Olen aikuinen. Tiedän että ulkonäön ei pitäisi olla tärkeimpiä asioita, esim kumppanin valinnassa. Omat ajatukset pyörivät kuitenkin ulkonäön ympärillä melko paljon. Nykymaailma on mielestäni todella ulkonäkökeskeinen kun miettii esim instagramia, uutisia, elokuvia jne.
Voin todella huonosti tämän maailman ja oman ulkonäkökeskeisyyden takia. En voisi kuvitella olevani parisuhteessa kenenkään kanssa sillä ulkonäössäni ei ole mitään hyvää verrattuna siihen mitä tarjolla voisi olla.
En pysty lukemaan enää lehtiä, katsomaan elokuvia tai selailemaan sosiaalista mediaa ilman, että tulee itku. Jos eksyn johonkin näistä, vertaa itseäni näkemääni ja tunnen itseni luuserkiksi, rumaksi, epämuodostuneeksi ja merkityksettömäksi.
Jos joskus erehdynkin ajattelemaan itsestäni "tänään näytän ihan ok:lta", karisee nämä ajatukset saman tien, kun menen vaikka instagramiin. Mitä oikein kuvittelin?
Kokeeko joku muu yhtä vahvasti tällaista? Mitä pitäisi tehdä?
Itsetunto ulkonäkö
Anonyymi
1
141
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikilla varmaan noita paineita on. Itse vasta nuori ja täsmälleen sama ongelma. Kuitenkin olen kiitollinen kasvoistani mutta pidän itseäni lihavana ja ajattelen ettei mikään vaate sovi minulle. Joskus huono omatunto kääntyy myös kasvoihon esim kun tulee finnejä yms. Lisäksi itken joka ilta sitä että olen blondi ja ystäväni bruneja. Olen koko ikäni halunnut olla brune. Pidän sitä vain niin paljon kauniimpana ja lisäks finnit ei näy niin hyvin.. On tää ihan KAUHEETA kun hirveet paineet kouluunkin lähdössä että ehtii varmasti ittensä laittamaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417