Viime aikoina on keskusteltu tällä palstalla siitä, kannattaako kuulua vapaa-ajattelijoihin vai erota heistä.
Mutta erottavatko vaparit jäsenyydestään jonkun syyn vuoksi.
Esim. törkeän lainrikkojan ja vankilaan tuomitun tai uskoon tulleen henkilön.
Ajatellaan vapaasti vaikka että joku puhuisi julkisesti jossain seurakunnan tilaisuudessa näin:
"Elin jumalatonta elämää jumalattomien joukossa lähes 30 vuotta. Olin kova poika ryyppäämään ja mesomaan, valehtelemaan, pettämään ja huoraamaan.
Tiedän mitä synnin kirous saa aikaan ihmisen elämässä.
Kuukausi sitten sain armon tulla uskoon: Herra Jeesus Kristus pelasti minut synnin, kuoleman ja perkeleen vallasta iankaikkiseen elämään.
Jumalattomana olin menossa täyttä vauhtia helvettiin.
Kuuluin paikalliseen vapaa-ajattelijayhdistykseen - ja kuulun vieläkin.
Koen, että voin vapaa-ajattelijoiden jäsenenä vapaasti todistaa Jeesuksen Kristuksen armosta myös vapaa-ajattelijoille - jopa heidän kokouksissaan...."
POTKUT VAPAREISTA?
7
63
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mikään yhdistys voi tavallisten rikosten takia jäsentään erottaa. Jotain poikkeuksia varmaan on, vegaanit saavat erottaa jäsenen joka tuomitaan eläinsuojelurikoksesta tms. Ja rikos yhdistystä kohtaan on erottamisen peruste.
- Anonyymi
Xx Kuuluin paikalliseen vapaa-ajattelijayhdistykseen - ja kuulun vieläkin.
Koen, että voin vapaa-ajattelijoiden jäsenenä vapaasti todistaa Jeesuksen Kristuksen armosta myös vapaa-ajattelijoille - jopa heidän kokouksissaan xx
Kokeile ja kerro sitten kokemuksesi täällä. Kokeie myös todistaa seurakunnan tilaisuuksissa ettei kolminaisuusoppi ole raamatullinen. - Anonyymi
Jos liittokokouksissa (vaparien ylin päättävä elin) esittää jotain johtoklikin mielen vastaista, joutuu erotetuksi tai savustetuksi ulos. Näin käy, vaikka äänestyksessä jäisi vähemmistöön. On esimerkkejä.
- Anonyymi
Voi sinua poloista! Etkö keksi mitään uskottavampaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua poloista! Etkö keksi mitään uskottavampaa?
Näin on käynyt. Faktaa.
- Anonyymi
Ihmiset ovat ihmisiä kaikkialla. Toisinaan syytetään ideologiaa tai uskontoa, kun pohjimmainen syy on ihminen vallanhaluineen ja itsekkyyksineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on käynyt. Faktaa.
Kiitos kun toit eteemme ihan todella vakuuttavan tapauksen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282045Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101778Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571299Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801175Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89964TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46925
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804