Turinaa kossusta.

Alkoholi on monelle ongelma, mutta sen vuoksi alkoholin soveltuvuus moneen hyödylliseen tarkoitukseen jää lähes aina näiden ongelmien varjoon. Ruotsintipat ovat eräs esimerkki. Kyseessä on alkoholissa liotettu yrttiseos, jonka monipuolisia vaikutuksia on usein kiitelty, joskaan ehkä ei tieteellisesti tutkittu. Tärkeä raaka-aine on siis kuitenkin etanoli, etyylialkoholi eli viina. Suomen monopoliliike myy vain noin 40%:n vahvuista maustamatonta alkoholia, jossa siinäkin on oltava jostakin syystä sokeria. Jos kaipaa vahvempaa ja neutraalia alkoholia, tarvitsee matkustaa esimerkiksi Viroon. Lentäen ei tietenkään saa tuoda 70%:n tai sitä vahvempia alkoholeja, koska ne lasketaan palaviksi nesteiksi joita ei saa laisinkaan kuljettaa matkustajalennolla. Ja suuressa viisaudessaan Suomen lainsäätäjät muinoin päättivät, että alkoholijuoman vahvuuden yläraja on 80 tilavuusprosenttia. Toki sekin kelpaa moneen tarkoitukseen, mutta esimerkiksi homeopaatit eivät logiikkansa perusteella voisi hyväksyä tuollaista alkoholia--voihan sen 20:ssä vesiprosentissa olla virheellisiä molekyylejä. Olisikin kiireesti saatava aikaan lainmuutos, joka sallisi pirtun eli puhtaan 96%:n alkoholin myynnin ja hallussapidon Suomessakin. Ovathan nämä tärkeät raaka-aineet sallittuja monissa muissa EU-maissa kuten Saksassa ja Itävallassa. Tietenkään noin vahva alkoholi ei ole juoma laisinkaan: se voi aiheuttaa hengenvaarallisen myrkytyksen jo suussa pidettynäkin, koska se imeytyy limakalvoilta elimistöön. Mutta onhan esimerkiksi lipeä eli natriumhydroksidikin päässyt luvanvaraisuudesta, vrt. viemärinavaajat. Mihin sitten niin vahvaa alkoholia tarvittaisiin? Juurikin juurien ja siementen liotukseen, sillä mitä vahvempi sitä parempi on alkoholi liuottimena.

18

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Merkillinen selitys alkoholista.

      • > Merkittävä selitys alkoholista.

        Korjasin tuon puolestasi.


      • Anonyymi
        Telkut_murskaksi kirjoitti:

        > Merkittävä selitys alkoholista.

        Korjasin tuon puolestasi.

        Näköjään sinulle, ei muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään sinulle, ei muille.

        Siksikö, että alkoholia ei käytetä rokotteissasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö, että alkoholia ei käytetä rokotteissasi?

        Siksi, kun en liottele juuria enkä siemeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö, että alkoholia ei käytetä rokotteissasi?

        Siinäpä tosi hieno ja upea idea ALKOHOLIROKOTUS!
        Ei muuta kuin rokotefirmat tutkimaan ja luomaan ALKOHOLIROKOTE!
        Mitenkähän se sitten toimisi:
        - Estäisikö se Alkoon menon vai
        - Alkaisiko sitten rokotteen saanut juosta Alkossa joka päivä?

        Voisin tarvita, sillä minulla on jo kaikki rokotteet!


      • Anonyymi

        Näköjään sinulle, ei muille.

        v-v-tissu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, kun en liottele juuria enkä siemeniä.

        Se on taas satokausi ja kannattaa kerätä juuria (maanomistajan luvalla) ja siemeniä.


    • Anonyymi

      Alkoholi sisältää etanolia ja tämä tuoksu tuo mieleen Jumalten nektarin eli KOSSUN!Kossun himo on lisääntynyt!
      Haluan lisää tätä Jumalten Nektaria!

    • Anonyymi

      Minä kuulin kummin kaiman postinkantajan nuohoojan serkun avovaimon entisen miesystävän anopin vihkineen papin taloa maalanneen muurarin sanoneen, että
      KOSKENKORVA ON ERITTÄIN HYVÄ LÄÄKE KAIKKIIN SAIRAUKSIIN.

      Otetaanpas taas
      kumminkaiman serkun ottolapsi

    • Anonyymi

      Kyllä 013 ihan myrkkyä on.
      Eipä kannata sitä juoda.

      • Anonyymi

        Onko rumpupalikat jo löytyneet?


    • Anonyymi

      Mieluummin kyllä tarinoisin Turon-Possusta kuin kossusta, mutta ylläpito ei anna minulle lupaa tarinoida Turon-Possusta, vaan pitää tarinoida kossusta!
      ---
      Surullinen hassu_tuttuna

    • Anonyymi

      Viesteissä teinien turhautuneisuutta.
      Ei näitä jaksa kiinnostaa.
      Alkoholia enemmän palstan sotkeminen.

      • Todennäköisemmin sotkija on minua huomattavasti vanhempi mieshenkilö eräältä teollisuuspaikkakunnalta.


    • Anonyymi

      Olen Kirsi.Vackelin ja harrastan sananmuunnoksia.
      Olen erittäin älykäs ja hyvä sananmuuttaja.
      Käytän sananmuunnoksia aina nimerkkeinäni.
      Tässä taas pari esimerkkiä:
      Tää on oikein hyvä: turinaa kossusta eli korinaa tussusta
      Ja minulla oli tussu hattuna.

    • Anonyymi

      Eipä matkusteta nyt Viroon viinaa hakemaan kun menee raja kiinni. Onneksi monet ovat tilanneet netti kaupasta lava tolkulla viinaa omaan käyttöön kuten disinfekitiointiin..

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe