Lokakuu 2019: Teräs 2/2015: Senat sakaisin
BE Groupin Teräs-lehti tilasi takasivulleen anagrammitehtäviä aina tietyn teeman sanoin. Tämän Erkki Vuokilan laatiman tehtävän aihepiiri selviää ratkomalla. Tämä on mittatilaustyönä tilaajan toiveisiin laadittu tehtävä, jollaista emme muualle ole tehneet.
Tuo on varsin vekkuli anagrammitehtävä. Vihjeeseen ERÄ TOSSUJA saamaani ratkaisusanaa SUOJATERÄS Google ei tunne (saadut kirjaimet: __O___E_S.
Vanhat vaikeat 5/19 Sanaseppo 4/2005:
ILMESTYY 4.1.2006 - OHOI
Tämä on niin vanha juttu, etten löydä liittymäkohtaa netistä tähän tapahtumaan. Ohoi oli joskus lehti, mutta sitä ei enää julkaista. Ensimmäistä julkaisupäivää en löytänyt.
Vielä vähemmän minulla on mahdollisuus ymmärtää, kehen viitataan vihjeessä:
RISTIKKOPIIRTÄJÄ MÄKELÄN KAIMA - JOTUNI
Lienee sisäpiiriä, koska Google-haulla ei löydy.
VEKSELITAKAUS - AVALON
Pitääkö tämä lukea ikään kuin toteamuksena ajatusta ”vekselitakaus aval on”, jossa AVAL ON > AVALON. Vihjeessä vain ei ole mitään viitteitä siihen, että sanaan ”vekselitakaus” pitäisi lisätä jotain.
Ongelmia ilmaisristikoissa
4
131
Vastaukset
Kun 12.1.2020 etsin anagrammitehtävän yhtä sanaa, sana tuli esille hakutulosten ensimmäisellä sivulla. Kun aiemmin sanaa etsin, näin ei ollut asian laita. Tämä osoittaa sitä, että ratkaisusanaa on etsitty ja se on noussut hakutuloksissa ylemmäksi. Sama aiemmin vaikeasti löydettävän sanan pinnalle nousu on tuttu ilmiö.
Voisiko joku ystävällisesti auttaa ja kysyä vastauksia Sanariksen foorumissa siiihen Sanaseppojen ristikkoon.
- Anonyymi
Voisiko joku käydä kaupassa ostamassa minullekin tarjouskahvipaketin. Itse en voi koska viime kerralla vartija mulkaisi minua epäluuloisena ja koen olevani persona non grata.
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko joku käydä kaupassa ostamassa minullekin tarjouskahvipaketin. Itse en voi koska viime kerralla vartija mulkaisi minua epäluuloisena ja koen olevani persona non grata.
Olihan tämä vähän epätoivoinen yritys saada vastaus avoimiin kohtiin. Yleensä olen niihin vastauksen saanut foorumillani tai s-postilla, joskus tälläkin foorumilla. Mutta nyt en saanut missään. Kysytyt asiat ovat sen luonteisia, että laatijan itsensä pitäisi vastatata, mikä edellyttää kysymistä laatijan foorumissa, jos muualla ei vastata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389