Ehtoollisessa ei jaeta papin ruumista ja verta, ei miehen eikä naisen

Anonyymi

HPE:ssa jaetaan Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri, joka on uhrattu noin 2000 vuotta sitten ristillä Gogatalla, - meidän syntiemme sovitukseksi.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta!

    • Anonyymi

      Ei kai kukaan ole väittänytkään, että ehtoollisessa jaettaisiin papin ruumis??

    • Anonyymi

      Oletteko t eoikeiasti noin ymmärtämättömiä, että ehtoollisessa muka syötte Jeesusta !?

      missä joku Apostoli mainitsee asiasta, kertokaa?

      • Anonyymi

        Vaikka apostoli Paavali ei ollut mukana ensimmäisellä ehtoollisella, niin hän kuitenkin kirjoittaa siitä näin:

        1.Kor.11

        23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.

        Huomatkaa sanat: "joka teidän edestänne annetaan", ei siin joka teidän edestänne on annettu. Ehtoollisessa syödään elävän Kristuksen ruumista ja juodaan hänen vertaan.


      • Anonyymi

        Vaikka apostoli Paavali ei ollut mukana ensimmäisellä ehtoollisella, niin hän kuitenkin kirjoittaa siitä näin:

        1.Kor.11

        23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.

        Huomatkaa sanat: "joka teidän edestänne annetaan", ei siin joka teidän edestänne on annettu. Ehtoollisessa syödään elävän Kristuksen ruumista ja juodaan hänen vertaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka apostoli Paavali ei ollut mukana ensimmäisellä ehtoollisella, niin hän kuitenkin kirjoittaa siitä näin:

        1.Kor.11

        23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.

        Huomatkaa sanat: "joka teidän edestänne annetaan", ei siin joka teidän edestänne on annettu. Ehtoollisessa syödään elävän Kristuksen ruumista ja juodaan hänen vertaan.

        Juuri näin. Aamen.


    • Ehdollisviini on namia. Njamnjam!

      • Ilmakuivattu jeesuksenkannikka sensijaan ei ole hyvää.


    • Anonyymi

      Epäuskossa elävä ei tietenkään Jeesuksen ruumista ja verta mistään löydäkkään. Eikä liioin pelastusta. Ikävä vain että epäusko on kadottava synti.

      Tämä yksi palstallamme mesova röyhkimys vielä leuhkii epäuskollaan. Voi ihmisparkaa. 😥

    • Anonyymi

      Avaukseni johtuu tästä ilmiöstä, jossa kiinnitetään runsaasti huomiota Ehtoollista jakavan henkilön henkilöyteen. - Mm. sukupuoleen.

      • Toinen syy lulkaisuuni oli harhaoppi "puhtaat kädet". Kenelläkään ihmisellä ei ole Jumalan edessä puhtaita käsiä, sen paremmin kuin puhtaita ajatuksia tai tekojakaan. Ihminen voi tulla puhtaaksi vain USKON ja KASTEEN KAUTTA, Jeesuksessa Kristuksessa.

        "Vain me" - oppi on tehokas sekoittamaan koko kristinuskon perusteet. Siinä opissa katse harhailee Jeesuksen Kristuksen sijasta kaikenlaisissa luoduissa ja ihmisten rakentamissa. Yhdistyksesta on tullut korvaaja Jeesuksen Kristuksen perustamalle seurakunnalle, ja Jeesus yhdessä Pyhän Hengen kanssa on teljetty yhdistyksen kassakaappiin monen lukon (ihmisopin) taakse, ettei vaan kukaan muu löytäisi häntä, ja saisi armon.

        Tuollainen pelastuksen yksinomistukseen perustuva usko on raskas usko, valtavine sääntöviidakoineen, johon yksinkertainen pelastava evankeliumi Kristuksesta on yhdistykseen uskovilta kätketty. Hyvin surullista. 😢

        Room. 10:3 Sillä ei he ymmärrä Jumalan vanhurskautta, vaan pyytävät omaa vanhurskauttansa vahvistaa, eikä ole Jumalan vanhurskaudelle kuuliaiset:

        Mikä tässä Jumalan vanhurskaudessa on sitten niin vaikeata ymmärtää?
        Vastaus: Se on täydellinen, ja vaatii täydellisen JUmalan lain täyttämisen. Ja yhdenkin lain pykälän rikkonut on koko lain rikkonut. Jokainen ihminen on siis Jumalan edessä 100% syntinen. Tätä eivät omanvanhurskauden rakentajat ymmärrä. Yrittäessään kelvata paremmin Jumalalle, he rakentavat omaa vanhurskauttaan. Tämä vanhurskaus on kuitenkin Jumalan edessä saastainen vaate. Jumalalle kelpaa ainoastaan Jeesuksen Kristuksen teko. Hänessä USKON kautta tulemme siksi vanhurskaudeksi joka kelpaa Jumalalle. Ihan lahjaksi saat kaiken mitä autuuteen tarvitaan, miksi syntinen estelet!!


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        Toinen syy lulkaisuuni oli harhaoppi "puhtaat kädet". Kenelläkään ihmisellä ei ole Jumalan edessä puhtaita käsiä, sen paremmin kuin puhtaita ajatuksia tai tekojakaan. Ihminen voi tulla puhtaaksi vain USKON ja KASTEEN KAUTTA, Jeesuksessa Kristuksessa.

        "Vain me" - oppi on tehokas sekoittamaan koko kristinuskon perusteet. Siinä opissa katse harhailee Jeesuksen Kristuksen sijasta kaikenlaisissa luoduissa ja ihmisten rakentamissa. Yhdistyksesta on tullut korvaaja Jeesuksen Kristuksen perustamalle seurakunnalle, ja Jeesus yhdessä Pyhän Hengen kanssa on teljetty yhdistyksen kassakaappiin monen lukon (ihmisopin) taakse, ettei vaan kukaan muu löytäisi häntä, ja saisi armon.

        Tuollainen pelastuksen yksinomistukseen perustuva usko on raskas usko, valtavine sääntöviidakoineen, johon yksinkertainen pelastava evankeliumi Kristuksesta on yhdistykseen uskovilta kätketty. Hyvin surullista. 😢

        Room. 10:3 Sillä ei he ymmärrä Jumalan vanhurskautta, vaan pyytävät omaa vanhurskauttansa vahvistaa, eikä ole Jumalan vanhurskaudelle kuuliaiset:

        Mikä tässä Jumalan vanhurskaudessa on sitten niin vaikeata ymmärtää?
        Vastaus: Se on täydellinen, ja vaatii täydellisen JUmalan lain täyttämisen. Ja yhdenkin lain pykälän rikkonut on koko lain rikkonut. Jokainen ihminen on siis Jumalan edessä 100% syntinen. Tätä eivät omanvanhurskauden rakentajat ymmärrä. Yrittäessään kelvata paremmin Jumalalle, he rakentavat omaa vanhurskauttaan. Tämä vanhurskaus on kuitenkin Jumalan edessä saastainen vaate. Jumalalle kelpaa ainoastaan Jeesuksen Kristuksen teko. Hänessä USKON kautta tulemme siksi vanhurskaudeksi joka kelpaa Jumalalle. Ihan lahjaksi saat kaiken mitä autuuteen tarvitaan, miksi syntinen estelet!!

        Onkos tämä -yksikristitty- sama häiskä kuin -vaitovainen-.

        Käsialasta arvuuttelin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      82
      3560
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3344
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3129
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1981
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1545
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1311
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1302
    Aihe