Onko kenelläkään tietoa eläkkeensaajan verotuksesta ja veroprosenteista Gran Canarialla. Kyseessä vakituinen asuminen. Olen lukenut, että asumiskulut voi vähentää verotuksessa. Pitääkö tämä paikkaansa?
Eläkkeensaajan verotus Gran Canarialla
6
510
Vastaukset
- Anonyymi
Punikkien Suomessa ei voi vähentää yhtään mitään verotuksessa. Vehervasemmistokommunismi kuppaa sinulta kaiken kun olet rottana jättänyt uppoavan laivan. Varaudu siihen.
- Anonyymi
Eläkeläiset ei saa vähentää asumiskuluja verotuksessa. Vain palkkatyössä olevat ja yrittäjät saa tehdä vähennyksiä. Verovapaan tulon raja kaikilla on 12450€ vuodessa. Ylimenevästä tulosta 22 000 euroon saakka veroprosentti on 9,5%.
Siitä taas ylöspäin menee 22% veroa. - Anonyymi
Eläkeläiset saa vähentää asumismenot verotuksessa ihan normaalisti.
Veroprosenteista minulla ei ole tietoa. - Anonyymi
Kyllä minä olen saanut vähentää vuokrani verotuksessa.
- Anonyymi
Aloittaja tarkoittanee tilannetta jossa suomalainen eläkkeensaaja hankkii espanjasta
"veroresidencian" ja pääsee näin espanjalaisen halvemman verotuksen piiriin.
Parisen vuotta sitten Suomi ja Espanja ovat kuitenkin tehneet verosopimuksen jossa
Suomi verottaa myös yksityispuolen maksamat eläkkeet Suomessa. Valtion ja kunnan
eläkkeet ovat aina verotetut Suomessa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että suomalainen "veroresidentti" maksaa ensin verot Espanjaan sen verotaulukon mukaan. Suomen verotuksessa hän saa hyväkseen Espanjaan maksamansa verot.
Lopputulos on, että verot maksetaan Suomen taulukon mukaan.
Eikä asumiskuluja hyväksytä vähennyksiksi kummassakaan maassa!- Anonyymi
Juuri näin, kuten edellinen kirjoitti.
Aiemmin suomalaisia Espanjan eläkeläisiä verotettiin eriarvoisesti, riippuen siitä, olitko Suomessa työskennellyt yksityisellä vai julkisella puolella. Yksityisellä puolella työskennelleiden kohdalla Suomella ei ollut verotusoikeutta, joten he olivat Espanjan kevyemmän verotuksen piirissä. Sen sijaan julkisen puolen eläkeläiset verotettiin aina Suomessa.
Nykyisin kaikki verotetaan saman kaavan mukaan, joten kaikki vähennyksetkin tulee olla yhdenmukaiset.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial281838Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571802Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3521565- 1471181
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131164Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 111014
- 285995
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4989Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49938