H y v ä m u i s t i

Anonyymi

Onko muistissa vanhat asiat kuten sääilmiöt?
Muistatteko millainen ilma oli viikko sitten tai vuosi sitten?
Minä muistan millainen ilma oli 39 vuotta sitten.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muistan mitä tein 29.7. 1981 puolenpäivän aikaan, kävin mustikoita keräämässä ja sitten kun tulin kotiin katsoin televisiota.

      • Anonyymi

        Ja mitä lähetystä TV:stä katsoit puolenpäivän aikaan vuonna 1981?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä lähetystä TV:stä katsoit puolenpäivän aikaan vuonna 1981?

        Uutismedian päivän kiinnostavinta lähetystä Euroopan näkökannalta katsottuna. :)

        Tärkeämpää kuitenkin oli, että kävin polkupyörällä äipän kanssa mustikassa samana päivänä. ;)


    • Anonyymi

      Noo, se oli ainakin se yksi vappu v 1977 kun pääkaupunkiseudullakin oli lumet vielä maassa. Tiet sulia ja siellä täällä pälviä mutta muuten kinoksia.
      Ja onhan niitä paljon muitakin, mitä niitä muistelemaan. Kuten vuosi sitten mökillä helmikuussa, noin metri lunta. Katoilta oli pakko pudottaa, ettei aiheutunut vaaraa.

    • Anonyymi

      Vuonna 1970 heinäkuun 17 pv oli hirveän kova ukkosmyrsky, puita kaatui suuret määrät. Muistaakseni alkoi iltapäivällä klo 15.39 ja kesti useamman tunnin

    • Anonyymi

      39 vuotta sitten oli yöllä satanut paljon lunta, 10- 15 cm. Se oli raskasta kolata. Iltaa kohti ilma pakastui hieman ja oli raikas ilma hengittää. Pikku pakkanen. Oliko muuta?

      • Anonyymi

        1985 alkoi kevät helmikuussa etelä-suomessa. Päivisin lämpöä 10 - 12 astetta. Pieniä yöpakkasia.
        Vuosina 2004 - 2006 maaliskuussa lumet oli sulaneet jotakuinkin täysin. Katujen ja pihojen puhdistus käynnissä ja pölyjä riitti.

        Vuonna 1967 kesällä olin vadelma varkaissa yhdellä tarhalla, sillai napostelemassa, en ryöväämässä. Äkillinen ukkonen ja sade ajoi minut livohkaan. Harmittaa vieläkin ja menen hautaan ylikatkerana höperönä.
        Toukokuussa 1968 oli koulut käyty ja päivä oli aurinkoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1985 alkoi kevät helmikuussa etelä-suomessa. Päivisin lämpöä 10 - 12 astetta. Pieniä yöpakkasia.
        Vuosina 2004 - 2006 maaliskuussa lumet oli sulaneet jotakuinkin täysin. Katujen ja pihojen puhdistus käynnissä ja pölyjä riitti.

        Vuonna 1967 kesällä olin vadelma varkaissa yhdellä tarhalla, sillai napostelemassa, en ryöväämässä. Äkillinen ukkonen ja sade ajoi minut livohkaan. Harmittaa vieläkin ja menen hautaan ylikatkerana höperönä.
        Toukokuussa 1968 oli koulut käyty ja päivä oli aurinkoinen.

        Taidat tykätä vadelman mausta vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat tykätä vadelman mausta vieläkin.

        Itseasiassa viimeksi eilen söin vadelmahilloa. Mansikan ystävä en ole ollut koskaan. Mutta mustikat ja mustikkapiirakka on bravoo.


    • Anonyymi

      Niinhän se menee, ikääntyessä muistaa vanhoja asioita,
      uudet eivät jää mieleen, aivot on alkaa rappeutua.
      Nuorena muistiin tallentuneet asiat säilyvät siellä,
      mutta myöhemmällä iällä aivojen kapasiteetti ei enää riitä
      kaikkeen uuteen, uusi ei tallennu muistiin,
      vanhat kyllä pulpahtelevat mieleen.

      • Anonyymi

        1959 helmikuussa löysin leskenlehden, 1981 maaliskuulla lumia suli auringossa,.kunnes...
        1985 tammikuussa oli yli 30 astetta pakkasta Heasa.
        Tommottas

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1959 helmikuussa löysin leskenlehden, 1981 maaliskuulla lumia suli auringossa,.kunnes...
        1985 tammikuussa oli yli 30 astetta pakkasta Heasa.
        Tommottas

        Beng

        Ja mikä ihmeen Heasa po. Hesassa.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1959 helmikuussa löysin leskenlehden, 1981 maaliskuulla lumia suli auringossa,.kunnes...
        1985 tammikuussa oli yli 30 astetta pakkasta Heasa.
        Tommottas

        Beng

        Muistat väärin. Ne hirmu pakkaset esim Espoossa olivat 1986 - 1987 tammikuussa. En muista että 1985 olisi ollut erityisen kovia tammipakkasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistat väärin. Ne hirmu pakkaset esim Espoossa olivat 1986 - 1987 tammikuussa. En muista että 1985 olisi ollut erityisen kovia tammipakkasia.

        Poikani syntyi tammikuussa 1985, pakkasta oli kolmisenkymmentä astetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistat väärin. Ne hirmu pakkaset esim Espoossa olivat 1986 - 1987 tammikuussa. En muista että 1985 olisi ollut erityisen kovia tammipakkasia.

        Olioli. Muistanmuistan. Olin edellisvuodennsyksyn alussa palannut äitiyslomalta töihin. Ja vuoden vaihteessa tulivat kylmät.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikani syntyi tammikuussa 1985, pakkasta oli kolmisenkymmentä astetta.

        Muistan itsekin samana talvena olin Tampereella menossa sunnuntaina hotelliin aamiaisvuoroon. Yritin soittaa taksia, mutta puhelinkopin laite oli toimimaton...jäässä kai. Kävelin sitten taksiasemalla, jossa yksi taksi. Sen ula ei toiminut, kun oli koko peli niin jäässä. Lähdimme liikkeelle ja taksikin hyytyi puolessavälissä matkaa...


    • Anonyymi

      Muistini on hyvä, mutta hidas (pitkä hakuaika). Näin viime syksynä erään miehen uudessa yhteisessä harrastustoiminnassa monta kertaa. Viimeisimmän näkemisen (ennen joulua) jälkeen alkoi muistin virkistys (refresh). Sehän on se mies, jonka olin tavannut 20 vuotta sitten ja 15 vuotta sitten aivan eri asioissa.

      Muistan myös Mauri-myrskyn, koska ajoin silloin pyörällä kaupungissa ja tuuli navakasti.

      • Anonyymi

        Vappuna -66 sain pesää 1. kerran .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vappuna -66 sain pesää 1. kerran .

        Joko Varikset ja Harakat munivat silloin. Ethän rikkonut pesää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vappuna -66 sain pesää 1. kerran .

        En muista milloin menetin neitsyyden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista milloin menetin neitsyyden

        Minäpä muistan, 4.3.1969, se tulee joka vuosi muistiin sinä päivänä, aika ihme, kun oli yhtä tunarointia. Olimme molemmat ekoja toisillemme.


    • Anonyymi

      Talvella 1972-73 muistan lumisateet, lykkäsin vaunuilla lasta hoitoon aamutuimaan auraamattomia teitä, ei ollut autoa. Mutta pyörät olivat vaunuissa paljon isommat kuin nykyisin. Muistan 15.8.2971 kun lähdin kotoa maailmalle. Isä otti kädestä ja sanoi: Hyvästi, tule takaisin jos et pärjää. Muistini mukaan tuli pitkä hellekausi, mutta kun katsoin nyt netistä, lämpötila on ollut 13-16 astetta ja on satanut. Höh. Vappuna 1968 avattiin kesätanssipaviljonki, kävelimme sinne pari kilometriä hihattomissa puuvillamekoissa ilman takkia, remmikengissä ja lunta satoi ja yöllä sama takaisin.

    • Kun muistais uudempiakin, tänään etsiv seitsemän millin avainta, yksi pitkän etsimisen jälkeen löytyi, eilen etsin ristipäitä meisseliin, nyt niitä löytyi kolme kappaletta..
      Tahtoo aina olla jokin hukassa, järjestyksen ylläpito ei ole parhaita puoliani.

    • Anonyymi

      Muistan hyvin, kun muutin ensimmäiseen omaan kotiin. 1987 maaliskuun alussa

      • Anonyymi

        Kadotin lompsan pikku tuiterissa kotonani, enkä ole löytänyt, vaikka olen etsinyt kaikkialta.
        Hyvä on jemma, ei ole löytynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kadotin lompsan pikku tuiterissa kotonani, enkä ole löytänyt, vaikka olen etsinyt kaikkialta.
        Hyvä on jemma, ei ole löytynyt.

        Tilaa paikalle paikallinen tai ulkopuolinen Voro. He kyllä löytävät pahemminkin piilotetut lompakot. Palkkioksi lupaa 10 % lompakon sisällöstä, paitsi ei pankkikorttien saldoista. Nehän tavallaan ovat rahaa lompakossa.


    • Anonyymi

      En nukkunut, kuin ehkä pari tuntia öisin puoleentoista vuoteen alkaen 14.7.2001-20.3.2003. Kun aloin taas nukkumaan, niin päätin, että nukun aina, kun nukuttaa. Oli se vain niin kamala kokemus. Kuitenkin unettomuuden aikana kävin töissä ja opiskelin uutta ammattia ja ikääkin oli vähän alle viisikymmentä.

      Ihmettelen, miten ylipäänsä selvisin koko ajasta. Näin jälkikäteen ajatellen olin zombi!

    • Anonyymi

      Sen päivän taas muistan niin nuukaan ... helmikuun loppua 1970 läksin Naantalista vanhalla Vikingromulla Ruottiin , ahtojäiissäkin jokunen tunti merellä maattiin :( Lopuksi päädyin Volvon baanalle :)

      • Anonyymi

        Kuukautta aiemmin matkasin vanhalla Borella Tukholmaan ja päädyin ensin rättitehtaalle Boråsiin , ja myöhemmin plåtslagare varvilla Göteborg.


      • Anonyymi

        Samalla reissulla tääll olen viel , mutta perjantaina "Kolmatta linjaa " :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe