Uskoa seuraa kaste

Anonyymi

Naa­pu­ris­sam­me asui us­ko­vai­nen mum­mo. Kun meil­le syn­tyi vau­va, mum­mo tuli ai­na kat­so­maan hän­tä. Hän aset­tui vau­van lä­hel­le ja siu­na­si las­ta evan­ke­liu­mil­la. Lo­puk­si hän to­te­si: ”Jee­sus siu­naa lap­sia.” Muis­tan miet­ti­nee­ni, ym­mär­tää­kö lap­si tuo­ta. Myö­hem­min kir­kas­tui, et­tei us­ko ole kiin­ni ym­mär­ryk­ses­tä. Us­ko on Ju­ma­lan lah­ja. Lap­sel­la se on.

Kym­me­nien vuo­sien ai­ka­na kas­ta­es­sa­ni on pin­taan pyr­ki­nyt tuo sama epäi­lys. Kas­te­kaa­van ede­tes­sä olen ha­vah­tu­nut, mi­ten ym­mär­tä­mät­tö­mät ope­tus­lap­set es­te­li­vät van­hem­pia tuo­mas­ta lap­sia Jee­suk­sen siu­nat­ta­vik­si. Jee­sus när­käs­tyi ja sa­noi heil­le: ”Sal­li­kaa las­ten tul­la mi­nun luok­se­ni, äl­kää es­tä­kö hei­tä. Hei­dän kal­tais­ten­sa on Ju­ma­lan val­ta­kun­ta.” (Mark. 10:13–14.)

Apos­to­lien te­ko­jen 8. lu­vus­sa ker­ro­taan Eti­o­pi­an ku­nin­gat­ta­ren pal­ve­li­jas­ta, joka oli käy­nyt Je­ru­sa­le­mis­sa py­hiin­va­el­lus­mat­kal­la. Pa­la­tes­saan hän luki pro­feet­ta Je­sa­jan kir­jaa. Ju­ma­lan Hen­gen joh­dat­ta­ma­na us­ko­vai­nen Fi­lip­pos lä­hes­tyi mies­tä ja ky­syi, ym­mär­si­kö hän lu­ke­maan­sai. Tuol­la ar­vok­kaal­la her­ral­la oli nöy­ryyt­tä tun­nus­taa, et­tei hän ym­mär­rä py­hää kir­joi­tus­ta. Fi­lip­pos se­lit­ti ja ju­lis­ti mie­hel­le evan­ke­liu­mia Jee­suk­ses­ta.

Kun ho­vi­her­ra oli us­ko­nut evan­ke­liu­min, Fi­lip­pos kas­toi hä­net. Us­koa seu­ra­si kas­te. Jee­sus on sa­no­nut ope­tus­lap­sil­leen: ”Men­kää kaik­ki­al­le maa­il­maan ja ju­lis­ta­kaa evan­ke­liu­mia kai­kil­le luo­duil­le. Joka sen us­koo ja saa kas­teen, on pe­las­tu­va. Joka ei us­ko, se tuo­mi­taan ka­do­tuk­seen.” (Mark. 16:15–16.)

Kas­te­toi­mi­tuk­sen alus­sa lu­e­taan evan­ke­lis­ta Mat­teuk­sen muis­tiin kir­joit­ta­ma Jee­suk­sen kas­te­käs­ky, jon­ka van­hem­pi suo­men­kie­li­nen kään­nös on hy­vin ha­vain­nol­li­nen: ”Men­käät siis ja opet­ta­kaat kaik­kea kan­saa ja kas­ta­kaat hei­tä ni­meen Isän ja Po­jan ja Py­hän Hen­gen ja opet­ta­kaat hei­tä pi­tä­mään kaik­ki, mitä minä olen teil­le käs­ke­nyt” (Matt. 28:19–20).

Uu­sis­ta Raa­ma­tun kään­nök­sis­tä tuo en­sim­mäi­nen ”opet­ta­mi­nen” on jä­tet­ty pois. Se on kui­ten­kin olen­nai­nen asia, kun on ky­sy­mys Ju­ma­lan val­ta­kun­nan lä­he­tys­työs­tä, us­kos­ta osat­to­mien opas­ta­mi­ses­ta elä­vään us­koon. Sitä ku­vaa se­kin, et­tä van­han kään­nök­sen ky­sei­sen ja­keen al­le on tul­kit­tu tuon opet­ta­mi­sen tar­koit­ta­van ”teh­kää ope­tus­lap­sik­si”.

Lap­sel­le kuu­luu kas­te sik­si, et­tä Jee­suk­sen omien sa­no­jen mu­kaan kaik­ki lap­set syn­ty­vät Ju­ma­lan lap­si­na. Heil­le kuu­lu­vat Ju­ma­lan val­ta­kun­nan ”kan­sa­lai­soi­keu­det”. Sel­lai­nen on oi­keus sak­ra­ment­tiin, kas­tee­seen. Apos­to­li Pie­ta­ri kir­joit­ti kas­tees­ta: ”Se nyt mei­tä­kin kas­tees­sa au­tu­aak­si te­kee, joka sitä aa­vis­ti (ei et­tä li­han saas­tai­suu­det pan­naan pois, vaan et­tä se on hy­vän oman­tun­non liit­to Ju­ma­lan ty­kö­nä) Jee­suk­sen Kris­tuk­sen ylös­nou­se­mi­sen kaut­ta” (1. Piet. 3:21).

Pie­ta­ri viit­taa tuos­sa yh­tey­des­sä ve­den­pai­su­muk­seen, jos­sa Nooa ja hä­nen per­heen­sä pe­las­tui­vat. Uu­sis­sa kään­nök­sis­sä on vir­heel­li­nen tul­kin­ta, et­tä kas­te pe­las­tai­si ih­mi­sen, ku­ten vesi pe­las­ti Noo­an per­heen. To­del­li­suu­des­sa vesi ei hei­tä pe­las­ta­nut, vaan ark­ki, jota vesi kan­nat­te­li. Ark­ki taas on kuva Ju­ma­lan val­ta­kun­nas­ta. Sen kaut­ta ih­mi­nen pe­las­tuu.

Pie­ni lap­si voi­daan kas­taa, kos­ka hä­nel­lä on lap­sen us­ko. Ju­ma­la sol­mii hä­nen kans­saan hy­vän oman­tun­non lii­ton, jot­ta lap­si säi­lyt­täi­si us­kon­sa. Ju­ma­la on lu­van­nut pi­tää lii­ton voi­mas­sa, vaik­ka ih­mi­nen omal­la elä­mäl­lään rik­koi­si sen.

Pie­nen lap­sen kas­teel­la nä­kyy ai­na se, kuin­ka us­ko on ko­ko­naan Ju­ma­lan työ­tä. It­ses­sään avu­ton ih­mi­nen on juu­ri sel­lai­se­na Ju­ma­lal­le otol­li­nen. Puh­taan val­koi­nen kas­te­pu­ku ku­vaa Ju­ma­lan van­hurs­kau­den vaa­tet­ta.

Ju­ha­ni Ala­ran­ta

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä kasteeseen tulee.... niin Tena Lady toimii.

    • Anonyymi

      Mitä kasteeseen tulee.... niin Tena Lady toimii.

    • Anonyymi

      Jotenkin tuntuu, että kasteen ottaminen vaatii ymmärrystä ja uudesti syntymistä. Eihän paratiisissa ollut vauvoja. Siellä oli itsenäisiä valintoja tekeviä ihmisiä.

      • Anonyymi

        Mihin kuolleet pikkulapset joutuvat uskosi valossa,
        Jos paratiisissa on vain itsenäisiä valintoja tehneitä ihmisiä?


    • Anonyymi

      Avauksessa on selvästi havaittavissa, kuinka selvästi kirjoittajalta uupuu elävä usko Jeesukseen, sekä sekava Raamatun tuntemus ajatuksella, - kerätä rusinat pullasta.

      Ainut kristittyjen näkemys löytyy naapurin mummusta, joka siunasi päivästä päivään Jeesuksen siunauksellakin.

      Jeesuskin siunasi lapsia, mutta kastoi ainoastaan omia seuraajiaan, Pyhiä uskovia Jeesuksen Herruuteen.

      Uskonratkaisu on aina henkilökohtainen ratkaisu, päätös lähteä seuraamaan Jeesusta.

      Lapsenuskosta Raamattu vaikenee, koska sitä ei ole, vaan aika, jossa Hän elää siihen ikään kun erottaa oikean väärästä, silloin on Ratkaisu tehtävä, ennen sitä Hän on Pyhä, mutta ymmärtämätön asiasta ja siitä ei koidu tuomioita.

      Sen jälkeen Hänen on ratkaistava omalta kohdaltaan, ottaako Hän Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan, vai jääkö Hän ikään kuin lastuksi laineella.

      Jos usko olisi Jumalan lahja, kaikki olisivat maan päällä Pyhiä. Jeesuksen mukaan Isä ainoastaan vetää ihmistä Hänen seuraajakseen.

      Raamatussa ei ole kastekaavaa.

      Kastaesssani uskovia ihmisiä, heidän seisoessaan vedessä, kysyn todistajien läsnäollessa, - Uskotko Sinä NN, että Jeesus on luvattu Messias, ja lupaat lähteä seuraamaan Häntä.
      Hän vastaa myöntävästi, niin painan ihmisen taaksepäin veden alle, ja sanoin; - Kastan Sinut Jeesukseen Kristukseen, Isän, Pojan sekä Pyhän Hengen nimeen.

      Näin Hän nousee vedestä uudessa Pyhässä ruumissa, ja on valmis toimimaan Jeesuksen ehtojen mukaan.

      Nämä kaikki UUPUU heiltä, jotka eivät ole tehneet uskon ratkaisua Jeesukseen.

      Kasteeseen ei koskaan kuulu se asia, josta Markus puhuu 10 luvussa, jakeissa 13- 14, se kertoo vain lasten Pyhyydestä, ennen Ymmärrysikää.

      Jeesus närkästyy tuossakin kohti ihmis- uskolle, joten varokaa näitä harhauttajia.

      Kirjoittaja sekoilee liitäen omaan käsitykseensä Filippoksen ja Hoviherran tapahtumaa, jossa Filippos kastaa ihmsien, joka on löytänyt Messiaan Jesajan kirkasta, ja uskoo Hänen olevan Jeesus Nasaretilainen.

      Filippos (Samoin kuten Paavalikin) tunnustaa Jeesuksen Herrakseen kysymyksen jälkeen.

      Apt 8; 34 Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
      35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
      36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
      Ja kuinka kävi; "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
      Eli mitä se vaatii, 1. Suullisen tunnustamisen, että Jeesus on Herra, ja usko Häneen.
      2 Vesi, joka puhdistaa entisestä elämästä.
      3. Kastettavan etsivän, sekä kastajan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen.
      Siinä se on ja uusi luomus on Pyhä, Jeesuksen seuraaja, jolla on Rauha.
      Tätä ei kastamaton kirjoittaja osaa edes kuvitella, väärentää ainoastaan Raamattua.
      Varmaankin kastamaton ihminen?
      Miten kastamaton, joka ei ole ottanut vastaan Jeesusta, saatikka kastetta, voi Julistaa Jeesusta, ei mitenkään, siksi He käyttävät usein Jeesuksen kohdalla sanaa "evankeliumi".
      Joten, miten voidaan kirjoittaa epäuskossa seuraavaa: A. ”Men¬käät siis ja B: opet¬ta¬kaat kaik¬kea kan¬saa ja C; kas¬ta¬kaat hei¬tä ni¬meen Isän ja Po¬jan ja Py¬hän Hen¬gen ja opet¬ta¬kaat hei¬tä pi¬tä¬mään kaik¬ki, mitä minä olen teil¬le käs¬ke¬nyt”
      jatkuu

      • Anonyymi

        Eli mitä se vaatii, 1. Suullisen tunnustamisen, että Jeesus on Herra, ja usko Häneen.
        2 Vesi, joka puhdistaa entisestä elämästä.
        3. Kastettavan etsivän, sekä kastajan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen.
        Siinä se on ja uusi luomus on Pyhä, Jeesuksen seuraaja, jolla on Rauha.
        Tätä ei kastamaton kirjoittaja osaa edes kuvitella, väärentää ainoastaan Raamattua.
        Varmaankin kastamaton ihminen?
        Miten kastamaton, joka ei ole ottanut vastaan Jeesusta, saatikka kastetta, voi Julistaa Jeesusta, ei mitenkään, siksi He käyttävät usein Jeesuksen kohdalla sanaa "evankeliumi".
        Joten, miten voidaan kirjoittaa epäuskossa seuraavaa: A. ”Men¬käät siis ja B: opet¬ta¬kaat kaik¬kea kan¬saa ja C; kas¬ta¬kaat hei¬tä ni¬meen Isän ja Po¬jan ja Py¬hän Hen¬gen ja opet¬ta¬kaat hei¬tä pi¬tä¬mään kaik¬ki, mitä minä olen teil¬le käs¬ke¬nyt”
        Tapahtumaketjua ei ihminen saa muuttaa.
        Myös Hänen osaltaan valhe seuraa toista, mm opettamien on jätetty viimeisimmistä käännöksistä pois, tässä käännös 1990; 20 ja OPETTAKAA heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Alkutekstissä se kuuluu 19. Sen tähden, menkää, opettakaa kaikki kansat, ja kastakaa heidät Isän nimessä, ja Pojan ja Pyhyyden Hengen.20. Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso; minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun saakka. Amen."
        kaveri taitaa olla lestadiolainen, kun puhuu omasta jumalan Valtakunnastaan, höpsis, Jumalan Valtakuntaa johtaa aina Jumala, ei ihminen (joka johtaa vain lahkoja, kristittyjä seurakuntia johtaa taas Jeesus) ja se tulee maan päälle Jumalan itsensä tuomana, Ilm 21.
        Kirjoittajan näkemys veden pelastuksesta Hän heittää mäkeen, on kuulemma väärin käännetty?
        Veden vaikutus esiintyy myös Uudessa Testamentissa. Alkuperäinen arealainen kertoo sen näin; 1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste,
        Alkuperäinen; 21. Että myös te samoin hänen kauttaan, hänessä elätte, kasteen kautta, ei siinä, kun peseydytte ruumiin saastaisuudesta, vaan kun te puhtaalla omallatunnolla tunnustatte Jumalan, ja Messias Jeshuan ylösnousemuksen.
        Tätä ei voi kastamaton ja Raamattua tuntematon tajuta, eikä löytää.
        Vesi on puhdistava elementti myös Raamatussa.
        Uudestisyntyminen ja kaste yhdessä Jeesus uskoon on ainut tapa pelastua.
        >>>Pie¬ni lap¬si voi¬daan kas¬taa, kos¬ka hä¬nel¬lä on lap¬sen us¬ko. *** Kysymys kuuluukin, - miten Hän sen ilmoittaa, että uskoo Jeesuksen Messiaaksi.
        Luther/ lestadiolaista pakanallisuutta.
        >Pie¬nen lap¬sen kas¬teel¬la nä¬kyy ai¬na se, kuin¬ka us¬ko on ko¬ko¬naan Ju¬ma¬lan työ¬tä. *** Jälleen, jos näin olisi kaikki pelastuisivat, jopa lestadiolaisetkin.

        r

        Sorry tuo väliviivoitus, se on koneen syy, ei minun.


      • Anonyymi

        Alarannalle vastaan että evl sivun mukaan kasteessa vauva otetaan kirkon ja kansainvälisen kirkon jäseneksi. Sillä ei ole mitään hengellistä merkitystä. Kirkko soveltaa ja vääntää Jeesuksenkin sanan omaan korvasyyhyynsä sopivaksi.
        Palkka tulee aikanaan jokaiselle, myös sanan vääristelijöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alarannalle vastaan että evl sivun mukaan kasteessa vauva otetaan kirkon ja kansainvälisen kirkon jäseneksi. Sillä ei ole mitään hengellistä merkitystä. Kirkko soveltaa ja vääntää Jeesuksenkin sanan omaan korvasyyhyynsä sopivaksi.
        Palkka tulee aikanaan jokaiselle, myös sanan vääristelijöille.

        Oikein.
        Se ripottelu on vain veroluetteloon merkintä, ei muuta.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein.
        Se ripottelu on vain veroluetteloon merkintä, ei muuta.

        r

        Juu, ja annetaan nimi joka tulee aikanaan veroluetteloon 😄


      • Anonyymi

        """Uskonratkaisu on aina henkilökohtainen ratkaisu, päätös lähteä seuraamaan Jeesusta."""

        Olen täysin väärässä. Ihminen ei voi itse tehdä ratkaisua. Usko on Jumalan lahja. Jumala antaa lahjansa kenelle tahtoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """Uskonratkaisu on aina henkilökohtainen ratkaisu, päätös lähteä seuraamaan Jeesusta."""

        Olen täysin väärässä. Ihminen ei voi itse tehdä ratkaisua. Usko on Jumalan lahja. Jumala antaa lahjansa kenelle tahtoo.

        Usko perustuu tietoon Jumalan sanasta joka tuli Jeesuksen suusta. Se on lahja vasta sitten kun uskoo totuuteen ja käy kasteella. Mitään ilmaislahjaa eikä oikotietä ei ole.
        Se on ilmoitettu Jeesuksen suulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """Uskonratkaisu on aina henkilökohtainen ratkaisu, päätös lähteä seuraamaan Jeesusta."""

        Olen täysin väärässä. Ihminen ei voi itse tehdä ratkaisua. Usko on Jumalan lahja. Jumala antaa lahjansa kenelle tahtoo.

        Keneen uskon Jumala antaa, ja missä se on Raamatussa.
        Lestalööperiä kaikki.


    • Vauva on siunattu ilman kastetta
      Kaste kuuluu uskoon tulon jälkeen.
      Vauvakasteessa ei tulla uskoon, sillä eihän 80 - 90% suomalaisista näy uskon merkkejä.

      Mark.16:
      17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."

    • Minkäänlaiset kirkkojen temput eivät auta jos ihminen vetäytyy pois, Vauvakasteella ei ole mikään tae taivaaseen pääsystä, sillä:

      Hepr. 1:
      38. Minun vanhurskaani elää uskosta, mutta jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielly häneen.

    • Anonyymi

      Jos ihminen on uudestisyntynyt niin hänessä alkaa ilmenenmään Hengenhedelmät.

      Gal. 5:22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
      23. sävyisyys, itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.
      24. Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omia, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25. Jos me Hengessä elämme, vaeltakaamme myös Hengessä.

      En näitä ole nähnyt pelkän vauvakasteen seurauksena. Ei kai sillä vauvakasteella sit ole ainakaan näitä Raamatunmukaisia seurauksia.

    • Anonyymi

      Sauluskin tietämättään vainosi Kristusta vainotessaan Jeesuksen opetuslapsia.

      Apostolien teot Luku 9
      Sauluksen kääntyminen
      1. Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia kohtaan. Hän meni ylipapin luo
      2. ja pyysi tältä kirjeitä Damaskoksen synagogille sitä varten, että jos hän löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, hän saisi tuoda heidät sidottuina Jerusalemiin.
      3. Kun hän oli matkalla ja lähestyi Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen.
      4. Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
      5. Hän kysyi: "Herra, kuka olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      6. Nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun on tehtävä."

      • Anonyymi

        Vauvakaste on uuden veronmaksajan ottamista kirkon hapatukseen. Mutta sitähän ei myönnetä. Se kuuluu tapakristillisyyteen.
        Jeesuksen aikana ei kastettu ketään ilman uskoa ja vauvelikin on syntinen Aatamin kautta.
        Pitää uskoa sana, tehdä parannus ja sitten upotuskasteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakaste on uuden veronmaksajan ottamista kirkon hapatukseen. Mutta sitähän ei myönnetä. Se kuuluu tapakristillisyyteen.
        Jeesuksen aikana ei kastettu ketään ilman uskoa ja vauvelikin on syntinen Aatamin kautta.
        Pitää uskoa sana, tehdä parannus ja sitten upotuskasteelle.

        Kukaan ei joudu tuomiolle toisten syntien vuoksi, ja toisaalta perisyntiä Raamattu ei tunne.
        Kuitenkin ihminen on otollinen synnille, johtuen syntiin lankeemuksesta.
        Synti ei ole esteupottamiselle, vaan sen asian tajuaminen ja osata vastata kysymykseen, haluaako seurata Jeesusta.


        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei joudu tuomiolle toisten syntien vuoksi, ja toisaalta perisyntiä Raamattu ei tunne.
        Kuitenkin ihminen on otollinen synnille, johtuen syntiin lankeemuksesta.
        Synti ei ole esteupottamiselle, vaan sen asian tajuaminen ja osata vastata kysymykseen, haluaako seurata Jeesusta.


        r

        Synnin palkka on kuolema joka langetettiin kaikille Aatamin jälkeläisilleen. Miksi vauva kuolee? Johtuuko se Aatamille annetusta rangaistuksesta synnin tähden.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnin palkka on kuolema joka langetettiin kaikille Aatamin jälkeläisilleen. Miksi vauva kuolee? Johtuuko se Aatamille annetusta rangaistuksesta synnin tähden.?

        Langetettinko myös synnittömille ihmsille, josta myös Raamattu kertoo??

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Langetettinko myös synnittömille ihmsille, josta myös Raamattu kertoo??

        r

        Kuolema on seuraamus syntiinlankeemuksesta. Toisaalta jos vauva on synnitön, hän ei kuolisi. Synnin palkka on kuolema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Langetettinko myös synnittömille ihmsille, josta myös Raamattu kertoo??

        r

        Yhtään synnitöntä ihmistä ei ole. Kaikki ovat syntisiä, toiset enemmän toiset vähemmän. Mutta syntisiä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtään synnitöntä ihmistä ei ole. Kaikki ovat syntisiä, toiset enemmän toiset vähemmän. Mutta syntisiä kaikki.

        Koska olet noin varma, kerro mihin syntiin Raamattu osoittaa Danelin, sekä Joosefin?
        Näytä paikka Kirjasta.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema on seuraamus syntiinlankeemuksesta. Toisaalta jos vauva on synnitön, hän ei kuolisi. Synnin palkka on kuolema.

        Minkä synnin, kolmen kuukauden ikäinen vauva voi tehdä.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä synnin, kolmen kuukauden ikäinen vauva voi tehdä.

        r

        Kaikki Aatamista polveutuva on siitetty syntisessä lihassa. Psalmi 51:7.
        Siinä vastaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olet noin varma, kerro mihin syntiin Raamattu osoittaa Danelin, sekä Joosefin?
        Näytä paikka Kirjasta.

        r

        Kun syntiinlankeemuksen jälkeen liha oli synnin saastuttama. Jokainen syntisestä lihasta syntynyt on syntinen. Kaikilla on sama taakka jo syntyessään.
        Se ei tee poikkeusta Danielin eikä Joosefin kohdalla. Lihasta syntynyt on lihaa Joh.3:6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun syntiinlankeemuksen jälkeen liha oli synnin saastuttama. Jokainen syntisestä lihasta syntynyt on syntinen. Kaikilla on sama taakka jo syntyessään.
        Se ei tee poikkeusta Danielin eikä Joosefin kohdalla. Lihasta syntynyt on lihaa Joh.3:6

        Osoita heidän oma syntinsä, josta ainoastaan ihminen on vastuussa, ei muista, eikä etenkään lestadiolaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osoita heidän oma syntinsä, josta ainoastaan ihminen on vastuussa, ei muista, eikä etenkään lestadiolaisista.

        Jokainen tekee eläessään itse valintansa. Ei sitä valintaa tee kukaan muu. Jokaisen on itse omakohtaisesti etsittävä totuus, ei niin uskot jonkun ulkopuolisen ihmisen " totuuteen".
        Jeesus varoitti lopunajan väkevästä eksytyksestä. Eksyttäjien tarkoitus on eksyttää valitutkin pois totuudesta mutta joka pysyy lujana loppuun asti pelastuu.
        Siksi lopulta jääkin pieni joukko joka pelastuu. Löytääkö Poika maan päältä uskoa tullessaan?

        Ottakaa itse selvää totuudesta. Se löytyy Jeesuksen sanasta. Muuta totuutta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakaste on uuden veronmaksajan ottamista kirkon hapatukseen. Mutta sitähän ei myönnetä. Se kuuluu tapakristillisyyteen.
        Jeesuksen aikana ei kastettu ketään ilman uskoa ja vauvelikin on syntinen Aatamin kautta.
        Pitää uskoa sana, tehdä parannus ja sitten upotuskasteelle.

        Ei vauvakasteesta mene mitään veroa kirkolle. Luther-säätiö ei ota edes aikuiselta.


    • Anonyymi

      jumalanterve
      kantsii tehhä paljon niitä lapsia ja kanstii kans kastaa niitä paljo
      ni sit on ikkuiset suviseurat taivaassa ja saa paljon lapsilisiä ja pääsee eduskuntaan
      ja sit taivaassa se synnytys ei satu ensinkään vaan lapsi syntyy kuin pieru ja äiskä voi sit jatkaa heti sitä sopan keittoo

    • Uskoa seuraa katse.

    • Anonyymi

      Ihminen, joka on tehnyt parannuksen ja uskoo Jeesuksen Herraksi, menee aina kasteelle, jopa Henki sen velvoittaa.
      Mutta joka ei mene, usko on vain haihattelua, puutteellista mielistelyä.

      • Anonyymi

        Sanos saalemi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanos saalemi.

        Mikä se saalemi on oikeasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se saalemi on oikeasti?

        Hellareiden uudestikastamisbunkkeri.


      • Anonyymi

        Pitääkö myös syödä vain tiettyjä ruokia? Itse en ole vielä kastetta mihinkään seurakuntaan ottanut. Jo ihan siksi että harhaoppeja liikkuu nykyään kaikissa ja eniten siksi, että Herra ei ole vielä näyttänyt mihin seurakuntaan liittyä.
        Jos lisää tekoja armoon tekee armon riittämättömäksi. Kaste kuuluu seurakuntaan kyllä, mutta ei ryöväri ristillä tullut fyysisesti vedellä kastetuksi. Sen sijaan hänen sielunsa sai hengen kasteen (armon) ja parannuksen kasteen (veden kasteen).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö myös syödä vain tiettyjä ruokia? Itse en ole vielä kastetta mihinkään seurakuntaan ottanut. Jo ihan siksi että harhaoppeja liikkuu nykyään kaikissa ja eniten siksi, että Herra ei ole vielä näyttänyt mihin seurakuntaan liittyä.
        Jos lisää tekoja armoon tekee armon riittämättömäksi. Kaste kuuluu seurakuntaan kyllä, mutta ei ryöväri ristillä tullut fyysisesti vedellä kastetuksi. Sen sijaan hänen sielunsa sai hengen kasteen (armon) ja parannuksen kasteen (veden kasteen).

        Tietosi kasteesta on hyvin vajavaista.

        Seurakuntaan siunataan, ei kasteta, kuten Lut kirkko tekee.

        Kaste suoritetaan Jeesukseen, Isän Pojan sekä Pyhän Hengen nimeen.

        En ole edes kysynyt kastetta edeltävässä palaverissa, mikä on seurakunta, kunhan sen kulmakivi on Kristus. Lähes kaikilla on kuitenkin seurakuntatausta, ja seilleä Vanhimmiston jäsen toimii yleensä upottajana.

        Harhaopit ovat yleensä seurakunnista, jos Raamattuun on uskominen. Yksi suurimmista on lapsikaste, jota Raamattu ei tunne.

        Oletko löytänyt Raamatusta kasteessa velvoitteen johonkin seurakuntaan, joskin se auttaa sen löytämisessä.

        Parannuksen kaste oli Johanneksen juttu, Testamenttien vaihtumisen johdosta, sen jälkeen kun Hän kastoi serkkunsa Jeesuksen, kaste suuntautui Häneen.

        Jeesus myös itse kastoi ihmisiä.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö myös syödä vain tiettyjä ruokia? Itse en ole vielä kastetta mihinkään seurakuntaan ottanut. Jo ihan siksi että harhaoppeja liikkuu nykyään kaikissa ja eniten siksi, että Herra ei ole vielä näyttänyt mihin seurakuntaan liittyä.
        Jos lisää tekoja armoon tekee armon riittämättömäksi. Kaste kuuluu seurakuntaan kyllä, mutta ei ryöväri ristillä tullut fyysisesti vedellä kastetuksi. Sen sijaan hänen sielunsa sai hengen kasteen (armon) ja parannuksen kasteen (veden kasteen).

        Ryöväri katui ja teki ristillä parannuksen. Kun viereisellä ristillä riippui Jeesus niin Hänellä oli Jumalalta saatu valta antaa synnit anteeksi. Se pelasti ja ryöväri odottaa ylösnousemuksen päivää tuonelassa. Kai te nyt tuon ymmärrätte?
        Itse olen jättänyt uskonnolliset järjestöt ja kirkon. " Seurakunta" nimitystä käyttävät kaikki uskonnolliset järjestöt vaikka heidän oppi on ihmisoppeja ja teorioita. Sen olen kokenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietosi kasteesta on hyvin vajavaista.

        Seurakuntaan siunataan, ei kasteta, kuten Lut kirkko tekee.

        Kaste suoritetaan Jeesukseen, Isän Pojan sekä Pyhän Hengen nimeen.

        En ole edes kysynyt kastetta edeltävässä palaverissa, mikä on seurakunta, kunhan sen kulmakivi on Kristus. Lähes kaikilla on kuitenkin seurakuntatausta, ja seilleä Vanhimmiston jäsen toimii yleensä upottajana.

        Harhaopit ovat yleensä seurakunnista, jos Raamattuun on uskominen. Yksi suurimmista on lapsikaste, jota Raamattu ei tunne.

        Oletko löytänyt Raamatusta kasteessa velvoitteen johonkin seurakuntaan, joskin se auttaa sen löytämisessä.

        Parannuksen kaste oli Johanneksen juttu, Testamenttien vaihtumisen johdosta, sen jälkeen kun Hän kastoi serkkunsa Jeesuksen, kaste suuntautui Häneen.

        Jeesus myös itse kastoi ihmisiä.

        r

        Jeesus ei kastanut ihmisiä. Joh 4 : 1 - 3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareiden uudestikastamisbunkkeri.

        En ole hellari, enkä juo kuten Sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hellari, enkä juo kuten Sinä.

        No lukutaidossasi tai luetun ymmärtämisessä näyttää olevan suuria vaikeuksia.
        Missä väitettiin sinun olevan hellari? Missä kirjoitettiin juomisesta? Sana sinä on pronomini, ei propri.


    • Kaikki ns. katseet ns. pelastaa, jos niihin ns. katseisiin ns. uskoo. ns. tosissaan...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe