tekeekö vanhemani väärin

minulle luvattiin harjottelumopo ens kesäksi oon 14v jos saan 8.5 keskiarvon ja siitä jos vielä nostan saan siitä kesästä vuojen päästä oikeen mopon kun oon 15v ja saan ehkä just ja just sen 8,5 ka. monen minun kavereille on luvattu mopo ilman mitään ehtoja tekeekö vanhempani oikeijn

11

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan se hyvä että joutuu vähän tekemäänkin jotain sen mopon eteen. Monien pitää meinaan jopa maksaa ne mopot itse.

      • Anonyymi

        Kiristys on rikoslaissa, tuomittavaa? Mutta piha mopoilu on hyvää harjoitusta, kun liikenne on vaarallinen!


    • Anonyymi

      Vanhempiesi ei ole mitenkään pakko ostaa sinulle yhtään minkäänlaista mopoa, eli omaksi eduksesi tämä on, jos ymmärrät siihen tarttua.

    • Anonyymi

      varsinkin jos onnistut nostamaan äidinkielen numeroa,nii eiköhän me sulle mopo osteta.

    • Anonyymi

      No siis minulla ei ollu mitään ehtoja vanhemmat maksovaan puolet niiku isoveljenki.

    • Olen vielä ajan tasalla ja muistan omat jälkeläisten juttuja, vaikka oon 70v.

      Ensiksi vastaus kysymykseen, tekeekö vanhempasi oikein.
      Vanhempasi tekevät niin oikein kuin osaavat.

      (meillä ostettiin keväällä, kun vanhempi täytti 15v , seuraavana keväänä mopo myytiin. vanhempi ajoi 2 kk täysikäisenä, nuoremmat ei ole ajaneet mopoa täysikäisenä lainkaan).


      Toiset vanhemmat osaavat kannustaa hyviin numeroihin , niin että et huomaisikaan. Mutta on paljon vanhempia jotka ei kannusta mitenkään, he ovat todella väärässä.

      kaikki aineet ovat tärkeitä, matikka pitäisi oikein tajuta, eikä oppia ulkoa kaavoja.
      kielioppi on hyvin tärkeä kielissä.
      jos et ole kielipää, luulen että muita ei tarvita kuin enkkua. Lapseni on ruotsalaisessa firmassa, työkieli on englanti, ruotsia ei olla tarvittu kuin hotellissa aamupalalla.

      • sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.

        meillä naapurin pojat , kolme oli mopon päällä ja aikoivat lähteä liikkeelle, mutta kaatuivat.
        kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.


      • Anonyymi
        e.u kirjoitti:

        sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.

        meillä naapurin pojat , kolme oli mopon päällä ja aikoivat lähteä liikkeelle, mutta kaatuivat.
        kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.

        Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀


      • Anonyymi
        e.u kirjoitti:

        sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.

        meillä naapurin pojat , kolme oli mopon päällä ja aikoivat lähteä liikkeelle, mutta kaatuivat.
        kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.

        Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀


      • Anonyymi
        e.u kirjoitti:

        sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.

        meillä naapurin pojat , kolme oli mopon päällä ja aikoivat lähteä liikkeelle, mutta kaatuivat.
        kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.

        Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀

        Ei uskoisi kirjoituksen perusteella, että kotikunnassasi on koulua ollenkaan!
        Jokaisessa kirjoittamassasi viidessä sanassa on nimittäin kielioppivirhe!
        Vaikka palstan kirjoitusesitykset eivät aina päätä huimaa, niin tämä on kyllä pohjanoteeraus.
        Huutomerkki on tosin oikein ja paikallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe