Olen tekemässä maksusopimusta ulosoton kanssa koska en halua että suulas tynantajani vahnigossakaan mainitsee siitä jollekkin , hänestä kun ei voi tietää. Enkä halua muutenkaan että työpaikkani muut ns. pomot saa tietää asiasta.
Nyt kyselenkin onko joku saanut sovittua pienemmän summan ulosottohenkilön kanssa kuin sen 1/3 osaa jonka hän kertoi että karkeasti menee se ? Hän on erittäin mukava mies ja olen hoitanut asioitani hyvin eli jos muutoksia tullut niin ottanut heti yhteyttä.
Maksusopimus
27
1711
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkoitit varmaan maksusuunnitelmaa?
Tuskin. Maksuunnitelmassa maksu on aina säännönmukaisen ulosoton suuruinen. Ks. ulosottokaari 4 luku 59 § https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L4P59- Anonyymi
Aivan. Suurempaa summaa kuin säännönmukaisen ulosoton suuruista ei saa maksaa vapaaehtoisesti! Sehän on joltakin pois! Summaa ei saa myöskään lyhentää kerralla pois eikä saa lyhentää vapaehtoisesti! Täytyy olla mahdollisimman pitkään velkainen jotta ulosottokulut suurenee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Suurempaa summaa kuin säännönmukaisen ulosoton suuruista ei saa maksaa vapaaehtoisesti! Sehän on joltakin pois! Summaa ei saa myöskään lyhentää kerralla pois eikä saa lyhentää vapaehtoisesti! Täytyy olla mahdollisimman pitkään velkainen jotta ulosottokulut suurenee
Kylläpä olet lapsellinen.
Voit toki lain puolesta maksaa kaikki velkasi vaikka huomenna heti pankkien avauduttua tai - jos sinulla on kiire - jo nyt verkkopankissa.
Maksusuunnitelma kelpaa nykyisin Kelan toimeentulotukihakemuksessa. On siksi hyvä, ettei velallinen saa taktikoida itselleen normaalia suurempaa maksusuunnitelmaa ja maksattaa Kelalla ylimääräiset lyhennykset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä olet lapsellinen.
Voit toki lain puolesta maksaa kaikki velkasi vaikka huomenna heti pankkien avauduttua tai - jos sinulla on kiire - jo nyt verkkopankissa.
Maksusuunnitelma kelpaa nykyisin Kelan toimeentulotukihakemuksessa. On siksi hyvä, ettei velallinen saa taktikoida itselleen normaalia suurempaa maksusuunnitelmaa ja maksattaa Kelalla ylimääräiset lyhennykset.Ymmärsin kommentin väärin, se olikin jonkun muun ironinen kommentti.
- Anonyymi
Minä yritin kerran tehdä maksusuunnitelman mutta ei vouti suostunut. Ilmoitti, että hän ottaa tilistä niin paljon kuin vain pystyy ja piste.
- Anonyymi
Jo lainkin mukaan velallisen pärstäkerroin vaikuttaa, voidaanko hänelle tehdä maksusuunnitelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo lainkin mukaan velallisen pärstäkerroin vaikuttaa, voidaanko hänelle tehdä maksusuunnitelma.
Ei onnistunut maksusuunnitelman tekeminen mullakaan, vaikkei pärstässä olekaan mitään vikaa. On kuulemma liikaa hallinnollista, manuaalista työtä. Helpompi ottaa suoraan tilistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei onnistunut maksusuunnitelman tekeminen mullakaan, vaikkei pärstässä olekaan mitään vikaa. On kuulemma liikaa hallinnollista, manuaalista työtä. Helpompi ottaa suoraan tilistä.
Ulosottomies suostui maksusuunnitelmaan, mutta sitten perui kaiken yksipuolisesti kun maahanmuuttajia alkoi tulla 2015.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No pärstäkerroin oli ehkä väärä sana. Lain mukaan uo-miehen ei ole ikinä pakko tehdä maksusuunnitelmaa, mutta hän VOI tehdä sellaisen JOS velalallinen on hänen mielestään luotettava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosottomies suostui maksusuunnitelmaan, mutta sitten perui kaiken yksipuolisesti kun maahanmuuttajia alkoi tulla 2015.
"Ulosottomies suostui maksusuunnitelmaan, mutta sitten perui kaiken yksipuolisesti kun maahanmuuttajia alkoi tulla 2015."
Maksusuunnitelmatapauksissa ulosottomiehen tulee vaatia velalliselta vähintään kerran vuodessa selvitys tulopohjaan kuuluvista tuloista ja etuuksista. Jos velallinen ilman hyväksyttävää syytä (esim. sairaus) laiminlyö maksusuunnitelman noudattamisen tai selvityksen antamisen eikä laiminlyöntiä voida pitää merkitykseltään vähäisenä, ulosottomies voi päättää maksusuunnitelman raukeamisesta ja välittömästi ulosmitata palkan.
Ulosottokaari määrää vielä, että maksusuunnitelman raukeamispäätöksen tulee olla kirjallinen ja että se on myös valituskelpoinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ulosottomies suostui maksusuunnitelmaan, mutta sitten perui kaiken yksipuolisesti kun maahanmuuttajia alkoi tulla 2015."
Maksusuunnitelmatapauksissa ulosottomiehen tulee vaatia velalliselta vähintään kerran vuodessa selvitys tulopohjaan kuuluvista tuloista ja etuuksista. Jos velallinen ilman hyväksyttävää syytä (esim. sairaus) laiminlyö maksusuunnitelman noudattamisen tai selvityksen antamisen eikä laiminlyöntiä voida pitää merkitykseltään vähäisenä, ulosottomies voi päättää maksusuunnitelman raukeamisesta ja välittömästi ulosmitata palkan.
Ulosottokaari määrää vielä, että maksusuunnitelman raukeamispäätöksen tulee olla kirjallinen ja että se on myös valituskelpoinen.Lisään vielä: Jos uo-mies ei ole tehnyt em. asiasta kirjallista päätöstä, hän on ilmeisen tahallisesti rikkonut lakia, jolloin on syytä tehdä jo periaatteesta kantelu Ulosottolaitoksen keskushallintoon, jossa kantelun ratkaisee valtakunnanvouti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosottokaari määrää vielä, että maksusuunnitelman raukeamispäätöksen tulee olla kirjallinen ja että se on myös valituskelpoinen.Tässähän puhutaan vain velallisen laiminlyönneistä eikä siitä, että uo-mies itse laiminlöisi maksusuunnitelmaa ja velallinen ei.
Oletetaan, että velallinen on aina rikollinen ja virkamies ei vaikka todellisuudessa virkamies olisi menetellyt tahallisen laittomasti ja velallinen ei.
Tästä kun valittaa niin oikeuskanslerin mielestä tässä ei ole mitään laitonta eikä virheellistä. Oikeinko Terijoen hallitus meillä sitten on?
- Anonyymi
No nythän on niin että jutelessani uo henkilön kanssa hän heti ymmärsi miksi en halua että otetaan suoraan palkasta. Siitä ei ole kysymys.
- Anonyymi
Nyt olen kyllä ikionnellinen. Laitoin tänään meiliä uo miehelle että meneekö aina se 1/ 3 osaa palkasta vai voiko siinä olla liennytyksiä, ja sieltä tuli vastaus että yleensä 1/3 osa menee ainakin jos netto on 1500 euroa. Ja minulla se jää 900 euroon ja alle . Minultahan menee mys työkyvyttömyyseläkkeestä ulosottoon osa.
- Anonyymi
Miksi olet ikionnellinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet ikionnellinen?
Että minulla on ihan huippu kiva uo mies <3
- Anonyymi
Ulosotto ottaa 1/3 vaikka netto olisi satanen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosotto ottaa 1/3 vaikka netto olisi satanen.
Ei se vaan kyllä ota . Näin minulle sanottiin ja näin myös kävi. On huojennuksia senverran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se vaan kyllä ota . Näin minulle sanottiin ja näin myös kävi. On huojennuksia senverran.
Onnittelut, jos olet saanut huojennuksia, joita tietenkin myönnetään vain laissa säädetyissä tapauksissa. Pääsääntö maksusuunnitelmissa kuitenkin aina on, että se on samansuuruinen kuin ulosotto normaalisti olisi . Maksusuunnitelman saanut on oikeutettu myös vapaakuukausiin ja huojennuksiin niin kuin normaalissa ulosotossa oleva olisi oikeutettu.
- Anonyymi
Sitä en ole hetkeäkään epäillyt, mutta en usko sinun saavan mitään ylimääräisiä huojennuksia ulosottoon.
- Anonyymi
Mikä ihme siinä on ettei asiaa ymmärretä, minä sain huojennuksia koska tuloni eivät ole tuota 1500 euroa tuosta osa-aikatyöstä. Nyt en tarvitse toimeentulotukia ,en maksusitoumuksia lääkkeisiin ja sitä pientä tt tukea mikä meni suoraan vuokraan. Asumistukea en ole koskaan saanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihme siinä on ettei asiaa ymmärretä, minä sain huojennuksia koska tuloni eivät ole tuota 1500 euroa tuosta osa-aikatyöstä. Nyt en tarvitse toimeentulotukia ,en maksusitoumuksia lääkkeisiin ja sitä pientä tt tukea mikä meni suoraan vuokraan. Asumistukea en ole koskaan saanut.
Hienoa ! Tsemppiä sulle jatkoon, kyllä se siitä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla täytyy olla tosi iki-ihana ulosottomies, tosin ei velkojan kannalta, kun ei noudata lakia. Kaikilla ulosottovelallisilla on huono maksukyky. Huojennuksia voi saada vain erityisestä systä. Pienituloisuus ei ole sellainen.
Erityinen syy voisi olla velallisen sairaus, esim. korkeat lääkekulut, työttömyys, velallisen muualla asuvalle lapselle maksama elatusapu. Ehkä oletkin saanut huojennusta sairauden takia etkä niinkään pienituloisuuden takia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla täytyy olla tosi iki-ihana ulosottomies, tosin ei velkojan kannalta, kun ei noudata lakia. Kaikilla ulosottovelallisilla on huono maksukyky. Huojennuksia voi saada vain erityisestä systä. Pienituloisuus ei ole sellainen.
Erityinen syy voisi olla velallisen sairaus, esim. korkeat lääkekulut, työttömyys, velallisen muualla asuvalle lapselle maksama elatusapu. Ehkä oletkin saanut huojennusta sairauden takia etkä niinkään pienituloisuuden takia?Juurikin niin, sairauteni takia olen työkyvyttömyyseläkkeellä mutta ihan hiukan haluaisin tehdä töitä etten olisi ihan arvoton ihmisten silmissä vaikka sehän olen jo koska olen suht nuori ja eläkkeellä ja ulosotossa velkaa. Minulla on kuudet eri lääkkeet ja osa niistä todella kalliita joihin sain ennen tt-tukea. Mutta tätä toivoinkin että saisin sekä ulosottoa vähentää että pääsisin muutamaksi päiväksi töihin kuukaudessa kuntoni mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin niin, sairauteni takia olen työkyvyttömyyseläkkeellä mutta ihan hiukan haluaisin tehdä töitä etten olisi ihan arvoton ihmisten silmissä vaikka sehän olen jo koska olen suht nuori ja eläkkeellä ja ulosotossa velkaa. Minulla on kuudet eri lääkkeet ja osa niistä todella kalliita joihin sain ennen tt-tukea. Mutta tätä toivoinkin että saisin sekä ulosottoa vähentää että pääsisin muutamaksi päiväksi töihin kuukaudessa kuntoni mukaan.
No nyt ymmärrän.
Muista, että toimeentulotukilaskelmassa jätetään ansiotuloista aina ottamatta huomioon ensimmäiset 150 euroa. Eli saatat saada maksusitoumuksen apteekkiin lisätöistäsi huolimatta. Lisäksi samaisessa laskelmassa myös maksusuunnitelman mukaiset ulosottomaksut otetaan huomioon (aikaisemmin ei ollut niin, mutta Kela on muuttanut käytäntöään, koska maksusuunnitelma rinnastuu pakolliseen ulosottoon). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt ymmärrän.
Muista, että toimeentulotukilaskelmassa jätetään ansiotuloista aina ottamatta huomioon ensimmäiset 150 euroa. Eli saatat saada maksusitoumuksen apteekkiin lisätöistäsi huolimatta. Lisäksi samaisessa laskelmassa myös maksusuunnitelman mukaiset ulosottomaksut otetaan huomioon (aikaisemmin ei ollut niin, mutta Kela on muuttanut käytäntöään, koska maksusuunnitelma rinnastuu pakolliseen ulosottoon).Muista sitten hakea myös toimeentulotukea, jos olet siihen oikeutettu! Siinä ei ole mitään moraalitonta, päinvastoin kuin työttömänä 15 vuotta loikoilemisessa veronmaksajien piikkiin velkojen vanhenemista odotellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt ymmärrän.
Muista, että toimeentulotukilaskelmassa jätetään ansiotuloista aina ottamatta huomioon ensimmäiset 150 euroa. Eli saatat saada maksusitoumuksen apteekkiin lisätöistäsi huolimatta. Lisäksi samaisessa laskelmassa myös maksusuunnitelman mukaiset ulosottomaksut otetaan huomioon (aikaisemmin ei ollut niin, mutta Kela on muuttanut käytäntöään, koska maksusuunnitelma rinnastuu pakolliseen ulosottoon).Kiitos tästä neuvosta :) Minä niin haluaisin yrittää saada sotkuni selvitettyä ilman noita tukia toki niitä olen saanut mutta nyt kun hiukan töitä toivon että tulen toimeen niillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156