattua tavaraa!
Nyt on vaan liian pitkä illaksi, ehkä huomenna kun palaan tapaamisesta Fat Lizardista !- Anonyymi
sini-sirkku kirjoitti:
Kiitos kun toit muuta ajateltavaa, vaikka ritariajan romantiikasta käsisuudelmineen 😊)) Sicilia kiinnostaa jo itsessään, ja hyvä näyttelijäparikin Burt & Claudia on taattua tavaraa!
Nyt on vaan liian pitkä illaksi, ehkä huomenna kun palaan tapaamisesta Fat Lizardista !Tiikerikissa on siis modernia aikaa eli täsmälleen samaa kuin Linnan Pohjantähti
osa 1
Aihekin on sama eli vanha valta murtuu
kun
Garibaldi nousi Montevideosta maihin Marsalassa Sisiliassa ja yhdisti Italian väkisin
ainakin yksi suomalainen mukana patsaskin Roomassa Jooseppi ja Anita Garibaldin massiivisten vieressä Anonyymi kirjoitti:
Tiikerikissa on siis modernia aikaa eli täsmälleen samaa kuin Linnan Pohjantähti
osa 1
Aihekin on sama eli vanha valta murtuu
kun
Garibaldi nousi Montevideosta maihin Marsalassa Sisiliassa ja yhdisti Italian väkisin
ainakin yksi suomalainen mukana patsaskin Roomassa Jooseppi ja Anita Garibaldin massiivisten vieressäKiehtova nainen tuo Anita Garibaldi, jonka jäännökset on ratsastajapatsaan alla villa Lanten edessä.
Mieheni oli stipendiaattina 2 otteeseen villa Lantessa, yhdessä saimme sittemmin Pariisiin stipendiaatin, mutta emme haluneet hyödyntää sitä, vaan matkustimme vapaina imien näkymiä ja kokemuksia ympäri Ranskaa :😊))
Ateljén saaminen kun edellyttäisi näyttelyn pitämistä 2 kk oleskelun jälkeen, eikä kaupunki miljö sinänsä inspiroinnut enään. Kuvataiteen keskiö oli jo ajat sitten siirtynyt Momaan ja eli murroskauttaan silloin.sini-sirkku kirjoitti:
Kiehtova nainen tuo Anita Garibaldi, jonka jäännökset on ratsastajapatsaan alla villa Lanten edessä.
Mieheni oli stipendiaattina 2 otteeseen villa Lantessa, yhdessä saimme sittemmin Pariisiin stipendiaatin, mutta emme haluneet hyödyntää sitä, vaan matkustimme vapaina imien näkymiä ja kokemuksia ympäri Ranskaa :😊))
Ateljén saaminen kun edellyttäisi näyttelyn pitämistä 2 kk oleskelun jälkeen, eikä kaupunki miljö sinänsä inspiroinnut enään. Kuvataiteen keskiö oli jo ajat sitten siirtynyt Momaan ja eli murroskauttaan silloin.Tässä Wassily Kandinskyn työ 1935 Moving, joka on vaikuttanut elämääni paljon ⭐︎ heippa!
https://uploads3.wikiart.org/images/wassily-kandinsky/movement-i-1935.jpg!Blog.jpg- Anonyymi
sini-sirkku kirjoitti:
Kiehtova nainen tuo Anita Garibaldi, jonka jäännökset on ratsastajapatsaan alla villa Lanten edessä.
Ateljén saaminen kun edellyttäisi näyttelyn pitämistä 2 kk oleskelun jälkeen, eikä kaupunki miljö sinänsä inspiroinnut enään. Kuvataiteen keskiö oli jo ajat sitten siirtynyt Momaan ja eli murroskauttaan silloin.Kiinnostavaa, kertoisitko enemmänkin taiteestanne ? Ilmeisesti olette tunnettuja molemmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostavaa, kertoisitko enemmänkin taiteestanne ? Ilmeisesti olette tunnettuja molemmat.
Mieheni on minua tunnetumpi, Huvudstadbladet'in , Suomenmaan ja Iltasanomien monikymmen vuotinen pilapiirtäjä Gem ja kuvataiteilija. Viiden parhaan pilap. joukossa Suomessa. Kanslerien muotokuvat Åbo Akatemiassa kuuluu hänen meritteihinsä, minä taas satuin voittamaan valtakunnallisen naivistikilpailun, johon osallistui lähes 1000 maalaria, hän taas oli Uudenmaan kuvataidearvostelijana löytäessään minut. Sanoma Oy osti voittajatyöni, ja se oli suurin summa. minkä olen koskaan saanut, kun siitä kilpaili silloin tunnettu taiteenkerääjä.
Avioiduimme iäkkäämpänä ja saimme 14 henkisesti rikasta vuotta yhdessä. Eipä muuta kerrottavaa ole, Galleristit tuntevat toki meidät molemmat,..m.m. Bukovsky ja Hagelstam ja Artegrafica. Kaikki työmme on joko myyty tai jaettu perillisten kesken, vain kotiseinillä on rakkaimmat työt! Nykyään valokuvaan mieheni kuoltua sen helppouden tähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieheni on minua tunnetumpi, Huvudstadbladet'in , Suomenmaan ja Iltasanomien monikymmen vuotinen pilapiirtäjä Gem ja kuvataiteilija. Viiden parhaan pilap. joukossa Suomessa. Kanslerien muotokuvat Åbo Akatemiassa kuuluu hänen meritteihinsä, minä taas satuin voittamaan valtakunnallisen naivistikilpailun, johon osallistui lähes 1000 maalaria, hän taas oli Uudenmaan kuvataidearvostelijana löytäessään minut. Sanoma Oy osti voittajatyöni, ja se oli suurin summa. minkä olen koskaan saanut, kun siitä kilpaili silloin tunnettu taiteenkerääjä.
Avioiduimme iäkkäämpänä ja saimme 14 henkisesti rikasta vuotta yhdessä. Eipä muuta kerrottavaa ole, Galleristit tuntevat toki meidät molemmat,..m.m. Bukovsky ja Hagelstam ja Artegrafica. Kaikki työmme on joko myyty tai jaettu perillisten kesken, vain kotiseinillä on rakkaimmat työt! Nykyään valokuvaan mieheni kuoltua sen helppouden tähden.Kiitos! Hienoa 👍
- Anonyymi
sini-sirkku kirjoitti:
Ateljén saaminen kun edellyttäisi näyttelyn pitämistä 2 kk oleskelun jälkeen, eikä kaupunki miljö sinänsä inspiroinnut enään. Kuvataiteen keskiö oli jo ajat sitten siirtynyt Momaan ja eli murroskauttaan silloin.Hienoa, sttenhän meillä on yhteisiä tuttavia johtajissa
Garibaldit
Ja Tiberin puolella ihan vieressä on vielä lisää Cristina di Svezia
- Anonyymi
Tulihan sitä joku vuos sitten junalla tuota siltaa edes takas :)
Per-kel- Anonyymi
Oletteko te täällä - yli 70 vuotiaat - lukutaitoisia?
Lukekaa aloitus ja pysykää aiheessa!
Tai aloittakaa uusi palsta!
Itse aiheeseen:
Olin teiniiässä katsomassa sen elokuvan Kwai-joen silta.
Me vapistiin kun tultiin takaisin.
Sen muistan.
Olen lukenut myös useita kirjoja missä on kerrottu mitä japanilaiset tekivät.
Televisiossa meni myös austraaliainen sarja, mikä kertoi mitä sille lääkärille oli tehty. Anonyymi kirjoitti:
Itse aiheeseen:
Sen muistan.
Televisiossa meni myös austraaliainen sarja, mikä kertoi mitä sille lääkärille oli tehty.Tulihan se sieltä ja oikein kirjoitettuna.
Leffa on katsottu aika monta kertaa.
Ne vanhat elokuvat Rommel erämaankettu ja olihan niitä Rommeleita muitakin?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse aiheeseen:
Sen muistan.
Televisiossa meni myös austraaliainen sarja, mikä kertoi mitä sille lääkärille oli tehty."Me vapistiin kun tultiin takaisin."
Pysykää aloitukssen aiheessa. Psyykkiset vauriot kuuluu psykiatrian palstalle.
- Anonyymi
Kwai-joen silta on pikkupoikien seikkailuelokuva jossa jännitteenä on hyvät englantilaiset ja pahat japanilaiset
Sodista tässä ketjussa keskustellaan. Italian itsenäisyystaistelu on paljon mielenkiintoisempi ja täysi sota ja tärkeä eurooppalaisille
Garibaldi on kovempi kuin Eu ja suunnitteli vapauttavansa Italian lisäksi veljeskansamme Unkarin
Suosittelen jos haluatte tietää miten turistimatkoilla pääsette sukeltamaan SININ ja minun tuttavaperheen Garibaldien ideamaailmaanHymyilyttää nuo yhteiset tuttavat, mutta oikeassa olet sodistahan tässä keskustellaan. TV:kin suoltaa omaa sota-aikaamme, jossa isäni kaatui Jääskessä jatkosodan hyökkäysvaiheessa -41
Minua on usein kiinnostanut Etiopian keisari Haile Selassien personallisuus, Italian Mussolin'in hyökätessä Etiopiaan joutui keisari pakenemaan Lontooseen, josta sai briteiltä tukea karkoittaa Italian Mussolini, jos oikein muistan.
Mutta se, että Etiopiassa oli katolilaisuus (kristinusko) laajalle levinnyt, selittää senaikaisen kehityksen, verraten ympäröiviin Afrikan sarven kuten Somalian sotaisiin heimokiistoihin, joissa ei loppua näy!
Eipä tässä ehdi syventyä menneisiin sotiin, eikä tuleviin löydy rohkeutta ennustaa,..toivoa voi uusien innovaatioiden, niin tieteen kuin yksityisten oivallusten alalla, kykenevän ratkaisemaan väestön ravitsemistarpeet tulevaisuudessa.
Nythän Espoossa jo tehdään ilmakehän hiilidioksiidistä,...sitä *taivaan mannaa* heippa vaan 🥣
- Anonyymi
On aste-eroja. 30%:n kuolleisuus on hirveää!
Stalingradissa vangeiksi jääneistä 90000 saksalaisesta palasi 6000. - Anonyymi
Somalian shariamaan rakentaminen osaksi katolista Italiaa olisi voinut tervehdyttää Afrikkaa joutumasta lähes pelkästään englantilais-ranskalaisiin käsiin. Pakanaoppimaiden harjoittamasta kristittyjen vainosta kerrotaan kattavasti TV7n ohjelmissa
Kristittyjä vainoavat pakanaopit vainoavat tietenkin myös uskonnottomia yhtä paljon
Kristittyjen vainosta, lähisikoina tulevia esityksiä https://www.tv7.fi/vod/series/70289/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345718Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4972602JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t81791Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳291478En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171139Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7994Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4937- 62902
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43883HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194825