Olen todennut nettisivuilta, että keskitysleirille on turhan hankala mennä ominpäin. Rekisteröinnit etukäteen ja kaikki. Miltä retkenjärjestäjältä kannattaa varata englanninkielinen retki? Niin että aikataulut ym käytännön asiat toimivat. Kun varaa retken, niin ilmeisesti rekisteröintiä etukäteen ei tarvita, ainut harmi on turvatarkastus. Ja olisi hyvä, että aikaa olisi riittävästi, kun ominpäin kiertely ei ole mahdollista.
Muutakin Krakovaa koskevaa otetaan vastaan, mm. hotellisuosituksia.
Krakova: keneltä varata Auschwitch-Birkenaun reissu ym
5
235
Vastaukset
Hei. Ei se ole sinne matkustaminen ole hankalaa. Itse varasin hotellistani Holiday in taksin koko reissun ajaksi. Tosiaan kannattaa varata englanninkielinen opastus itselle sopivaan kellonaikaan, vaikka matka on lyhyt kilometreissä niin se kestää (ei ole moottoritietä). Kun on Krakovassa, niin ehdottomasti kannattaa käydä myös Wielizkan suolakaivoksessa vaikka A/B jälkeen seuraavana päivänä, Schindlerin emalitehdas löytyy reippaan kävelymatkan päästä. Sekä A/B ja Suolakaivokseen kannattaa varata käynti ajoissa.
- Anonyymi
60 kilometriä Krakovasta, onko se lyhyt matka? Wielizkan suolakaivosmuseossa on todella syytä käydä. Sinne on mm. rakennattu kappeli suolakiven sisään.
Anonyymi kirjoitti:
60 kilometriä Krakovasta, onko se lyhyt matka? Wielizkan suolakaivosmuseossa on todella syytä käydä. Sinne on mm. rakennattu kappeli suolakiven sisään.
Taksireissu ainakin kesti kauan vaikka oli lyhyt matka, no syynä oli mutkainen tie ja vaikea ohittaa. Wieliskan suolakaivos on todella must nähtävyys, kävin siellä 2005, kolme kertaa käyty Krakovassa
Mahdollisista hankaluuksista huolimatta - kehotan, että käy siellä!
Se on paikka, jossa jokaisen pitäisi kerran käydä. Siellä voi omin silmin voi todeta, kuinka julma ihminen voi olla toiselle ihmiselle.
Itse olen käynyt siellä jopa kahdesti, mutta molemmat kerrat autolla.
Pohjois-Puolan Gdanskista on Oswiecimiin (Auschwitz) nykyään hyvä moottoritie - halpakin. Kokonaismatka n. 550 km jiosta moottoritietä n. 400 km.
Gdandskiin pääsee taas lautalla Tukholman alapuolella (75km) olevasta Nynäshamnista joka päivä klo 18. Merimatka-aika 18h.- Anonyymi
Hotellin kautta näppärästi (pod wawelem). Ehkä vähän kalliimpi mutta toimiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1237715- 545758
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa793268Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72863Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101668Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091580Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3221293Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931159Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321061