Aiemmin kirjoitin kuinka

Anonyymi

lopetin mökillä sähkönkäytön ja irtisanouduin sähkösopimuksesta. Nyt voittoa jo tullut sen jälkeen noin 430€......Järjetöntä maksaa jostain sähköstä tälläisiä summia kun voi olla ilmankin. Suosittelen kaikille. Tuossa siis noin vähn yli 3 kk:n säästöt---ajatelkaa vuositasolla. Elenia ja Caruna eivät saa minulta enää centtiäkään mökkisähköistä,entäs te muut?

18

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autoiletko mökille? Autossa on kilovatin generaattori vain sopivaa matkalaukun kokoista hybridiakkua vailla.

      Hybridiakku koostuu kapasitoreista ja litium-pötköistä, eikä ole hankala raahattava. Se tuikataan lähtiessä tupakansytyttimen liittimeen ja perillä mökille vietäväksi on sähkö.

      • Anonyymi

        Asun kesämökillä 9 m2 huoneessa, sähköt pakko olla lämmityksen ym.takia.


    • Anonyymi

      Maksan 250 eur vuodessa mökkisähkön perusmaksuja. Kohtuutonta kyllä, mutta vielä ei parempaa diiliä ole tullut vastaan.

      Jos vaihtoehto on laittaa 5.000 euron paneli-akku-invertteri järjestelmä niin maksan vielä vähän aikaa sähköyhtiölle.

      • Anonyymi

        Minulla olisi jo pelkkä sähköliittymä maksanut 42000 euroa joten kyllä tuli aurinkosähköt melko edulliseksi, maksoi 3000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla olisi jo pelkkä sähköliittymä maksanut 42000 euroa joten kyllä tuli aurinkosähköt melko edulliseksi, maksoi 3000 euroa.

        Mihin hintaan sait sen auringon sinne. Pimeään aikaan vois hommata kuntopyörään dynamon jota muija polkee joutessaan.

        Oon aatellut ottaa toisenkin muijan, että pääsevät vähän tauottamaan, kun niitä tarvii muuhunkin aina välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin hintaan sait sen auringon sinne. Pimeään aikaan vois hommata kuntopyörään dynamon jota muija polkee joutessaan.

        Oon aatellut ottaa toisenkin muijan, että pääsevät vähän tauottamaan, kun niitä tarvii muuhunkin aina välillä.

        Kesällä aurinkoa riittää, talvella ei sitä tarvitakkaan kun kyseessä on kesämökki.


    • Anonyymi

      Keski-euroopasta saa aurinkopaneelit halvemmalla kuin Suomesta kun jää lestojen kädet pois välistä...

      • Anonyymi

        On sitä oltu kesämökillä jo 1960-luvulla, ei sähköjä ym.


    • Anonyymi

      Meidän aurinkopaneelisähköt tuli maksamaan 300 € ja hyvin on pärjätty sillä. 50W paneeli ja säädin 60 ah akku.

      Myös agregaatti on, mutta sitä ei montaa kertaa vuodessa tarvita.

      • Anonyymi

        Minulla samanlaiset aurinkosähköt aggregaatti. Autosta saa virtaa myös 12 V 230 V.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla samanlaiset aurinkosähköt aggregaatti. Autosta saa virtaa myös 12 V 230 V.

        Jep, täälä yks maalla-asuva joka on joutunut auttamaan mökkiläisen auton käynnistyksessä, kun käytti auton akkua invertteriin.


      • Anonyymi

        Joopa joo, meillä 2kp 280W paneelia a100€, säädin 120€, ja 2kpl akut a120€. Sähköä riittää, ei lopu koskaan. Pelkät kk maksut sähkölle olisi n. 500€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo, meillä 2kp 280W paneelia a100€, säädin 120€, ja 2kpl akut a120€. Sähköä riittää, ei lopu koskaan. Pelkät kk maksut sähkölle olisi n. 500€.

        Ihan mitä tahansa skeidaa ei kannata edes tänne kirjoittaa, vai tuliko vahingossa yksi nolla liikaa, eli 50 €/kk olisi oikein, vai 500 €/vuosi??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo, meillä 2kp 280W paneelia a100€, säädin 120€, ja 2kpl akut a120€. Sähköä riittää, ei lopu koskaan. Pelkät kk maksut sähkölle olisi n. 500€.

        Justjajoo näitä juttuja taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mitä tahansa skeidaa ei kannata edes tänne kirjoittaa, vai tuliko vahingossa yksi nolla liikaa, eli 50 €/kk olisi oikein, vai 500 €/vuosi??

        Etkö ymmäärrä lukemaasi, "pelkät kuukausimaksut sähkölle olisi n. 500€"
        Melko selvästi kirjoitettu eli vuoden kuukausimaksut n. 500€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmäärrä lukemaasi, "pelkät kuukausimaksut sähkölle olisi n. 500€"
        Melko selvästi kirjoitettu eli vuoden kuukausimaksut n. 500€

        Itse et taida ymmärtää.


    • Anonyymi

      "Sähköä riittää, ei lopu koskaan"
      Onko käytössä Anteron konstit?

      • Anonyymi

        Minulla 10 m2 huone jossa oikeestaan nukun. Ei vie paljo sähköä. Ex-maatila, saa kulut metsäverotukseen. Siis ihan ok kesämökki.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      330
      3081
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      109
      2288
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      196
      1620
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1407
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1283
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      941
    Aihe