Naapurissamme asui uskovainen mummo. Kun meille syntyi vauva, mummo tuli aina katsomaan häntä. Hän asettui vauvan lähelle ja siunasi lasta evankeliumilla. Lopuksi hän totesi: ”Jeesus siunaa lapsia.” Muistan miettineeni, ymmärtääkö lapsi tuota. Myöhemmin kirkastui, ettei usko ole kiinni ymmärryksestä. Usko on Jumalan lahja. Lapsella se on.
Kymmenien vuosien aikana kastaessani on pintaan pyrkinyt tuo sama epäilys. Kastekaavan edetessä olen havahtunut, miten ymmärtämättömät opetuslapset estelivät vanhempia tuomasta lapsia Jeesuksen siunattaviksi. Jeesus närkästyi ja sanoi heille: ”Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.” (Mark. 10:13–14.)
Apostolien tekojen 8. luvussa kerrotaan Etiopian kuningattaren palvelijasta, joka oli käynyt Jerusalemissa pyhiinvaellusmatkalla. Palatessaan hän luki profeetta Jesajan kirjaa. Jumalan Hengen johdattamana uskovainen Filippos lähestyi miestä ja kysyi, ymmärsikö hän lukemaansai. Tuolla arvokkaalla herralla oli nöyryyttä tunnustaa, ettei hän ymmärrä pyhää kirjoitusta. Filippos selitti ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
Kun hoviherra oli uskonut evankeliumin, Filippos kastoi hänet. Uskoa seurasi kaste. Jeesus on sanonut opetuslapsilleen: ”Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” (Mark. 16:15–16.)
Kastetoimituksen alussa luetaan evankelista Matteuksen muistiin kirjoittama Jeesuksen kastekäsky, jonka vanhempi suomenkielinen käännös on hyvin havainnollinen: ”Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt” (Matt. 28:19–20).
Uusista Raamatun käännöksistä tuo ensimmäinen ”opettaminen” on jätetty pois. Se on kuitenkin olennainen asia, kun on kysymys Jumalan valtakunnan lähetystyöstä, uskosta osattomien opastamisesta elävään uskoon. Sitä kuvaa sekin, että vanhan käännöksen kyseisen jakeen alle on tulkittu tuon opettamisen tarkoittavan ”tehkää opetuslapsiksi”.
Lapselle kuuluu kaste siksi, että Jeesuksen omien sanojen mukaan kaikki lapset syntyvät Jumalan lapsina. Heille kuuluvat Jumalan valtakunnan ”kansalaisoikeudet”. Sellainen on oikeus sakramenttiin, kasteeseen. Apostoli Pietari kirjoitti kasteesta: ”Se nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jeesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta” (1. Piet. 3:21).
Pietari viittaa tuossa yhteydessä vedenpaisumukseen, jossa Nooa ja hänen perheensä pelastuivat. Uusissa käännöksissä on virheellinen tulkinta, että kaste pelastaisi ihmisen, kuten vesi pelasti Nooan perheen. Todellisuudessa vesi ei heitä pelastanut, vaan arkki, jota vesi kannatteli. Arkki taas on kuva Jumalan valtakunnasta. Sen kautta ihminen pelastuu.
Pieni lapsi voidaan kastaa, koska hänellä on lapsen usko. Jumala solmii hänen kanssaan hyvän omantunnon liiton, jotta lapsi säilyttäisi uskonsa. Jumala on luvannut pitää liiton voimassa, vaikka ihminen omalla elämällään rikkoisi sen.
Pienen lapsen kasteella näkyy aina se, kuinka usko on kokonaan Jumalan työtä. Itsessään avuton ihminen on juuri sellaisena Jumalalle otollinen. Puhtaan valkoinen kastepuku kuvaa Jumalan vanhurskauden vaatetta.
Juhani Alaranta
Uskoa seuraa kaste
42
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä kasteeseen tulee.... niin Tena Lady toimii.
- Anonyymi
Mitä kasteeseen tulee.... niin Tena Lady toimii.
- Anonyymi
Jotenkin tuntuu, että kasteen ottaminen vaatii ymmärrystä ja uudesti syntymistä. Eihän paratiisissa ollut vauvoja. Siellä oli itsenäisiä valintoja tekeviä ihmisiä.
- Anonyymi
Mihin kuolleet pikkulapset joutuvat uskosi valossa,
Jos paratiisissa on vain itsenäisiä valintoja tehneitä ihmisiä?
- Anonyymi
Avauksessa on selvästi havaittavissa, kuinka selvästi kirjoittajalta uupuu elävä usko Jeesukseen, sekä sekava Raamatun tuntemus ajatuksella, - kerätä rusinat pullasta.
Ainut kristittyjen näkemys löytyy naapurin mummusta, joka siunasi päivästä päivään Jeesuksen siunauksellakin.
Jeesuskin siunasi lapsia, mutta kastoi ainoastaan omia seuraajiaan, Pyhiä uskovia Jeesuksen Herruuteen.
Uskonratkaisu on aina henkilökohtainen ratkaisu, päätös lähteä seuraamaan Jeesusta.
Lapsenuskosta Raamattu vaikenee, koska sitä ei ole, vaan aika, jossa Hän elää siihen ikään kun erottaa oikean väärästä, silloin on Ratkaisu tehtävä, ennen sitä Hän on Pyhä, mutta ymmärtämätön asiasta ja siitä ei koidu tuomioita.
Sen jälkeen Hänen on ratkaistava omalta kohdaltaan, ottaako Hän Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan, vai jääkö Hän ikään kuin lastuksi laineella.
Jos usko olisi Jumalan lahja, kaikki olisivat maan päällä Pyhiä. Jeesuksen mukaan Isä ainoastaan vetää ihmistä Hänen seuraajakseen.
Raamatussa ei ole kastekaavaa.
Kastaesssani uskovia ihmisiä, heidän seisoessaan vedessä, kysyn todistajien läsnäollessa, - Uskotko Sinä NN, että Jeesus on luvattu Messias, ja lupaat lähteä seuraamaan Häntä.
Hän vastaa myöntävästi, niin painan ihmisen taaksepäin veden alle, ja sanoin; - Kastan Sinut Jeesukseen Kristukseen, Isän, Pojan sekä Pyhän Hengen nimeen.
Näin Hän nousee vedestä uudessa Pyhässä ruumissa, ja on valmis toimimaan Jeesuksen ehtojen mukaan.
Nämä kaikki UUPUU heiltä, jotka eivät ole tehneet uskon ratkaisua Jeesukseen.
Kasteeseen ei koskaan kuulu se asia, josta Markus puhuu 10 luvussa, jakeissa 13- 14, se kertoo vain lasten Pyhyydestä, ennen Ymmärrysikää.
Jeesus närkästyy tuossakin kohti ihmis- uskolle, joten varokaa näitä harhauttajia.
Kirjoittaja sekoilee liitäen omaan käsitykseensä Filippoksen ja Hoviherran tapahtumaa, jossa Filippos kastaa ihmsien, joka on löytänyt Messiaan Jesajan kirkasta, ja uskoo Hänen olevan Jeesus Nasaretilainen.
Filippos (Samoin kuten Paavalikin) tunnustaa Jeesuksen Herrakseen kysymyksen jälkeen.
Apt 8; 34 Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
Ja kuinka kävi; "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
Eli mitä se vaatii, 1. Suullisen tunnustamisen, että Jeesus on Herra, ja usko Häneen.
2 Vesi, joka puhdistaa entisestä elämästä.
3. Kastettavan etsivän, sekä kastajan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen.
Siinä se on ja uusi luomus on Pyhä, Jeesuksen seuraaja, jolla on Rauha.
Tätä ei kastamaton kirjoittaja osaa edes kuvitella, väärentää ainoastaan Raamattua.
Varmaankin kastamaton ihminen?
Miten kastamaton, joka ei ole ottanut vastaan Jeesusta, saatikka kastetta, voi Julistaa Jeesusta, ei mitenkään, siksi He käyttävät usein Jeesuksen kohdalla sanaa "evankeliumi".
Joten, miten voidaan kirjoittaa epäuskossa seuraavaa: A. ”Men¬käät siis ja B: opet¬ta¬kaat kaik¬kea kan¬saa ja C; kas¬ta¬kaat hei¬tä ni¬meen Isän ja Po¬jan ja Py¬hän Hen¬gen ja opet¬ta¬kaat hei¬tä pi¬tä¬mään kaik¬ki, mitä minä olen teil¬le käs¬ke¬nyt”
jatkuu- Anonyymi
Eli mitä se vaatii, 1. Suullisen tunnustamisen, että Jeesus on Herra, ja usko Häneen.
2 Vesi, joka puhdistaa entisestä elämästä.
3. Kastettavan etsivän, sekä kastajan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen.
Siinä se on ja uusi luomus on Pyhä, Jeesuksen seuraaja, jolla on Rauha.
Tätä ei kastamaton kirjoittaja osaa edes kuvitella, väärentää ainoastaan Raamattua.
Varmaankin kastamaton ihminen?
Miten kastamaton, joka ei ole ottanut vastaan Jeesusta, saatikka kastetta, voi Julistaa Jeesusta, ei mitenkään, siksi He käyttävät usein Jeesuksen kohdalla sanaa "evankeliumi".
Joten, miten voidaan kirjoittaa epäuskossa seuraavaa: A. ”Men¬käät siis ja B: opet¬ta¬kaat kaik¬kea kan¬saa ja C; kas¬ta¬kaat hei¬tä ni¬meen Isän ja Po¬jan ja Py¬hän Hen¬gen ja opet¬ta¬kaat hei¬tä pi¬tä¬mään kaik¬ki, mitä minä olen teil¬le käs¬ke¬nyt”
Tapahtumaketjua ei ihminen saa muuttaa.
Myös Hänen osaltaan valhe seuraa toista, mm opettamien on jätetty viimeisimmistä käännöksistä pois, tässä käännös 1990; 20 ja OPETTAKAA heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Alkutekstissä se kuuluu 19. Sen tähden, menkää, opettakaa kaikki kansat, ja kastakaa heidät Isän nimessä, ja Pojan ja Pyhyyden Hengen.20. Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso; minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun saakka. Amen."
kaveri taitaa olla lestadiolainen, kun puhuu omasta jumalan Valtakunnastaan, höpsis, Jumalan Valtakuntaa johtaa aina Jumala, ei ihminen (joka johtaa vain lahkoja, kristittyjä seurakuntia johtaa taas Jeesus) ja se tulee maan päälle Jumalan itsensä tuomana, Ilm 21.
Kirjoittajan näkemys veden pelastuksesta Hän heittää mäkeen, on kuulemma väärin käännetty?
Veden vaikutus esiintyy myös Uudessa Testamentissa. Alkuperäinen arealainen kertoo sen näin; 1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste,
Alkuperäinen; 21. Että myös te samoin hänen kauttaan, hänessä elätte, kasteen kautta, ei siinä, kun peseydytte ruumiin saastaisuudesta, vaan kun te puhtaalla omallatunnolla tunnustatte Jumalan, ja Messias Jeshuan ylösnousemuksen.
Tätä ei voi kastamaton ja Raamattua tuntematon tajuta, eikä löytää.
Vesi on puhdistava elementti myös Raamatussa.
Uudestisyntyminen ja kaste yhdessä Jeesus uskoon on ainut tapa pelastua.
>>>Pie¬ni lap¬si voi¬daan kas¬taa, kos¬ka hä¬nel¬lä on lap¬sen us¬ko. *** Kysymys kuuluukin, - miten Hän sen ilmoittaa, että uskoo Jeesuksen Messiaaksi.
Luther/ lestadiolaista pakanallisuutta.
>Pie¬nen lap¬sen kas¬teel¬la nä¬kyy ai¬na se, kuin¬ka us¬ko on ko¬ko¬naan Ju¬ma¬lan työ¬tä. *** Jälleen, jos näin olisi kaikki pelastuisivat, jopa lestadiolaisetkin.
r
Sorry tuo väliviivoitus, se on koneen syy, ei minun. - Anonyymi
Alarannalle vastaan että evl sivun mukaan kasteessa vauva otetaan kirkon ja kansainvälisen kirkon jäseneksi. Sillä ei ole mitään hengellistä merkitystä. Kirkko soveltaa ja vääntää Jeesuksenkin sanan omaan korvasyyhyynsä sopivaksi.
Palkka tulee aikanaan jokaiselle, myös sanan vääristelijöille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alarannalle vastaan että evl sivun mukaan kasteessa vauva otetaan kirkon ja kansainvälisen kirkon jäseneksi. Sillä ei ole mitään hengellistä merkitystä. Kirkko soveltaa ja vääntää Jeesuksenkin sanan omaan korvasyyhyynsä sopivaksi.
Palkka tulee aikanaan jokaiselle, myös sanan vääristelijöille.Oikein.
Se ripottelu on vain veroluetteloon merkintä, ei muuta.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein.
Se ripottelu on vain veroluetteloon merkintä, ei muuta.
rJuu, ja annetaan nimi joka tulee aikanaan veroluetteloon 😄
- Anonyymi
"""Uskonratkaisu on aina henkilökohtainen ratkaisu, päätös lähteä seuraamaan Jeesusta."""
Olen täysin väärässä. Ihminen ei voi itse tehdä ratkaisua. Usko on Jumalan lahja. Jumala antaa lahjansa kenelle tahtoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"""Uskonratkaisu on aina henkilökohtainen ratkaisu, päätös lähteä seuraamaan Jeesusta."""
Olen täysin väärässä. Ihminen ei voi itse tehdä ratkaisua. Usko on Jumalan lahja. Jumala antaa lahjansa kenelle tahtoo.Usko perustuu tietoon Jumalan sanasta joka tuli Jeesuksen suusta. Se on lahja vasta sitten kun uskoo totuuteen ja käy kasteella. Mitään ilmaislahjaa eikä oikotietä ei ole.
Se on ilmoitettu Jeesuksen suulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"""Uskonratkaisu on aina henkilökohtainen ratkaisu, päätös lähteä seuraamaan Jeesusta."""
Olen täysin väärässä. Ihminen ei voi itse tehdä ratkaisua. Usko on Jumalan lahja. Jumala antaa lahjansa kenelle tahtoo.Keneen uskon Jumala antaa, ja missä se on Raamatussa.
Lestalööperiä kaikki.
Vauva on siunattu ilman kastetta
Kaste kuuluu uskoon tulon jälkeen.
Vauvakasteessa ei tulla uskoon, sillä eihän 80 - 90% suomalaisista näy uskon merkkejä.
Mark.16:
17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."Minkäänlaiset kirkkojen temput eivät auta jos ihminen vetäytyy pois, Vauvakasteella ei ole mikään tae taivaaseen pääsystä, sillä:
Hepr. 1:
38. Minun vanhurskaani elää uskosta, mutta jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielly häneen.- Anonyymi
Jos ihminen on uudestisyntynyt niin hänessä alkaa ilmenenmään Hengenhedelmät.
Gal. 5:22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
23. sävyisyys, itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.
24. Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omia, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, vaeltakaamme myös Hengessä.
En näitä ole nähnyt pelkän vauvakasteen seurauksena. Ei kai sillä vauvakasteella sit ole ainakaan näitä Raamatunmukaisia seurauksia. - Anonyymi
Sauluskin tietämättään vainosi Kristusta vainotessaan Jeesuksen opetuslapsia.
Apostolien teot Luku 9
Sauluksen kääntyminen
1. Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia kohtaan. Hän meni ylipapin luo
2. ja pyysi tältä kirjeitä Damaskoksen synagogille sitä varten, että jos hän löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, hän saisi tuoda heidät sidottuina Jerusalemiin.
3. Kun hän oli matkalla ja lähestyi Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen.
4. Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5. Hän kysyi: "Herra, kuka olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6. Nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun on tehtävä."- Anonyymi
Vauvakaste on uuden veronmaksajan ottamista kirkon hapatukseen. Mutta sitähän ei myönnetä. Se kuuluu tapakristillisyyteen.
Jeesuksen aikana ei kastettu ketään ilman uskoa ja vauvelikin on syntinen Aatamin kautta.
Pitää uskoa sana, tehdä parannus ja sitten upotuskasteelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakaste on uuden veronmaksajan ottamista kirkon hapatukseen. Mutta sitähän ei myönnetä. Se kuuluu tapakristillisyyteen.
Jeesuksen aikana ei kastettu ketään ilman uskoa ja vauvelikin on syntinen Aatamin kautta.
Pitää uskoa sana, tehdä parannus ja sitten upotuskasteelle.Kukaan ei joudu tuomiolle toisten syntien vuoksi, ja toisaalta perisyntiä Raamattu ei tunne.
Kuitenkin ihminen on otollinen synnille, johtuen syntiin lankeemuksesta.
Synti ei ole esteupottamiselle, vaan sen asian tajuaminen ja osata vastata kysymykseen, haluaako seurata Jeesusta.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei joudu tuomiolle toisten syntien vuoksi, ja toisaalta perisyntiä Raamattu ei tunne.
Kuitenkin ihminen on otollinen synnille, johtuen syntiin lankeemuksesta.
Synti ei ole esteupottamiselle, vaan sen asian tajuaminen ja osata vastata kysymykseen, haluaako seurata Jeesusta.
rSynnin palkka on kuolema joka langetettiin kaikille Aatamin jälkeläisilleen. Miksi vauva kuolee? Johtuuko se Aatamille annetusta rangaistuksesta synnin tähden.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synnin palkka on kuolema joka langetettiin kaikille Aatamin jälkeläisilleen. Miksi vauva kuolee? Johtuuko se Aatamille annetusta rangaistuksesta synnin tähden.?
Langetettinko myös synnittömille ihmsille, josta myös Raamattu kertoo??
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Langetettinko myös synnittömille ihmsille, josta myös Raamattu kertoo??
rKuolema on seuraamus syntiinlankeemuksesta. Toisaalta jos vauva on synnitön, hän ei kuolisi. Synnin palkka on kuolema.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Langetettinko myös synnittömille ihmsille, josta myös Raamattu kertoo??
rYhtään synnitöntä ihmistä ei ole. Kaikki ovat syntisiä, toiset enemmän toiset vähemmän. Mutta syntisiä kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtään synnitöntä ihmistä ei ole. Kaikki ovat syntisiä, toiset enemmän toiset vähemmän. Mutta syntisiä kaikki.
Koska olet noin varma, kerro mihin syntiin Raamattu osoittaa Danelin, sekä Joosefin?
Näytä paikka Kirjasta.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolema on seuraamus syntiinlankeemuksesta. Toisaalta jos vauva on synnitön, hän ei kuolisi. Synnin palkka on kuolema.
Minkä synnin, kolmen kuukauden ikäinen vauva voi tehdä.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä synnin, kolmen kuukauden ikäinen vauva voi tehdä.
rKaikki Aatamista polveutuva on siitetty syntisessä lihassa. Psalmi 51:7.
Siinä vastaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska olet noin varma, kerro mihin syntiin Raamattu osoittaa Danelin, sekä Joosefin?
Näytä paikka Kirjasta.
rKun syntiinlankeemuksen jälkeen liha oli synnin saastuttama. Jokainen syntisestä lihasta syntynyt on syntinen. Kaikilla on sama taakka jo syntyessään.
Se ei tee poikkeusta Danielin eikä Joosefin kohdalla. Lihasta syntynyt on lihaa Joh.3:6 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun syntiinlankeemuksen jälkeen liha oli synnin saastuttama. Jokainen syntisestä lihasta syntynyt on syntinen. Kaikilla on sama taakka jo syntyessään.
Se ei tee poikkeusta Danielin eikä Joosefin kohdalla. Lihasta syntynyt on lihaa Joh.3:6Osoita heidän oma syntinsä, josta ainoastaan ihminen on vastuussa, ei muista, eikä etenkään lestadiolaisista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osoita heidän oma syntinsä, josta ainoastaan ihminen on vastuussa, ei muista, eikä etenkään lestadiolaisista.
Jokainen tekee eläessään itse valintansa. Ei sitä valintaa tee kukaan muu. Jokaisen on itse omakohtaisesti etsittävä totuus, ei niin uskot jonkun ulkopuolisen ihmisen " totuuteen".
Jeesus varoitti lopunajan väkevästä eksytyksestä. Eksyttäjien tarkoitus on eksyttää valitutkin pois totuudesta mutta joka pysyy lujana loppuun asti pelastuu.
Siksi lopulta jääkin pieni joukko joka pelastuu. Löytääkö Poika maan päältä uskoa tullessaan?
Ottakaa itse selvää totuudesta. Se löytyy Jeesuksen sanasta. Muuta totuutta ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakaste on uuden veronmaksajan ottamista kirkon hapatukseen. Mutta sitähän ei myönnetä. Se kuuluu tapakristillisyyteen.
Jeesuksen aikana ei kastettu ketään ilman uskoa ja vauvelikin on syntinen Aatamin kautta.
Pitää uskoa sana, tehdä parannus ja sitten upotuskasteelle.Ei vauvakasteesta mene mitään veroa kirkolle. Luther-säätiö ei ota edes aikuiselta.
- Anonyymi
jumalanterve
kantsii tehhä paljon niitä lapsia ja kanstii kans kastaa niitä paljo
ni sit on ikkuiset suviseurat taivaassa ja saa paljon lapsilisiä ja pääsee eduskuntaan
ja sit taivaassa se synnytys ei satu ensinkään vaan lapsi syntyy kuin pieru ja äiskä voi sit jatkaa heti sitä sopan keittoo Uskoa seuraa katse.
- Anonyymi
Ihminen, joka on tehnyt parannuksen ja uskoo Jeesuksen Herraksi, menee aina kasteelle, jopa Henki sen velvoittaa.
Mutta joka ei mene, usko on vain haihattelua, puutteellista mielistelyä.- Anonyymi
Sanos saalemi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanos saalemi.
Mikä se saalemi on oikeasti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se saalemi on oikeasti?
Hellareiden uudestikastamisbunkkeri.
- Anonyymi
Pitääkö myös syödä vain tiettyjä ruokia? Itse en ole vielä kastetta mihinkään seurakuntaan ottanut. Jo ihan siksi että harhaoppeja liikkuu nykyään kaikissa ja eniten siksi, että Herra ei ole vielä näyttänyt mihin seurakuntaan liittyä.
Jos lisää tekoja armoon tekee armon riittämättömäksi. Kaste kuuluu seurakuntaan kyllä, mutta ei ryöväri ristillä tullut fyysisesti vedellä kastetuksi. Sen sijaan hänen sielunsa sai hengen kasteen (armon) ja parannuksen kasteen (veden kasteen). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö myös syödä vain tiettyjä ruokia? Itse en ole vielä kastetta mihinkään seurakuntaan ottanut. Jo ihan siksi että harhaoppeja liikkuu nykyään kaikissa ja eniten siksi, että Herra ei ole vielä näyttänyt mihin seurakuntaan liittyä.
Jos lisää tekoja armoon tekee armon riittämättömäksi. Kaste kuuluu seurakuntaan kyllä, mutta ei ryöväri ristillä tullut fyysisesti vedellä kastetuksi. Sen sijaan hänen sielunsa sai hengen kasteen (armon) ja parannuksen kasteen (veden kasteen).Tietosi kasteesta on hyvin vajavaista.
Seurakuntaan siunataan, ei kasteta, kuten Lut kirkko tekee.
Kaste suoritetaan Jeesukseen, Isän Pojan sekä Pyhän Hengen nimeen.
En ole edes kysynyt kastetta edeltävässä palaverissa, mikä on seurakunta, kunhan sen kulmakivi on Kristus. Lähes kaikilla on kuitenkin seurakuntatausta, ja seilleä Vanhimmiston jäsen toimii yleensä upottajana.
Harhaopit ovat yleensä seurakunnista, jos Raamattuun on uskominen. Yksi suurimmista on lapsikaste, jota Raamattu ei tunne.
Oletko löytänyt Raamatusta kasteessa velvoitteen johonkin seurakuntaan, joskin se auttaa sen löytämisessä.
Parannuksen kaste oli Johanneksen juttu, Testamenttien vaihtumisen johdosta, sen jälkeen kun Hän kastoi serkkunsa Jeesuksen, kaste suuntautui Häneen.
Jeesus myös itse kastoi ihmisiä.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö myös syödä vain tiettyjä ruokia? Itse en ole vielä kastetta mihinkään seurakuntaan ottanut. Jo ihan siksi että harhaoppeja liikkuu nykyään kaikissa ja eniten siksi, että Herra ei ole vielä näyttänyt mihin seurakuntaan liittyä.
Jos lisää tekoja armoon tekee armon riittämättömäksi. Kaste kuuluu seurakuntaan kyllä, mutta ei ryöväri ristillä tullut fyysisesti vedellä kastetuksi. Sen sijaan hänen sielunsa sai hengen kasteen (armon) ja parannuksen kasteen (veden kasteen).Ryöväri katui ja teki ristillä parannuksen. Kun viereisellä ristillä riippui Jeesus niin Hänellä oli Jumalalta saatu valta antaa synnit anteeksi. Se pelasti ja ryöväri odottaa ylösnousemuksen päivää tuonelassa. Kai te nyt tuon ymmärrätte?
Itse olen jättänyt uskonnolliset järjestöt ja kirkon. " Seurakunta" nimitystä käyttävät kaikki uskonnolliset järjestöt vaikka heidän oppi on ihmisoppeja ja teorioita. Sen olen kokenut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietosi kasteesta on hyvin vajavaista.
Seurakuntaan siunataan, ei kasteta, kuten Lut kirkko tekee.
Kaste suoritetaan Jeesukseen, Isän Pojan sekä Pyhän Hengen nimeen.
En ole edes kysynyt kastetta edeltävässä palaverissa, mikä on seurakunta, kunhan sen kulmakivi on Kristus. Lähes kaikilla on kuitenkin seurakuntatausta, ja seilleä Vanhimmiston jäsen toimii yleensä upottajana.
Harhaopit ovat yleensä seurakunnista, jos Raamattuun on uskominen. Yksi suurimmista on lapsikaste, jota Raamattu ei tunne.
Oletko löytänyt Raamatusta kasteessa velvoitteen johonkin seurakuntaan, joskin se auttaa sen löytämisessä.
Parannuksen kaste oli Johanneksen juttu, Testamenttien vaihtumisen johdosta, sen jälkeen kun Hän kastoi serkkunsa Jeesuksen, kaste suuntautui Häneen.
Jeesus myös itse kastoi ihmisiä.
rJeesus ei kastanut ihmisiä. Joh 4 : 1 - 3
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellareiden uudestikastamisbunkkeri.
En ole hellari, enkä juo kuten Sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole hellari, enkä juo kuten Sinä.
No lukutaidossasi tai luetun ymmärtämisessä näyttää olevan suuria vaikeuksia.
Missä väitettiin sinun olevan hellari? Missä kirjoitettiin juomisesta? Sana sinä on pronomini, ei propri.
Kaikki ns. katseet ns. pelastaa, jos niihin ns. katseisiin ns. uskoo. ns. tosissaan...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi972503Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap292336Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen192028Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663831611- 1071528
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1621287Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2581074- 71994
- 78939
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920