Äkkilähdön hinta 3 kertainen

Anonyymi

Vilkaisin Aurinkomatkojen äkkilähtöjä. Miten on mahdollista että hinta onkin 3 - 5 kertainen miltä aluksi näyttää? 350 euron hinta onkin lähes 1000 euroa kun ryhtyy varaamaan

11

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annatko esimerkkikohteen, niin on helpompi asiaa tarkastella.

Yksi iso tekijä on se, että yleensä hinnat ilmoitetaan niin, että kaksi henkilöä majoittuu kahden hengen huoneessa (ja hinta on henkilöä kohden).
      Jos otat huoneen yksin, niin hinta nousee monasti huomattavastikkin.
      Ja sitten tietysti, lisänä mahdolliset lentokenttäkuljetukset yms.

Mutta helpottaa kommentointia jos annat esimerkit missä näin on käynyt, että 350€/hlö matka muuttuukin lähes 1000€/hlö matkaksi.

• Ja sitten mikäli olet hakemassa äkkilähtöjä jonkun hakusivuston (Napsu, Rantapallo yms.) kautta, niin niiden hakutiedot saattavat olla useita tunteja vanhoja, eli sitä matkaa/hintaa/hotellia joka hakusivustolla löytyy, ei välttämättä enään vaikkapa Aurinmatkojen sivustolla enään ole myynnissä, vaan saattaa tarjota tilalle jotain kalliimpaa hotellia yms.

• Anonyymi

Olin juurikin katsonut hakusivuston kautta. Aurinkomatkojen omilta sivuilta löytyi lähes ilmoitetun hintaluokan matkoja. Kiitos vinkistäsi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin juurikin katsonut hakusivuston kautta. Aurinkomatkojen omilta sivuilta löytyi lähes ilmoitetun hintaluokan matkoja. Kiitos vinkistäsi!

Lisään vielä että kysymyksessä oli hieman uteliaisuutta miten halvalla pääsee etelän lämpöön. Emme yleensä osta valmismatkoja. Poikkeuksena jotkut erikoisjutut, mutta ne otetaankin aivan muuta kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä että kysymyksessä oli hieman uteliaisuutta miten halvalla pääsee etelän lämpöön. Emme yleensä osta valmismatkoja. Poikkeuksena jotkut erikoisjutut, mutta ne otetaankin aivan muuta kautta.

Mikä niissä valmismatkoissa on niin hävettävää että anonyyminäkin täytyy painottaa että "-Emme yleensä osta valmismatkoja."
        Mikä sen helpompaa? Maksu yhteen paikkaan ja lennot, kuljetukset, hotellit on kerralla varattu. Vaihtoehtoja kohteista lienee riittävästi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä niissä valmismatkoissa on niin hävettävää että anonyyminäkin täytyy painottaa että "-Emme yleensä osta valmismatkoja."
        Mikä sen helpompaa? Maksu yhteen paikkaan ja lennot, kuljetukset, hotellit on kerralla varattu. Vaihtoehtoja kohteista lienee riittävästi?

Samaa mieltä, olen ollut omatoimimatkoilla vuosia, mutta ikävä valmismatkoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä, olen ollut omatoimimatkoilla vuosia, mutta ikävä valmismatkoille.

Miten se omatoimimatka eroaa valmismatkasta? Varaat siis lennot ja yöt netistä, kuten valmismatkallakin. Tietysti nyt kyse ns.normi kesälomasta tms. Jos aikoo jonnekin ulkohybrideille niin itsekin on hyvä tietää aikataulut, mutta ei nyt kuulu tähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se omatoimimatka eroaa valmismatkasta? Varaat siis lennot ja yöt netistä, kuten valmismatkallakin. Tietysti nyt kyse ns.normi kesälomasta tms. Jos aikoo jonnekin ulkohybrideille niin itsekin on hyvä tietää aikataulut, mutta ei nyt kuulu tähän.

Esimerkiksi omatoimimatka euroopan kaupunkeihin on yleensä n. 50% halvempi, kuin valmismatka. Ja aikataulu on vapaasti valittavissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkiksi omatoimimatka euroopan kaupunkeihin on yleensä n. 50% halvempi, kuin valmismatka. Ja aikataulu on vapaasti valittavissa.

Olen aloittaja. Kokemuksemme perusteella ns omatoimimatkan ajoittaminen ja ostaminen ovat paljon helpompia kuin "seiväsmatkan". Ostat lennot ja varaat majoituspaikan ja se on siinä. Olemme sen verran iäkkäitä että haluamme ottaa mieleisiin kohteisiin aamupäivällä alkavat lennot. Jatkolentojen suunnitteleminen on myös helpompaa. Silloin on virkeänä matkalla. Mikään ei ole niin tympeää kuin lähteä lennolle puoliltaöin. Ja se hinta todella on puolet, joskus jopa sen alle valmismatkan hinnasta. Yhteydet lentokentiltä kaupunkeihin ainakin Euroopassa ovat todella hyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen aloittaja. Kokemuksemme perusteella ns omatoimimatkan ajoittaminen ja ostaminen ovat paljon helpompia kuin "seiväsmatkan". Ostat lennot ja varaat majoituspaikan ja se on siinä. Olemme sen verran iäkkäitä että haluamme ottaa mieleisiin kohteisiin aamupäivällä alkavat lennot. Jatkolentojen suunnitteleminen on myös helpompaa. Silloin on virkeänä matkalla. Mikään ei ole niin tympeää kuin lähteä lennolle puoliltaöin. Ja se hinta todella on puolet, joskus jopa sen alle valmismatkan hinnasta. Yhteydet lentokentiltä kaupunkeihin ainakin Euroopassa ovat todella hyvät.

Aurinkomatkoistahan tuossa alyssa oli kyse, joten suurin osa mitä myyvät valmismatkatoimistot ovat ns.rantalomia. Esim. monille saarille on jo paljon hankalampaa, kun suoria lentoja ei ole, joten lentojen ja ferryjen aikataulut eivät osu noin vain yksiin, sitäpaitsi esim. Kreikassa lipuista kertyy iso kuluerä. Laivat lähtevät aamupäivisin, eikä niihin ehdi. Seiväsmatkojen kaltaisilla lennoilla en ole koskaan ollut, minkälaisilla oikein lentelette, kun kokemusta kerran on?

• Anonyymi

Vuorolentojen ratkaiseva etu on siinä ettei laskeuduttaessa tarvitse taputtaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1702
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1538
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      993
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      826
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe