Ylähyllylle sijoitettavat suuret käsimatkatavarat muuttuvat maksullisiksi helmikuussa. Jatkossa LowFare -lipuilla matkustavat asiakkaat voivat tuoda maksutta ainoastaan edellä olevan istuimen alle mahtuvan pienen käsimatkatavaran. Vielä ei ole tietoa kuinka paljon käsimatkatavarasta joutuu maksamaan.
https://www.lentodiilit.fi/2020/01/10/suuret-kasimatkatavarat-muuttuvat-maksullisiksi-norwegianin-lennoilla/
Norwegian alkaa perimään maksua suurista käsimatkatavaroista
71
5709
Vastaukset
- Anonyymi
Miten mahtaa homma olla Ryanairilla ja Easyjetillä? No eipä tuo varmaan maltaita tule maksamaan, rajoittaapa noita ylirahtaaja idiootteja.
- Anonyymi
Ryanairilla käsimatkatavara n. 10€/suunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ryanairilla käsimatkatavara n. 10€/suunta.
Turskia kuljetetaan ilmaiseksi
- Anonyymi
Eihän nk. lentolaukkua suurempaa ole saanut ottaa matkustamoon. Valaantappajien yhtiöllä en tule lentämään kuten en tähänkään asti ole tehnyt.
- Anonyymi
Jatkossa ruvetaan lentolaukustakin perimään hintaa. Ilmaiseksi saa vain pienen penkin alle mahtuvan laukun.
- Anonyymi
Ei ole menetys kenellekkään, voit lentää ihan millä haluat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkossa ruvetaan lentolaukustakin perimään hintaa. Ilmaiseksi saa vain pienen penkin alle mahtuvan laukun.
Ja ei siellä matkustamossa muuta tarvikkaa. Miks koko omaisuus pitää rahdata matkustamoon.??? Itselläni ei ole koskaan ollut muuta kuin olkalaukku joka menee penkin alle. Lentoemänniltä voi ostaa matkalla tarvittavat juomat ja ruuat ym.naposteltavat. Muuta pakollista ei matkustamossa tarvita kuin lääkkeet ja lompakko, ehkä kännykkä ja tabletti. Aivan oikein että peritään maksu noilta rahtaajilta joilla on kaikki omaisuus matkustamossa.
- Anonyymi
Nykyinen käytäntökin toimisi, jos sitä valvottaisiin. Viimeksi kun lensin Norwegianilla, siellä oli joillakin vetolaukku, suuri selkäreppu ja täysi muovikassillinen taxfree-ostoksia. Siinä meni aikaa, kun saivat kaikki tavaransa sullottua ennestään täysille hyllyille.
- Anonyymi
Paljonko kone myöhästyi? Miksi kyttäsit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko kone myöhästyi? Miksi kyttäsit?
Ei se pieni myöhästyminen ole ongelma kuin ruuhkaisilla reiteillä esim. Keski-Euroopassa, jossa koneille lasketut aikaikkunat ovat tiukat. Missaat ikkunan ja sitten istutaankin koneessa tunteroisia odottaen uutta lähtölupaa.
Suurin ongelma tulee säilytystilan loppumisesta ja reppureiskan repun aiheuttamasta epämukavuudesta toisille matkustajille, he kun tuppaavat unohtamaan sen selässään olevan repun kun kääntyilevät.
- Anonyymi
Kuinkahan kauan menee, kun Finnairkin alkaa tehdä samoin. Finnairhan on käytännössä halpalentoyhtiö palvelutasoltaan.
- Anonyymi
Mitä palvelua kaipaa lennolla, mitä Finnairilla ei ole?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä palvelua kaipaa lennolla, mitä Finnairilla ei ole?
Esimerkiksi asiakkaan kohtelua ihmisenä.
Jotkut Finnairin lentopiiat lisäksi kirjoittelee solvauksia asiakkaista tänne S24jään.
Ovat täysin unohtaneet sen kuka maksaa heidänkin palkkansa. - Anonyymi
Ja hinnaltaan kalleimpia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi asiakkaan kohtelua ihmisenä.
Jotkut Finnairin lentopiiat lisäksi kirjoittelee solvauksia asiakkaista tänne S24jään.
Ovat täysin unohtaneet sen kuka maksaa heidänkin palkkansa.Vai lentopiiat? Eli kun sinua ei huomioitu tarpeeksi aloit käyttämään halveksivia nimityksiä. Joka kerralla olen saanut asiallista kohtelua, eli kahvit ja ruuat pienen hymyn kanssa. Mitä muuta "halusit"? Katselitko himokkaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai lentopiiat? Eli kun sinua ei huomioitu tarpeeksi aloit käyttämään halveksivia nimityksiä. Joka kerralla olen saanut asiallista kohtelua, eli kahvit ja ruuat pienen hymyn kanssa. Mitä muuta "halusit"? Katselitko himokkaasti.
Silmäniloa löytyy lähinnä muilta lentoyhtiöiltä. Huonoa palvelua lähinnä Finnairilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai lentopiiat? Eli kun sinua ei huomioitu tarpeeksi aloit käyttämään halveksivia nimityksiä. Joka kerralla olen saanut asiallista kohtelua, eli kahvit ja ruuat pienen hymyn kanssa. Mitä muuta "halusit"? Katselitko himokkaasti.
Tuon Finnairin työntekijäryhmän arvostus on aika heikolla tasolla. Johtuisiko ihan heistä itsestään ja lähinnä venäläistä asiakaspalvelua vastaavasta käytöksestä.
Luulevat olevansa jotakin, mutta todellisuudessa tekevät siivoojan hommia lentokoneessa.
Toki tuo vertaus poikaan on loukkaavaa oikeita piikoja kohtaan. Aikoinaan he sentään tiesivät paikkansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon Finnairin työntekijäryhmän arvostus on aika heikolla tasolla. Johtuisiko ihan heistä itsestään ja lähinnä venäläistä asiakaspalvelua vastaavasta käytöksestä.
Luulevat olevansa jotakin, mutta todellisuudessa tekevät siivoojan hommia lentokoneessa.
Toki tuo vertaus poikaan on loukkaavaa oikeita piikoja kohtaan. Aikoinaan he sentään tiesivät paikkansa.Parin vuoden mittaan lennelly norskilla, ryanilla, easyllä ja wizzillä. Maksa jenin vertaa palvelusta tai sen puutteesta. Millanen imbesilli tänä päivä kaipaa jotain ”palvelua”...ristus mikä loordi.
Vaan nyt tuli lennettyä Pariisiin Finskillä. Edellisestä useampi vuosi. Olispa varsin ystävällistä henkilökuntaa. Jos tuosta joku keksii valitusta ni luultavasti on itte syönyt niin paljon pimppanaamakarkkeja että syy ”huonoon” palveluun näkyy peilissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin vuoden mittaan lennelly norskilla, ryanilla, easyllä ja wizzillä. Maksa jenin vertaa palvelusta tai sen puutteesta. Millanen imbesilli tänä päivä kaipaa jotain ”palvelua”...ristus mikä loordi.
Vaan nyt tuli lennettyä Pariisiin Finskillä. Edellisestä useampi vuosi. Olispa varsin ystävällistä henkilökuntaa. Jos tuosta joku keksii valitusta ni luultavasti on itte syönyt niin paljon pimppanaamakarkkeja että syy ”huonoon” palveluun näkyy peilissä.Hyvä palvelu on perusasioita. Esimerkiksi Norskilla se on Finnairia huomattavasti parempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä palvelu on perusasioita. Esimerkiksi Norskilla se on Finnairia huomattavasti parempaa.
Mitä se hyvä palvelu sisältää? Mitä erityistä kun olet istunut penkillesi? Ruoka tulee ja jätteet menee, kahvi tulee ja jätteet kerätään. Mitä lisäksi, no juoman voi vielä tilata ja maksetaan. No mitä muuta esim. Euroopan lennoilla?
- Anonyymi
Aivan oikein!
Jo noita laukkujen rahtaajia matkustamossa on siedetty riittävän kauan. Tällä menolla ei kohta matkustamoon mahdu ihmiset, kun on pakaasit täyttäneet hyllyt ja istuimet.- Anonyymi
Ylimääräisiä pakaaseja ei ole matkustamossa yhtään jos niitä ei lähtötarkastuksessa sinne päästetä. Ei kannata haukkua väärää metsoa.
- Anonyymi
Hyvin mahtuu penkin alle kangasreppu jonne parit kengät ja 3 vaatekertaa ilmatiiviissä pussissa. Nesteet voi ostaa perillä.
- Anonyymi
Ei matka voi olla kiinni jostain 5-10€ lisämaksusta per suunta. Ihan ok veto, kiitos kuulunee näille väärinkäyttäjille.
- Anonyymi
Uudet säännöt tulivat voimaan tänään, suhteellisen samanlaiset kuin Ryanairilla. Eli penkin alle menevän matkatavaran kokoa kasvatettiin ja sen painoraja on 10kg. LowFare-lippuun voi ostaa isompi käsimatkatavara priority boarding paketin.
Lowfare -lippuun isompi käsimatkatavara sisältyy.
Uudet säännöt voimassa tänään tai myöhemmin ostettaviin lippuihin.- Anonyymi
Jep. Yllättävän kova on nyt vetolaukun hinta matkustamoon, n. 36€ meno-paluu. Ruumalaukku on n. 45€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Yllättävän kova on nyt vetolaukun hinta matkustamoon, n. 36€ meno-paluu. Ruumalaukku on n. 45€.
Korjaus, näyttää olevan per suunta??? Ei saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaus, näyttää olevan per suunta??? Ei saatana.
Kokeilin äsken HEL-LGW -varauksella, lisämaksu oli €7/suunta, LowFare olisi ollut €30 kalliimpi, mutta sisältää myös ruumaan kirjattavan matkatavaran ja paikkavarauksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilin äsken HEL-LGW -varauksella, lisämaksu oli €7/suunta, LowFare olisi ollut €30 kalliimpi, mutta sisältää myös ruumaan kirjattavan matkatavaran ja paikkavarauksen.
LowFare siis €30 kalliimpi kuin LowFare (ilman lisämaksua)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilin äsken HEL-LGW -varauksella, lisämaksu oli €7/suunta, LowFare olisi ollut €30 kalliimpi, mutta sisältää myös ruumaan kirjattavan matkatavaran ja paikkavarauksen.
Täällä ei puhuttu mitään noista ruumalaukuista tai paikkavarauksesta..
https://www.norwegian.com/fi/matkusta-kanssamme/matkatavarat/kasimatkatavarat/
Mutta kun avaa varauksessa tuon LowFare kuvauksen niin mainitsemasi asiat ovat siellä. Vähän sekavaa... mut kyllä se siitä. Nostaa meillä kustannuksia parisen kymppiä meno-paluu, ei kuolla. Kiitos täsmennyksestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä ei puhuttu mitään noista ruumalaukuista tai paikkavarauksesta..
https://www.norwegian.com/fi/matkusta-kanssamme/matkatavarat/kasimatkatavarat/
Mutta kun avaa varauksessa tuon LowFare kuvauksen niin mainitsemasi asiat ovat siellä. Vähän sekavaa... mut kyllä se siitä. Nostaa meillä kustannuksia parisen kymppiä meno-paluu, ei kuolla. Kiitos täsmennyksestä.Löysittekö todella mahdollisuuden maksaa lentolaukusta tuon 4 - 9 euron lisämaksun? Kokeilin minäkin mutta ei onnistunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löysittekö todella mahdollisuuden maksaa lentolaukusta tuon 4 - 9 euron lisämaksun? Kokeilin minäkin mutta ei onnistunut.
Ei löydy. Koe ostos Helsinki - Oulu- helsinki 30.1 - 5.2. light-lippu 113,90 €. Hyllylle laitettavan laukun kanssa 159,80 €. Että se siitä 4 - 9 euron hinnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä ei puhuttu mitään noista ruumalaukuista tai paikkavarauksesta..
https://www.norwegian.com/fi/matkusta-kanssamme/matkatavarat/kasimatkatavarat/
Mutta kun avaa varauksessa tuon LowFare kuvauksen niin mainitsemasi asiat ovat siellä. Vähän sekavaa... mut kyllä se siitä. Nostaa meillä kustannuksia parisen kymppiä meno-paluu, ei kuolla. Kiitos täsmennyksestä.LowFare nostaa tosiaan 30 € suuntaansa, ei mitään alle kympin. Tällainen petkuttaminen ärsyttää enemmän kuin sen rahallinen arvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LowFare nostaa tosiaan 30 € suuntaansa, ei mitään alle kympin. Tällainen petkuttaminen ärsyttää enemmän kuin sen rahallinen arvo.
Miksi vertaat LowFare -lipun hintaan? Tuo lisää myös paikan ja ruumaan menevän matkatavaran.
Osta LowFare-lippu ja lisää siihen käsimatkatavarat. Noille lennoille lisämaksu on €5 per suunta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vertaat LowFare -lipun hintaan? Tuo lisää myös paikan ja ruumaan menevän matkatavaran.
Osta LowFare-lippu ja lisää siihen käsimatkatavarat. Noille lennoille lisämaksu on €5 per suunta.Tarkoiste etsiskelyistä huolimatta en löytänyt mitään mainitsemaasi mahdollisuutta lisätä käsimatkatavarat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoiste etsiskelyistä huolimatta en löytänyt mitään mainitsemaasi mahdollisuutta lisätä käsimatkatavarat
Itse asiassa kirjoitin tuosta eilen illalla, mutta jostain syystä tuo oli poistettu. Käsimatkatavara lisätään samasta kohdasta kuin ruumaan kirjattava matkatavara:
Valitse lennot (LowFare), paina sen jälkeen paina "aloita varaus"
Seuraavalla sivulla valitse Kirjaudu sisään/Luo tili/Jatka rekisteröimättä (kokeilin tätä sekä rekistöityneenä että rekisteröimättä)
Seuraavalla sivulla on kohta Matkatavarat, jossa on sekä meno- että paluulennolle kaksi kuvaa: penkin alla oleva matkatavara tummalla ja käsimatkatavara/kirjattava matkatavara karmaalla ja teksti " Lisää alla".
Tämän alla on valinta: Lisää käsimatkatavaroita
Istuimen alla kuljetettava laukku Sisältyy
Matkatavarahyllyllä kuljettava laukku 5,00 €
Kyllä tuo hyvin selvästi oli esillä, en oikein ymmärrä ettei tuo löydy.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa kirjoitin tuosta eilen illalla, mutta jostain syystä tuo oli poistettu. Käsimatkatavara lisätään samasta kohdasta kuin ruumaan kirjattava matkatavara:
Valitse lennot (LowFare), paina sen jälkeen paina "aloita varaus"
Seuraavalla sivulla valitse Kirjaudu sisään/Luo tili/Jatka rekisteröimättä (kokeilin tätä sekä rekistöityneenä että rekisteröimättä)
Seuraavalla sivulla on kohta Matkatavarat, jossa on sekä meno- että paluulennolle kaksi kuvaa: penkin alla oleva matkatavara tummalla ja käsimatkatavara/kirjattava matkatavara karmaalla ja teksti " Lisää alla".
Tämän alla on valinta: Lisää käsimatkatavaroita
Istuimen alla kuljetettava laukku Sisältyy
Matkatavarahyllyllä kuljettava laukku 5,00 €
Kyllä tuo hyvin selvästi oli esillä, en oikein ymmärrä ettei tuo löydy..Löysin sittenkin. Piti vain mennä varauksessa eteenpäin että tuli tuo maksullisen laukun mahdollisuus. Uudistus on erittäin tervetullut niiden laukku-almojen vuoksi mutta tilanne pysyy täsmälleen saman. Erona vain se että toiset maksavat hyllylle laitettavasta laukusta ja röyhkeimmät ei. Netistä ei voi tulostaa tägiä. Mikään kontrolli ei voi estää nuukien röyhkimysten käytöstä. Vaikka olet maksanut laukusta, hylly on täynnä maksuttomia laukkuje ennen kuin ehdit itse laittaa maksetun laukkusu. Sanokaa minun sanoneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löysin sittenkin. Piti vain mennä varauksessa eteenpäin että tuli tuo maksullisen laukun mahdollisuus. Uudistus on erittäin tervetullut niiden laukku-almojen vuoksi mutta tilanne pysyy täsmälleen saman. Erona vain se että toiset maksavat hyllylle laitettavasta laukusta ja röyhkeimmät ei. Netistä ei voi tulostaa tägiä. Mikään kontrolli ei voi estää nuukien röyhkimysten käytöstä. Vaikka olet maksanut laukusta, hylly on täynnä maksuttomia laukkuje ennen kuin ehdit itse laittaa maksetun laukkusu. Sanokaa minun sanoneen.
Ryanair on ainakin saanut tuon toimimaan hyvin. En näe mitään syytä miksei Norwegiankin saisi. Boarding pass kertoo portilla, kuuluuko laukku hintaan vai ei.
Röyhkimykset oppivat kyllä siinä vaiheessa kun maksavat ensimmäisen kerran korkeamman hinnan saadakseen laukkunsa ruumaan. Toivottavasti Norwegian ottaa kovan linjan noissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ryanair on ainakin saanut tuon toimimaan hyvin. En näe mitään syytä miksei Norwegiankin saisi. Boarding pass kertoo portilla, kuuluuko laukku hintaan vai ei.
Röyhkimykset oppivat kyllä siinä vaiheessa kun maksavat ensimmäisen kerran korkeamman hinnan saadakseen laukkunsa ruumaan. Toivottavasti Norwegian ottaa kovan linjan noissa.Ainoastaan matkakumppaneiden suorittama valvonta estää vilpillisen toiminnan. Tarpeeksi kovalla äänellä huomautus että "sinun laukussasi ei ole tägiä. Ota pois hyllyltä" riittänee ainakin arimmille. Nuo tukevahkot matkalaukku-almat vaativat virkakunnan puuttumisen asiaan.
- Anonyymi
Lentoaseman kontrollin tehtävä on valvoa mm. matkatavaroiden määrää. Siitä on vain tähän asti liuuttu pahasti.
- Anonyymi
Sillä valvonnalla ei ole mitään merkitystä miten matkustajat käyttäytyvät koneessa. Olen 100 prosenttisen varma ettei Norwegianin suunnittelema systeemi toimi. Alle 10 kg:n maksuttomat laukut täyttävät hyllyt jatkossakin. Se on aivan varmaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä valvonnalla ei ole mitään merkitystä miten matkustajat käyttäytyvät koneessa. Olen 100 prosenttisen varma ettei Norwegianin suunnittelema systeemi toimi. Alle 10 kg:n maksuttomat laukut täyttävät hyllyt jatkossakin. Se on aivan varmaa!
Asiassa ei ole mitään onjelmia jos matkustamossa on vai sallittuja matkatavarapakkauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiassa ei ole mitään onjelmia jos matkustamossa on vai sallittuja matkatavarapakkauksia.
Ongelmia tulee jatkossakin. Norwegianin uusimman hinnoittelun mukaan matkustaja, joka haluaa lentolaukun hyllylle tulee maksaa 5 - 9 euron lisämaksu. Lisäksi hänellä saa olla toinen penkin alle mahtuva laukku kunhan molempien yhteispaino ei ylitä 10 kg. Matkustaja jolla on saman painoinen mutta lisämaksuton laukku, ahtaa varmasti pakaasinsa hyllylle. Vaikka norskin ajatus on että kaikista hyllylle sijoitettavista laukuista olisi maksettava lisämaksu. Kannatan ehdottomasti lisämaksua. Mutta tulen käytännössä testaamaan ettei sitä tarvitse maksaa ja laukun saa hyllylle siinä kuin maksaneetkin matkustajat. Kerron sitten testitulokset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmia tulee jatkossakin. Norwegianin uusimman hinnoittelun mukaan matkustaja, joka haluaa lentolaukun hyllylle tulee maksaa 5 - 9 euron lisämaksu. Lisäksi hänellä saa olla toinen penkin alle mahtuva laukku kunhan molempien yhteispaino ei ylitä 10 kg. Matkustaja jolla on saman painoinen mutta lisämaksuton laukku, ahtaa varmasti pakaasinsa hyllylle. Vaikka norskin ajatus on että kaikista hyllylle sijoitettavista laukuista olisi maksettava lisämaksu. Kannatan ehdottomasti lisämaksua. Mutta tulen käytännössä testaamaan ettei sitä tarvitse maksaa ja laukun saa hyllylle siinä kuin maksaneetkin matkustajat. Kerron sitten testitulokset.
siitä olen varma, ainahan noita öykkäreitä riittää..
- Anonyymi
Matkustajien käyttäytyminen koneessa on eri asia kuin matkatavaroiden määrä. Nyt on kysymys liikojen tavaroiden tuomisesta matkustamoon. Se on vain yksi asia.
- Anonyymi
Yli 60 senttisiä turskia ei saa viedä koneeseen ollenkaan
- Anonyymi
Huomasin vielä yhden erikoisuuden Norwegianin ohjeissa joiden mukaan laukku pitää sijoittaa OMAN istuimen alle. Miten se käytännössä toimii? Ainakin niissä koneissa joilla olen lentänyt, oman istuimen alle ei voi työntää laukkua muuten kuin takana istuvan jalkatilasta käsin. Onkohan ohjeiden (kuvalliset) kirjoittaja käynyt yhtiön koneissa?
- Anonyymi
joo, kiinnitin myös huomiota tuohon.. tosin lennän paljon, ja vain yhdellä norjan lennolla edessäni istuva matkustaja on yrittänyt tuota..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo, kiinnitin myös huomiota tuohon.. tosin lennän paljon, ja vain yhdellä norjan lennolla edessäni istuva matkustaja on yrittänyt tuota..
Eli ohjeet on laadittu pöydän ääressä ilman mitään matkustamon teknisistä rakenteista. Epäilen koko maksullisuuden törmäävän ongelmiin jotka kääntävät hyvän ajatuksen päinvastaiseksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ohjeet on laadittu pöydän ääressä ilman mitään matkustamon teknisistä rakenteista. Epäilen koko maksullisuuden törmäävän ongelmiin jotka kääntävät hyvän ajatuksen päinvastaiseksi
Asia on liikojen laukkujen/reppujen vieminen matkustamoon. Sen voi estää valvomalla koneeseen menijöitä tarkasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on liikojen laukkujen/reppujen vieminen matkustamoon. Sen voi estää valvomalla koneeseen menijöitä tarkasti.
Kuka valvoo? Vain maksullisen käsipakaasin saisi nostaa hyllylle. Kuka valvoo sitäkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka valvoo? Vain maksullisen käsipakaasin saisi nostaa hyllylle. Kuka valvoo sitäkään?
Lentoaseman henkilökunta valvoo eli ei päästä koneeseen jos matkustaja ei maksa ylimääräisistä tavaroistaan. Matkustamohenkilökunta valvoo tavaroiden sijoittelua, siis pitäsi valvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentoaseman henkilökunta valvoo eli ei päästä koneeseen jos matkustaja ei maksa ylimääräisistä tavaroistaan. Matkustamohenkilökunta valvoo tavaroiden sijoittelua, siis pitäsi valvoa.
Homma hoituu, ei turhaan stressata. Turhasta itkettetään taas.
- Anonyymi
Kertoisitteko Norwegianin matkustajat menikö homma kuten yhtiössä ajateltiin? Kuinka monta maksutonta pakaasia matkustajilla oli?
- Anonyymi
Vanhoja tilauksia tuo ei koskettanut, totuus näkyy parin kk päästä. Jätetään se kyttääminen sitten henkilökunnalle, ei olla urpoja valittajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhoja tilauksia tuo ei koskettanut, totuus näkyy parin kk päästä. Jätetään se kyttääminen sitten henkilökunnalle, ei olla urpoja valittajia.
Valitan jos maksan käsipakaasista ja hyllyt on täytetty maksuttomilla laukuilla. Mutta menettelen siten että otan vain yhden alle 10 kg laukun, josta ei tarvitse maksaa ja laitan sen hyllylle. Eikä kukaan sano yhtään mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitan jos maksan käsipakaasista ja hyllyt on täytetty maksuttomilla laukuilla. Mutta menettelen siten että otan vain yhden alle 10 kg laukun, josta ei tarvitse maksaa ja laitan sen hyllylle. Eikä kukaan sano yhtään mitään
Hyvä käytäntö näiden käsittelyyn olisi siirtää luvattomat laukut suoraan ruumaan. Voisi olla kohtuullisen hyvä opetus jatkoa ajatellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä käytäntö näiden käsittelyyn olisi siirtää luvattomat laukut suoraan ruumaan. Voisi olla kohtuullisen hyvä opetus jatkoa ajatellen.
Vaikea uskoa heidän alkavan tarkistamaan portilla onko lisälaukkua ostettu vai ei, sehän hidastaa hommaa huomattavasti. Mielenkiintoista nähdä miten seurataan, jos ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea uskoa heidän alkavan tarkistamaan portilla onko lisälaukkua ostettu vai ei, sehän hidastaa hommaa huomattavasti. Mielenkiintoista nähdä miten seurataan, jos ollenkaan.
Samaa mieltä, ihan mielenkiintoista nähdä, miten tuo tapahtuu.
Norwegianin verkkosivujen mukaan "Kun lisäät varaukseesi ison käsimatkatavaran, pääset lentokoneeseen ensimmäisten joukossa." Tämä viittaisi että malli on täsmälleen sama kuin Ryanairilla - käsimatkatavaran ostaneet saavat priority boardingin (tai ehkä tässä tapauksessa seuraavan boarding ryhmän priority boardingin jälkeen) ja menevät koneeseen ensin - tämä voidaan tarkistaa jopa automaattisilla porteilla ainakin Helsingissä ja varmasi monella muullakin lentokentällä. Loput matkustajat saavat tuoda vain tuon penkin alle kuuluvan matkatavaran.
Kun asiakkaat, joilla on isompaan laukkuun oikeuttava lippu ovat koneessa, ei ole enää väliä jos muut laittavat laukkunsa hyllylle - sisäänmenojärjestys varmistaa, että kaikki hyllylle kuuluvat laukut mahtuvat sinne ensimmäisinä.
Tämä on tietysti spekulaatiota niin kauan kuin saadaan luettua ensimmäisiä kokemuksia prosessista.
Lisämaksu ylimääräisistä / suurista laukuista näyttää olevan aika hulppea: "Jos käsimatkatavarat ylittävät lipun tyyppiin perustuvan rajoituksen, ne toimitetaan ruumaan, ja tästä veloitetaan lisämaksu lentomatkan osuutta kohti." Veloitus euroopanlennoille näyttäisi olevan €90. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, ihan mielenkiintoista nähdä, miten tuo tapahtuu.
Norwegianin verkkosivujen mukaan "Kun lisäät varaukseesi ison käsimatkatavaran, pääset lentokoneeseen ensimmäisten joukossa." Tämä viittaisi että malli on täsmälleen sama kuin Ryanairilla - käsimatkatavaran ostaneet saavat priority boardingin (tai ehkä tässä tapauksessa seuraavan boarding ryhmän priority boardingin jälkeen) ja menevät koneeseen ensin - tämä voidaan tarkistaa jopa automaattisilla porteilla ainakin Helsingissä ja varmasi monella muullakin lentokentällä. Loput matkustajat saavat tuoda vain tuon penkin alle kuuluvan matkatavaran.
Kun asiakkaat, joilla on isompaan laukkuun oikeuttava lippu ovat koneessa, ei ole enää väliä jos muut laittavat laukkunsa hyllylle - sisäänmenojärjestys varmistaa, että kaikki hyllylle kuuluvat laukut mahtuvat sinne ensimmäisinä.
Tämä on tietysti spekulaatiota niin kauan kuin saadaan luettua ensimmäisiä kokemuksia prosessista.
Lisämaksu ylimääräisistä / suurista laukuista näyttää olevan aika hulppea: "Jos käsimatkatavarat ylittävät lipun tyyppiin perustuvan rajoituksen, ne toimitetaan ruumaan, ja tästä veloitetaan lisämaksu lentomatkan osuutta kohti." Veloitus euroopanlennoille näyttäisi olevan €90.No tänään mennään reissuun taas, joten voin raportoida miten homma sujuu. Tosin kuten aikaisemmin totesin niin näkyy varmaankin vasta parin kk kuluttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, ihan mielenkiintoista nähdä, miten tuo tapahtuu.
Norwegianin verkkosivujen mukaan "Kun lisäät varaukseesi ison käsimatkatavaran, pääset lentokoneeseen ensimmäisten joukossa." Tämä viittaisi että malli on täsmälleen sama kuin Ryanairilla - käsimatkatavaran ostaneet saavat priority boardingin (tai ehkä tässä tapauksessa seuraavan boarding ryhmän priority boardingin jälkeen) ja menevät koneeseen ensin - tämä voidaan tarkistaa jopa automaattisilla porteilla ainakin Helsingissä ja varmasi monella muullakin lentokentällä. Loput matkustajat saavat tuoda vain tuon penkin alle kuuluvan matkatavaran.
Kun asiakkaat, joilla on isompaan laukkuun oikeuttava lippu ovat koneessa, ei ole enää väliä jos muut laittavat laukkunsa hyllylle - sisäänmenojärjestys varmistaa, että kaikki hyllylle kuuluvat laukut mahtuvat sinne ensimmäisinä.
Tämä on tietysti spekulaatiota niin kauan kuin saadaan luettua ensimmäisiä kokemuksia prosessista.
Lisämaksu ylimääräisistä / suurista laukuista näyttää olevan aika hulppea: "Jos käsimatkatavarat ylittävät lipun tyyppiin perustuvan rajoituksen, ne toimitetaan ruumaan, ja tästä veloitetaan lisämaksu lentomatkan osuutta kohti." Veloitus euroopanlennoille näyttäisi olevan €90.No niin, terveiset yläilmoista. Menee juuri kuten kerroit, eli ryhmien mukaan. Koneeseen nousevat viimeiseksi "käsitavaroilla" matkustavat. Laittavat hyllylle jos mahtuu, jota saanen epäillä. A-ryhmässä menee priority, B ylähyllyn ostaneet ja C viimeiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, terveiset yläilmoista. Menee juuri kuten kerroit, eli ryhmien mukaan. Koneeseen nousevat viimeiseksi "käsitavaroilla" matkustavat. Laittavat hyllylle jos mahtuu, jota saanen epäillä. A-ryhmässä menee priority, B ylähyllyn ostaneet ja C viimeiseksi.
Olen epäillyt systeemien toimimista mutta jos noin menee niin kerrassaan hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, terveiset yläilmoista. Menee juuri kuten kerroit, eli ryhmien mukaan. Koneeseen nousevat viimeiseksi "käsitavaroilla" matkustavat. Laittavat hyllylle jos mahtuu, jota saanen epäillä. A-ryhmässä menee priority, B ylähyllyn ostaneet ja C viimeiseksi.
Mitenkähän tämä sitten menee, kun on ostettuna lippu ennen uudistusta, eli sisältää ilman lisämaksua vanhaan tyyliin isomman ja pienemmän käsimatkatavaran. Missä ryhmässä silloin mennään koneeseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkähän tämä sitten menee, kun on ostettuna lippu ennen uudistusta, eli sisältää ilman lisämaksua vanhaan tyyliin isomman ja pienemmän käsimatkatavaran. Missä ryhmässä silloin mennään koneeseen?
Ihan vaan jonossa, kuten ennenkin.
- Anonyymi
Onko uusia kokemuksia?
- Anonyymi
Repuistako ja niiden sullomisesta hattuhyllylle? Nykyajan lyhyenmatkan vaeltajan merkkinä on ylipaino ja selkäreppu, jonka sisältö ei ole selvillä, tosin en haluakaan tietää. Tämä sama arvokas (jalokiviä?) selkäreppu hihnojen huiskiessa yritetään tunkea ylähyllylle, kunhan on se selässä rynnitty naama punaisena pitkin koneen käytävää. Sama jatkuu epätoivona pitkin rantakatua ja kukaan ei tiedä, mistä on kysymys.
- Anonyymi
Koneeseen nousu tapahtuu edelleen a, b ja c- ryhmien mukaan. Tuossa kun ostin taas reissun ja erikseen maksoin hyllypaikasta 7€ suunta tuli lippuun automaattisesti a-ryhmä.
Ongelmana tässä on ihmiset, jotka eivät ymmärrä noita ryhmiä lipuissa, yrittävät koneeseen väärään aikaan. Toinen on sitten epäselvä toiminta Norwegianin suunnalta, selkeät jonot eri ryhmille puuttuvat porteilta. Tänään odotettiin a-ryhmän jonossa (merkitty lapulla) ja eivät koskaan avanneet tuota... kun avasivat b-ryhmän portin huusin et täällä on väkeä edelleen a-ryhmässä niin olisi kuulemma pitänyt mennä pyörätuolihemmojen mukana ensimmäisenä??? No avasivat sitten tuon a-ryhmän portin.
No uusi systeemi vaatii harjoittelua, kyllä se siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koneeseen nousu tapahtuu edelleen a, b ja c- ryhmien mukaan. Tuossa kun ostin taas reissun ja erikseen maksoin hyllypaikasta 7€ suunta tuli lippuun automaattisesti a-ryhmä.
Ongelmana tässä on ihmiset, jotka eivät ymmärrä noita ryhmiä lipuissa, yrittävät koneeseen väärään aikaan. Toinen on sitten epäselvä toiminta Norwegianin suunnalta, selkeät jonot eri ryhmille puuttuvat porteilta. Tänään odotettiin a-ryhmän jonossa (merkitty lapulla) ja eivät koskaan avanneet tuota... kun avasivat b-ryhmän portin huusin et täällä on väkeä edelleen a-ryhmässä niin olisi kuulemma pitänyt mennä pyörätuolihemmojen mukana ensimmäisenä??? No avasivat sitten tuon a-ryhmän portin.
No uusi systeemi vaatii harjoittelua, kyllä se siitä.Vähän yllättävä että Norwegian antaa A-ryhmän boardauksen laukun ostajille, jatkossa tuosta tulee suht iso ryhmä. Tai ainakin Ryanairilla yli puolet matkustajista näyttää ostavan tuon laukun. Ehkä ovat laskeneet, että kukaan ei osta sekä laukkua että priority boardingia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän yllättävä että Norwegian antaa A-ryhmän boardauksen laukun ostajille, jatkossa tuosta tulee suht iso ryhmä. Tai ainakin Ryanairilla yli puolet matkustajista näyttää ostavan tuon laukun. Ehkä ovat laskeneet, että kukaan ei osta sekä laukkua että priority boardingia.
Niinpä... mutta todistetusti uusissa lipuissani lukee lowfare, 1x käsitavara ja isompi laukku, ja lisäksi 1x priority boarding. Priority menee a-ryhmässä ainakin tällä hetkellä. Nämä liput on toukokuulle, joten menee aikaa tsekata tämä. Huhtikuulle on myös liput mutta ostettu ennen muutosta.
- Anonyymi
Finnair on oikeastaan lähes joku asiassa seurannut halpalentoyhtiöitä, mitä tulee yksisuuntaisten lippujen ostoon, tarjoiluihin tai matkatavaroiden hintoihin. Antavat halpisten tasoittaa tietä ja seuraavat itse vaivihkaa perässä. Katsotaan vaan niin ei mene kauaa kun hekin jo siirtyvät tähän...
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1122546- 842221
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai631732- 561727
- 1641651
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581526Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461516- 1181280
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261216Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket271207