Minulla on todennäköisesti sellainen edessä tässä kevään mittaan. Leikkaus sinällään ei hirvitä, mutta toipuminen mietityttää. Kauanko on sairausloma tuollaisen leikkauksen jälkeen? Entäs tuleeko aina ns. asentohoito kotona? Miten siitä selviää?
Millaisessa puudutuksessa leikkaus tehdään? Onko silmä kipeä sen jälkeen?
Macula pucker leikkauksesta toipuminen
2
2073
Vastaukset
- Anonyymi
Olin macula pucker leikkauksessa pari kuukautta sitten. Itse leikkaus oli mutkaton paikallispuudutuksessa. Toipuminen sujui yllättävän nopeasti ja mitään kipuja ei ollut. Näin jo pari päivää leikkauksen jälkeen yhtä hyvin kuin ennen, mutta näon lopullinen tila selviää vasta kuukausien kuluttua. Mitään asentohoitoa ei ollut ja olin jo muutenkin pitkäaikaisella sairauslomalla muista syistä, joten lisää ei tarvittu.
Tätä leikkausta oli edeltänyt runsaat puoli vuotta aikaisemmin irronneen verkkokalvon kiinnitys. Siitä alustava toipuminen veikin kuukauden. Asentohoitoa oli pari viikkoa. Se meni kuitenkin aika helposti. Piti maata jommalla kummalla kyljellä ja pystyssä ollessa katse piti kääntää alaspäin. Näkö parani pikku hiljaa seuraavan puolen vuoden kuluttua, mutta tarkka näkö ei palautunut ennalleen. - Anonyymi
pari viikkoa rauhallista kotoilua, silmätipat päivittäin. Näkö paranee hiljakseen, mukava seurata paranemista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232926- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52715