Kovasti tuntuu kasvattajat korostavan, että collien kanssa on aktiivisesti puuhattava kaikenlaista. Mitä mieltä te ootte siitä, että ottaisin collien ennen kaikkea seurakoiraksi? Harrastaisin kyllä rallytokoa tai/ja tokoa omaksi ilokseni mutten kilpailumielessä. Voisin pyörähtää jossakin kilpailussa, mutta kilpaileminen ei olis mikään itseisarvo mulle.
Sk-collie seurakoiraksi
3
119
Vastaukset
- Anonyymi
Niin mitä ristiriitaista tässä nyt mielestäsi oli? Aktiivisesti puuhailu ja kilpailumielessä harrastaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.
- Anonyymi
"Kovasti tuntuu kasvattajat korostavan, että collien kanssa on aktiivisesti puuhattava kaikenlaista."
Entä sitten? Eikös se ole vain hyvä asia, että kasvattajat tekevät selväksi, millaisesta rodusta on kyse?
"Mitä mieltä te ootte siitä, että ottaisin collien ennen kaikkea seurakoiraksi? Harrastaisin kyllä rallytokoa tai/ja tokoa omaksi ilokseni mutten kilpailumielessä."
Minua kiinnostaa ihan sama kuin edellistä. Mikä tässä oikein on ongelma/mikä tässä ihmetystä aiheuttaa? Jos kilpaileminen olisi kasvattajien tärkein valintakriteeri uusille kodeille, niin rotua näkisi kisakentillä monin verroin enemmän. - Anonyymi
Puuhaa Collie tarvitsee, muttei se välttämättä kilpailutasolla harrastamista tarvitse olla. Itselläni on nuori sk. collie ja käydään rallytokossa ja noseworkissä, on myös aikaa milloin ei olla menossa mihinkään. Ulkona mennään paljon joka päivä, samalla koulutusta, eri tilanteita jne. mitä itseäni huvitta ja mistä koira näyttää tykkäävän. Ihan joka päivä ei tarvitse olla menossa, eikä ole hepulissa jos pari päivää menee lyhyemmillä lenkeillä (3x15-40min). Sanoisinko että on hyvin sopeutuva rotu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745349Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371629
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510