Itsetunto ulkonäkö

Anonyymi

Olen aikuinen. Tiedän että ulkonäön ei pitäisi olla tärkeimpiä asioita, esim kumppanin valinnassa. Omat ajatukset pyörivät kuitenkin ulkonäön ympärillä melko paljon. Nykymaailma on mielestäni todella ulkonäkökeskeinen kun miettii esim instagramia, uutisia, elokuvia jne.

Voin todella huonosti tämän maailman ja oman ulkonäkökeskeisyyden takia. En voisi kuvitella olevani parisuhteessa kenenkään kanssa sillä ulkonäössäni ei ole mitään hyvää verrattuna siihen mitä tarjolla voisi olla.

En pysty lukemaan enää lehtiä, katsomaan elokuvia tai selailemaan sosiaalista mediaa ilman, että tulee itku. Jos eksyn johonkin näistä, vertaa itseäni näkemääni ja tunnen itseni luuserkiksi, rumaksi, epämuodostuneeksi ja merkityksettömäksi.

Jos joskus erehdynkin ajattelemaan itsestäni "tänään näytän ihan ok:lta", karisee nämä ajatukset saman tien, kun menen vaikka instagramiin. Mitä oikein kuvittelin?

Kokeeko joku muu yhtä vahvasti tällaista? Mitä pitäisi tehdä?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikilla varmaan noita paineita on. Itse vasta nuori ja täsmälleen sama ongelma. Kuitenkin olen kiitollinen kasvoistani mutta pidän itseäni lihavana ja ajattelen ettei mikään vaate sovi minulle. Joskus huono omatunto kääntyy myös kasvoihon esim kun tulee finnejä yms. Lisäksi itken joka ilta sitä että olen blondi ja ystäväni bruneja. Olen koko ikäni halunnut olla brune. Pidän sitä vain niin paljon kauniimpana ja lisäks finnit ei näy niin hyvin.. On tää ihan KAUHEETA kun hirveet paineet kouluunkin lähdössä että ehtii varmasti ittensä laittamaan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe