Olisi tiedossa Valmet 602, takavetoinen, ei turboa, ulkoa päin ihan perus siisti. Minkä arvoisia tälläiset Valmetit ovat? Ja kertokaa mitä kannattaa Traktorista tarkistaa kun paikan päälle menee vehjettä katsomaan.
Minkä arvoinen Valmet 602 on?
15
936
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan ensimmäisissä (perusväri:vanha keltainenja ruskea) kytkinakseli oli heikohko, jota sitten myöhemmin vahvistettiin, kannattaa tarkistaa ja kysyä. En muista missä vaiheessa se ongelma poistui, mutta 604:ssa ei enää sitä ongelmaa. Kytkimen kunto ratkee sillä kun tuuppaat suurimman vaihteen silmään ja nostat kytkinpoljinta painaen samalla jarruja. jos traktori sammuu, niin kytkin on kunnossa. Aivan ensimmäiseksi ennen koeajoa tsekkaa öljytikkuun, ettei siellä esiinny harmaata tai öljyn vähyyttä. Näitä 3,3 l:n moottoreita moitittiin aikoinaan pakkasnesteen sekoittumisesta moottoriöljyyn. Tietysti, jos tuntimäärä yli 5000t, niin onko moottoriremppa tehty, vaikka em. takia. Ja tietysti sen kertoo myös moottorin savutus. Vaihteisto on tyypillinen Valmetille, eli kova ääninen, mutta jos vaihteet menee hyvin päälle, niin asia ok. Ja kyllähän se yleissilmäys päältä ja hytin sisältä kertoo, onko traktori ollut rommentajalla vai asiallisella käyttäjällä. Hinta lienee 5000:sta eurosta ylöspäin, koska 502:stakin pyydetään 5000e. Täytyy muistaa, että hyvä 702 saattaa irrota jo 7000 eurolla.
- Anonyymi
Taisi 602 olla vaihteiston laakerivikoja paljo kun on käytetty ussr laakereita. Omia kokemuksia ei (onneksi) ole, mutta kuullu että juuri 602 on tuota vikaa.
- Anonyymi
Samalla hinnalla ja halvemmallakin saa erittäin hyväkuntoisia 3000-5000 tuntia ajettuja MF 565. 575 ja 590 traktoreita. Ovat monin verroin parempia traktoreita kaikin puolin kuin Valmet 602.
- Anonyymi
Ja montako Valmettia, tai muuta merkkiä MFapostolilla on ollut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja montako Valmettia, tai muuta merkkiä MFapostolilla on ollut?
Ensiksi yhtä aikaa oli viiden vuoden ajan Valmet 702 ja MF 590, joten aika hyvä vertailukohta siinä mielessä löytyy. Lisäksi on ollut International 574, DB 990. 880, 995. Ford 5610. MF 35, 165 2kpl 265, 590, 675, 698T. John- Deere 6320. Ei minulla sen enempää noista traktoreista omakohtaista kokemusta ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensiksi yhtä aikaa oli viiden vuoden ajan Valmet 702 ja MF 590, joten aika hyvä vertailukohta siinä mielessä löytyy. Lisäksi on ollut International 574, DB 990. 880, 995. Ford 5610. MF 35, 165 2kpl 265, 590, 675, 698T. John- Deere 6320. Ei minulla sen enempää noista traktoreista omakohtaista kokemusta ole.
Vaikka ei 500-sarjan massikkakaan täydellinen ole niin 02-sarjan valmetti on melkoinen kyläsepän tekele siihen verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka ei 500-sarjan massikkakaan täydellinen ole niin 02-sarjan valmetti on melkoinen kyläsepän tekele siihen verrattuna.
Ei ollut, mutta lähes riittävästi hyviä ominaisuuksia kuitenkin. 702:sta ei ainakaan ollut ikävä, mutta -85 oli likellä 803 hankinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka ei 500-sarjan massikkakaan täydellinen ole niin 02-sarjan valmetti on melkoinen kyläsepän tekele siihen verrattuna.
Ei se 590 tietysti ihan täydellinen ole, mutta kaikista minulla olleista traktoreista kestävin. Hytti ei ole paras mahdollinen, aika meluisa, lämmityslaite ei paras mahdollinen ja hankalan suuret ovet joilla saattaa huolimaton teloa itsensä. Mutta muutoin ollut ja on edelleen täydessä iskussa vaikka on jo ollut 38 vuotta käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se 590 tietysti ihan täydellinen ole, mutta kaikista minulla olleista traktoreista kestävin. Hytti ei ole paras mahdollinen, aika meluisa, lämmityslaite ei paras mahdollinen ja hankalan suuret ovet joilla saattaa huolimaton teloa itsensä. Mutta muutoin ollut ja on edelleen täydessä iskussa vaikka on jo ollut 38 vuotta käytössä.
Kohta on 40 vuotta ollut käytössä 590. Hytin osalta ruostuminen pahinta...ovien lukot heikot ja ovien aukiolo rajoittimet puutteelliset. Hyttiin on kyllä helppo ja tilava hypätä...kesällä pärjää ilman ovia. Ohjaussylinterin seutu -60 luvulta...olisi pitänyt päivittää. Muuten käyttöominaisuuksiltaan melko näppärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se 590 tietysti ihan täydellinen ole, mutta kaikista minulla olleista traktoreista kestävin. Hytti ei ole paras mahdollinen, aika meluisa, lämmityslaite ei paras mahdollinen ja hankalan suuret ovet joilla saattaa huolimaton teloa itsensä. Mutta muutoin ollut ja on edelleen täydessä iskussa vaikka on jo ollut 38 vuotta käytössä.
Eipä vastaavan valmetin hytti sen hiljaisempi ole ja massikassa kuitenkin suodattimella varustettu tuuletin/lämmityslaite toisin kuin valmetin kaikki töryt raakana hyttiin puhaltava kojetaulupuhallin. Toiseaalta se valmetin lisävarusteena katolle tuleva puhallinviritys on sanalla sanoen säälittävä.
- Anonyymi
max 5000€.
- Anonyymi
Romumetallin päivä hintaan, sit voi tutkia ja testailla kuin käy valametti?
- Anonyymi
lyhyt ja ytimekäs vastaus! kiitos!
- Anonyymi
Jos vertaa muihin merkkeihin niin ehkä joutuu vastaavasta kunnosta maksamaan paljon enemmän, mitä sitten on osien saanti, voiko tehdä moottoriremontin ja saako kaikkia voimansiirron, jarrujen, hydrauliikan osia uutena ja millä hinnalla ?
Missä kunnossa ostettaessa, renkaat ja muut?
2002 tuli tänne takavetoinen 4-cyl zetor 57hv. mittarissa oli 3700h. 2500€ nyk ja traktorista saisin nykyään enemmän. Mutta en myy. Tosi pieni summa kun katsoo millaisen trakotin ja työkoneen saa jolla voi tarvittaessa tehdä tehokaasti monenlaista työtä. Lingota, vetää perävaunua, pyörittää isoakin pilkekonetta, hydraulihalkaisijaa ym, lämmin koppi. Ei haitta vesisateet tai kylmät kelit.
Oli 85% barum täysin pykimättömät barum tsekeissä tehdyt renkaat alla, hyvä maali. Ohjaamossa verhoilut ehjät, lämmityslaite katossa., tiivis ohjaamo. Ehjät ikkunat, pyörii terävästi ja voimaa on., jousitettu etuakseli.
Talvella ison omakotitalon piha-aluiden linkous ja 10 km päästä pisimmät rankakuormat pihaan. Muutenkin ajan metsään ja vedän isojakin runkoja vaijerin kanssa.- Anonyymi
Joo, zetka on hintaansa nähden harrastelijalle sopiva peli, ei putoa korkealta jos jotain remppaa pitää tehdä. Toinen on sitten Lebarus. Jos kuitenkin vihaat kommunistimaiden tuotantoa, niin länsi siperian belarus, valmet on oikea valinta. Toki noista eurooppalaisista aisankannattajistakin joku vähän ajettu löytyy, jossa nostolaitoskin sattuu pelaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1276758Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624214Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513399Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903004Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851980Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde351669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja151509- 901493
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751441Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151396