Krakova: keneltä varata Auschwitch-Birkenaun reissu ym

Anonyymi

Olen todennut nettisivuilta, että keskitysleirille on turhan hankala mennä ominpäin. Rekisteröinnit etukäteen ja kaikki. Miltä retkenjärjestäjältä kannattaa varata englanninkielinen retki? Niin että aikataulut ym käytännön asiat toimivat. Kun varaa retken, niin ilmeisesti rekisteröintiä etukäteen ei tarvita, ainut harmi on turvatarkastus. Ja olisi hyvä, että aikaa olisi riittävästi, kun ominpäin kiertely ei ole mahdollista.

Muutakin Krakovaa koskevaa otetaan vastaan, mm. hotellisuosituksia.

5

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei. Ei se ole sinne matkustaminen ole hankalaa. Itse varasin hotellistani Holiday in taksin koko reissun ajaksi. Tosiaan kannattaa varata englanninkielinen opastus itselle sopivaan kellonaikaan, vaikka matka on lyhyt kilometreissä niin se kestää (ei ole moottoritietä). Kun on Krakovassa, niin ehdottomasti kannattaa käydä myös Wielizkan suolakaivoksessa vaikka A/B jälkeen seuraavana päivänä, Schindlerin emalitehdas löytyy reippaan kävelymatkan päästä. Sekä A/B ja Suolakaivokseen kannattaa varata käynti ajoissa.

• Anonyymi

60 kilometriä Krakovasta, onko se lyhyt matka? Wielizkan suolakaivosmuseossa on todella syytä käydä. Sinne on mm. rakennattu kappeli suolakiven sisään.

• Anonyymi kirjoitti:

60 kilometriä Krakovasta, onko se lyhyt matka? Wielizkan suolakaivosmuseossa on todella syytä käydä. Sinne on mm. rakennattu kappeli suolakiven sisään.

Taksireissu ainakin kesti kauan vaikka oli lyhyt matka, no syynä oli mutkainen tie ja vaikea ohittaa. Wieliskan suolakaivos on todella must nähtävyys, kävin siellä 2005, kolme kertaa käyty Krakovassa

• Mahdollisista hankaluuksista huolimatta - kehotan, että käy siellä!
      Se on paikka, jossa jokaisen pitäisi kerran käydä. Siellä voi omin silmin voi todeta, kuinka julma ihminen voi olla toiselle ihmiselle.
      Itse olen käynyt siellä jopa kahdesti, mutta molemmat kerrat autolla.
      Pohjois-Puolan Gdanskista on Oswiecimiin (Auschwitz) nykyään hyvä moottoritie - halpakin. Kokonaismatka n. 550 km jiosta moottoritietä n. 400 km.
      Gdandskiin pääsee taas lautalla Tukholman alapuolella (75km) olevasta Nynäshamnista joka päivä klo 18. Merimatka-aika 18h.

• Anonyymi

Hotellin kautta näppärästi (pod wawelem). Ehkä vähän kalliimpi mutta toimiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      44
      595
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      548
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      513
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe