Miten olette saaneet asunnon ulosotossa olevat?

Anonyymi

Olen laittanut useita asuntohakemuksia osasta ei koskaan olla tarjottu asuntoa ja osasta on tullut päätös ei voida tarjota luottotiedottomalle asuntoa.
Käyn töissä ja osassa maksetuista veloissa on ref merkinnät.
Minulla ei ole parisuhdetta niin etsin yksin asuntoa.
Vuokravelkaa ei ole eikä ole koskaan ollutkaan.
Velat ovat tulleet muista syistä.
Käyn vakituisesti töissä ja velkaa lyhennetään.

Silti asunnon saaminen tuntuu erittäin vaikeata jopa mahdottomalta.
Takaajia en voi saada (kaikki lähiomaiset ovat kuolleet eikä minulla ole kavereita.

23

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ei ole suhteita niin lähde siitä ettet näe vaivaa välitysfirmojen kanssa (ne tekee aina luottotiedoista tarkistuksen ja vaikka olis kuinka kaikki muuten kunnossa niin eivät vuokraa). Siis yksityisiä vuokranantajia etsimään. Niitä kyllä löytyy sellaisia jotka ovat järkeviä eivätkä tuijota pelkkiä luottotietoja. Sovit tapaamisen jossa esittäydyt eduksesi siistinä ja skarppina ja katsot asuntoa siinä samalla sillä silmällä ettet ole niin epätoivoinen että mikä vaan kelpaa vaan kyselet siinä asuntoon liittyviä asioita kiinnostuneena.
      Sitten jos/kun asia etenee ja tulee pakollinen kotivakuutus ehkä puheeksi niin älä häkelly, ainakin POP-vakuutukselta sellaisen saa ilman tietojakin kunhan maksaa vuoden etukäteen. Asunnon vuokraamista helpottaa myös huomattavasti se jos tarjoudut lyömään heti kouraan 1-2 kk vakuuden. Mutta tee siitä kuitti että saat rahasi sitten aikanaan myös takaisin (sillä edellytyksellä ettei ole vuokraa jäänyt rästiin eikä asuntoa rikottu). Kyllä on kokemuksia että fiksu luottotiedoton saa asunnon jos toimii em. tavalla. Ja tärkeää on muistaa sitten maksaa aina vuokrat ajallaan ja pitää kämppä kunnossa eikä aiheuttaa häiriötä muille niin hyvin sujuu kaikki! Ja jos joskus joutuu muuttamaan niin tälläinen hyvin hoidettu vuokrasuhde tuo sen lisäedun että vuokranantaja antaa sinusta varmasti suositukset seuraavalle!
      Onneksi Suomessa on sen verran kukkoilevaa jengiä noissa luottotietoisissa että niille kun ei kelpaa kuin omistusasunto (lue: pankin) niin jää meille maksuhäiriöiden kiusaamille asuntoja tarjolle runsaasti. Etsi netistä tai paikallislehdistä ilmoituksia tai laita itse etsitään asuntoa -ilmoitus niin siitä se lähtee, no worry!

      • Anonyymi

        Iluko siisti ja skarppi? Kiäh kiäh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iluko siisti ja skarppi? Kiäh kiäh.

        Sun mielipiteellä ei tässä(kään) tapauksessa ole mitään väliä, niin olisit edes yhdessä ketjussa hiljaa ja keskittyisit vaan työmatkaasi, jotta varmasti ehdit perille pannulappuja virkkaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun mielipiteellä ei tässä(kään) tapauksessa ole mitään väliä, niin olisit edes yhdessä ketjussa hiljaa ja keskittyisit vaan työmatkaasi, jotta varmasti ehdit perille pannulappuja virkkaamaan.

        Velkaa on sen verran paljon, että tässä saa tosissaan virkata pannulappuja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vankeusrangaistuksen seurauksena tilanteen voisi ymmärtää, ei muuten.

      • Anonyymi

        Vuokranantajat ehkä pelkäävät omien rahojensa puolesta, siksi eivät halua ottaa riskejä.


    • Anonyymi

      Asia kiinnostaa täälläkin.
      Olen jo eläkkeellä, mutta maksuhäiriömerkintä on ja ylivelkaantuneen status. Toistaiseksi asun yksityisen omistamassa asunnossa vuokralla, tämä on saatu ennen luottotietojen menetystä. Jatkossa en tiedä mihin joudun. Kunnan asuntoa kyselin ja vaativat puhtaat tiedot ihan kaikilta. Olisin hakenut kunnan vanhusten asuntoon, koska olen liikuntavammainen, mutta näin tuli kylmää vettä niskaan sairaalle.

    • Anonyymi

      Vuokranantajia kehoitetaan tarkistamaan luottotiedot, ja niin he toimivat. Ainakin iso osa. Eivät he ymmärrä mitä luottotiedot tarkoittavat, he vain tarkistavat rekisteristä onko merkintä, jos on niin ei tule asuntoa. Törkeätä syrjintäähän se on. Vain hyvin harva jättää vuokransa maksamatta, varsinkaan jos on luottotietomerkintä.

      Tuollaiset rekisterit pitäisi saada pois, ne aiheuttavat vain haittaa.

      Miettikää miten ajattelemattomia ihmiset ovat, ei anneta vuokra-asuntoa koska luullaan että vuokralainen ei maksa vuokraa jos hänellä on merkintä rekisterissä. Siis täh?? Näin tyhmiä ihmiset oikeasti ovat.

      • Anonyymi

        Jos tarjolla on luottotietonsa menettänyt ja puhtaat luottotiedot omaava vuokralainen, niin kummanko vuokranantajana valitsisit? Ongelmia voi tulla molempien kanssa, mutta luottotiedot omaavalta voi paljon helpommin saada rahansa pois, oli sitten kysymys maksamattomista vuokrista tai asunnon vahingoista.


      • Anonyymi

        Suomessa on kaksi ihmisen elämään vaikuttavaa ammattikuntaa, joihin ei tarvitse minkäänlaista koulutusta.
        Toinen on vuokranantaja, ja se toinen tietenkin työnantaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarjolla on luottotietonsa menettänyt ja puhtaat luottotiedot omaava vuokralainen, niin kummanko vuokranantajana valitsisit? Ongelmia voi tulla molempien kanssa, mutta luottotiedot omaavalta voi paljon helpommin saada rahansa pois, oli sitten kysymys maksamattomista vuokrista tai asunnon vahingoista.

        Jos Kela maksaa asumisesta ison osan ja muu tulo on eläkkeestä, en ymmärrä miksei kunta huoli ikäihmistä asukkaaksi, oli sitten maksumerkintöjä tai ei. Ainakin itse ihmettelen tätä kovasti, koska oman kuntani vuokra-asunnot ovat suurimmaksi osaksi tyhjillään ja myös palveluasunnot.

        Eikö olisi helpoin tapa täyttää nämä turhanpantit asumistuen piiriin kuuluvilla? Kela antaa vakuuden ja voihan niihin maksupäiviin tehdä vaikka suoraveloituksenkin. En tajua, mieluummin heittävät sairaat ja vanhukset(kin) asunnottomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarjolla on luottotietonsa menettänyt ja puhtaat luottotiedot omaava vuokralainen, niin kummanko vuokranantajana valitsisit? Ongelmia voi tulla molempien kanssa, mutta luottotiedot omaavalta voi paljon helpommin saada rahansa pois, oli sitten kysymys maksamattomista vuokrista tai asunnon vahingoista.

        "luottotiedot omaavalta voi paljon helpommin saada rahansa pois, oli sitten kysymys maksamattomista vuokrista tai asunnon vahingoista."

        Jos ulosotossa olevien suojaosuutta nostettaisiin, sillä olisi heille negatiivisia vaikutuksia vuokra-asuntomarkkinoilla. Käytännössä ulosotossa olevilta olisi silloin entistä vaikeampi saada rahojansa takaisin, tämä pätee luonnollisesti myös maksamattomiin vuokriin.


    • Anonyymi

      Kehoittaisin soittelemaan läpi yksityisten vuokraamia asuntoja. Voi löytyä järjissään olevia mukavia vuokranantajia. Itse löysin tori.fi:n kautta, minulla on luottotietomerkintä, olen töissä ja maksan takuulla vuokrani.

    • Anonyymi

      Minä olen joutunut turvautumaan jo vuosien ajan bulvaaneihin jokapäiväisten raha-asioitteni hoitamisessa. Perustin OY:n heti kun luottotietoni alkoivat murentua, ja tuo OY omistaa puhelinliittymäni, autoni, vuokrasopimukseni, nettiliittymäni jne. Lisäksi voin tehdä kaikenlaista ostoa ja myyntiä kun on Y-tunnus, joista kaikista saan kuitit vähennettyä.

      Aikaisemmin OY;n minimi osakepääoma oli 2.500 euroa, mutta nyt sen voi perustaa ilman mitään minimi osakepääomaa.
      Ja ainoa negatiivinen puoli OY:n pyörittämisessä on kaksinkertainen kirjanpito taseineen ja tuloslaskelmineen. Tilitoimistossa nuo kaikki tulevat älyttömän kalliiksi, koska Suomi haluaa pieneltäkin osakeyhtiöltä samanlaiset selvitykset kuin NOKIAlta.
      Onneksi netistä löytyy ilmaisia kirjanpito-ohjelmia, joilla saan pienen yhtiön kirjanpidon tehtyä, ja samalla tulostettua kaikki taseeet ja laskelmat PRH:ta ja verottajaa varten.
      Näinhän ne isot pojatkin tekee. Ne vaan kusettaa valtiolta isompia summia kuin minä, mutta minulle riittääkin vain sen verran, mitä tarvitsen elämiseen.

      Pelit ja Vehkeet Oy

    • Anonyymi

      Olen ainakin rehellisesti kertonut vuokranantajalle tilanteen ja saanut myös täten yksityiseltä puolelta asunnon. Vuokrat on hoidettu ajallaan ja asuntoa pidetään siistinä.

      • Anonyymi

        Asuntoja vuokraavia vuokranantajia on monelaisia, kuten on vuokralaisiakin.
        Tunnen parikin vuokranantajaa, jotka ostavat edullisia asuntoja ja laittavat ne sitten vuokralle. He vuokraavat ensisijaisesti henkilöille tai perheille, joiden vuokran maksaa kunta.
        Tällöin ei tarvitse pelätä asunnon tuhoutumista tai vuokrarästejä.
        Kunta maksaa ja takaa asunnon kunnonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntoja vuokraavia vuokranantajia on monelaisia, kuten on vuokralaisiakin.
        Tunnen parikin vuokranantajaa, jotka ostavat edullisia asuntoja ja laittavat ne sitten vuokralle. He vuokraavat ensisijaisesti henkilöille tai perheille, joiden vuokran maksaa kunta.
        Tällöin ei tarvitse pelätä asunnon tuhoutumista tai vuokrarästejä.
        Kunta maksaa ja takaa asunnon kunnonkin.

        Se on vaan ikävä muille naapureille, jos tällaisia ongelmapesäkkeitä tulee samaan rappuun.


      • Anonyymi

        Kyllä tallainen ongelmapesäke, jos sellainen rappuun satttuu, häiritsee kaikkia rapun asukkaita tasapuolisesti.


    • Anonyymi

      Ylivelkaantunut ei ole ongelmatapaus taloyhtiöille. Johan pomppasi tuollainen ajatus!

      Oma velkaantumiseni on syystä, että sairastuin vakavasti 60-vuotiaana ja yksineläjän sairaan työmarkkinatukilaisen tulot (noin 7t/v) eivät yksinkertaisesti riittäneet hoito- ja sairaalakuluihin. Samalla kertaa vanha taloni muuttotappioalueella ei mennytkään kaupaksi, sitä tietysti ensin yritin realisoida kattamaan sairauslaskujani. Laskut vain kerääntyivät kuukausi kuukaudelta. Tietysti yritin saada pankkilainaa omasta pankistani, mutta sitä ei myönnetty vähävaraiselle. Ei, vaikka kuinka yritin talon takausta yms. Ei lainaa, joten se siitä sitten.

      Jos nyt, sairauden vietyä melkein koko toimintakyvyn, olen minä vanha sairas entinen yrittäjä jollekin suuri uhka, niin olkoon sitten. Muistakaa besserwisserit, että kolikola on aina kaksi kääntöpuolta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin vuokralaisia, joiden vuokran maksaa kunta. Hyvin epäilyttävää.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Nimby

        Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Toivottavasti tässä on sarkasmia?


    • Anonyymi

      Yksityiseltä ja oltaisi saatu myös LUMOlta. Ei vuokravelkaa, mutta muuten kyllä uo:saa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe