Turinaa kossusta.

Alkoholi on monelle ongelma, mutta sen vuoksi alkoholin soveltuvuus moneen hyödylliseen tarkoitukseen jää lähes aina näiden ongelmien varjoon. Ruotsintipat ovat eräs esimerkki. Kyseessä on alkoholissa liotettu yrttiseos, jonka monipuolisia vaikutuksia on usein kiitelty, joskaan ehkä ei tieteellisesti tutkittu. Tärkeä raaka-aine on siis kuitenkin etanoli, etyylialkoholi eli viina. Suomen monopoliliike myy vain noin 40%:n vahvuista maustamatonta alkoholia, jossa siinäkin on oltava jostakin syystä sokeria. Jos kaipaa vahvempaa ja neutraalia alkoholia, tarvitsee matkustaa esimerkiksi Viroon. Lentäen ei tietenkään saa tuoda 70%:n tai sitä vahvempia alkoholeja, koska ne lasketaan palaviksi nesteiksi joita ei saa laisinkaan kuljettaa matkustajalennolla. Ja suuressa viisaudessaan Suomen lainsäätäjät muinoin päättivät, että alkoholijuoman vahvuuden yläraja on 80 tilavuusprosenttia. Toki sekin kelpaa moneen tarkoitukseen, mutta esimerkiksi homeopaatit eivät logiikkansa perusteella voisi hyväksyä tuollaista alkoholia--voihan sen 20:ssä vesiprosentissa olla virheellisiä molekyylejä. Olisikin kiireesti saatava aikaan lainmuutos, joka sallisi pirtun eli puhtaan 96%:n alkoholin myynnin ja hallussapidon Suomessakin. Ovathan nämä tärkeät raaka-aineet sallittuja monissa muissa EU-maissa kuten Saksassa ja Itävallassa. Tietenkään noin vahva alkoholi ei ole juoma laisinkaan: se voi aiheuttaa hengenvaarallisen myrkytyksen jo suussa pidettynäkin, koska se imeytyy limakalvoilta elimistöön. Mutta onhan esimerkiksi lipeä eli natriumhydroksidikin päässyt luvanvaraisuudesta, vrt. viemärinavaajat. Mihin sitten niin vahvaa alkoholia tarvittaisiin? Juurikin juurien ja siementen liotukseen, sillä mitä vahvempi sitä parempi on alkoholi liuottimena.

18

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Merkillinen selitys alkoholista.

      • > Merkittävä selitys alkoholista.

        Korjasin tuon puolestasi.


      • Anonyymi
        Telkut_murskaksi kirjoitti:

        > Merkittävä selitys alkoholista.

        Korjasin tuon puolestasi.

        Näköjään sinulle, ei muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään sinulle, ei muille.

        Siksikö, että alkoholia ei käytetä rokotteissasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö, että alkoholia ei käytetä rokotteissasi?

        Siksi, kun en liottele juuria enkä siemeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö, että alkoholia ei käytetä rokotteissasi?

        Siinäpä tosi hieno ja upea idea ALKOHOLIROKOTUS!
        Ei muuta kuin rokotefirmat tutkimaan ja luomaan ALKOHOLIROKOTE!
        Mitenkähän se sitten toimisi:
        - Estäisikö se Alkoon menon vai
        - Alkaisiko sitten rokotteen saanut juosta Alkossa joka päivä?

        Voisin tarvita, sillä minulla on jo kaikki rokotteet!


      • Anonyymi

        Näköjään sinulle, ei muille.

        v-v-tissu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, kun en liottele juuria enkä siemeniä.

        Se on taas satokausi ja kannattaa kerätä juuria (maanomistajan luvalla) ja siemeniä.


    • Anonyymi

      Alkoholi sisältää etanolia ja tämä tuoksu tuo mieleen Jumalten nektarin eli KOSSUN!Kossun himo on lisääntynyt!
      Haluan lisää tätä Jumalten Nektaria!

    • Anonyymi

      Minä kuulin kummin kaiman postinkantajan nuohoojan serkun avovaimon entisen miesystävän anopin vihkineen papin taloa maalanneen muurarin sanoneen, että
      KOSKENKORVA ON ERITTÄIN HYVÄ LÄÄKE KAIKKIIN SAIRAUKSIIN.

      Otetaanpas taas
      kumminkaiman serkun ottolapsi

    • Anonyymi

      Kyllä 013 ihan myrkkyä on.
      Eipä kannata sitä juoda.

      • Anonyymi

        Onko rumpupalikat jo löytyneet?


    • Anonyymi

      Mieluummin kyllä tarinoisin Turon-Possusta kuin kossusta, mutta ylläpito ei anna minulle lupaa tarinoida Turon-Possusta, vaan pitää tarinoida kossusta!
      ---
      Surullinen hassu_tuttuna

    • Anonyymi

      Viesteissä teinien turhautuneisuutta.
      Ei näitä jaksa kiinnostaa.
      Alkoholia enemmän palstan sotkeminen.

      • Todennäköisemmin sotkija on minua huomattavasti vanhempi mieshenkilö eräältä teollisuuspaikkakunnalta.


    • Anonyymi

      Olen Kirsi.Vackelin ja harrastan sananmuunnoksia.
      Olen erittäin älykäs ja hyvä sananmuuttaja.
      Käytän sananmuunnoksia aina nimerkkeinäni.
      Tässä taas pari esimerkkiä:
      Tää on oikein hyvä: turinaa kossusta eli korinaa tussusta
      Ja minulla oli tussu hattuna.

    • Anonyymi

      Eipä matkusteta nyt Viroon viinaa hakemaan kun menee raja kiinni. Onneksi monet ovat tilanneet netti kaupasta lava tolkulla viinaa omaan käyttöön kuten disinfekitiointiin..

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe