Auto on Primera P11 1,6 -97, ajettu 95 tkm, ongelma ilmenee kiihdytettäessä esim. kakkosella noin 3800 kierroksen kohdalla, veto loppuu ja alkaa taas uudestaan noin 4000 kierroksen kohdalla. Kulutus on ollut ihan normaali, pakokaasupäästöissä ei mitään normaalista poikkeavaa. Voisiko sytytyksen ajoituksessa olla jotain? Jokin anturi viallinen?
Onko kokemuksia, ei viittis viedä Autokeskukseen ensimmäiseksi, kun niillä on tapana vaihtaa kaikki osat kalleimmasta alkaen kunnes auto taas toimii...
Veto loppuu
4
804
Vastaukset
- P11
Mulla on saman tapainen ongelma -97 1.6 P11:ssa. Veto palautuu, kun muuttaa kaasupolkimen asentoa. Eli se loppuu tietyllä kierrosluku-kaasuasento-yhdistelmällä. Mulla se on vähän yli 4000 r/min.
Huollossa epäilivät jotain moottorinohjaus-lastua, kun ei mitään erroreita tallentunu. Se osa oli melko hinnakas vaihtaa ! (jäi vaihtamatta toistaiseksi)- Primera -97
Mulla myös P11 1.6 -97, ajettu 136tkm jossa sama ongelma. Joskus veto on normaali, useimmiten ei vedä kunnolla. Mulla ongelma ilmenee vähän alle 5000 r/min. En ole huollossa käyttänyt. Itse olen epäillyt ongelman johtuvan juuri moottorinohjaus-lastusta. Vika poistuu mullakin kaasupolkimen asentoa muuttamalla. Muuten auto toimii normaalisti.
Löytyyköhän joku, joka olisi osan vaihtanut tai saanut ongelman muulla keinoin poistumaan ja voisi kertoa jonkun ratkaisun meille?
- homo 123
no vittu ei
- kaasuttajako
Oiskohan sähköinen kaasupolkimen asennontunnistin finaalissa.Helppo vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1973754Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi333054Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️323045Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k222868Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.52792Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem682788Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?2202179Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien872056- 82001
Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill91998