Tuntuuko koskaan,

Anonyymi

että vaaditte toisilta liikaa, että sitten ahdistuvat?

98

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos asuu yksin, paha vaatia keneltäkään mitään eikä ole oikeuttakaan vaatia.
      Ja miksi vaatia, onko tyranneja vielä olemassa, no jaa on varmaan.

    • Anonyymi

      Ne, jotka on vaatijoita, eivät huomaa sitä piirrettä itsessään,
      nöyrät alamaiset toivovat armoa vaatijalta.

      • Anonyymi

        Jos elämä ja asiat on itselle helppoja, niin ei sitä tosiaan huomaa, etteivät kaikki kykene samaan. Itse ottaa elämän rennosti, eikä huomaa, että toisia jännittää aivan tavallisetkin asiat.

        Erehtyy vielä ääneen ihmettelemään, miksi ei joitakin asioita ole hoidettu tai pahimmassa tapauksessa hoitaa ne itse. Toiset seuraavat kauhuissaan vierestä.

        Kun ei ole koskaan armahtanut itseään, niin miten sitä osaa tai huomaa muut armahtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos elämä ja asiat on itselle helppoja, niin ei sitä tosiaan huomaa, etteivät kaikki kykene samaan. Itse ottaa elämän rennosti, eikä huomaa, että toisia jännittää aivan tavallisetkin asiat.

        Erehtyy vielä ääneen ihmettelemään, miksi ei joitakin asioita ole hoidettu tai pahimmassa tapauksessa hoitaa ne itse. Toiset seuraavat kauhuissaan vierestä.

        Kun ei ole koskaan armahtanut itseään, niin miten sitä osaa tai huomaa muut armahtaa?

        Usein kuulee sanonnan, helppoa kuin heinän teko.
        Se ei ole helppoa, ensin kaataa, sitten kasata, lopulta seivästää, odottaa kun kuivuu, lastata kuljetukseen ja latoon...
        Toki nykyisin sitä seivästämistä on minimaalisesti. Mutta ei se elämäkään ole liian helppoa, kuin ehkä eläkkeellä vasta kun vastuita putoaa pelistä pois sopivasti.


    • Anonyymi

      Päällepäsmärit ja toisten elämän pakkomielteiset kontroilijat eivät huomaa itsessään epämiellyttäviä piirteitään.
      Luulevat kai Jumalan antaneen heille oikeuden alistaa muita ihmisiä.

      • Anonyymi

        Ja sellainenko huomioisi edes Jumalaa? Ei todellakaan.


      • Anonyymi

        Ei ole kyse "kontrolloinnista tai alistamisesta", vaan siitä, että toisilta vain hommat sujuvat ilman mitään ihmeempää. Entisen mieheni vanhemmat olivat likaisia ja saamattomia. Täytyi itse tehdä, jos meinasi, että hommat tuli hoidettua. He vaan keittiössä hiljaa istuivat ja kauhulla katselivat tekemisiäni. En silloin ajatellut, että se voi olla kauhun paikka, kun joku tekee.


      • Anonyymi

        Pelkäätkö, että jotain paljastuisi sinusta? Jotain epämiellyttävä?
        Etkös muka jo kontrolloi?
        Vältä 'heikkoja jäitä'.

        👀


    • En varmasti vaadi, tykkään pärjätä ilman muiden apua. Jos joku yrittää vaatia minulta liikaa niin häviän kuvioista vähin äänin, en jaksa päällepäsmäreitä.

      • Anonyymi

        Sehän se just on, kun vaatii liikaa, niin ihmiset häviävät omiin elämiinsä. Tuntuu, etteivät hyväksy ihmistä, jolla hommat sujuvat ilman mitään ihmeellistä. Emme pärjää samassa sarjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se just on, kun vaatii liikaa, niin ihmiset häviävät omiin elämiinsä. Tuntuu, etteivät hyväksy ihmistä, jolla hommat sujuvat ilman mitään ihmeellistä. Emme pärjää samassa sarjassa.

        Nostit itsesi johonkin "sarjaan" tajuamatta edes mistä kyse.
        Toisten mitätöiminen on joillekin "ammattimaista":
        Vain minä osaan, vain minä teen,
        kukaan muu ei ole mitään.


    • Anonyymi

      Itseltä vaadin, toisten puutteet hyväksyn. On monta sellaista päivää, josta ymmärrän ettei kaikki voi selvitä, toki monet voi niin etten mitenkään ainutlaatuinen ole. Toisilla vain on energiaa ja sitkeyttä enemmän kuin toisilla.

      • Anonyymi

        "Itteltä vaadin, toisten puutteet hyväksyn",
        siinähän on oikein pohjalainen asenne,
        "en minäkään oo täyreellinen,
        minulta puuttuu viat".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itteltä vaadin, toisten puutteet hyväksyn",
        siinähän on oikein pohjalainen asenne,
        "en minäkään oo täyreellinen,
        minulta puuttuu viat".

        Miten sattuikaan, mutta on mulla vika, huono englanninkielentaito sitkeästä pyrkimyksestä huolimatta. Aivoista puuttuu siltä kohdalta pala.


    • Hyvää kun yritän, niin priimaa pukkaa tulemahan.
      Kyllä pohjalainen, kuten minäkin olen, alkaa äkkiä olemaan itsevarma :)

    • siilivain

      Sanotaanko sellaista vaativaksi persoonaksi?

      • Ja lisään vielä. Ennen vaadittiin enemmän, vaatimustaso yleensä elämässä oli korkeampi. Nykyisin ei saa vaatia. Pitää saada olla pumpulissa.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ja lisään vielä. Ennen vaadittiin enemmän, vaatimustaso yleensä elämässä oli korkeampi. Nykyisin ei saa vaatia. Pitää saada olla pumpulissa.

        Itseään kohtaan vaativa, ei toisia. Olen mennyt vähän aina meiningillä: mene vaan vaikket osaakaan. Ja sitten opetellut ja oppinut sen mitä en ole osannut, turhautunut ja eikun taas vaikeampaan. Tietenkin niillä eväillä mitä on, en mitään proffatasoa ole. Tuo Priima-lause on aika osuva, eikä vain pohjalaisvitsi, kun satsaa sata lasissa, lopputulos onkin vaatimusta korkeampi.
        Voi olla niinpäin että nykyisin vaaditaan enemmän kuin ennen. Ennen oli turvallisempaa, kun töihin meni, siellä pysyi ja paikat oli vakituisia. Nyt on työt pätkiä ja tulijoita on.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ja lisään vielä. Ennen vaadittiin enemmän, vaatimustaso yleensä elämässä oli korkeampi. Nykyisin ei saa vaatia. Pitää saada olla pumpulissa.

        En meinaa millään selvitä likaisen remontoimattoman ja todella pahanhajuisen kodin kohtaamisesta. Se oli todella ikävä yllätys. Kun olen kysellyt, että miksi, niin olen saanut vastaukseksi, että en tiedä, mitä on tapahtunut.

        Mitä todella on tapahtunut, että kotia ei ole hoidettu? Vuosikymmeniin!

        Ahdistuuko kyseinen tyyppi kysymyksistäni tai siivous ja remonttipuheistani. Ihan oikeasti! Mikä normaalin asumisen vaatimuksessani on liikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En meinaa millään selvitä likaisen remontoimattoman ja todella pahanhajuisen kodin kohtaamisesta. Se oli todella ikävä yllätys. Kun olen kysellyt, että miksi, niin olen saanut vastaukseksi, että en tiedä, mitä on tapahtunut.

        Mitä todella on tapahtunut, että kotia ei ole hoidettu? Vuosikymmeniin!

        Ahdistuuko kyseinen tyyppi kysymyksistäni tai siivous ja remonttipuheistani. Ihan oikeasti! Mikä normaalin asumisen vaatimuksessani on liikaa?

        Kuvailusi viittaa masentuneisuuteen.
        Hemmo ei tajua ympärillään olevaa sotkua. Se on hänen norminsa.
        Ehkä häntä pitäisi pyöräyttää ns. siisteissä asunnoissa kylässä.
        Vai masentuisiko entisestään.
        Turhakkeiden keruu?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En meinaa millään selvitä likaisen remontoimattoman ja todella pahanhajuisen kodin kohtaamisesta. Se oli todella ikävä yllätys. Kun olen kysellyt, että miksi, niin olen saanut vastaukseksi, että en tiedä, mitä on tapahtunut.

        Mitä todella on tapahtunut, että kotia ei ole hoidettu? Vuosikymmeniin!

        Ahdistuuko kyseinen tyyppi kysymyksistäni tai siivous ja remonttipuheistani. Ihan oikeasti! Mikä normaalin asumisen vaatimuksessani on liikaa?

        Miksi vaadit sitä toiselta ? Mikä oikeus sinulla on siihen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vaadit sitä toiselta ? Mikä oikeus sinulla on siihen ?

        Ei mikään, mutta olen vain taas pettynyt ihmiseen ja itseeni ennenkaikkea, kun en taaskaan onnistunut ihmissuhteessa. Pieleen meni!

        Ei kai auta muu, kuin katkaista pitkäaikainen ystävyyssuhde.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvailusi viittaa masentuneisuuteen.
        Hemmo ei tajua ympärillään olevaa sotkua. Se on hänen norminsa.
        Ehkä häntä pitäisi pyöräyttää ns. siisteissä asunnoissa kylässä.
        Vai masentuisiko entisestään.
        Turhakkeiden keruu?

        Beng

        En tiedä saako masentunut apua vierailusta siistimmissä huoneistoissa. Ei sillä hoideta masentunutta vaan hän tarvitsee muunlaista apua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään, mutta olen vain taas pettynyt ihmiseen ja itseeni ennenkaikkea, kun en taaskaan onnistunut ihmissuhteessa. Pieleen meni!

        Ei kai auta muu, kuin katkaista pitkäaikainen ystävyyssuhde.

        Mielestäsi likaisen asunnon vuoksiko? Sinähän se tosiystävöä olet. Ja varsinkin ptkä-aikainen. Pintaliitäjä pRemminkin taidat olla.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Mielestäsi likaisen asunnon vuoksiko? Sinähän se tosiystävöä olet. Ja varsinkin ptkä-aikainen. Pintaliitäjä pRemminkin taidat olla.

        En voi vain unohtaa kämpän oksettavaa hajua!


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        En tiedä saako masentunut apua vierailusta siistimmissä huoneistoissa. Ei sillä hoideta masentunutta vaan hän tarvitsee muunlaista apua.

        Sanoo, ettei ole masentunut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi vain unohtaa kämpän oksettavaa hajua!

        Eikä ole nyt soittanut, kun hänelle puhuin asunnon kunnosta ja hoidosta ja ihmettelin, miten on siihen kuntoon päästänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En voi vain unohtaa kämpän oksettavaa hajua!

        Pitkän ystävyyd3n jälkeen kävit ensikerran? Eikö oksettava haju ollu jo vaatteissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään, mutta olen vain taas pettynyt ihmiseen ja itseeni ennenkaikkea, kun en taaskaan onnistunut ihmissuhteessa. Pieleen meni!

        Ei kai auta muu, kuin katkaista pitkäaikainen ystävyyssuhde.

        Mikä saa sinut solmimaan aina toimimattomia tai mielestäsi riittämättömiä ihmissuhteita
        ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole nyt soittanut, kun hänelle puhuin asunnon kunnosta ja hoidosta ja ihmettelin, miten on siihen kuntoon päästänyt.

        Epäkohteliasta mennä arvostelemaan toisen kotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään, mutta olen vain taas pettynyt ihmiseen ja itseeni ennenkaikkea, kun en taaskaan onnistunut ihmissuhteessa. Pieleen meni!

        Ei kai auta muu, kuin katkaista pitkäaikainen ystävyyssuhde.

        Kuulostaa siltä, että ihminen ei näe mitään syytä tehdä mitään ympäristölleen
        ja itselleen (?)
        Kuulostaa masennukselta vaikkei myöntäisikään.
        Masentunut ei kaipaa käskyttäjää (niinkuin ei moni muukaan)
        vaan henkistä tukea, mutta vaikeaa on masentunutta saada nousemaan
        tilastaan. Se on yksi vaikeimpia mielenterveyden ongelmia.
        Kun mikään ei motivoi, ei ole halua tehdä mitään.
        Masennus-apatiaan vajonnut ihminen tarvitsee ammattiapua.
        En kuitenkaan tunne ko. ihmistä,
        että sikäli hänen kohdallaan diagnosoimiseni on "tyhjän päällä".

        Ettekö voi ystäviäkään, kun hänellä on likaista ja haisee ?
        Ehkä ystävyys olisi joku oljenkorsi hänelle ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En meinaa millään selvitä likaisen remontoimattoman ja todella pahanhajuisen kodin kohtaamisesta. Se oli todella ikävä yllätys. Kun olen kysellyt, että miksi, niin olen saanut vastaukseksi, että en tiedä, mitä on tapahtunut.

        Mitä todella on tapahtunut, että kotia ei ole hoidettu? Vuosikymmeniin!

        Ahdistuuko kyseinen tyyppi kysymyksistäni tai siivous ja remonttipuheistani. Ihan oikeasti! Mikä normaalin asumisen vaatimuksessani on liikaa?

        Ei ole oikein normaalia se, että ahdistuu toisen kodissa vallitsevasta siivosta.

        Jotain psyykkistä siinä on takana. Ole jostain lukenutkin sen, mistä sellainen ylisiisteys johtuu. Siinä on jotain sellaista takana, että ylisiisti ihminen tuntee itse itsensä sisältäpäin jotenkin likaiseksi ja yrittää ulkoisella siisteydellä puhdistaa itseään sisältäpäin tiedostamatta itse sitä.

        Jos ihminen on itsensä kanssa sopusoinnussa, niin ei silloin ahdistu ympärillään olevasta sotkusta, saatika sitten vieraan ihmisen kodista.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei ole oikein normaalia se, että ahdistuu toisen kodissa vallitsevasta siivosta.

        Jotain psyykkistä siinä on takana. Ole jostain lukenutkin sen, mistä sellainen ylisiisteys johtuu. Siinä on jotain sellaista takana, että ylisiisti ihminen tuntee itse itsensä sisältäpäin jotenkin likaiseksi ja yrittää ulkoisella siisteydellä puhdistaa itseään sisältäpäin tiedostamatta itse sitä.

        Jos ihminen on itsensä kanssa sopusoinnussa, niin ei silloin ahdistu ympärillään olevasta sotkusta, saatika sitten vieraan ihmisen kodista.

        Työni tehnyt epämiellyttävissä olosuhteissa ja tullut kammo "vanhuskämppien" likaisuuteen ja hajuun. En kertakaikkiaan voi sietää!


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Mikä saa sinut solmimaan aina toimimattomia tai mielestäsi riittämättömiä ihmissuhteita
        ?

        Mä en tiedä! En ole vaan hyvä ihmissuhteissa. En ole koskaan oppinut.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Pitkän ystävyyd3n jälkeen kävit ensikerran? Eikö oksettava haju ollu jo vaatteissa?

        Joo, kävin! Joskus ihmettelin outoa hajua ja kummallisen kuluneita vaatteita. Mutten nyt ollut niin tiivisti yhteydessä, että olisin tiennyt tilanteen olevan jatkuva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työni tehnyt epämiellyttävissä olosuhteissa ja tullut kammo "vanhuskämppien" likaisuuteen ja hajuun. En kertakaikkiaan voi sietää!

        Saat assosiaatioita työhösi, jossa et enää pärjännyt sen kiihtyvän vauhdin vuoksi, niinkuin muistan sinun kertoneen mustalla nikilläsi aikaisemmin.

        Yritä nyt unohtaa se työsi ja rentoutua viimeiseltään, kun siihen on mahdollisuus. Hyväksy itsesi, niin opit vielä hyväksymään toisetkin, jotka osaavat ottaa elämän rennommin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Saat assosiaatioita työhösi, jossa et enää pärjännyt sen kiihtyvän vauhdin vuoksi, niinkuin muistan sinun kertoneen mustalla nikilläsi aikaisemmin.

        Yritä nyt unohtaa se työsi ja rentoutua viimeiseltään, kun siihen on mahdollisuus. Hyväksy itsesi, niin opit vielä hyväksymään toisetkin, jotka osaavat ottaa elämän rennommin.

        Itsensä hyväksyminen ei tarkoita paskaisten kämppien sietämistä missään olosuhteissa. Vanhustyössä en ole pärjännyt koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työni tehnyt epämiellyttävissä olosuhteissa ja tullut kammo "vanhuskämppien" likaisuuteen ja hajuun. En kertakaikkiaan voi sietää!

        Kohta asut itsekin itsesi kanssa vanhuskämpässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä hyväksyminen ei tarkoita paskaisten kämppien sietämistä missään olosuhteissa. Vanhustyössä en ole pärjännyt koskaan.

        Yritä sitten tehdä itsellesi jotain, koska et vaikuta tykkäävän itsekään itsestäsi tuollaisena yökkäilijänä.
        Mene terapiaan.

        Ongelmahan on selvästi sinussa itsessäsi, eikä niissä, jotka elävät rikasta sosiaalista elävää elämää nurkkien nuolemisen sijaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Yritä sitten tehdä itsellesi jotain, koska et vaikuta tykkäävän itsekään itsestäsi tuollaisena yökkäilijänä.
        Mene terapiaan.

        Ongelmahan on selvästi sinussa itsessäsi, eikä niissä, jotka elävät rikasta sosiaalista elävää elämää nurkkien nuolemisen sijaan.

        Täh! Olen hänen ainoa ns. ystävänsä. Ei hänellä ole ”sosiaalista elämää”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta asut itsekin itsesi kanssa vanhuskämpässä.

        Sehän se tässä hirvittää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täh! Olen hänen ainoa ns. ystävänsä. Ei hänellä ole ”sosiaalista elämää”.

        Et sinä ole hänen ystävänsä? Mitä haet hänestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täh! Olen hänen ainoa ns. ystävänsä. Ei hänellä ole ”sosiaalista elämää”.

        Ehkä sinä "ystäväsi" mielestä haisit, eikä hän enää halua olla missään tekemisissä kanssasi.

        Olethan aikaisemmin kirjoittanut kaikkien yli viiskymppisten alkavan haista. Ja koska tällä jo yli kuuskymppisten palstalla kirjoittelet, niin ...


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Et sinä ole hänen ystävänsä? Mitä haet hänestä?

        En mitään sen ihmeempää. Kulkenut rinnalla parivuosikymmentä. Miten niin, en ole ns. ystävä? Ystävä siinä, missä joku muukin voisi olla ystävä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täh! Olen hänen ainoa ns. ystävänsä. Ei hänellä ole ”sosiaalista elämää”.

        Aikaisemmin olet kirjoittanut hänen olevan hyväpalkkainen ja työssäkäyvä.
        Kai hänellä työkavereita on vastoin kun sinulla, joka jouduit lopettamaan, kun et enää pärjännyt kiireelliseksi muuttuneessa työssäsi.

        Vai onko nyt jo kysymys kuinka monennesta paikasta, jonka olet käynyt haisettamassa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Aikaisemmin olet kirjoittanut hänen olevan hyväpalkkainen ja työssäkäyvä.
        Kai hänellä työkavereita on vastoin kun sinulla, joka jouduit lopettamaan, kun et enää pärjännyt kiireelliseksi muuttuneessa työssäsi.

        Vai onko nyt jo kysymys kuinka monennesta paikasta, jonka olet käynyt haisettamassa.

        Ei ole kavereita, ei! Ei työ, eikä muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mitään sen ihmeempää. Kulkenut rinnalla parivuosikymmentä. Miten niin, en ole ns. ystävä? Ystävä siinä, missä joku muukin voisi olla ystävä.

        Ystävät eivät kohtele toisiaan noin. Minusta tää tarinas jotenki haisee.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Et sinä ole hänen ystävänsä? Mitä haet hänestä?

        En välttämättä mitään. Yhteydenotot vuosien aikana ovat tapahtuneet hänen aloitteestaan. Olen aina tuntenut vain roikkuvani mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En välttämättä mitään. Yhteydenotot vuosien aikana ovat tapahtuneet hänen aloitteestaan. Olen aina tuntenut vain roikkuvani mukana.

        Eli siis et saa itsestäsi aikaan että katkaisisit tämän köyden jossa "roikut". Ko henkil varmaan on tyytynyt sinuun kun muita ei ole. Eihän vaan ole läheisriippuvainen. Mikä on sellainen "ysätäv" joka vaan roikkuu, ei minusta ainakaan voi sellaista ystäväksi kutsua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En välttämättä mitään. Yhteydenotot vuosien aikana ovat tapahtuneet hänen aloitteestaan. Olen aina tuntenut vain roikkuvani mukana.

        Eli siis et saa itsestäsi aikaan että katkaisisit tämän köyden jossa "roikut". Ko henkil varmaan on tyytynyt sinuun kun muita ei ole. Eihän vaan ole läheisriippuvainen. Mikä on sellainen "ysätäv" joka vaan roikkuu, ei minusta ainakaan voi sellaista ystäväksi kutsua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kavereita, ei! Ei työ, eikä muita.

        No ei sillä näytä olevan ystävääkään, joku ihme hepuli joka vaan roikkuu mukana ja kiinnittää huomionsa epäoleellisuuksiin eikä auta ystävää hädässä-


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No ei sillä näytä olevan ystävääkään, joku ihme hepuli joka vaan roikkuu mukana ja kiinnittää huomionsa epäoleellisuuksiin eikä auta ystävää hädässä-

        Missä hädässä nyt pitää auttaa? Suuttuu vaan, kun asunnosta kysyy, että mitä ihmettä, kun on peruskorjauskuntoon päässyt. Sanoo, etten tiedä, mitä on tapahtunut. No, jotainhan siinä on pitänyt tapahtua, kun rotanpesässä asuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä hädässä nyt pitää auttaa? Suuttuu vaan, kun asunnosta kysyy, että mitä ihmettä, kun on peruskorjauskuntoon päässyt. Sanoo, etten tiedä, mitä on tapahtunut. No, jotainhan siinä on pitänyt tapahtua, kun rotanpesässä asuu.

        Kysyt: Missä hädässä nyt pitäisi auttaa. Sitten kuitenkin itse vastaat itsellesi:
        No, jotainhan siinä on pitänyt tapahtua, kun rotanpesässä asuu.

        Että näin.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Kysyt: Missä hädässä nyt pitäisi auttaa. Sitten kuitenkin itse vastaat itsellesi:
        No, jotainhan siinä on pitänyt tapahtua, kun rotanpesässä asuu.

        Että näin.

        Mutta, missä pitää auttaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, missä pitää auttaa?

        No vaikea kai täällä on se tietää jos et sinä ns parinkymmenen vuoden takaisena ystävänä tiedä. Ota selvää jos ystäväksi (joksin roikkuvaksi) itseäsi tituleeraat.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No vaikea kai täällä on se tietää jos et sinä ns parinkymmenen vuoden takaisena ystävänä tiedä. Ota selvää jos ystäväksi (joksin roikkuvaksi) itseäsi tituleeraat.

        Heh heh! Ettei kykene asuntoaan remontoimaan ja kunnossa pitämään. Minun pitäisi utsia, mitä on tapahtunut. Mieluummin tilaisin remonttifirman, joka korjaisi ongelman nopeasti. Niin olen tehnyt itsellenikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh! Ettei kykene asuntoaan remontoimaan ja kunnossa pitämään. Minun pitäisi utsia, mitä on tapahtunut. Mieluummin tilaisin remonttifirman, joka korjaisi ongelman nopeasti. Niin olen tehnyt itsellenikin.

        No mitäs sitten tänne asiaa tuot ja kitiset :)?
        Joku syhän siihen on miksi tilansa on kuten väität.
        Vai onko pyytänyt sinua asiansa ratkaisemaan?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No mitäs sitten tänne asiaa tuot ja kitiset :)?
        Joku syhän siihen on miksi tilansa on kuten väität.
        Vai onko pyytänyt sinua asiansa ratkaisemaan?

        Täällähän sinäkin aina jotain ”kitiset” ja jankkaat!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällähän sinäkin aina jotain ”kitiset” ja jankkaat!

        Ei minusta kannata mallia ottaa :D.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ei minusta kannata mallia ottaa :D.

        No, pidä sitten turpas kiinni ;) :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, pidä sitten turpas kiinni ;) :D

        No en todellakaa pidä. Mut voit ihan keksiä omia juttuja ilman että teet niin kuin mä teen😅


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei ole oikein normaalia se, että ahdistuu toisen kodissa vallitsevasta siivosta.

        Jotain psyykkistä siinä on takana. Ole jostain lukenutkin sen, mistä sellainen ylisiisteys johtuu. Siinä on jotain sellaista takana, että ylisiisti ihminen tuntee itse itsensä sisältäpäin jotenkin likaiseksi ja yrittää ulkoisella siisteydellä puhdistaa itseään sisältäpäin tiedostamatta itse sitä.

        Jos ihminen on itsensä kanssa sopusoinnussa, niin ei silloin ahdistu ympärillään olevasta sotkusta, saatika sitten vieraan ihmisen kodista.

        Minusta taas olisi ahdistavaa, jos joutuisin törkykotiin.
        Tulisi tunne, voiko mihinkään koskea tai missään istua.
        Sori Tellu. Epäsiisteys on yök.
        Alkaisi kutittamaan.

        Beng


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Yritä sitten tehdä itsellesi jotain, koska et vaikuta tykkäävän itsekään itsestäsi tuollaisena yökkäilijänä.
        Mene terapiaan.

        Ongelmahan on selvästi sinussa itsessäsi, eikä niissä, jotka elävät rikasta sosiaalista elävää elämää nurkkien nuolemisen sijaan.

        Et nyt ole oikeassa.
        Jos on tottunut siisteyteen, niin ei sotkuja voi muuten selittää kuin jollain sairaudella.
        Jos ei jaksa.
        Hyvä on, jos joku sivusta uskaltaa puuttua.

        Beng


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No mitäs sitten tänne asiaa tuot ja kitiset :)?
        Joku syhän siihen on miksi tilansa on kuten väität.
        Vai onko pyytänyt sinua asiansa ratkaisemaan?

        Haloo Siili.
        Ettes olisi nyt vain utelias.
        Beng
        Minusta päivittelijä on h u o l i s s a a n ja tuli kertoneeksi sen täällä.
        Jos ko. ihmisellä ei ole rahasta kiinni, saa sillä murjusta palatsin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haloo Siili.
        Ettes olisi nyt vain utelias.
        Beng
        Minusta päivittelijä on h u o l i s s a a n ja tuli kertoneeksi sen täällä.
        Jos ko. ihmisellä ei ole rahasta kiinni, saa sillä murjusta palatsin.

        Minusta päivittelijä ei vaikuta kyllä huolestneelta . ystävältä. Minäkö uteluas, mistä😮😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt ole oikeassa.
        Jos on tottunut siisteyteen, niin ei sotkuja voi muuten selittää kuin jollain sairaudella.
        Jos ei jaksa.
        Hyvä on, jos joku sivusta uskaltaa puuttua.

        Beng

        Minusta aloittajan "puuttuminen"vaikuttaa vain kauhistelulta. En näe empatiaa missään lauseessa, lähinnä säälittelee itseään kun on taas ijmissuhteessaan epäonnistunu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas olisi ahdistavaa, jos joutuisin törkykotiin.
        Tulisi tunne, voiko mihinkään koskea tai missään istua.
        Sori Tellu. Epäsiisteys on yök.
        Alkaisi kutittamaan.

        Beng

        Siinä sitten toinen sairaan basilikammoinen.
        Tarvitseeko toisen kotona mennä mihinkään koskemaan. Pidä näppisi kurissa ja desifiointipyyhkeitä mukanasi joilla putsaat itseäsi nonstoppina. Hengityssuojain kasvoillasi ... Joku suojahaalarikin olisi sinulle tarpeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haloo Siili.
        Ettes olisi nyt vain utelias.
        Beng
        Minusta päivittelijä on h u o l i s s a a n ja tuli kertoneeksi sen täällä.
        Jos ko. ihmisellä ei ole rahasta kiinni, saa sillä murjusta palatsin.

        Tuo samainen neuroottinen päivittelijä on ollut h u o l i s s a a n ties monennenko kodista jo tähän mennessä. Tullut myös kertoneeksikin sen täällä.
        Näkyy olevan yksi niitä, että "olipa yksin tai seurassa, niin aina haisee".
        Ongelma on selvästi hänessä itsessään, eikä niissä kyläpaikoissa.

        Taidat olla toinen samanlainen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tuo samainen neuroottinen päivittelijä on ollut h u o l i s s a a n ties monennenko kodista jo tähän mennessä. Tullut myös kertoneeksikin sen täällä.
        Näkyy olevan yksi niitä, että "olipa yksin tai seurassa, niin aina haisee".
        Ongelma on selvästi hänessä itsessään, eikä niissä kyläpaikoissa.

        Taidat olla toinen samanlainen.

        Iän myötä joillain hajuaisti heikkenee.
        Mitis toisen mielestä haisee, toisen ei.
        Mitens testaat hajuaistiasi tai muiden?

        Beng
        Okei. Ollaan sitten sairaan basillikammoista....
        Paskasuus on aika paskamaista, eikä tämä muutu kuin suursiivouksella.
        Yök.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Iän myötä joillain hajuaisti heikkenee.
        Mitis toisen mielestä haisee, toisen ei.
        Mitens testaat hajuaistiasi tai muiden?

        Beng
        Okei. Ollaan sitten sairaan basillikammoista....
        Paskasuus on aika paskamaista, eikä tämä muutu kuin suursiivouksella.
        Yök.

        No sittenhän sinäkin voit taas käydä vaikka jonkun vanhuksen luona kylässä, kun tarpeeksi vanhenet.

        Kyllä minun hajuaistini vielä toimii, mutta en ole niin neuroottisen herkkäluontoinen, että kuvittelisin hajuun kuolevani. Maatalosta kotoisin (lehmänpaskaa varpaitten välissä vieläkin) ja siivonnut slummissa vuosikausia kusen, paskan, märäntyneitten jätteiden ja oksennuksen hajussa. Hengissä vielä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Iän myötä joillain hajuaisti heikkenee.
        Mitis toisen mielestä haisee, toisen ei.
        Mitens testaat hajuaistiasi tai muiden?

        Beng
        Okei. Ollaan sitten sairaan basillikammoista....
        Paskasuus on aika paskamaista, eikä tämä muutu kuin suursiivouksella.
        Yök.

        Piti vielä kysyä, että kun olet noin hieno ihminen, niin työnnätkö sinä hajutonta tai hunajantuoksuista paskaa?
        Yököttääkö vessassa? Kutittaako? Meneekö vaatteesi pyykkiin joka vessareissun jälkeen? Vai käytkö alasti paskalla ja sitten kiireesti saunaan?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Piti vielä kysyä, että kun olet noin hieno ihminen, niin työnnätkö sinä hajutonta tai hunajantuoksuista paskaa?
        Yököttääkö vessassa? Kutittaako? Meneekö vaatteesi pyykkiin joka vessareissun jälkeen? Vai käytkö alasti paskalla ja sitten kiireesti saunaan?

        Tuliko kyselykausi? Vielä?
        Eiköhän tutut vanhene vuosi vuodelta.
        Eikö se mene haiset sille, mitä söit.
        Sipuli, valkosipuli, curry jne.
        Onneksi on ilmastointi. Paranee, kun korvaavan ilman räppänät yhtiössä saadaan.
        Ajatteles?

        Siivoamisesta ja sotkuista: itsehän ihminen niitä tuottaa ja kun osa on huolimatonta, piittaamatonta, tarvitaan joku putsailemaan.
        Olen minäkin mummolassa viettänyt aikaa. Kyllä ensimmäinen päivä oli hankala, kun ulkohuussia piti käyttää, kärpäsetkin tai astuit lämpimään lehmänläjään paljain jalointai kanankakka poltti jäljen uusiin kenkiin.
        Turtuihan siinä nokka. Hyviä muistoja noilta ajoilta. Muita.

        Beng


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Minusta aloittajan "puuttuminen"vaikuttaa vain kauhistelulta. En näe empatiaa missään lauseessa, lähinnä säälittelee itseään kun on taas ijmissuhteessaan epäonnistunu.

        Miksi ihmeessä "empatiaa" asiassa, joka on ihan normaalein keinoin hoidettavissa? Ihmettelen vain, mikä saa ihmisen asumaan remontoimattomassa ja siivottomassa kodissa, kun muuten toimii normaalisti. Tienasi hyvin ja nyt, kun on eläkkeellä, niin eläkekin on ihan hyvä. Remonttiin sai vielä viime vuonna kotitalousvähennystäkin 50% ja olisi saanut vähennyksen täysimääräisenä.

        Käsittämätön homma vaan noin yleensä. Enkä olisi ehkä kyseisestä tyypistä uskonut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä "empatiaa" asiassa, joka on ihan normaalein keinoin hoidettavissa? Ihmettelen vain, mikä saa ihmisen asumaan remontoimattomassa ja siivottomassa kodissa, kun muuten toimii normaalisti. Tienasi hyvin ja nyt, kun on eläkkeellä, niin eläkekin on ihan hyvä. Remonttiin sai vielä viime vuonna kotitalousvähennystäkin 50% ja olisi saanut vähennyksen täysimääräisenä.

        Käsittämätön homma vaan noin yleensä. Enkä olisi ehkä kyseisestä tyypistä uskonut.

        No ehkä kyvystä asettua toisen asemaan ihmettelyn sijaan olisi apua tässä tilanteessa. Ei riitä että syyllistää, ihmettelee ja kauhistelee suomi24:n palstopilla. Mutta sitä ymmärrystähän on tai ei ole.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No ehkä kyvystä asettua toisen asemaan ihmettelyn sijaan olisi apua tässä tilanteessa. Ei riitä että syyllistää, ihmettelee ja kauhistelee suomi24:n palstopilla. Mutta sitä ymmärrystähän on tai ei ole.

        Miten sinä "asettuisit toisen asemaan" tässä kyseisessä asiassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä "asettuisit toisen asemaan" tässä kyseisessä asiassa?

        No minä en tiedä enkä tunne tapausta enkä ole siinä elänyt mutta jos aiemmin eri tavoin ja asiansa hoitanut ihminen yhtäkkiä alkaa elää haisevassa rotankolossa yrittäisin ottaa selville mistä kysymys ja voisinko jollain tapaa olla avuksi asioiden järjestämisessä. Vähintä mitä voisin tehdä olisi kuunnella ja olla läsnä. Tiedä vaikka siksi juuro "ystäväsi" olisi sinut sinne kutsunutkin, ei ole ketään muuta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko kyselykausi? Vielä?
        Eiköhän tutut vanhene vuosi vuodelta.
        Eikö se mene haiset sille, mitä söit.
        Sipuli, valkosipuli, curry jne.
        Onneksi on ilmastointi. Paranee, kun korvaavan ilman räppänät yhtiössä saadaan.
        Ajatteles?

        Siivoamisesta ja sotkuista: itsehän ihminen niitä tuottaa ja kun osa on huolimatonta, piittaamatonta, tarvitaan joku putsailemaan.
        Olen minäkin mummolassa viettänyt aikaa. Kyllä ensimmäinen päivä oli hankala, kun ulkohuussia piti käyttää, kärpäsetkin tai astuit lämpimään lehmänläjään paljain jalointai kanankakka poltti jäljen uusiin kenkiin.
        Turtuihan siinä nokka. Hyviä muistoja noilta ajoilta. Muita.

        Beng

        """Tuliko kyselykausi? Vielä?"""

        Kiitos kysymästä.
        Ei tullut, vaan tapanani on aina ollut kysyä, jos en jotain tiedä, niinkuin sinullakin nähtävästi.

        Tällä kertaa halusin kartoittaa sitä hajuherkkyyttäsi, että onko se vain toisten hajut, jotka yököttävät, ahdistavat, saavat kutiamaan, mutta ne omat hajusi tuoksuvat nenässäsi puhtaalle ja raikkaalle paskalle.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Tuliko kyselykausi? Vielä?"""

        Kiitos kysymästä.
        Ei tullut, vaan tapanani on aina ollut kysyä, jos en jotain tiedä, niinkuin sinullakin nähtävästi.

        Tällä kertaa halusin kartoittaa sitä hajuherkkyyttäsi, että onko se vain toisten hajut, jotka yököttävät, ahdistavat, saavat kutiamaan, mutta ne omat hajusi tuoksuvat nenässäsi puhtaalle ja raikkaalle paskalle.

        Eikä pinttyneen lian "tuoksu" parista kakkakerrasta tule! Se tulee pitkän ajan patinoimana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä "empatiaa" asiassa, joka on ihan normaalein keinoin hoidettavissa? Ihmettelen vain, mikä saa ihmisen asumaan remontoimattomassa ja siivottomassa kodissa, kun muuten toimii normaalisti. Tienasi hyvin ja nyt, kun on eläkkeellä, niin eläkekin on ihan hyvä. Remonttiin sai vielä viime vuonna kotitalousvähennystäkin 50% ja olisi saanut vähennyksen täysimääräisenä.

        Käsittämätön homma vaan noin yleensä. Enkä olisi ehkä kyseisestä tyypistä uskonut.

        Ahaa. Nyt ymmärränkin pettymyksesi. Olet roikkunut rahansa perässä ja sikis moinen pettymys. E saanutkaan hänestä hyvtuloista kumppania itsellesi. Kaikkea sitä....


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ahaa. Nyt ymmärränkin pettymyksesi. Olet roikkunut rahansa perässä ja sikis moinen pettymys. E saanutkaan hänestä hyvtuloista kumppania itsellesi. Kaikkea sitä....

        On itsellä rahaa senverran, etten toisten rahoja tarvitse. Todellakaan! Kaikenlaista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        On itsellä rahaa senverran, etten toisten rahoja tarvitse. Todellakaan! Kaikenlaista!

        Elähän höpötä. Luulit et raha tulee toisen luo ja kun nyt tilanne tämä, oot kovin pettyny. Nyt aukes sun reaktiosi, kaikenlaista....... Miten muutoin oisit niin pettynyt "taas pieleen menneestä" ihmissuhteesta.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Elähän höpötä. Luulit et raha tulee toisen luo ja kun nyt tilanne tämä, oot kovin pettyny. Nyt aukes sun reaktiosi, kaikenlaista....... Miten muutoin oisit niin pettynyt "taas pieleen menneestä" ihmissuhteesta.

        Mitä ihmettä muiden rahoilla teen? Minulla on omat rahani ja toisilla omansa. Ihmettelen vaan, kun hyväpalkkaisena ei saanut remonttia aikaiseksi, kun minäkin pienempipalkkaisena sain. Ei muuta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä muiden rahoilla teen? Minulla on omat rahani ja toisilla omansa. Ihmettelen vaan, kun hyväpalkkaisena ei saanut remonttia aikaiseksi, kun minäkin pienempipalkkaisena sain. Ei muuta!

        No sitä minäkin tässä nyt ihmettelen, kaikenlaisia roikkujia sitä onkin....... ;).Siksihän sinä olet niin "ihmissuhteeseen pettynyt".


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Tuliko kyselykausi? Vielä?"""

        Kiitos kysymästä.
        Ei tullut, vaan tapanani on aina ollut kysyä, jos en jotain tiedä, niinkuin sinullakin nähtävästi.

        Tällä kertaa halusin kartoittaa sitä hajuherkkyyttäsi, että onko se vain toisten hajut, jotka yököttävät, ahdistavat, saavat kutiamaan, mutta ne omat hajusi tuoksuvat nenässäsi puhtaalle ja raikkaalle paskalle.

        Oletko miettinyt, miten kauan väännämme tätä, kunnes muuttuu inhorealismiksi.
        Onhan ihmisillä polyyppeja nokassa. Ei minulla, mutta niillä joillain toisilla.

        Beng
        Minä en siivoamista aliarvosta, mutta siivottomuutta kyllä tuhansien järvien maassa.


      • Tellukka
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko miettinyt, miten kauan väännämme tätä, kunnes muuttuu inhorealismiksi.
        Onhan ihmisillä polyyppeja nokassa. Ei minulla, mutta niillä joillain toisilla.

        Beng
        Minä en siivoamista aliarvosta, mutta siivottomuutta kyllä tuhansien järvien maassa.

        Väännettäiskö vaikka niin kauan, että alat ymmärtämään, ettei sinun elämäntapasi ole se normi, jonka mukaan kaikkien toisten on elettävä, eikä sinun nenäsi ole se hajun mitta minkä verran kaikki toiset voivat sietää hajuja yökkäämättä ja ahdistumatta, eivätkä juuri sinun silmäsi ole siisteyden mitta.
        Se, mikä jollekin on ihan suhtkoht siistiä, on jollekin sinunlaisellesi nirppanokalle siivottomuutta.

        Onhan seki todettu jo aikoja sitten, että liika puhtaus ja siivoaminen aiheuttaa allergioita.
        Sinunkin ihottumasi saattaisi voida paremmin pienestä siedätyshoidosta lian kanssa mieluummin kuin ylettömästä siisteydestä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Väännettäiskö vaikka niin kauan, että alat ymmärtämään, ettei sinun elämäntapasi ole se normi, jonka mukaan kaikkien toisten on elettävä, eikä sinun nenäsi ole se hajun mitta minkä verran kaikki toiset voivat sietää hajuja yökkäämättä ja ahdistumatta, eivätkä juuri sinun silmäsi ole siisteyden mitta.
        Se, mikä jollekin on ihan suhtkoht siistiä, on jollekin sinunlaisellesi nirppanokalle siivottomuutta.

        Onhan seki todettu jo aikoja sitten, että liika puhtaus ja siivoaminen aiheuttaa allergioita.
        Sinunkin ihottumasi saattaisi voida paremmin pienestä siedätyshoidosta lian kanssa mieluummin kuin ylettömästä siisteydestä.

        Terve tuloa kylään!

        Beng
        Hihhih


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terve tuloa kylään!

        Beng
        Hihhih

        Sinnekö tulisin haisemaan ja saamaan nirppanokan yökkäämään, kutiamaan ja ahdistuneeksi.

        Tulisihan yhdestä käynnistäni varmaan yli satasen ketju palstalle.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sinnekö tulisin haisemaan ja saamaan nirppanokan yökkäämään, kutiamaan ja ahdistuneeksi.

        Tulisihan yhdestä käynnistäni varmaan yli satasen ketju palstalle.

        Hyh hyh! Oletko niin pinttyneen likaisen kodin asukas? Kodin, jossa on yksi huone täynnä vinksallaan olevia lastulevy hyllyköitä, joiden edessä roikkuu likaisia sifonkikankaita. Tuoleina vanhat puutarhatuolit. Sänkynä tahrainen kuopalla oleva avattava sohva. Yksi likainen ikkuna, jossa toisen ruudun peittää pahvinpala ja toiseen ruutuun on ruosteisilla nauloilla naputettu likainen lakananpala. Ikkunaverhot olleet paikoillaan yli kaksikymmentä vuotta.

        Kylppärissä likaiset kaakelit ja pinttynyt käsienpesuallas ja vielä pinttyneempi vessanpönttö.

        Keittosyvennyksessä klähmäset ja repsottavat kaappienovet ja uuni, jota ei voi edes katsoa.

        Ja kaiken kruunaa tuoksu vailla vertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyh hyh! Oletko niin pinttyneen likaisen kodin asukas? Kodin, jossa on yksi huone täynnä vinksallaan olevia lastulevy hyllyköitä, joiden edessä roikkuu likaisia sifonkikankaita. Tuoleina vanhat puutarhatuolit. Sänkynä tahrainen kuopalla oleva avattava sohva. Yksi likainen ikkuna, jossa toisen ruudun peittää pahvinpala ja toiseen ruutuun on ruosteisilla nauloilla naputettu likainen lakananpala. Ikkunaverhot olleet paikoillaan yli kaksikymmentä vuotta.

        Kylppärissä likaiset kaakelit ja pinttynyt käsienpesuallas ja vielä pinttyneempi vessanpönttö.

        Keittosyvennyksessä klähmäset ja repsottavat kaappienovet ja uuni, jota ei voi edes katsoa.

        Ja kaiken kruunaa tuoksu vailla vertaa.

        Se boheemityyli on nyt in.
        Et ymmärrä näistä nykytrendeistä mitään. Elät jotain 60-luvun nousukaskautta vieläkin.

        ""Boheemeihin elämäntapoihin kuului poikkeukselliset, perinteisten ja yleisten tahojen kanssa pahasti ristiriidassa olleet poliittiset näkemykset, vakaumukset ja mielipiteet joita heijastettiin käytännössä usein varsin vapaamielisen seksuaalisuuden harjoittamisen, materiaalisesti erittäin vaatimattoman elämäntavan ja vaihtoehtoisen/vapaaehtoisen köyhyyden kautta. Lisäksi boheemikulttuuriin kuuluu eräänlainen "kurjuuden romantisointi".""


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Väännettäiskö vaikka niin kauan, että alat ymmärtämään, ettei sinun elämäntapasi ole se normi, jonka mukaan kaikkien toisten on elettävä, eikä sinun nenäsi ole se hajun mitta minkä verran kaikki toiset voivat sietää hajuja yökkäämättä ja ahdistumatta, eivätkä juuri sinun silmäsi ole siisteyden mitta.
        Se, mikä jollekin on ihan suhtkoht siistiä, on jollekin sinunlaisellesi nirppanokalle siivottomuutta.

        Onhan seki todettu jo aikoja sitten, että liika puhtaus ja siivoaminen aiheuttaa allergioita.
        Sinunkin ihottumasi saattaisi voida paremmin pienestä siedätyshoidosta lian kanssa mieluummin kuin ylettömästä siisteydestä.

        Ihottumasta: lueppa wikistä atopiasta, joka on geneettistä.
        En voi enää moittia vanhempiani.
        Sitten, jospa migreeni-ihmisillä on herkempi hajuaisti: eli, jos upea mies käyttää vääriä hajusteita, voi aiheuttaakin päänsärkyä ja oksetusta ym. puolitajuttomuutta.
        Tosin omana empiirisenä kokeenani, kun olen puolisen vuotta ollut käyttämättä maitotuotteita, on migreeniäkin ollut vain kaksi kertaa.

        Beng
        Mikä ihmeen siivottomuuden ylipapitar sinusta nyt kuoriutui. Luulisi päin vastoin, että vouhkaisit, miten mikin tulee pitää siistinä olettaen, ettei 60 ja 70 ihmiset sitä tiärä.
        Oikein vinkkejä voisit tehtailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyh hyh! Oletko niin pinttyneen likaisen kodin asukas? Kodin, jossa on yksi huone täynnä vinksallaan olevia lastulevy hyllyköitä, joiden edessä roikkuu likaisia sifonkikankaita. Tuoleina vanhat puutarhatuolit. Sänkynä tahrainen kuopalla oleva avattava sohva. Yksi likainen ikkuna, jossa toisen ruudun peittää pahvinpala ja toiseen ruutuun on ruosteisilla nauloilla naputettu likainen lakananpala. Ikkunaverhot olleet paikoillaan yli kaksikymmentä vuotta.

        Kylppärissä likaiset kaakelit ja pinttynyt käsienpesuallas ja vielä pinttyneempi vessanpönttö.

        Keittosyvennyksessä klähmäset ja repsottavat kaappienovet ja uuni, jota ei voi edes katsoa.

        Ja kaiken kruunaa tuoksu vailla vertaa.

        Hyvin olet kuvannut ja analysoinut tilantee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin olet kuvannut ja analysoinut tilantee

        Nyt on jo siivonnut ja remontoinutkin ja heittänyt risaa tavaraa kaatopaikalle. Koti tuoksuu jo kodille. Pikkuhiljaa raivaa pois rouvansa kanssa aikaan saamat knöölikasat ja paskanhajut.


    • Anonyymi

      Vaadin paljon.
      Itseltäni olen vaatinut ikäni, mutta liikaako. En toki.
      Mitä voi vaatia: kohtuullista kohteliaisuutta, kuuntelua, väärässä olemisen myöntämistä,,tilapäisapua. Ei tämä nyt kauhean paljon ole. Jokainen pystyy.

      Beng
      Seuraavassa elämässä vaadin täydellisen ylöspidon, ja pah, Platonin mukaan joudun orangiksi viidakkoon etsimään banaaneja tai surkeaksi runoilija-riimittelijäksi johonkin s24 palstalle. Oh my goodness.

      • Anonyymi

        Ex-paavi pitää tiukasti kiinni pappien selibaatista.
        Kuoripoikien elämään ei helpotusta ole näköpiirissä.


      • Anonyymi

        Ex-paavi pitää tiukasti kiinni pappien selibaatista.
        Kuoripoikien elämään ei helpotusta ole näköpiirissä.


    • Anonyymi

      ei koskaan päin vastoin
      njjj

      • Anonyymi

        Sano muuta, ei ole helppoa ei. Tiina-vainaalla.


    • Joo, minä olen vaativa persoona :). Ihmettelen vaan kun vaatimukset eivät ole tuottaneet tulosta koska olen tässä ja nyt :D.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe