Hei, Astrani on tehnyt pari kertaa niin, että käynnistäessä lämpimänä startti pyörittää laiskasti ja rämähtää ilkeästi, uusintastartti sama tulos ja kun laittaa kaasupolkimen pohjaan ja starttaa, niin sen rämähdyksen (en osaa paremmin ääntä kuvata) kera lopulta lähtee käyntiin, kylmästartilla ei ole tätä tehnyt, startti/kaksoismassa (ihankuin ääni tulisi kytkinkopan seudulta)/joku muu?, onko kenelläkään mitään neuvoa mistä vikaa etsisi, teki tätä muutaman kerran kesälläkin, mutta nyt pari kertaa viikon sisään, jotenkin tuntuu, että kun auto on sellaisessa asennossa, jossa etupää on ylempänä, mäki/ramppi tai vastaava, niin silloin se esiintyisi.
Tietysti kun olen yrittänyt vartavasten mennä testaamaan mäkeen, niin kyseistä ongelmaa ei ole esiintynyt, eli on ihan satunnaista.
Akku on 3 vuotta vanha, startti vaihdettu edellisen omistajan toimesta 4 vuotta sitten (täydellinen huoltokirja ja kuitit töistä), eli ei luulisi niissä olevan vikaa.
Lisäksi jos autolla ei ajeta vaikka kolmeen päivään, niin tuntuu että strartti pyörittää laiskasti, hmm.. akku?, mutta jokapäiväisessä ajossa ei kylmästarttauksessa ole ongelmia.
Hankalahan toi vika on, mutta kun auto on näinkin vanha, niin ei viitsisi heti merkkikorjaamoon viedä ihmeteltäväksi, saattaa auton hinta palaa "etsintätyö tunteihin"
Neuvoja otetaan mielellään vastaan, autolla ajettu 196tkm.
Astra 1.9 CDTI 88kw vm. 2008 starttaus ongelma
5
156
Vastaukset
- Anonyymi
Rupiset akunavat syynä huonoon kontaktiin, ne kannattaa siivota!
- Anonyymi
Startti vaihtoiässä.
- Anonyymi
Oli Astra päivän korjaamolla vianetsinnässä, ei ns. tulosta tullut, koska eivät saaneet "vikaa kuuluville", akku näytti olevan kunnossa ja starttikaan ei (tietenkään) temppuillut, kertomani oirekuvauksen perusteella epäilivät kaksoismassa "hässäkkää" (vaihtoarvio n. 1500€), mutta minun käsittääkseni, jos siinä on vikaa, niin oireilee kokoajan, kolinaa ja rymistelyä jatkuvasti, se on kuitenkin ihan mekaaninen laite, joten jos viallinen, niin pitäisi kuulemma kolista/naputtaa jatkuvasti.
Nyt ei ole taas "rymistellyt" ollenkaan, elikkäs meinaan ajaa niin kauan, että joku osa hajoaa, niin näkisi missä se vika on.
Työpaikalla on tätä yritetty ihmetellä ja arvuutella mistä voisi johtua ja yksi heitti "villin" arvauksen startin maadoitusvikaan?, mutta milläs sen selvität, kun ei vika ole päällä kuin satunnaisesti, on tämä auvoista autoilijan elämää.
Olisko jollain tuohon maadoitushommaan jotain reseptiä?, miten sitä voisi itse tutkia. - Anonyymi
Korjaantuu vain merkkiä vaihtamalla....
- Anonyymi
Mää kyl epäilen tota noin laturin vapaakytkin rullalaakeria tuohon räminään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2684675Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343030Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442857Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k252827Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601409
- 951282
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151180