Pakettien koot pienentyneet?

Anonyymi

Tuossa muuta vuosi sitten tehtiin reippaasti sinne 200 asuinneliöön taloja, mutta näyttää siltä, että alla 100m2 talo on näytös esittelyissä talovalmistajilla.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä mistä päin olet, mutta ainakin pk-seudulla tonttien koko vaikuttaa kun tontit saattavat olla 350-400 neliötä jo pienimmillään. Aivan naurettavaa.

      Toiseksi lainan saanti on kiristynyt ja talopakettien hinnat noussut.

      Muutamassa vuodessa oli tullut meidän vastaavaan talopakettiin 20000€ lisää hintaa.

      • Anonyymi

        Miksi rakentaa lestamallin talo, kun asuntokunnan keskikoko on pääkaupunkiseudulla 1,7 hlö tai jotain sinnepäin?

        Jotta pääsee keulimaan naapureille, "mulla on 250 m² kun sulla on vain 180 m²"?

        Kas kun vanhoissa ja "surkea pienissä" eli 120-160 m² OK-ladoissakin on nykyään ihan tyypillinen ongelma, että talossa haahuilee pelkästään pariskunta (tai 1 ainoa ihminen puolison kuoltua tai eron jälkeen) ja siinä sitten ihmetellään, mitä niillä neliöillä tekee ja kuka maksaa remontit.

        Jos sinkku tai dinkkupariskunta hakee itselleen taloa, niin tarjonta on jokseekin olematonta. Kun unohdetaan ne "laita tähmän remontointiin 100 k€ ja 5 vuotta elämästäsi" mummonmökit.


      • Anonyymi

        Ei ihan muutamassa vuodessa ole noussut kyllä tuollaista hintaa, tai riippuu onko koko luokka ja mitä millainen talo , vuoden kahden sisään on suunnillee paikallaan hinnat.
        Toki kymmenennen ja päällekin vuoden aikana on nousuja nähtävissä ... taitaa vaan kilpailu olla kovaa..


      • Anonyymi

        Hei!

        Täällä missä tontin neliöhinnat on noin 50€.
        Toki tehdään myös perinteisesti suuria taloja ja nämä taitaa olla entistä loistokkaampia, mutta todella paljon tehdään ”pikku”taloja. No joo jos vanhempi pariskunta rakentaa itselleen talon niin tämähän on tietty ratkaisu tai jos perhe on pieni esim. 1.lapsinen eikä lisää tehdä.

        Olihan tässä muutama vuosi sitten Pienasunto messutkin, ei meidän ”kylillä” ja siellä näytti porukkaa käyvän..

        T. VarttiTreelle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe