Nainen ja mies ystäviä?

Anonyymi

Asun Janakkalassa. Olen 43 v. Olen seurustellut yli 2 v janakkalalaisen 49 v miehen kanssa. Meillä on 3kk v poika. Ongelma on ett mieheni paras ystävä on nainen. He ovat tunteneet noin 6 v. Mies on parin vuoden aikana kertonut eri versioita heidän suhteestaan. On ollut kuulemma alkuun ihastus, sitten jääty vaan kavereiksi. On matkustelu yhdessä, vietetty jouluja, asuttu myös yhdessä mutta ystävinä. Somekuvia olen nähnyt paljon ja heillä todella on läheinen ystävyys. Kuvissa on myös halailu ja suukottelukuvia. Minua ei menneisyys haittaa mutta kieltämättä se haittaa että ovat paljon edelleen tekemisissä. Nainen yöpyy välillä miehen kanssa mökillä, soittelevat usean kerran viikossa. Naisella on oma perhe. Heillä ei ole romanttista suhdetta tällä hetkellä, olen siitä lähes varma. Minut on esitelty tälle naiselle. Tiedän että mielipiteet naisen ja miehen välisestä ystävyydesta jakavat mielipiteitä mutta minä koen tämän haittaavan mun oloa. Puhuttu ollaan paljon ja se johti siihen että mies alkoi valehdella minulle heidän näkemisiään ja yhteydenpitoa. Ja tavallaan ymmärrän sen koska mies ei halua satuttaa minua. Kuitenkin noita juttuja minulle kautta rantaan selvisi ja epäluottamus alkoi kasvaa. Suhdetta en siis epäile mutta koen pahempana asiana heidän vahvan henkisen läheisyyden. Olen tämänkin kertonut. Nyt ollaan jo siinä pisteessä että mies on katkaissut sanojensa mukaan kesällä välit tähän naiseen mutta kävikin ilmi että sama on jatkunut. Ei kuulemma pysty olemaan ilman häntä. Harmittaa tilanne kun en osaa ottaa tätä tilannetta aikuismaisemmin. En haluaisi olla välien rikkoja mutta koen että toiselle naiselle palveluksen tekeminen, lahjojen ostaminen ja yöseuran tarjoaminen menevät sen rajan yli mikä tuntuisi minusta hyvältä. Kuulumisten kysely välillä on täysin ok ja kivakin mutta tämä on ollut kaukana siitä. Voisitteko sanoa mielipiteitä? Me ollaan nyt ihan pattitilanteessa. Mies siis minun mieliksi on tehnyt tyhjiä lupauksia mutta on jäänyt jo useasti kiinni valehtelusta. Mun luottamus on mennyt. Tajuan silti että mitään oikeasti pahaa ja peruuttamatonta ei ole tapahtunut. Tiedän että myös että tämän naisen nyk mies on mustasukkainen. Mieheni ja sen naisen ystävyys on vuosien varrella rikkonut jo yhden parisuhteen ja pelkäänpä että meille käy pian myös niin. Nyt taas mieheni sanoi etteivät pidä yhteyttä mutta en enää usko. Toisaalta, itse koen pahaa mieltä kun tunnen olevani heidän välien rikkoja. Onko tästä enää paluuta? Mies ei jotenki osaa lähteä siitä ystävyyssuhteesta vaik olen vaatinut sitä. Mitä teen? Voiko mies ja nainen olla ystäviä ilman seksiä ja romantiikkaa?

52

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedän paljon naisia, jotka eivät hyväksy miehensä ystäviä, eivät miespuolisia eivätkä naispuolisia. Niissä suhteissa ei ole yhdessäkään ole käynyt hyvin. Sairaalloinen mustasukkaisuus on asia, johon kannattaa hakea hoitoa.

    • Anonyymi

      ai miehellä ei saisi olla kavereita-ystäviä.-... ..ei miehiä -naisia-perheitä.tuttuja.... eikä naisella kavereita -ystäviä..miehiä-naisia..perheitä-tuttuja..jos mies ja nainen on yhessä..koko ajanko pitäs vaan oll siipan kanssa...aika pikku sieluista ajattelua..tuon ikäsilläki ku kaverit-ystävät -tutut vähentyy..kuolema hoitaa sen .. ja uusia kamujakaan ei oo mitenkään helppo saada... naiset ketään ei voi omistaa!

    • Anonyymi

      Tosi outo tilanne, itse en katsois tuollaista. Ei kuulosta viattomalta tää miehesi ja tän naisen "ystävyys" jos kerta yövytäänkin yhdessä ja vieläpä valheiden kera.. Rakasta ja arvosta NAINEN itseäs, älä ole liian sinisilmäinen. Jos tää miehes sua rakastaa, niin anna hänen huomata ettet ole itsestään selvyys. Ei kukaan oikeasti jaksais tuollaista suhdetta. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Kun hiipii tunne, että et olekaan se "tärkein" kumppanillesi ... Toistuessaan se alkaa nakertaa parisuhdetta oli sitten kyse toisista ihmisistä, harrastuksista tai mistä vaan. Elin ihanan ihmisen kanssa yhdessä, mutta ajattelimme hyvin eri tavoin parisuhteen huoltamisesta ja rakkaan huomioimisesta. Eroonhan se lopulta johti vaikka molemmilla oli työt harrastukset jne.

    • Anonyymi

      Ovat aloittajan ajatukset ja tunteet toki inhimillisiä, mutta eivät kovin kypsiä eivätkä aikuisia. Kyllä minä hänen miehenään ahdistuisin siitä jos minun pitäisi luopua ystävyydestä ja jos minua epäiltäisiin syyttä suotta. Siksihän hän valehtelee että rehellisyys johtaa ongelmiin. Miehen ja naisen välinen ystävyys on luonnollinen juttu, välillä exänkin kanssa.

    • Anonyymi

      Minä olisin iloinen että joku vastakkaisen sukupuolen edustaja haluaa ja suostuu olemaan vapaaehtoisesti minun kanssani ees jossain tekemisissä. Eikä hylkää tai lopeta tuttavuuttamme, suhdetta tai mitäikinäseonkaan. Yksin olen joutunut asumaan jo kymmeniä vuosia, kellekkään en oo kelvannu. Rakastun aina yksipuolisesti. Ikinä en ole saanut vastakaikua. Mies vihaa ja inhoaa minua, mikäli kuulee minun rakastuneen häneen. Eräskin mies uhkasi rikosilmoituksella minua.. kun minä olin häneen rakastunut.

      • Anonyymi

        Osanottoni.


    • Anonyymi

      Epävarmuutesi ja mustasukkaisuutesi paistaa läpi pimeimmänkin verhon. Hellitä vähän. Ystävät ovat tärkeitä. Älä asetu esteeksi tielle.

    • Anonyymi

      Parisuhde tai avioliitto ei mene koskaan kahden aikuisen ihmisen välisen ystävyyden edelle.

    • Anonyymi

      Samoje ongelmien kanssa paininut joskus. Uskon että löytyy muitakin? Ite päädyin eroon kun en kestänyt huomion jakamista ja epävarmuutta tunteista. Raskaaks kävi.

    • Vai Janakkalasta. Yritätkö maalittaa

      • Anonyymi

        Uteliaita Turenkilaisia vedetään nyt nenästä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uteliaita Turenkilaisia vedetään nyt nenästä :D

        Siellä on ekat Ullat jo jännitämisen aiheuttamissa tärinöissään juoruilemassa :D


      • Anonyymi

        Miten mahollista maalittaa tällä?


      • Anonyymi

        Miten tälläisellä voi maalittaa? Maalittaminen on yhtä kuin henkilön mustamaalaaminen sosiaalisessa mediassa mutta tässä ei mustamaalattavaksi kukaan ole kohdistunut. Lue teksti uudelleen.


    • Anonyymi

      Hämeenlinnassa Hasan on murhannut tyttöystävänsä ja te torvelot kiistelette täällä siitä saako parisuhteen ulkopuolella olla
      ystäviä 👏

      • Anonyymi

        Mahdollista vain Janakkalassa :D


      • Anonyymi

        Osanotot Sannin omaisille <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osanotot Sannin omaisille <3

        Tämä keskustelu avoinna hämptönin omalla sivulla


    • Anonyymi

      Miehesi on rakastunut siihen ystäväänsä. Suhde voi olla kaverillinen, mutta on ihan selvää, että taustalla on muutakin.

      • Anonyymi

        Mihin näkemyksesi taustoista perustuu??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin näkemyksesi taustoista perustuu??

        Onhan se selvää jos ero ystävästä on noin vaikeaa ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä katkaista välit vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se selvää jos ero ystävästä on noin vaikeaa ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä katkaista välit vaan

        Niin, eihän siinä mitään vaikeaa ole katkaista vuosien ystävyyttä...


    • Anonyymi

      Ihan samalla tavalla suremme ja itkemme kuin te naisetkin ja sillo me tarvitaan just niitä frendejä. Kuulostaa teitä tuntematta siltä, että luulet olevasi pelimiehen uhri, olet mustasukkainen kun pelimiehellä ei ole tunteita vain sinua kohtaan. Jos parisuhde on yhtä tappelua ja itkua, suosittelen vaihtamaan puolisoa

      • Anonyymi

        Ei se vaihtamalla parane =)


    • Anonyymi

      Jotain ristiriitaa tossa alottajan tekstissä on lauseissa. Oletko ap tosissasi?

      • Anonyymi

        Ymmärtää mut ei si kuitenkaa ymmärrä eli itä normi nainen


    • Anonyymi

      Jätä se, mikä järki roikkua tyypissä

      • Anonyymi

        Riippuvuus


    • Anonyymi

      Jos ei tuo aloitus ole provo tai jonkun sivullisen kirjoittama käräytysyritys (noilla täsmennyksillä ei löydy tuosta käpykylästä kuin yksi sopiva ”perhe”), niin on kyllä todella imbesilli kynnysmatto tuo emäntä!!!

      • Anonyymi

        Janakkalassa on n 17000 asukasta joista alaikäisiä n 20% väestöluvusta eli n 3400-3500 mutta sä löydät vain yhden perheen johon tämä sopiva? Mikä Imbesilli kynnysmatto on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janakkalassa on n 17000 asukasta joista alaikäisiä n 20% väestöluvusta eli n 3400-3500 mutta sä löydät vain yhden perheen johon tämä sopiva? Mikä Imbesilli kynnysmatto on?

        Moni mieltää vain turengin janakkalaksi mutta siihen kuuluu myös niin paljon muitakin alueita kuten tervakoski,leppäkoski,tarinmaa,hallakorpi,saloinen,mallinkainen,tanttala,vähikkälä,virala,jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janakkalassa on n 17000 asukasta joista alaikäisiä n 20% väestöluvusta eli n 3400-3500 mutta sä löydät vain yhden perheen johon tämä sopiva? Mikä Imbesilli kynnysmatto on?

        Olen asunut janakkalan toisessa pääpitäjässä koko ikäni enkä edes tiedä tuosta määrästä kuin sen 600-700 ja siinäkin saa olla melkolailla mukana kasvotutut ja nimitutut. Paskoo puhuu hän joka kaikki 17 000 asukasta väittää tuntevansa tai vaikka väittäisi tuntevansa puolia luvusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janakkalassa on n 17000 asukasta joista alaikäisiä n 20% väestöluvusta eli n 3400-3500 mutta sä löydät vain yhden perheen johon tämä sopiva? Mikä Imbesilli kynnysmatto on?

        Imbesilli tarkoittaa vähämielistä. Imbesilliteetti tarkoittaa älyllistä kehitysvammaisuutta, jossa henkilön älykkyysosamäärä on 35–49. Tämä vastaa suunnilleen keskivaikeaa älyllistä kehitysvammaisuutta. Sanan käyttöä ei nykyään enää suositella. Termi tulee latinan sanasta imbecillus, joka tarkoittaa heikkoa tai voimatonta. Nykyään imbesilliä käytetään myös typerää ihmistä tarkoittavana haukkumasanana.

        Kynnysmatto tarkoittaa kynnyksen edessä olevaa mattoa. Kutsutaan myös nimellä ovenedusmatto.

        Mikä se kysymys oli? Siis kysyit mikä on imbesilli kynnysmatto? Wikipediaselvitykset yhdistettynä arvaukseni on että imbesilli kynnysmatto on typerä ovenedusmatto joka on vammaisesti oven edessä. Alkuperäinen asian esiin tuoja voi korjata jos arvaukseni meni pieleen. Mukavaa pyhäpäivää lukijoille ja ap lle tsemppiä!


      • Anonyymi

        Miten voi tehdä sivullisena käräytysyrityksen? Hauska termi :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Imbesilli tarkoittaa vähämielistä. Imbesilliteetti tarkoittaa älyllistä kehitysvammaisuutta, jossa henkilön älykkyysosamäärä on 35–49. Tämä vastaa suunnilleen keskivaikeaa älyllistä kehitysvammaisuutta. Sanan käyttöä ei nykyään enää suositella. Termi tulee latinan sanasta imbecillus, joka tarkoittaa heikkoa tai voimatonta. Nykyään imbesilliä käytetään myös typerää ihmistä tarkoittavana haukkumasanana.

        Kynnysmatto tarkoittaa kynnyksen edessä olevaa mattoa. Kutsutaan myös nimellä ovenedusmatto.

        Mikä se kysymys oli? Siis kysyit mikä on imbesilli kynnysmatto? Wikipediaselvitykset yhdistettynä arvaukseni on että imbesilli kynnysmatto on typerä ovenedusmatto joka on vammaisesti oven edessä. Alkuperäinen asian esiin tuoja voi korjata jos arvaukseni meni pieleen. Mukavaa pyhäpäivää lukijoille ja ap lle tsemppiä!

        Hyvin päätelty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi tehdä sivullisena käräytysyrityksen? Hauska termi :D

        Ei mitenkä ku tossaha kysytää tukea miten toimia eikä puhuta mistää pettämiskohusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Imbesilli tarkoittaa vähämielistä. Imbesilliteetti tarkoittaa älyllistä kehitysvammaisuutta, jossa henkilön älykkyysosamäärä on 35–49. Tämä vastaa suunnilleen keskivaikeaa älyllistä kehitysvammaisuutta. Sanan käyttöä ei nykyään enää suositella. Termi tulee latinan sanasta imbecillus, joka tarkoittaa heikkoa tai voimatonta. Nykyään imbesilliä käytetään myös typerää ihmistä tarkoittavana haukkumasanana.

        Kynnysmatto tarkoittaa kynnyksen edessä olevaa mattoa. Kutsutaan myös nimellä ovenedusmatto.

        Mikä se kysymys oli? Siis kysyit mikä on imbesilli kynnysmatto? Wikipediaselvitykset yhdistettynä arvaukseni on että imbesilli kynnysmatto on typerä ovenedusmatto joka on vammaisesti oven edessä. Alkuperäinen asian esiin tuoja voi korjata jos arvaukseni meni pieleen. Mukavaa pyhäpäivää lukijoille ja ap lle tsemppiä!

        Tää täytyy muistaa! Imbesilli kynnysmatto = Typerä ovenedusmatto joka on vammaisesti oven edessä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää täytyy muistaa! Imbesilli kynnysmatto = Typerä ovenedusmatto joka on vammaisesti oven edessä :D

        Mielestäni ko. käsite kuvaa erinomaisesti helposti kusetettavaa perheenäitiä, jota miehensä sallii kohtelevan huonosti ja vie kuin pässiä narussa. Tässä tapauksessa ap


    • Anonyymi

      Ei.

      • Anonyymi

        Kyllä.


      • Anonyymi

        Mihin vastasit Ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.

        Mihin vastasit kyllä?


    • Anonyymi

      Molempien teidän on ymmärrettävä että teillä oli oma roolinne olosuhteissa jotka johtavat uskottomuuteen. Parisuhteen konfliktit ovat aina jaettuja eivätkä voi liittyä vain yhteen osapuoleen.

      • Anonyymi

        Jos kumppani antaa paljon huomiota ja hukuttaa hellyyteen, toiselle voi tulla halu kokea jotain uutta. Jossain vaiheessa voi tulla olo, ettei oma kumppani riitä. Toinen vastakohta on taas se, kun kotona ei ole läheisyyttä eikä seksiä, jolloin sitä haetaan muualta.


    • Anonyymi

      Se on kiikun kaakun kuinka tossa toimisi. Jos sillä ukolla euroja riittää niin älä nyt kauheasti säti mutta jos miinuksella talous niin harkitsisin viitsinkö katsoa pidemmälle. Tsemii sis!

    • Anonyymi

      Temptation island suomi ainekset kasassa.

    • Anonyymi

      Ei kuulosta hyvältä ollenkaan. Kuulostaa pikemminkin oudolta jutulta koko touhu. Sisin ei valehtele. Miksei miehesi hellittele sinua ja tuhlaa aikaansa sinulle, kuin jollekin toiselle naiselle ? Olkoon ystävä ja ystävä, mutta tuo kuulostaa ihan jollekin muulle riippuviksemme. Minusta ei olisi tuollaisen katselijaksi. Voimia sinulle.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe