Astra 1.9 CDTI 88kw vm. 2008 starttaus ongelma

Anonyymi

Hei, Astrani on tehnyt pari kertaa niin, että käynnistäessä lämpimänä startti pyörittää laiskasti ja rämähtää ilkeästi, uusintastartti sama tulos ja kun laittaa kaasupolkimen pohjaan ja starttaa, niin sen rämähdyksen (en osaa paremmin ääntä kuvata) kera lopulta lähtee käyntiin, kylmästartilla ei ole tätä tehnyt, startti/kaksoismassa (ihankuin ääni tulisi kytkinkopan seudulta)/joku muu?, onko kenelläkään mitään neuvoa mistä vikaa etsisi, teki tätä muutaman kerran kesälläkin, mutta nyt pari kertaa viikon sisään, jotenkin tuntuu, että kun auto on sellaisessa asennossa, jossa etupää on ylempänä, mäki/ramppi tai vastaava, niin silloin se esiintyisi.
Tietysti kun olen yrittänyt vartavasten mennä testaamaan mäkeen, niin kyseistä ongelmaa ei ole esiintynyt, eli on ihan satunnaista.
Akku on 3 vuotta vanha, startti vaihdettu edellisen omistajan toimesta 4 vuotta sitten (täydellinen huoltokirja ja kuitit töistä), eli ei luulisi niissä olevan vikaa.
Lisäksi jos autolla ei ajeta vaikka kolmeen päivään, niin tuntuu että strartti pyörittää laiskasti, hmm.. akku?, mutta jokapäiväisessä ajossa ei kylmästarttauksessa ole ongelmia.
Hankalahan toi vika on, mutta kun auto on näinkin vanha, niin ei viitsisi heti merkkikorjaamoon viedä ihmeteltäväksi, saattaa auton hinta palaa "etsintätyö tunteihin"
Neuvoja otetaan mielellään vastaan, autolla ajettu 196tkm.

5

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rupiset akunavat syynä huonoon kontaktiin, ne kannattaa siivota!

• Anonyymi

Startti vaihtoiässä.

• Anonyymi

Oli Astra päivän korjaamolla vianetsinnässä, ei ns. tulosta tullut, koska eivät saaneet "vikaa kuuluville", akku näytti olevan kunnossa ja starttikaan ei (tietenkään) temppuillut, kertomani oirekuvauksen perusteella epäilivät kaksoismassa "hässäkkää" (vaihtoarvio n. 1500€), mutta minun käsittääkseni, jos siinä on vikaa, niin oireilee kokoajan, kolinaa ja rymistelyä jatkuvasti, se on kuitenkin ihan mekaaninen laite, joten jos viallinen, niin pitäisi kuulemma kolista/naputtaa jatkuvasti.
      Nyt ei ole taas "rymistellyt" ollenkaan, elikkäs meinaan ajaa niin kauan, että joku osa hajoaa, niin näkisi missä se vika on.
      Työpaikalla on tätä yritetty ihmetellä ja arvuutella mistä voisi johtua ja yksi heitti "villin" arvauksen startin maadoitusvikaan?, mutta milläs sen selvität, kun ei vika ole päällä kuin satunnaisesti, on tämä auvoista autoilijan elämää.
      Olisko jollain tuohon maadoitushommaan jotain reseptiä?, miten sitä voisi itse tutkia.

• Anonyymi

Korjaantuu vain merkkiä vaihtamalla....

• Anonyymi

Mää kyl epäilen tota noin laturin vapaakytkin rullalaakeria tuohon räminään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe