käsky työllisyyspalveluun?!

Anonyymi

Tuli postissa kirje työkkäristä että minut on valittu työllisyyspalveluun jonka tarjoaa yhteistyökumppanimme työelämän infopiste oy. Palvelun tarkoituksena on enemmän yksilöllistä ohjausta ja tukea työpaikan löytämiseksi . TÄMÄ KUTSU ON VELVOITTAVA. Tämän aloitustilaisuus on viikon päästä. Laitathan siistit vaatteet koska sinusta otetaan valokuva hakemuksesi liitteeksi. Siis mitä vittua joudun jonkun työllisyyspalvelun valokuvaamaksi... mitähän tuolta nyt sitten on odotettavissa kun velvoitetaan johonkin työllisyyspalveluun jossa mukana paikallinen ely-keskus ja joku vmpgroup ja vielä joutuu valokuvattavaksi... ja vielä että jos et osallistu niin sillä voi olla vaikutusta työttömyysetuuteen. Siis vielä että mitä noi palvelut on ja jos siellä pyydetään vaikka heti allekirjoittamaan jotain papereita niin saako niihin edes päivän miettimisaikaa että käy kunnolla paperit läpi ennen kuin allekirjoittaa että varmasti ymmärtää että mihin sotkeutuu? Onko tällaiset kutsut ensiaskel niihin palkattomiin töihin?

54

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      - sinut on karenssin uhalla nyt pakotettu, vmp varamiepalvelu-työnvuokraajan potilaaksi. Ja sinut luetteloidaan orja luetteloon, kuvataan, ehkä saat jopa o-tunti sopimuksen ja olet sitten heidän aito orja !?
      - Tämä on se yksityinen typ, siis ihmisiä luovutetaan työvoimavuokraus keinottelijoille
      ( työ-sutenööreille), bisneksen tekoon.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikäli kieltäytyy valokuvauksesta niin se on sitten kaksi kuukautta karenssia. 😁


      • Anonyymi

        Se on lähinnä hillotolppavirka jossa ei tarvitse mitään tehdä.
        Kovemmille mölisijöille satuilee jotain puuta heinää tai ei vastaile mitään. 🎃


      • Anonyymi

        Minulle on ollut haitallista kun valokuvattiin paikalislehteen te-toimisto tuhosi loppuiäkseen työpaikan saannni olen pitkäaikaistyötön kärsinnyt elämästä loppuiäkseen.ei työnantajat ottaneet töihin kun olin julkisuudessa valokuvattavana. TYÖTTÖMÄT HEI ÄLKÄÄ ALISTUTKO VALOKUVATTAVAKSI on vaarallista maine menee ja jos on ruokajonossa ruokakassia hakemassa. Kelan maksusitoumukset kauppaa ihan nöyryyttävää ja hävettävää kun asiakkaat seuraavat köyhiä että silmät seisoo päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on ollut haitallista kun valokuvattiin paikalislehteen te-toimisto tuhosi loppuiäkseen työpaikan saannni olen pitkäaikaistyötön kärsinnyt elämästä loppuiäkseen.ei työnantajat ottaneet töihin kun olin julkisuudessa valokuvattavana. TYÖTTÖMÄT HEI ÄLKÄÄ ALISTUTKO VALOKUVATTAVAKSI on vaarallista maine menee ja jos on ruokajonossa ruokakassia hakemassa. Kelan maksusitoumukset kauppaa ihan nöyryyttävää ja hävettävää kun asiakkaat seuraavat köyhiä että silmät seisoo päässä.

        Ei valokuvauksessa tarvitse olla mitään pahaa työttömän näkökulmasta. Sen kun vain kuvaavat ja jos ei pärstäkerroin miellytä niin mitä siitä. Ei se ole työttömän vika. Haastattelukuvauksestakin pitäisi pystyä kieltäytymään ja jos se on peruste ettei tule valituksi, ei siitä pidä saada karenssia. Asia erikseen jos kieltäytyy työsopimuksen allekirjoituksen jälkeen kuvasta, joka on tarkoitus laittaa henkilökorttiin. Silloin voi loppua työt ja sitten tulee karenssia että paukkuu.

        Pahempaa on lausua suusta sellaista tekstiä että kaikki karttavat jopa myös itse itseään.

        Jos tosin pystyy kohauttamaan olalla jopa omille sanomisilleen, ei silloin ole mitään merkitystä mitä laukoo. Ei ole työttömän vika jos ei työnantaja palkkaa.

        Jos on väärät vaatteet ja väärä ilme, mitä siitä, se on sun luonnonasu. Ei ketään voi pakottaa näyttelemään. Näytteleminen on täysin vapaaehtoista.

        Sitten jos joku vielä ajattelee että kuvia kerätään mustalle listalle että tiedetään ketä karttaa tai vainota... mitä siitä. Jos ei tyhmemmillä ole parempaa tekemistä niin on kyllä tyhmää vetää itse herneitä asiasta. Jos ainoastaan tarvitaan reaktio, miten suhtautuu kuvaukseen ja onko oma käsitys itsestä kondiksessa, mitä väliä. Jos ei paljon paina, ei siitä että painaa jotain muuta tarvitse ottaa itselleen ongelmaa. Antaa vaan toisten sekoilla ja ottaa kuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valokuvauksessa tarvitse olla mitään pahaa työttömän näkökulmasta. Sen kun vain kuvaavat ja jos ei pärstäkerroin miellytä niin mitä siitä. Ei se ole työttömän vika. Haastattelukuvauksestakin pitäisi pystyä kieltäytymään ja jos se on peruste ettei tule valituksi, ei siitä pidä saada karenssia. Asia erikseen jos kieltäytyy työsopimuksen allekirjoituksen jälkeen kuvasta, joka on tarkoitus laittaa henkilökorttiin. Silloin voi loppua työt ja sitten tulee karenssia että paukkuu.

        Pahempaa on lausua suusta sellaista tekstiä että kaikki karttavat jopa myös itse itseään.

        Jos tosin pystyy kohauttamaan olalla jopa omille sanomisilleen, ei silloin ole mitään merkitystä mitä laukoo. Ei ole työttömän vika jos ei työnantaja palkkaa.

        Jos on väärät vaatteet ja väärä ilme, mitä siitä, se on sun luonnonasu. Ei ketään voi pakottaa näyttelemään. Näytteleminen on täysin vapaaehtoista.

        Sitten jos joku vielä ajattelee että kuvia kerätään mustalle listalle että tiedetään ketä karttaa tai vainota... mitä siitä. Jos ei tyhmemmillä ole parempaa tekemistä niin on kyllä tyhmää vetää itse herneitä asiasta. Jos ainoastaan tarvitaan reaktio, miten suhtautuu kuvaukseen ja onko oma käsitys itsestä kondiksessa, mitä väliä. Jos ei paljon paina, ei siitä että painaa jotain muuta tarvitse ottaa itselleen ongelmaa. Antaa vaan toisten sekoilla ja ottaa kuvia.

        Kaikille kieltäytyjille karenssia ja lisäksi vielä roimasti raippaa kirkonmäellä
        niin oppivatpa ottamaan työtä vastaan ja olemaan ahkeria.


    • Anonyymi

      Tuli tosi paha mieli tuosta, mitä sinulle yritetään tehdä. Onkohan tämä nyt uusi kiusaamistapa ja karenssikeino? He eivät kunnioita toisten ihmisarvoa lainkaan. Valokuva on henkilötieto. Sen julkaisemiseen netissä tarvitsee ihmisen luvan. Jos kuvan ottaminen tai julkaiseminen aiheuttaa kuvattavalle kärsimystä, tai on kiristämällä ja uhkailemalla otettu, luulisi, että siitä voi vaatia rangaistusta ja korvausta tekijältä.

      Sinä tietysti äänität tuon pakkotapaamisen, eikö vain? Videointikin voisi olla hyvä. Tai ota kuvia. Kuvien julkaiseminen on sitten toinen asia. Kuvittelevatkohan he, että heidän järjestämässään pakkotilanteessa heidän uhrinsa olisi parhaassa kunnossa ja edukseen? Tai tietystihän he tietävät, että näin ei ole. He haluavatkin yrmeitä, vältteleviä naamoja kokoelmaansa työtön-surkimuksista. Laita nyt ainakin aurinkolasit, jos räpsäisevät muuten kuvan salaa jo heti saapuessasi. Kuka laittaa valokuvaansa cv'hensä? Ei edes sitä hyvänä päivänä otettua ja hyvännäköistä? En minä ainakaan. Ja sen puljun omiin rekistereihinkään sitä ei voida pakottaa antamaan.

      Tuollainen ihmisten jatkuva murjominen tekee niin surulliseksi. Mihin tämäkin maa oikein on menossa?

    • Anonyymi

      Aloittaja tässä vielä . voidaanko minun ansiosidonnainen katkaista sen perusteella että kerron että minua ei kuvata? Onko se työkkärin mielestä jotenkin työllisyyden estämistä?

      • Anonyymi

        Siis mitä, kohdistuuko nämä toimenpiteet myös ansiosidonnaisella oleviin? Luulin, että vaan Kelan työmarkkinatuella olevat työttömät joutuvat näihin "kyykytyksiin"?


      • Anonyymi

        Ei ole pakko suostua kuvaan, mutta kuvan kohdalle voi laittaa tekstin: Ei suostu kuvattavaksi ja välttelee tarmokkaasti työhön joutumista.


    • Anonyymi

      Pyydä lähettään siisti rensseli postissa ja tilaan parturiaijan työkkäri laskuu ,sekä taksi kyydi tilaisuuteen.

    • Anonyymi

      Tervemenoa ekollien gulagiin.

    • Anonyymi

      Ei pakoteta.

      Työelämän Infopisteessä pyritään siihen, että asiakkuus olisi lyhyt. Asiakkuus kestää keskimäärin kaksi kuukautta. Niemisen mukaan asiakkaiden tilanteisiin kuitenkin perehdytään ja ratkaisuja etsitään yhdessä. Jos asiakkaan omalta alalta työtä ei löydy, myös uramuutoksia pohditaan.

      – Ketään ei pakoteta mihinkään. Pyrimme löytämään hakijan näköisen tuloksen, sanoo Marika Nieminen.

      • Anonyymi

        Ei pakoteta, aivan kuin valepukki Rinne Harakalle kertoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pakoteta, aivan kuin valepukki Rinne Harakalle kertoi.

        Eli mitä saa aikaiseksi kahdessa kuukaudessa kun lääkäritkään eivät valmistu kahdessa vuodessa?

        Yksi suuntaus, jo hyvin vanha, on se että sen kahden kuukauden aikana ihminen huomaa että ehkä vika onkin hänessä ja hän tarvitsee uuden ammatin, mielenterveyskuntoutusta tai tarpeen haukkua itseään, jotta pääsee osastolle.

        Vaatii kanttia olla kyseenalaistamasta itseään ja näkemyksiään ja seisoa itsensä takana.

        Kannattaa ennemmin mennä kevyin askelin. Olla provosoitumatta. Istua mieluummin vähäsanaisena ja päämäärätietoisena. Jos tarjotaan ns. kuntouttavaa työtä, tärkeintä on huolehtia itse työn aikana ettei vaan tee työtä. Nimittäin työstä on saatava aina palkkaa ja kuntouttavassa ei ole kyse työstä vaan kuntoutuksesta.

        Fyysiset harjoitteet ok, paitsi jos kroppa jo pettää. Toiset kyllä pärjää kevyemmällä asenteella, mutta kannattaa alkaa harkitsemaan ruokavalion ja liikunnan muutosta. Mitä tulee henkiseen kroppaan, se pelittää kaikille enemmän tai vähemmän. Sen perusteella jos itse haluaa hoivaa ja hoitoa, homma alkaa pilleripurkilta. Jos ei itseään kiinnosta, ei kannata satuilla sellaista mitä ei halua tukea.


    • Anonyymi

      Tässä rikotaa ihmisarvoa räikeästi kuvattavaksi ei ole pakko suostua siihen on aina kysyttävä lupa minä olen koskaa suostunut kuvattavaksi. kerran oli pakko näyttää naama värkki kun pitkäaikaistyöttömille perustettiin kirpputori paikallislehti kirjoitti näyttävästi artikkelin siinä neljä naamaa seisoi vierekkäin ja olevinaa järjesteli hyllyjä. Mitäs laki sanoo vaatteiden hankinnasta ja ulkonäön kohentamisesta. Perustoimeentulotuella on hankittava vaatteet mieluummin kirpputoreilta hiusten leikkaminen/siistiminen maksaa useita kymppejä. minua on haukuttu ulkonäöstä koko ajan asiakkaat nauroivat päin naamaa kun hiukset repsotti ei varaa kampaamossa käymiseen itse pätkäsin hius kuontaloa. nytkin haukutaa rimpsuiitaksi olen yli 60 vuotias kohta jään kansaneläkkeelle

      • Anonyymi

        Todella surullista tuo paikallislehteen kuvaaminen. Olisi kai siitä voinut kieltäytyä? Selittää tyhmille, miksi siihen ei halua. Kirpparin järjestäjän oman pärstän olisi pitänyt riittää.

        Yksi mielenterveyspotilas sepusti masennuksestaan omakustanteena vihkosen, jota sitten esitteli paikallislehdessä kuvineen. Tuo artikkeli löytyy hakukoneella helposti. Pian sen jälkeen hän pääsi työttömyystoimistoon töihin. Voitte kuvitella, miten haavoittuvaan asemaan hän itsensä laittoi tuolla avautumisellaan. Häntä eivät painosta vain pakkoasiakkaat, vaan myös esimiehet, lyöttäytymällä hänen mukaansa pakkotapaamisiin 'tukihenkilöinä'. Silti he haluavat pitää häntä palkkalistoillaan; kai se on hupaisaa työtovereille, ja saahan häntä tuolla tavoin käyttää omien työtuntien lisäämiseen. Jokainen ajattelee vain omaa pussiaan. Jokainen käyttää toisia ihmisiä hyväkseen, jos suinkin vain voi.

        Jos haluaa itse kirjoittaa vaikka työttömyydestään, siihen jokaisella on oikeus.


      • Anonyymi

        Mä aion laittaa minihameen ja sitten hieman huulipunaa, niin olen viekoittelevan näköinen. Ja näin työvoima-sutenöörit heti näkee , että olen professionaali. Työtön Reino 60v.


    • Anonyymi

      Valitettavasti orja töihin joudut tai huu..haa.. "kurssille".

    • Anonyymi

      Eläkeputkessa oleva yli 60-v välttynee nuilta hömppäjutuilta, vai välttyyköhän kuitenkaan !?

      • Anonyymi

        Ei välty. Kaikki työttömät kuvataan ja kuvat ja nimet paikallisen sanomalehden etusivulle työllisten kauhisteltavaksi !!


      • Tällainen 62-vuotias eläketukilainen välttyy ainakin kaikelta pahalta. Tosin minun kohdalla tuo paha olisi tarkoittanut noiden TE-virkanilkkien ja humpuukimaakareiden pahaa syväkyykytystä 😁


    • Anonyymi

      Mene kiltisti sinne, laita nimi paperiin, jos lupaavat käyttää tummelia.

      • Anonyymi

        Jos pyydetään nimeä paperiin, missä halutaan hakea kaikki tieto te-järjestelmästä, Kelasta, sosiaalitoimesta, sairaanhoitopiiristä... Saa kieltäytyä. Jos paperi pitää sisällä koko sopimuksen 2 kk palvelusta, voi noi Kela, sosiaalitoimi, sairaanhoito... yliviivata mustekynällä ja vaikka viereen kirjoittaa että näihin tietojen luovutuksiin ei suostu. Yleensä tietojenluovutuspaperi on erillinen. Jos kieltäytyy TE-järjestelmän tietojen luovutuksesta, on itse aika tavalla vastuussa kun pitää esittää koko työhistoria ja koulutushistoria näille konsulteille. Onko se paha, jos antaa vain luvan työvoimahallinon tietojen luovutukseen?


    • Anonyymi

      Yliviivaaminen mitään hyödytä, koska tietojen luovutuspäätös on kullakin byroolla erikseen.

      • Anonyymi

        EHE EHHEHE IHI IHHIHI!

        Nasautin ostaa asuntovaunut, vain härkä vetämiseen puuttuu!


    • Anonyymi

      Tästä voi vetää vain yhden johtopäätöksen, te:n kanssa ei kannata olla missään tekemisissä, vaan pimeänä hommata tienestinsä Tor-verkossa.

    • Anonyymi

      Avainsana tuossa taitaa olla tuo "vmpgroup " jolle työkkäri pakottaa ihmisiä työorjiksi. Eli nykyään halutaan kai laittaa kaikki tuollaisten henkilöstöfirmojen listoille, jolloin heillä on pörssiin esittää suuria "henkilöstömääriä" ja osakkeiden arvo nousee.

      Toki nuo eivät välttämättä anna sinulle koskaan oikeaa työtä, joten henkiltietosi ovat niillä vain koristeena ja "pääomana". Onhan ennenkin ollut tiedossa, että henkilötietoja MYYDÄÄN tiesminne.

      Joten jos ei halua orjaksi niin kannattaa todella keksiä joitakin "kapuloita rattaisiin". Tuo valokuvasta kieltäytyminen voi olla yksi keino. Toinen voisi olla, että olet juuri muuttamassa toiseen kaupunkiin etkä siksi voi osallistua jne.
      Tai jos mahdollista löytää äkkiä työpaikka vaikka siivoojana niin voi sanoa työkkärille "olen jo saanut työtä".
      Oikea työ on aina parempi kuin osakefirmojen henkilöstökoristeena olo.

      Onneksi tulee pian pörssiromahdus ja tuollaiset firmat tuhoutuvat suurella ryminällä.

      • Anonyymi

        Ei pysty pakottamaan. Vmp kuin muutkaan ei palkkaa jos ei palkkaa vaikka kuinka työkkäri laittais. Testattu! Se on ihan sama onko vai eikö listoilla. Jos ei palkkaa, eivät yksinkertaisesti palkkaa. Ok. Joku saattaa saada kiksejä kuvia katsellessa, mutta mitään ei menetä jos on pakko kokeilla. Asiakkuus vanhenee ajan saatossa ja yhteyttä eivät ota sen ensimmäisen kerran jälkeen. Turha niillä listoilla on roikkua. Kun tulee viesti että tiedot poistetaan järjestelmästä jos ei kirjaudu taas kerran sinne, voi kukin harkita kannattaako. Jos töitä ei ole, miksi roikkua?


    • Anonyymi

      Se on karenssiansa, tahallaan viritetty, jotta työtön kieltäytyisi ja saisi karenssia ja virkailijat bonuksensa siitä hyvästä. Muita karenssiansoja on pakottaminen 'kuntouttavaan' työhön, palkattomaan työkokeiluun, huuhaakurssit jne.

      Voin kuvitella, miten ihmisten valokuvia käytettäisiin lähitulevaisuudessa, kun yhteiskunnan tietyn osan pahuus vain yltyy. Hyvinkin niitä voidaan esitellä jollain verkkosivulla tai paikallislehdessä tai kauppojen ilmoitustauluilla. Tekosyynä esitellä muka työvoimaa, mutta oikea tarkoitus ja tulos on se, että esitelty henkilö ei enää siinä kunnassa koskaan saa töitä. Hänet saatetaan pahoinpidellä, tai ainakin hän kohtaa pilkkaa ja syrjintää ja vihaa.

      Älä suostu työttömyystoimiston järjestämiin kuvauksiin mistään hinnasta. Itse kadun syvästi sitä, että suostuin vaikka vain muutamaksi kuukaudeksi 'kuntouttavaan'; terve, työkykyinen, osaava, älykäs ihminen. Minun olisi sen sijaan pitänyt pysyä vaatimuksessani, että jos he haluavat tuomita minut tuollaiseen rangaistukseen jonkin ominaisuuteni, vikani tai tekoni takia, heidän on laitettava tuomionsa paperille, jotta voin valittaa siitä. Älkää hyvät ystävät koskaan allekirjoittako 'sopimusta', jos se on teidän tahtoanne vastaan laadittu ja teitä halventava kiristyksellä aikaansaatu pakkojuttu.

    • Anonyymi

      Näillä henkilöstöfirmoilla saattaa olla tapana (ainakin se johon tutustuin toimi näin ) kopioida asiakirjoja joita EI poliisin mukaan saa kopioida. Eli tämä lienee rikos ?

      Kun palvelualalla vaaditaan rikosrekisteriote niin siinä LUKEE ettei saa luovuttaa eikä kopioida. Mutta henkilöstöfirma rekrytointitilaisuudessa pyysi nämä paperit skannattaviksi heidän tiedostoihin. Poistuin rekrytointitilaisuudesta vähin ääniin ja deletoin tietoni heidän "kortistostaan". En halua olla osallisena enkä työntekijänä firmassa, joka tekee rikoksia jo rekrytointivaiheessa saati myöhemmissä työtilanteissa :OOOO

    • Anonyymi

      Aloittaja täs. Kun sinne nyt pitää mennä niin entä jos laitan päälleni mahdollisimman huonot vaatteet ja hiukset sekaisin ja parta ajamatta ja sanon että senkus kuvaatte... ja sitten siinä kutsupaperissa oli vielä että ota cv mukaan, mieluiten sähköinen. Niin jos kirjoitan sen cv:n vaikka tikkukirjaimilla ruutupaperille ja sanon että en osaa käyttää tietokoneita enkä osaa tehdä sähköistä cv: tä niin siksi jouduin paperille sen tekemään... jos teen näin niin onko sieltä odotettavissa että ne käy entistä rajummin kimppuun vai päästääkö ne helpommalla että tuo onkin idiootti? En todellakaan haluaisi sinne mennä mutta jos ansiosidonnainen katkaistaisiin niin se kyllä olisi aika iso rangaistus eli suuret taloudelliset tappiot. Eli pakko sinne nyt sitten on mennä mutta jos teen siten kuin kirjoitin eli rähjäiset vaatteet, hiukset sekaisin, parta ajamatta ja esittäisin tyhmää enkä puhuisi mitään vaan ainoastaan jos ne jotain kysyy niin sitten vasta vastaisin mahdollisimman lyhyesti enkä mitään ylimääräistä? Jos toimin näin niin mitä veikkaatte että muuttuuko tilanteeni tukalammaksi vai pääsisikö ehkä vähän helpommalla?

      • Anonyymi

        ei sinun tarvi tyhmää esittää, vaan ole oma itsesi ja näin ne modernit työ-sutenöörit heti näkee, ettei tätä voi myydä sexileluksi minnekään......
        Sitten ei bisnes kelpoisena ja säälistä jättävät rauhaan. Ankea tavallinen ihminen ei kelpaa moderneilla kilpailluilla merkkinoilla.


      • Anonyymi

        Eikö yksityisyyslaki ole nykyään sellainen, että kuvauksesta voi kieltäytyä vaikka menisitkin sinne?

        Jaa että olet ansiosinnaisella. Se tuokin tähän ihan uuden ulottuvuuden. Eli ottavat silmätikuksi nyt paremmalla työttömyyskorvauksella olevat........valitettavasti se on se todellisuus että työttömät kuuluvat siihen alempaan kastiin. Eli tästä on kyllä ollut puhetta kaikilla keskustelupalstoilla mutta sen todellisuus valkenee kullekin vasta kun itse joutuu siihen alistumaan.

        Eli kuten sanoin, eivät välttämättä anna sinulle mitään työtä vaan haluavat pelkästään rekisteriinsä sinun henkilötiedot. Mutta en allekirjoittaisi koskaan mitään nollatuntisopimusta mikä saattaa heillä myös olla mielessä.

        VAADI oikea täysiaikatyö eikä mitään NOLLA tunteja näin osoitat ettet ole mikään lintsari vaan omien oikeuksiesi tuntija !!

        Ne seuloo ihmisiä selvittääkseen kuka on nenästävedettävä ja kuka ei.


    • Anonyymi

      Luin vielä tuon aloituksen uudestaan. Mikäli tuon palvelun tarkoitus on, että oppii paremmaksi työnhakijaksi esim. siinä, jotta miten CV ja hakemus tulee laatia ja miten työhaastattelussa tulee käyttäytyä.

      Niin tuosta tuli mieleeni, jotta jos sinne tapaamiseen menee kovin rähjäisissä kuteissa ja tukka likaisena, niin ne saavat siitä vaan lisää intoa, jotta pitää sinulle näköjään tuota ulkonäön hoitamistakin opettaa. Tässä tapauksessa mielestäni ei ole sinulle hyvä juttu, jos menet sinne vähemmän huolitellun näköisenä. Se olisi sitten asia erikseen, jos tilanne olisi se, että haet työpaikkaa, johon et halua työllistyä ja olet kuitenkin päässyt työhaastatteluun.

      CV kannattaa tehdä huolellisesti tietokoneella eli näytä niille, että sinähän osaat jo tehdä hienon CV:n eikä sinua tarvitse siihen opettaa - ovat erehtyneet nyt mokomat.

      • Anonyymi

        Oikein.

        Ei kannata turhaan antaa syytä lisätä tuota "palvelua", vaan pikemminkin pitää osoittaa se palvelu tarpeettomaksi.

        Jos ammatilliselle puolelle menee ja on edes jossain ammateissa pätevä, ei siihen tarvita mitään ulkopuolisia neuvojia neuvomaan, se on jo nähty kun ammatista tietämätön yrittää päteä ja neuvoa asiaa josta ei tiedä yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Ja se vielä että kun olen rakennusalalla ja välillä on töitä ja välillä ei ja nyt näin talviaikaan on rakennuksilla hiljaisempaa mutta keväämmällä taas todennäköisesti hommia taas tulee niin kun juuri nyt ei vielä palkkatöitä niin onko riskiä että ne sanoo että menet sitten työkokeiluun vaikka virtasen rakennusfirmaan? Eli kun palkallista työtä ei vielä ole niin sitten tehdään töitä työttömyyskorvauksilla kunnes palkkatyöt toivottavasti taas keväämmällä alkaa?

      • Anonyymi

        No, jos sinulle tarjotaan työkokeilua esim. "virtasen virmassa", niin voithan sanoa niinkuin asia on, että kevät on tulossa ja sitten sinulla mahtavat mahdollisuudet työllistyä - tämä talvityöttömyys on sinun alallasi vain vuodenajasta johtuvaa kausityöttömyyttä. Et tarvitse työkokeilua, vaan tarvitset kevään, joka on ihan varmasti tulossa.


      • Anonyymi

        Jos laitetaan kokoomuslaisten putiikkiin, tottakai ne ehdottaa työharjoittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos sinulle tarjotaan työkokeilua esim. "virtasen virmassa", niin voithan sanoa niinkuin asia on, että kevät on tulossa ja sitten sinulla mahtavat mahdollisuudet työllistyä - tämä talvityöttömyys on sinun alallasi vain vuodenajasta johtuvaa kausityöttömyyttä. Et tarvitse työkokeilua, vaan tarvitset kevään, joka on ihan varmasti tulossa.

        Työttömyysetuuden ehto on ettei henkilö ole päätoiminen yrittäjä, eikä edes osa-aikaisesta työstä makseta työttömyysetuutta. Etuuden saa siis päiviltä, jolloin on työtön tai palveluissa, esim. työkokeilu.

        Työkokeilun tarkoitus ei ole tehdä täysipäisesti työtä vaan harjoitella. Jos se mitä tehdään on työtä, siitä tulee maksaa palkkaa. Jos osaat työn, mutta sinua ei palkata vaan tarjotaan harjoittelijaksi, älä erehdy tekemään työtä palkansaajan vauhtia. Harjoittele ja kokeile.

        Voit myös kysyä että jos teet homman kuin ammattimies, maksatteko palkkaa, ja saat vastaukseksi etteivät maksa, sinulla on kaksimvaihtoehtoa. Joko ilmiannat että sinulta vaaditaan ammattia vastaavaa taitoa, mutta palkkaa eivät maksamtai sitten harjoittelet ja kokeilet.

        Jos harjoittelun päätteeksi todetaan että perustaidot puuttuu ja te-toimisto esittää koulutuksia kun ei ole työtäkään tarjolla, voit sanoa että sinulla on jo alan koulutus, mutta työttömyysetuudella et tietenkään tee työtä mutta voit työkokeilla.

        Työtä voit tehdä myös palkallisena koeajalla, jonka tarkoitus on myös katsoa oletko sopiva ja osaava tekijä että perehdyttää sinut. Jos eivät tarjoa palkallista työtä, ei sinua voi pakottaa kuin kriisitilanteessa pakkotyöhön, paitsi jos olet alaikäinen tai yli 50-kymppinen.


    • Anonyymi

      surullista on meno nykyään kun tuollaiset vuokrafirmat saa olla mukana kyykyttämässä työttömiä

    • Anonyymi

      Väkisinhän paratiisiin ei pääse.

      • Anonyymi

        joutuuko anelemaan, tms? alistumaan pakko kuntouttavaan ?


    • Anonyymi

      Laatii sinne pitkän listan hoitoja, ekollien rekryssä ei tällaista piikkiä ole ainakaan duunarille.

    • Anonyymi

      Jos siellä on vmp mukana, niin eikös vmp välitä palkkatöitä. Ehkä vmp ja ely ovat jo etukäteen valikoineet keitä kutsutaan mukaan, eli olepa kuule onnellinen, sinulla on vielä mahdollisuuksia.

      Eilen jossakin yhteydessä oli sellaista sanottu, että jos sinua kiusataan ja häiritään, niin sinulla on vielä mahdollisuuksia, sinä olet vielä pelissä mukana, mutta sitten kun sinuun ei oteta millään tavalla yhteyttä, sinä et kuule siitä toisesta mitään, niin sinut on jo lempattu ulos, sinä olet nolla!

    • Anonyymi

      Kokovartalokuvanko ne ottaa? Yleensä cv:ssä on liitteenä naamakuva, joten ihme ettei ne kehottaneet sinua kiinnittämään huomiota kampaukseen ja meikkiin tai jos olet mies niin hiusten siisteyteen ja partaan.

    • Anonyymi

      Kun tuolla palvelussa on mukana tuo vuokrafirma vmp group niin onko siitä jotain lakia tai säännöstä että voiko joutua niihin 9 euroa päivätöihin työkokeiluihin tai harjoitteluun vuokrafirman kautta? Koska siinä vaiheessa jos pakotetaan vuokrafirmaan kokeilijaksi tai harjoittelijaksi niin sitten sanon että suksikaa vittuun ja antakaa vaikka karenssia loppuelämäksi. Eli voidaanko työtön karenssin uhalla pakottaa vuokrafirmaan kokeilijaksi tai harjoittelijaksi vai onko joku turva että vuokrafirmaan ei voi joutua 9 euron töihin? Palkkatyöt kyllä kelpaa jos tarjoavat mutta työttömyyskorvauksilla en vuokrafirmaan mene

    • Anonyymi

      Onko tämä jokin työnvälttelyfoorumi ??
      Jos mä en saa vähintään 15€/tunti, niin mä en mee duuniin !
      Mullakin oli kavereina noita ammattimiehiä. Nyt ne on eläkkeellä 1100€/kk .

    • Anonyymi

      On niin korruption omaa, niin korruption omaa, siis niin korruption omaa, niin korruption oma.

    • Anonyymi

      Josko kerhossa näyttävät elokuvia joissa tehdään työtä. Eli aluksi perehdytetään työntekemiseen teoriapohjalta.

    • Anonyymi

      Se kuva kytketään kasvojentunnistusjärjestelmään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe