Kävin ulosoton omilla sivuilla ja huomasin, että velkani on palautunut velkojille varattomuusesteen takia, paitsi yksi siirtynyt passiiviperintään. Mikä tämä passiiviperintä oikein on. Tarkoittaako se, että velkaa aletaan perimään heti kun se on mahdollista niinkuin se olisi aktiiviperinnässäkin vai mikä moinen merkintä siellä on.
Passiiviperintä
27
15537
Vastaukset
- Anonyymi
Ulosoton sivuillahan se kerrotaan. Vaaditaan vain hieman aktiivisuutta ja hakukoneen käyttöä. Edes persettä penkistä ei tarvitsisi nostaa, ihmeen passiivista ja velttoa porukkaa.
https://oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velkojanaulosotossa.html- Anonyymi
No olipas ylimielistä. Hienoa , että vaivaudut .
- Anonyymi
Oli sitten pakko vittuilla!?
Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, voi olla hiljaa. - Anonyymi
Persettä viitti nostaa, passiivista porukkaa.
Eli passiiviperintä on minulla kun oon niin tyhmä, laiska, saamaton. No miten ne tämän tiesi.
Kätevää, velkojat tietää, että turha odotella mitään, kun olen niin kovasti passiivinen. - AnonyymiUUSI
Hei anonyymi,
jos joskus luet tämän viestin, niin haluan kertoa, että toivon aidosti erittäin ikävää kohtaloa sinun lapsillesi. Jos tämä toteutuu, tulen juhlimaan erittäin isosti :) :) :) :) :)
- Anonyymi
Kun vitun vähävarainen työtön ei edes hakukonetta jaksa käyttää.
- Anonyymi
No mitä se sun päätäs pakottaa. Ai niin, helpottaahan se, kun saa tyhmiä kommentteja heittää, kun itellä menee huonosti.
- Anonyymi
Niin siis sitä aletaan perimään jos tulee jos uusia juttuja ulosottoon ja sieltä sitten löydetään jotain ulosotettavaa. Mulla on ollut elokuusta 2017 asti jotain velkoja tuolla eikä niille ole tehty mitään. Muut velat olen hoitanut suoraan perintäyhtiöille niin eivät ole siirtäneet mitään ulosottoon. En tiedä, kauanko ne noita hautoo tuolla.
- Anonyymi
Passiiviperintä merkintä pysyy siellä kaksi vuotta. Eli velkojan pitää laittaa se uudestaan kahden vuoden päästä jos haluaa sen pysyvän siellä.
- Anonyymi
Passiiviperintä maksaa velkojalle niin harva laittaa velkoja passiiviperintään.
- Anonyymi
Minulla oli suuri määrä eri velkoja aktiivisena, kunnes n. yhden vuoden työttömyyden jälkeen meni velat passiiviperintään. Omituista tässä on se että vain 14 kpl velkoja passiiviperinnässä, vaikka velkoja pitäs olla lukumäärällisesti moninkertainen lista.
- Anonyymi
Aika harva velkoja laittaa passiiviperintään. Olisiko sitten syynä se, että se maksaa velkojalle. Eiköhän ne harkitse onko mitään mahdollisuuksia saada velkaa perittyä. Minun velkoja ei yksikään perintätoimisto ole laittanut passiiviperintään. Valtio laittoi aikoinaan pari velkaa yhden kerran passiiviperintään, mutta ei uusinut kun mitään ei saanut perittyä.
- Anonyymi
Täälä joku lakitieteen opiskelija opettelee suhtautumaan köyhiin ihmisiin. Vittuilla täytyy vaikka henkselit ei meinaa pysyä erillään, ei ainakaan ilman päätä.
Mistä muuten tietää että lakimies valehtelee? - Anonyymi
Passiiviperintä on sitä, kun luulet maksaneesi viimeisen erän ulosottovelkaa, alkaa postitse tupsahdella postiluukun täydeltä vuosia vanhoja perintäyhtiön laskuja.
Sama juttu jos maksat perintäyhtiölle pienen laskun. Jos sulla on samassa yhtiössä muutakin velkaa "kasvamassa korkoa" alkaa perintäkirjeiden sarjapostitus perintäkulujen maksimoimiseksi.
Pitkäkestoisessa ulosotossa ulosotto sivulla näkyvä velka ei todellakaan ole todellinen velkasumma. - Anonyymi
työskenteleekö perintäfirmoissa vain rottia?
- Anonyymi
Kyllä ja niiden lisäksi muutama käärme ja hyeena.
Oli hiljattain kiva vittuilla yhdelle perintäpuljulle kun laittoi mulle 14,5 vuotta sitten tuomiolla käyneestä velasta maksukehotuksen ja liitteeksi lässynlässyn A-nelkullisen paskapuhetta siitä miten he "haluavat auttaa" velallista ja ovat valmiita tekemään pitkänkin maksusopimuksen kun vaan ottaa yhteyttä heihin. Otin ja jauhoin tunnin verran paskaa, miten olis kiva tää hoitaa ja lopulta kuola valuen tyyppi ehdotti mulle jotain 48 kk maksusopimusta niin minä siihen vasta siinä vaiheessa sanoin että ai niin, juolahti just mieleeni että mulle olis jonkun tonnin edullisempi ratkaisu että en maksa teille yhtään erää koska ne kaikki saa tammikuussa 2023 vetää vessasta vanhentuneina alas.
Kysyin vielä happamaksi muuttuneelta "asiakaspalvelijalta" että eikö yhtään tunnu pistoa sydämessä kun yrittää kusettaa ihmisiä? Ei tullut vastausta , jotain säälittävää muminaa ettei ollut huomannut tuomion nuijimisaikaa tjsp. 😂
Olkaa ihmiset tarkkoja näiden kanssa, niille tunnetusti raha kelpaa! Silloin n. 14 vuotta sitten kun olisin maksu sopimuksen tehnyt ja ehdotin sitä itse, niin eipä käynyt kuin 2 viikossa koko summa tai 3 erässä työttömältä joku 1500 e/kk per laaki tai muuten menee ulosottoon. Siellä se nyt olikin 14,5 vuotta ilman että saivat senttiäkään! Ahneella oli paskainen loppu kahteen kertaan kun oli alkukin. Siitäs saivat.
- Anonyymi
Ootteko töihin menemistä miettineet? Vituttaisi varmaan jos teiltä lainattaisiin rahaa ja ette ikinä saisi rahoja takaisin.
- Anonyymi
Ei olla. Eikä me olla lainattu yksityishenkilöiltä, ainoastaan vippivenkuloilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei olla. Eikä me olla lainattu yksityishenkilöiltä, ainoastaan vippivenkuloilta.
Ne on sitten varmaan marsilaisten perustamia ne vippiyhtiöt, jos niiden takana ei kerran ole ketään yksityishenkilöä? Vai koirat ja krokotiilitko täällä nykyään pääomia omistelee?
Ja kuka on se venkula? Sekö, joka haluaa saasa tuloa esimerkiksi lainaamalla omaisuuttaan korkoa vastaan vai se, jolle lainaehdot kyllä kelpaavat lainaa otettaessa, mutta eivät takaisinmaksettaessa?
Ja sitten te ihmettelette miksi teitä pidetään vähän ali-ihmisinä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on sitten varmaan marsilaisten perustamia ne vippiyhtiöt, jos niiden takana ei kerran ole ketään yksityishenkilöä? Vai koirat ja krokotiilitko täällä nykyään pääomia omistelee?
Ja kuka on se venkula? Sekö, joka haluaa saasa tuloa esimerkiksi lainaamalla omaisuuttaan korkoa vastaan vai se, jolle lainaehdot kyllä kelpaavat lainaa otettaessa, mutta eivät takaisinmaksettaessa?
Ja sitten te ihmettelette miksi teitä pidetään vähän ali-ihmisinä...Harva vippifirma on yksityisen lainaajan juttu, onkohan yksikään. Isoja monikansallisia rahastusyhtiöitä ovat ja kytkykaupassa perinnän kanssa, heitä tulisi tarkemmin syynätä jo muutenkin. Voipi löytyä vilppiä ja tahallista veronkiertoa, jopa rahan pesua. Mot.
Huvittaa noiden luottoyhtiöiden härskiys vuosi vuodelta.
Itselläni on markkinointikielto, mutta niinpä vaan aina tippuu lainatarjouksia. Miten pystyvät ohittamaan kiellon, se pistää funtsaamaan kytkykuvioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten te ihmettelette miksi teitä pidetään vähän ali-ihmisinä...Velkojen annetaan vanhentua loisimalla työttömyyskortistossa veronmaksajien piikkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velkojen annetaan vanhentua loisimalla työttömyyskortistossa veronmaksajien piikkiin.
Hohhoijaa, aikun nukuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hohhoijaa, aikun nukuttaa.
Teillä on yksi puoluekin joka ymmärtää teitä. Jos voimia riittää, kannattaa äänestää sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten te ihmettelette miksi teitä pidetään vähän ali-ihmisinä...Kyllä koronkiskuri kestää vähä luottotappioitakin. vähä vaa :)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten te ihmettelette miksi teitä pidetään vähän ali-ihmisinä...Hei anonyymi,
jos joskus luet tämän viestin, niin haluan kertoa, että toivon aidosti erittäin ikävää kohtaloa sinun lapsillesi. Jos tämä toteutuu, tulen juhlimaan erittäin isosti :) :) :) :) :)
- Anonyymi
Lowell ainakin perii yli 20 vuotta vanhoja laskuja.
- Anonyymi
Saahan niitä periä, se on vaan aiheeton
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 624898
- 733982
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2543591- 1183138
- 482944
- 232618
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2662270Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192246- 381943
- 1081902