Onko teille käynyt näin ja mitä tehdä?

Anonyymi

Mulla on jo useamman kerran tullut eteen seuraavanlainen tilanne. Tutustun kiinnostavaan naiseen jossakin, syntyy hyvä keskusteluyhteys, tavataan monta kertaa erinäisissä yhteyksissä. Mutta. Juttu etene tästä mihinkään, jäädään siis tähän "tasoon". Mulla on siis käsitys, että toinenkin on kiinnostunut mutta mitään ei varsinaisesti tapahdu. Toinen ei tee mitään "liikettä" viedäkseen juttua eteenpäin, vaikka on tavallaan siinä mukana. Miten tämän selittäisin, toinen on siis mulle ystävällinen, juttelee, hymyilee, katsoo pitkään silmiin jne, mutta ei tee mitään elettä siitä eteenpäin. Mulle on sattunut näitä tilanteita monta ja aina ne jää siihen, koska mitään ei tapahdu toisen puolelta. Ja ei ole heteroista kyse, jos niin nyt luulette, ihan on näissä "piireissä" tavattuja.

43

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se aloitteenteko sen helpompaa ole vaikka ois tiedossa suuntaus. Ehkä heitä jännittää tehdä aloite, tai ei ole kiinnostusta tai sitten odottavat että sinä teet sen.

    • Anonyymi

      Eli et siis tee itsekään mitään aloitetta siitä eteen päin? No, siinä vastaus.

    • Anonyymi

      Jos ne naiset on odottaneet seuraavalle tasolle siirtymistä sun puolelta. Aika yleistä nimittäin.

    • Anonyymi

      Voivat olla varattuja. Seurustelusuhteessa tai niin koukussa johonkuhun tavoittamattamaan naiseen, ettei halua tehdä aloitetta.

      • Anonyymi

        Monet ovat koukussa yhteen naiseen vuosikausia, vaikka kohde olisi saavuttamaton. Turha siihen on korvikkeeksi kenenkään yrittää. Ei pitäisi edes etsiä seuraa jos todellisuudessa on tunteissaan varattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ovat koukussa yhteen naiseen vuosikausia, vaikka kohde olisi saavuttamaton. Turha siihen on korvikkeeksi kenenkään yrittää. Ei pitäisi edes etsiä seuraa jos todellisuudessa on tunteissaan varattu.

        Joo ja odottaa että haluttu nainen on vapaa..


    • Anonyymi

      Toi on ihan tyypillinen tilanne. Mitä liikettä odotat? Kaikki ei tee fyysisiä aloitteita, vihjailee vain siihen suuntaan. Vai odotatko jotain sanallista ehdotusta? Niitäkään ei kaikki tee. Oli mitä tahansa, kannattaa itse toimia jos toinen osapuoli ei tee mitään. Toinen vaihtoehto on odotella ja vihjailla toiselle ;)

    • Anonyymi

      Tässä tapauksessa on hotelli varattu ; ei se tilanne vaadi mitään pitkää jutustelua. Heti on selvä onko olemassa yhteisiä tavoitteita ..... ? En ymmärrää kovin hyvin .... viive ei johda mihinkään ... ei koskaan ...

    • Anonyymi

      Ei ole koskaan tullut eteen vastaavaa, koska olen toiminnan nainen ja osoitan ja näytän kiinnostukseni nopeasti.

    • Anonyymi

      Purista tisseistä ja seuraa mitä tapahtuu.

      • Anonyymi

        En suosittele, voi tulla "mielenkiintoinen" välikohtaus. Varmasti pääsee fyysiseen kontaktiin, mutta kontaktin laatu voi olla epätoivottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suosittele, voi tulla "mielenkiintoinen" välikohtaus. Varmasti pääsee fyysiseen kontaktiin, mutta kontaktin laatu voi olla epätoivottu.

        Voin vahvistaa tämän, on tullut nähtyä sivusta yhtä sun toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin vahvistaa tämän, on tullut nähtyä sivusta yhtä sun toista.

        Sekään ei toimi, että tulee suutelemaan ilman mitään ennakkovaroitusta. Tai ei toimi ainakaan minuun. Kyllä täytyy olla juteltu ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekään ei toimi, että tulee suutelemaan ilman mitään ennakkovaroitusta. Tai ei toimi ainakaan minuun. Kyllä täytyy olla juteltu ...

        Aika tampio joka menee puskista vierasta tai puolituttua naista suutelemaan, mutta meitä on moneen junaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tampio joka menee puskista vierasta tai puolituttua naista suutelemaan, mutta meitä on moneen junaan.

        Totta! Vain tuttuja mennään suutelemaan puskista!


    • Anonyymi

      Ai että onko käynyt? Kyllä vain on. Ensinnäkin olen itse melko hitaasti syttyvää laatua, mistä jo sinänsä seuraa odottelua ja muuta epäselvyyttä. Toisekseen, en paljasta korttejani ennen kuin tiedän toisen osapuolen tunteiden laadun ja kestävyyden. Puheen tasolle jää, jos ratkaiseva liike on itsestäni kiinni ja on jäänytkin enemmän kuin kerran. Toisaalta on muutaman kerran päästy parisuhteeseenkin saakka.

      • Anonyymi

        Sama tyyli itselläni, puhetta ja pohdiskelua tulee helpommin kuin toimintaa. Saatan lievästi kiinnostua piankin, mutta siinä vaiheessa kun enemmän roihahtaa, toinen on yleensä jo kunnolla koukussa. Ei haittaa ollenkaan.

        Pitämällä sopivasti välimatkaa välttyy turhilta ja itsellähän tuo luistaa ihan luontaisesti ja yrittämättä. Jos tyylini ei jollekin sovi, eipä häiritse suuremmin itseäni, pärjään oikein hyvin suhteettakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tyyli itselläni, puhetta ja pohdiskelua tulee helpommin kuin toimintaa. Saatan lievästi kiinnostua piankin, mutta siinä vaiheessa kun enemmän roihahtaa, toinen on yleensä jo kunnolla koukussa. Ei haittaa ollenkaan.

        Pitämällä sopivasti välimatkaa välttyy turhilta ja itsellähän tuo luistaa ihan luontaisesti ja yrittämättä. Jos tyylini ei jollekin sovi, eipä häiritse suuremmin itseäni, pärjään oikein hyvin suhteettakin.

        Olen pahasti samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tyyli itselläni, puhetta ja pohdiskelua tulee helpommin kuin toimintaa. Saatan lievästi kiinnostua piankin, mutta siinä vaiheessa kun enemmän roihahtaa, toinen on yleensä jo kunnolla koukussa. Ei haittaa ollenkaan.

        Pitämällä sopivasti välimatkaa välttyy turhilta ja itsellähän tuo luistaa ihan luontaisesti ja yrittämättä. Jos tyylini ei jollekin sovi, eipä häiritse suuremmin itseäni, pärjään oikein hyvin suhteettakin.

        Laskelmoivia naisia täällä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskelmoivia naisia täällä..

        Minusta olisi hyvä osata tunneasioissa semmoista "laskelmointia", että voisi hallita paremmin elämäänsä. Minä koen aina, että ihastuminen ja rakastuminenkin tulee yllättäen jostakin oman hallinnan ulkopuolelta, eikä niitä voi oikein estää, kun ne menevät omalla painollaan eteenpäin. Onneksi minäkin olen edes hidas ihastumaan, niin tuommoisia tilanteita tulee minulle harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta olisi hyvä osata tunneasioissa semmoista "laskelmointia", että voisi hallita paremmin elämäänsä. Minä koen aina, että ihastuminen ja rakastuminenkin tulee yllättäen jostakin oman hallinnan ulkopuolelta, eikä niitä voi oikein estää, kun ne menevät omalla painollaan eteenpäin. Onneksi minäkin olen edes hidas ihastumaan, niin tuommoisia tilanteita tulee minulle harvoin.

        Oletko muuten päässyt jo yli siitä seksinaisesta? Itsellä saman kaltainen tilanne ja koen nimenomaan ettei tunteita itse kykene hallitsemaan, omalla painollaan menee mihin menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskelmoivia naisia täällä..

        Vai laskelmoivia, älä hurskastele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko muuten päässyt jo yli siitä seksinaisesta? Itsellä saman kaltainen tilanne ja koen nimenomaan ettei tunteita itse kykene hallitsemaan, omalla painollaan menee mihin menee.

        Niin, en minä vielä ole kokonaan päässyt yli hänestä, mutta olen saanut etäisyyttä asiaan, kun me emme enää tapaa. Minä olen keskittynyt kokonaan muihin elämänalueisiin ja ajattelen pääasiassa niitä. Kiitos sinulle, kun kysyit, tämmöiset tilanteet on kauhean kuormittavia.

        Kurjaa, että sinulla on vastaava tilanne, tunteita ei tosiaan oikein voi hallita, ne ovat semmoinen mysteeri minullekin, yhtäkkiä ne vaan syntyvät itsestään ja elävät omaa elämäänsä. Yritä sinäkin suunnata huomiosi johonkin muuhun kiinnostavaan asiaan, vaikka ystäviin tai uuteen harrastukseen, tai matkusta jonnekin, jos se on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en minä vielä ole kokonaan päässyt yli hänestä, mutta olen saanut etäisyyttä asiaan, kun me emme enää tapaa. Minä olen keskittynyt kokonaan muihin elämänalueisiin ja ajattelen pääasiassa niitä. Kiitos sinulle, kun kysyit, tämmöiset tilanteet on kauhean kuormittavia.

        Kurjaa, että sinulla on vastaava tilanne, tunteita ei tosiaan oikein voi hallita, ne ovat semmoinen mysteeri minullekin, yhtäkkiä ne vaan syntyvät itsestään ja elävät omaa elämäänsä. Yritä sinäkin suunnata huomiosi johonkin muuhun kiinnostavaan asiaan, vaikka ystäviin tai uuteen harrastukseen, tai matkusta jonnekin, jos se on mahdollista.

        Sitä olenkin yrittänyt, harrastuksia, ystävien seuraa... mikään ei tunnu auttavan. Yleensä aika auttaa, nyt näyttää pahalta senkin suhteen, vuosia tässä jo kulunut. Jos rahaa olisi, ympäristön vaihdos pidemmäksi aikaa tekisi terää.


    • Anonyymi

      Niin, tuommoinen kuvio on aika yleinen näissä piireissä. Tee niin kuin sinulle parhaiten sopii.

    • Anonyymi

      Joo on käynyt ja nytkin on vastaava tilanne päällä, ei tolle voi oikein mitään..

    • Anonyymi

      Onko se jotenkin toisen vastuulla?
      Miksi täällä kaikki tuntuu odottavan jotain merkkiä?
      Itse kirjoitin aloituksen, jossa kerroin kuinka itse kerron rehellisesti ihastumisesta tai kiinnostuksesta toista kohtaan.
      Välitilat ovat kuluttavia, meillä on joka päivä mahdollisuus vaikuttaa oman elämämme kulkuun, joten tarttukaa siihen.

      • Anonyymi

        Eikö sulla ole itsesuojeluvaistoa? Jos ei osaa yhtään taktikoida, joutuu kärsimään. Plus että se on kiihottavaa, kun joku yrittää pokata itseä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sulla ole itsesuojeluvaistoa? Jos ei osaa yhtään taktikoida, joutuu kärsimään. Plus että se on kiihottavaa, kun joku yrittää pokata itseä...

        Itsesuojeluvaistoa?
        Haluan olla onnellinen, ja jos tiedän kenen kanssa, niin enhalua hukata päivääkään yhteistä mahdollista aikaa.
        Jos yksipuolista, niin sitten kohti uusia ihastuksia.


    • Anonyymi

      Melkein kaikilla on joku tietty nainen mielessä ykkösenä, eikä kukaan halua olla kakkosvaihtoehto eli pitää olla varovainen....

      • Anonyymi

        Toi on niiiiin totta!


    • Anonyymi

      No kannustaisin sua ja muitakin tekemään aloitteen. Itsekin olen monta kertaa odottanut toisen aloitetta turhaan ja melko masentava fiilis siitä tulee.

    • Anonyymi

      Tee itse aloite.

    • Syitä voi tietenkin olla useita tapauksesta riippuen. Omakohtaisesti olen törmännyt niin kutsuttuun "keltaisen valon ilmiöön", jossa ihminen ei herätä romanttisessa mielessä vahvoja reaktioita suuntaan tai toiseen, joten tilanne jää junnaamaan paikoilleen. Mukavia keskusteluja ja kivoja treffejä siis koetaan , mutta mitään selvää ajatusta jatkosta ei muodostu. Ajatus mukavan yhteisen ajan lakkaamisesta saattaa tuntua ikävältä, toisaalta epävarma/epämääräinen tunne toisesta ja turvallinen nykytilanne ei houkuta riskien ottoon aloitteiden muodossa.

      Tästä tilanteesta pääsee yli vain sillä, että jompikumpi ilmaisee omat toiveensa selvästi ja tekee siirron kohti syvempää suhdetta, ja toinen osapuoli joko osoittaa olevansa tähän valmis tai jättää leikin kesken. Yleensä yhteydenpito ja kiinnostus kuolee joka tapauksessa itsekseen pois, jos mitään ei tapahdu suuntaan tai toiseen.

      • Anonyymi

        Samoja jahkailevia kokemuksia täälläkin etenkin nuoruusvuosilta. Itse näkisin näissä tilanteissa turhaksi edes yrittää syventää suhdetta, koska todennäköisesti suhde tulisi päättymään omaan olemattomuutensa melko pian suurempien tunteiden ja vetovoiman puuttumisen takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samoja jahkailevia kokemuksia täälläkin etenkin nuoruusvuosilta. Itse näkisin näissä tilanteissa turhaksi edes yrittää syventää suhdetta, koska todennäköisesti suhde tulisi päättymään omaan olemattomuutensa melko pian suurempien tunteiden ja vetovoiman puuttumisen takia.

        Varmaankin 90% tapauksista tilanne on juurikin näin, eteenkin noissa nuoruuden säädöissä. Pidän kuitenkin mahdollisena, että ns. kissan nostaminen pöydälle voi säväyttää ja saada katsomaan tapailua uudessa valossa. Oma passiivinen (pessimistinen) asenne saattaa salakavalasti laimentaa tunteita, ja se on myös todennäköisesti iso turn off toiselle osapuolelle.


      • Anonyymi

        Tosi kiinnostava näkökohta. Tämä keltaisen valon ilmiö sai nyt vokabulaarissäni lähtemättömän sijan!


    • Anonyymi

      Näköjään aika yleinen ongelma. Kai mun sitten täytyy yrittää itse olla aloitteellisempi. Aika iso kynnys mullakin siihen on, vaikea tehdä mitään "liikettä" jos ei ole ihan varma toisesta ja muutenkin. Miettii että pidän tilanteen nyt ainakin tällä "saavutetulla tasolla". No eipä mitään tapahdu ellei joku vie juttua eteenpäin.
      ap

      • Anonyymi

        Se on kaiken avain. Olla aloitteellinen - jos jotain haluaa. Itse teemme elämästämme sen, mitä se on, tässä suhteessa, tietenkin ottaen huomioon sen, ettei toinen välttämättä ole samoilla linjoilla, tai ei juuri sillä hetkellä. Nimittäin ovia joskus avautuu myöhemminkin, ja vanha sanonta siitä, että kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu. Kun itse on motivoitunut, aloitteellinen ja koettaa eri ovia, jokin lopulta avautuu, näin olen itse kokenut. Se paikalleen jääminen on huonoin tapa "edetä", toki on niitäkin jotka vetävät puoleensa aktiivisempia osapuolia, tai siltä näyttää, ettei toisten tarvitse pistää rikkaa ristiin, asiat vain tapahtuvat heille. Mutta onko sekään tavoiteltavaa - tai ettei mikään osu kohdalle, koska itse sitä etsii, hakee, päättää? Luonnekysymys joskus; jos on huono tekemään päätöksiä, ottamaan vastuun ja hyväksymään arvaamattomatkin seuraukset, varmasti helpompaa vain antaa asioiden olla ja katsella josko joku muu tekisi ne ratkaisut hänen puolestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kaiken avain. Olla aloitteellinen - jos jotain haluaa. Itse teemme elämästämme sen, mitä se on, tässä suhteessa, tietenkin ottaen huomioon sen, ettei toinen välttämättä ole samoilla linjoilla, tai ei juuri sillä hetkellä. Nimittäin ovia joskus avautuu myöhemminkin, ja vanha sanonta siitä, että kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu. Kun itse on motivoitunut, aloitteellinen ja koettaa eri ovia, jokin lopulta avautuu, näin olen itse kokenut. Se paikalleen jääminen on huonoin tapa "edetä", toki on niitäkin jotka vetävät puoleensa aktiivisempia osapuolia, tai siltä näyttää, ettei toisten tarvitse pistää rikkaa ristiin, asiat vain tapahtuvat heille. Mutta onko sekään tavoiteltavaa - tai ettei mikään osu kohdalle, koska itse sitä etsii, hakee, päättää? Luonnekysymys joskus; jos on huono tekemään päätöksiä, ottamaan vastuun ja hyväksymään arvaamattomatkin seuraukset, varmasti helpompaa vain antaa asioiden olla ja katsella josko joku muu tekisi ne ratkaisut hänen puolestaan.

        Kaikilla ei voi olla samanlainen luonne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei voi olla samanlainen luonne.

        Juu, ei, ja hyvä niin :) Sitten sopivassa suhteessa toiset toimii, ja toiset ei. Sit jos kaks samanluonteista jättää yhtäaikaa toimimatta, ni sit ollaan siin tilantees et ei etene mikään, ei.. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kaiken avain. Olla aloitteellinen - jos jotain haluaa. Itse teemme elämästämme sen, mitä se on, tässä suhteessa, tietenkin ottaen huomioon sen, ettei toinen välttämättä ole samoilla linjoilla, tai ei juuri sillä hetkellä. Nimittäin ovia joskus avautuu myöhemminkin, ja vanha sanonta siitä, että kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu. Kun itse on motivoitunut, aloitteellinen ja koettaa eri ovia, jokin lopulta avautuu, näin olen itse kokenut. Se paikalleen jääminen on huonoin tapa "edetä", toki on niitäkin jotka vetävät puoleensa aktiivisempia osapuolia, tai siltä näyttää, ettei toisten tarvitse pistää rikkaa ristiin, asiat vain tapahtuvat heille. Mutta onko sekään tavoiteltavaa - tai ettei mikään osu kohdalle, koska itse sitä etsii, hakee, päättää? Luonnekysymys joskus; jos on huono tekemään päätöksiä, ottamaan vastuun ja hyväksymään arvaamattomatkin seuraukset, varmasti helpompaa vain antaa asioiden olla ja katsella josko joku muu tekisi ne ratkaisut hänen puolestaan.

        Vähän samantyyppisiä juttuja itsekin funtsinut. Olen aika monien tutkassa, välillä jotkut naiset tulevat jotenkin lähelle hengailemaan, mutta eivät tee yleensä mitn sen enempää. Odottavatko sitten tuntemattomalta naiselta jtn liikettä keskellä katua tai ruokaostoksilla, mene ja tiedä. :D No, itse en kuitenkaan halua vaan "odotella prinsessana" että joku huomaa. Toivoisin tietty että ihmiset tulisivat sieltä omalta mukavuusalueeltaan pois näissä asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän samantyyppisiä juttuja itsekin funtsinut. Olen aika monien tutkassa, välillä jotkut naiset tulevat jotenkin lähelle hengailemaan, mutta eivät tee yleensä mitn sen enempää. Odottavatko sitten tuntemattomalta naiselta jtn liikettä keskellä katua tai ruokaostoksilla, mene ja tiedä. :D No, itse en kuitenkaan halua vaan "odotella prinsessana" että joku huomaa. Toivoisin tietty että ihmiset tulisivat sieltä omalta mukavuusalueeltaan pois näissä asioissa.

        Hengailu lähellä saattaa merkitä: tee jotain, tee aloite, tuskin tuntemattomalta kaupassa tai kadulla kuitenkaan.

        Kaikkien ei tarvitse poistua mukavuusalueeltaan, kunhan osa poistuu. Itselläni ei ole hengen hätää, voin odotella...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe