minulle luvattiin harjottelumopo ens kesäksi oon 14v jos saan 8.5 keskiarvon ja siitä jos vielä nostan saan siitä kesästä vuojen päästä oikeen mopon kun oon 15v ja saan ehkä just ja just sen 8,5 ka. monen minun kavereille on luvattu mopo ilman mitään ehtoja tekeekö vanhempani oikeijn
tekeekö vanhemani väärin
11
59
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan se hyvä että joutuu vähän tekemäänkin jotain sen mopon eteen. Monien pitää meinaan jopa maksaa ne mopot itse.
- Anonyymi
Kiristys on rikoslaissa, tuomittavaa? Mutta piha mopoilu on hyvää harjoitusta, kun liikenne on vaarallinen!
- Anonyymi
Vanhempiesi ei ole mitenkään pakko ostaa sinulle yhtään minkäänlaista mopoa, eli omaksi eduksesi tämä on, jos ymmärrät siihen tarttua.
- Anonyymi
varsinkin jos onnistut nostamaan äidinkielen numeroa,nii eiköhän me sulle mopo osteta.
- Anonyymi
No siis minulla ei ollu mitään ehtoja vanhemmat maksovaan puolet niiku isoveljenki.
Olen vielä ajan tasalla ja muistan omat jälkeläisten juttuja, vaikka oon 70v.
Ensiksi vastaus kysymykseen, tekeekö vanhempasi oikein.
Vanhempasi tekevät niin oikein kuin osaavat.
(meillä ostettiin keväällä, kun vanhempi täytti 15v , seuraavana keväänä mopo myytiin. vanhempi ajoi 2 kk täysikäisenä, nuoremmat ei ole ajaneet mopoa täysikäisenä lainkaan).
Toiset vanhemmat osaavat kannustaa hyviin numeroihin , niin että et huomaisikaan. Mutta on paljon vanhempia jotka ei kannusta mitenkään, he ovat todella väärässä.
kaikki aineet ovat tärkeitä, matikka pitäisi oikein tajuta, eikä oppia ulkoa kaavoja.
kielioppi on hyvin tärkeä kielissä.
jos et ole kielipää, luulen että muita ei tarvita kuin enkkua. Lapseni on ruotsalaisessa firmassa, työkieli on englanti, ruotsia ei olla tarvittu kuin hotellissa aamupalalla.sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.
meillä naapurin pojat , kolme oli mopon päällä ja aikoivat lähteä liikkeelle, mutta kaatuivat.
kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.- Anonyymi
e.u kirjoitti:
sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.
meillä naapurin pojat , kolme oli mopon päällä ja aikoivat lähteä liikkeelle, mutta kaatuivat.
kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀
- Anonyymi
e.u kirjoitti:
sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.
kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀
- Anonyymi
e.u kirjoitti:
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀
Ei uskoisi kirjoituksen perusteella, että kotikunnassasi on koulua ollenkaan!
Jokaisessa kirjoittamassasi viidessä sanassa on nimittäin kielioppivirhe!
Vaikka palstan kirjoitusesitykset eivät aina päätä huimaa, niin tämä on kyllä pohjanoteeraus.
Huutomerkki on tosin oikein ja paikallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337183Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654380Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543452Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4983135Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2942092Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361753Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201671- 911573
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436