Muistatko lankapuhelimesi numeron, HS-lööppi

Anonyymi

Somessa huomattiin, että lähes kaikki muistavat yhä lankapuhelinnumeronsa – soitimme muistiasiantuntijalle ja kysyimme mistä tämä johtuu
Puhelinnumero on kuin loru tai laulu, sanoo asiantuntija. Toisille jää mieleen melodia, toisille sanat.
Minäkin muistin heti ja ensimmäisen työpaikkani alanumeron, jota sisäisissä puheluissa käytettiin, en enää koko numeroa.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muistan kotinumerot alusta alkaen, joidenkin sukulaistenkin. Nehän muuttuivat myöhemmin kun numeroita tuli tekniikasta johtuen eteen lisää. Ja muistan myös ulkomaan-puhelinnumeroni 60-luvun lopulta. Mulla oli jopa oma puhelin huoneessani! Se oli jotain se ;)

      80-luvulla tuntui että muistin ulkoa kaikki silloisen kotikaupunkini virastojen ja instanssien numerot poliisilaitosta myöten, ehkä siksi että tarvitsin niitä usein. Ne on unohtuneet.

      Enää ei pääse muistia harjoittamaan, kun numerot löytyy puhelimen muistista. Harmi oikeastaan, mutta tosi kätevää.

    • Anonyymi

      Ei selvästikään ollut mielenkiintoinen aloitus. Viestitin sisaruksille, yksi ei muistanut lankapuhelinnumeroaan, puoliso muisti, kaksi sisarusta muisti ja se toinen muisti myös että kodissamme on itse tehty perunajauhoja ja saippuaa. Mielenkiintoinen tunnin puhelu kehkeytyi. Aloittaja

    • Muutama päivä sitten mietin perheemme lankapuhelinnumeroita, joita on ollut kaksi, muistin molemmat. Samoin lapsuudenkotini puhelinnumeron ja vanhempieni myöhemmän numeron, kun he olivat muuttaneet toiselle paikkakunnalle.
      Omat muutamat kännykkänumerotkin tulivat mieleen.

    • Anonyymi

      Kyllä muistan, olihan se yli 30 vuotta käytössä. Silloin aikoinaan oli ''korvien välissä''
      kymmeniä puhelinnumeroita, nykyisin en muista omaa numeroa jos kysytään;)
      Sitä vanhaa numeroa ja katuosoitetta käytän käyttäjätunnuksena ja salasanana monessa paikassa.

    • Tottahan minä ...
      En niin höperö ole vielä, ettenkö omaa puhelinnumeroani enää muistaisi. Onhan se minulla ollut sama numero lähes 50 vuotta jo ja vieläkin käytössä.

    • Anonyymi

      On ollut tähdellisempiäkin muistettavia jälkeen lankaluurien joten olen jättänyt ne unhoon suosiolla. Tokihan ne muistuisi jos pinnistelisi. Mutta turhaa koska niitä ei ole olemassakaan. Viimeisin lanka oli joskus 1996 - 1997 paikkeilla.
      En alkanut kännykkä riippuvaiseksikaan, niitä oli ja meni. Välillä ei ollut ollenkaan.
      Vasta viimeisen kymmenen vuoden ajan kiinteämmin. Sillai oma.

    • Tais olla 2007, kun lopetin lankaliittymän.
      Turhan pitkään se olikin, osin sen vuoksi, kun silloinen erittäin hidas nettiyhteys toimi sen kautta.
      Kyllä minä sen numeron vielä muistin, kun vähän aikaa mietin, suuntakin oli 08.

    • Anonyymi

      Muistan vain ensimmäisen, en viimeistä.

    • Anonyymi

      En muistanut, mutta siippa muisti, enkä meinannut uskoa sitä, kun ei se muista tavallisia eikä tärkeitäkään asioita. - Nm. Ihmetyksestä ymmyrkäinen

      • Anonyymi

        Muistuuko mieleen ensimmäisen oman tai perheen auton rekkarinumero?
        Muistan oman ja naapurin sekä parin sukulaisen 60-luvulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistuuko mieleen ensimmäisen oman tai perheen auton rekkarinumero?
        Muistan oman ja naapurin sekä parin sukulaisen 60-luvulta.

        Melkein (ihan?) kaikki muistan, sekä lapsuuskodin että omien - niitä on sentään aika monta :)
        Ja merkit ja värit tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistuuko mieleen ensimmäisen oman tai perheen auton rekkarinumero?
        Muistan oman ja naapurin sekä parin sukulaisen 60-luvulta.

        Miksi hemmetissä niitä pitäisi muistella? Hyvä kun muistan omani, siis sen jolla nyt ajelen. - Nm. Epärelevanttia tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hemmetissä niitä pitäisi muistella? Hyvä kun muistan omani, siis sen jolla nyt ajelen. - Nm. Epärelevanttia tietoa

        Niin on, kuten puolison ( jos semmonen ) syntymäaika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hemmetissä niitä pitäisi muistella? Hyvä kun muistan omani, siis sen jolla nyt ajelen. - Nm. Epärelevanttia tietoa

        Niin on, kuten puolison ( jos semmonen ) syntymäaika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistuuko mieleen ensimmäisen oman tai perheen auton rekkarinumero?
        Muistan oman ja naapurin sekä parin sukulaisen 60-luvulta.

        Vain isäni ensimmäisen auton rekkarin muistan.
        Se oli KC 257.

        Omiani en koskaan edes välittänyt opetella muistamaan


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Vain isäni ensimmäisen auton rekkarin muistan.
        Se oli KC 257.

        Omiani en koskaan edes välittänyt opetella muistamaan

        Kuopion läänin rekkari.

        Taidat sinäkin olla juuriltasi savolainen, joita nykyisin halveeraat?

        Hankasalmi on kaunis paikkakunta, jossa on suosittu tanssilava.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuopion läänin rekkari.

        Taidat sinäkin olla juuriltasi savolainen, joita nykyisin halveeraat?

        Hankasalmi on kaunis paikkakunta, jossa on suosittu tanssilava.

        kylmätotuus

        Auto oli juuriltaan tsekkiläissavolainen ambulanssi, sittemmin ruumisauto, sittemmin taimien ja vihannesten kuljetusauto ja Kuopion läänin rekisterissä.

        Minä olen syntynyt Päijänteen saaressa, mutta olen juuriltani karjalainen (Sortavala, Viipuri).
        Hankasalmi kuuluu Keski-Suomeen, eikä Savoon.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Auto oli juuriltaan tsekkiläissavolainen ambulanssi, sittemmin ruumisauto, sittemmin taimien ja vihannesten kuljetusauto ja Kuopion läänin rekisterissä.

        Minä olen syntynyt Päijänteen saaressa, mutta olen juuriltani karjalainen (Sortavala, Viipuri).
        Hankasalmi kuuluu Keski-Suomeen, eikä Savoon.

        Hanka lia nuo salmet, melkein savossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanka lia nuo salmet, melkein savossa.

        Mutta kotona karjalassa sentraali santrojen välittämät puhelut tuli numeroon 33.
        Vuosina 1956 - 1961. Hyvinkin muistan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Auto oli juuriltaan tsekkiläissavolainen ambulanssi, sittemmin ruumisauto, sittemmin taimien ja vihannesten kuljetusauto ja Kuopion läänin rekisterissä.

        Minä olen syntynyt Päijänteen saaressa, mutta olen juuriltani karjalainen (Sortavala, Viipuri).
        Hankasalmi kuuluu Keski-Suomeen, eikä Savoon.

        No on se Luojan lykky että et ole savolainen :D)))
        Nyt voin helliä savolaisia syntyjuuriani ihan rauhassa.
        No, karjalaakin on seassa, ja se on hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hemmetissä niitä pitäisi muistella? Hyvä kun muistan omani, siis sen jolla nyt ajelen. - Nm. Epärelevanttia tietoa

        Hehheh. Muistihan toimii juuri niinkuin toimii, toisilla toimii ja toisilla ei.
        Pakottamalla tuskin muistaa mitään, tai ehkä jonkin turhan värssyn (vähän aikaa) kun tarpeeksi kauan sitä rallattaa.

        Älä harmistu jos et muista, ei todellakaan tarvitse!
        Mutta muististasi se kertoo jotain, ja lyhyt tekstisi sinusta itsestäsi paljon enemmän kuin sanojen summan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh. Muistihan toimii juuri niinkuin toimii, toisilla toimii ja toisilla ei.
        Pakottamalla tuskin muistaa mitään, tai ehkä jonkin turhan värssyn (vähän aikaa) kun tarpeeksi kauan sitä rallattaa.

        Älä harmistu jos et muista, ei todellakaan tarvitse!
        Mutta muististasi se kertoo jotain, ja lyhyt tekstisi sinusta itsestäsi paljon enemmän kuin sanojen summan.

        Kerro vielä mitä lyhyt kommentti kertoo muististani tms. - Nm. Jos osaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, kuten puolison ( jos semmonen ) syntymäaika.

        Puolison syntymäaika ei ole epärelevantti tieto. Ainakaan kaikille, mutta pösilöitä on paljon pallolla pällistelemässä ja pitämässä itseään parempana kuin muut. - Nm. Oma moka


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3608
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      198
      1720
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1224
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe