Tiesittekö että Helsingin keskustassa on arvostettu ravintola nimeltään Finnjävel? Se toimi ensin projektiravintolana kahden vuoden ajan Etelärannassa. Nyt se sijaitsee Taidehalli-nimisen taidemuseon yhteydessä osoitteessa Ainonkatu 3. Siellä on tunnetut huippukokit ja erinomainen suomalainen menu. Kannattaa kokeilla!
Jos ette muuten ehdi, niin käykää nappaamassa vaikka selfiet ravintolan edustalta, jos piipahdatte Suomessa. Ravintolan nimi on mielestäni oivallista itseironiaa. Sanotaan, että kyky itseironiaan kertoo vahvasta itsetunnosta.
Minua aina huvittaa se ravintolan nimi. Käydään siellä sukulaisten kanssa syömässä ja lähetetään kännykällä kuvaviesti Ruotsiin niille sukulaisille, jotka ovat parinkymmenen vuoden ajan jaksaneet uutterasti haukkua Suomea ja suomalaisia. Kyse on siis suomalais-ruotsalaisesta perheestä.
Finnjävelillä on hyvät nettisivut, jossa kerrotaan ravintolasta enemmän. Myös Taidehalli on kiva paikka ja rakennus on jo itsessään mielenkiintoinen.
Finnjävel-ravintola Helsingissä!
Anonyymi
2
169
Vastaukset
- Anonyymi
Onko siellä myös sellaisia ravintoloita minkä nimet ovat yhtälaisia kun Finnjävel, mutta vaikka Svennjävel?
- Anonyymi
Ei oikein ole mitään syytä mennä Helsinkiin. Muistuttaa liikaa Ruotsin sotaisia lähiöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805689
- 1273943
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj453850- 663524
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262908Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72447- 272194
- 2042101
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?331949Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4321769