Eläkkeensaajan verotus Gran Canarialla

Anonyymi

Onko kenelläkään tietoa eläkkeensaajan verotuksesta ja veroprosenteista Gran Canarialla. Kyseessä vakituinen asuminen. Olen lukenut, että asumiskulut voi vähentää verotuksessa. Pitääkö tämä paikkaansa?

6

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Punikkien Suomessa ei voi vähentää yhtään mitään verotuksessa. Vehervasemmistokommunismi kuppaa sinulta kaiken kun olet rottana jättänyt uppoavan laivan. Varaudu siihen.

• Anonyymi

Eläkeläiset ei saa vähentää asumiskuluja verotuksessa. Vain palkkatyössä olevat ja yrittäjät saa tehdä vähennyksiä. Verovapaan tulon raja kaikilla on 12450€ vuodessa. Ylimenevästä tulosta 22 000 euroon saakka veroprosentti on 9,5%.
      Siitä taas ylöspäin menee 22% veroa.

• Anonyymi

Eläkeläiset saa vähentää asumismenot verotuksessa ihan normaalisti.
      Veroprosenteista minulla ei ole tietoa.

• Anonyymi

Kyllä minä olen saanut vähentää vuokrani verotuksessa.

• Anonyymi

Aloittaja tarkoittanee tilannetta jossa suomalainen eläkkeensaaja hankkii espanjasta
      "veroresidencian" ja pääsee näin espanjalaisen halvemman verotuksen piiriin.
      Parisen vuotta sitten Suomi ja Espanja ovat kuitenkin tehneet verosopimuksen jossa
      Suomi verottaa myös yksityispuolen maksamat eläkkeet Suomessa. Valtion ja kunnan
      eläkkeet ovat aina verotetut Suomessa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että suomalainen "veroresidentti" maksaa ensin verot Espanjaan sen verotaulukon mukaan. Suomen verotuksessa hän saa hyväkseen Espanjaan maksamansa verot.
      Lopputulos on, että verot maksetaan Suomen taulukon mukaan.
      Eikä asumiskuluja hyväksytä vähennyksiksi kummassakaan maassa!

• Anonyymi

Juuri näin, kuten edellinen kirjoitti.

Aiemmin suomalaisia Espanjan eläkeläisiä verotettiin eriarvoisesti, riippuen siitä, olitko Suomessa työskennellyt yksityisellä vai julkisella puolella. Yksityisellä puolella työskennelleiden kohdalla Suomella ei ollut verotusoikeutta, joten he olivat Espanjan kevyemmän verotuksen piirissä. Sen sijaan julkisen puolen eläkeläiset verotettiin aina Suomessa.

Nykyisin kaikki verotetaan saman kaavan mukaan, joten kaikki vähennyksetkin tulee olla yhdenmukaiset.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      27
      3827
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      542
      2782
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      54
      2313
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      217
      2292
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1839
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1560
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      56
      1541
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1419
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1294
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1224
    Aihe