Kovasti tuntuu kasvattajat korostavan, että collien kanssa on aktiivisesti puuhattava kaikenlaista. Mitä mieltä te ootte siitä, että ottaisin collien ennen kaikkea seurakoiraksi? Harrastaisin kyllä rallytokoa tai/ja tokoa omaksi ilokseni mutten kilpailumielessä. Voisin pyörähtää jossakin kilpailussa, mutta kilpaileminen ei olis mikään itseisarvo mulle.
Sk-collie seurakoiraksi
3
106
Vastaukset
- Anonyymi
Niin mitä ristiriitaista tässä nyt mielestäsi oli? Aktiivisesti puuhailu ja kilpailumielessä harrastaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.
- Anonyymi
"Kovasti tuntuu kasvattajat korostavan, että collien kanssa on aktiivisesti puuhattava kaikenlaista."
Entä sitten? Eikös se ole vain hyvä asia, että kasvattajat tekevät selväksi, millaisesta rodusta on kyse?
"Mitä mieltä te ootte siitä, että ottaisin collien ennen kaikkea seurakoiraksi? Harrastaisin kyllä rallytokoa tai/ja tokoa omaksi ilokseni mutten kilpailumielessä."
Minua kiinnostaa ihan sama kuin edellistä. Mikä tässä oikein on ongelma/mikä tässä ihmetystä aiheuttaa? Jos kilpaileminen olisi kasvattajien tärkein valintakriteeri uusille kodeille, niin rotua näkisi kisakentillä monin verroin enemmän. - Anonyymi
Puuhaa Collie tarvitsee, muttei se välttämättä kilpailutasolla harrastamista tarvitse olla. Itselläni on nuori sk. collie ja käydään rallytokossa ja noseworkissä, on myös aikaa milloin ei olla menossa mihinkään. Ulkona mennään paljon joka päivä, samalla koulutusta, eri tilanteita jne. mitä itseäni huvitta ja mistä koira näyttää tykkäävän. Ihan joka päivä ei tarvitse olla menossa, eikä ole hepulissa jos pari päivää menee lyhyemmillä lenkeillä (3x15-40min). Sanoisinko että on hyvin sopeutuva rotu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184401Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032390Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421941Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.161570- 771525
- 1591493
- 10931
- 87835
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34798- 106777