"Toyotan takaisinveto koskee noin 3,4:ää miljoonaa autoa. Automallit ovat Corolla vuosilta 2011–2019, Matrix vuosilta 2011–2013, Avalon vuosilta 2012–2018 sekä Avalon Hybdis vuosilta 2013–2018."
https://yle.fi/uutiset/3-11169412?origin=rss
"Heidän epäillään tienneen jo vuonna 2000, että tyynyt eivät toimi kunnolla. Autonvalmistajille he toimittivat vääriä testiraportteja. Todisteiden joukossa on Nakajiman Tanakalle vuonna 2004 lähettämä sähköposti, jossa hän kertoo vääristäneensä turvatyynyjen testituloksia."
https://yle.fi/uutiset/3-9403913
Turvatyynyskandaali jatkuu!
25
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kukaan järkevä, ajatteva ihminen osta Toyotaa. Ne on lapsenmielisille tarkoitettuja leluja. (Toy). Korjaamot saavat hyvät hillot Toyotan omistajilta. Niillä lypsetään rahat pois hölmöiltä huonolla autolla.
- Anonyymi
Toyota tekee kuitenkin kiistatta parhaat autot. Monella muulla valmistajalla on sama taso kuin Toyotalla noin 10-15v. sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tekee kuitenkin kiistatta parhaat autot. Monella muulla valmistajalla on sama taso kuin Toyotalla noin 10-15v. sitten.
Toyota on noin 15-30 vuotta perässä länsiautoja. Tollolootat ovat vertailuissa viimeisiä mutta jonoissa ensimmäisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on noin 15-30 vuotta perässä länsiautoja. Tollolootat ovat vertailuissa viimeisiä mutta jonoissa ensimmäisiä.
Totta. Toyota on äärimmäisen kestävä ollut, mutta ajettavuus on edelleen hoiperteleva ja en mielellään yli 90 pidä todellista nopeutta. Ikävä kyllä kerää jonoa taakse, jo joku Fiesta tai Kia Rio menee ohi. Väsyttävä ajaa yli100 km matkaa ja melu käy korvaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Toyota on äärimmäisen kestävä ollut, mutta ajettavuus on edelleen hoiperteleva ja en mielellään yli 90 pidä todellista nopeutta. Ikävä kyllä kerää jonoa taakse, jo joku Fiesta tai Kia Rio menee ohi. Väsyttävä ajaa yli100 km matkaa ja melu käy korvaan.
Kun ei ole edes kestävä. Huono ajaa ja hybriditekniikka on surkea.
- Anonyymi
MTV kirjoittaa samasta aiheesta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/toyota-ja-honda-vetavat-takaisin-yli-6-miljoonaa-autoa-naiden-automallien-turvatyynyissa-ilmennyt-vakavia-ongelmia/7698692#gs.ti3wrt
Tällä kertaa kyseessä ZF-TRW:n valmistamat tuotteet.- Anonyymi
Kun oikein halpuutetaan ja kiristetään alihankkijaa niin tulos on taattua Toyota laatua.
- Anonyymi
Huh huh:
"Toyota on kieltäytynyt paljastamasta, kuinka monta kuolemaa tai loukkaantumista on aiheutunut turvatyynyyn liittyvästä viasta. "
Kauhee valmistaja.- Anonyymi
Nyt kun samoja tyynyjä myös vaikka BMWllä niin onko tämä toiset valmistajat paljastanees jo samaisen tilastotiedon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun samoja tyynyjä myös vaikka BMWllä niin onko tämä toiset valmistajat paljastanees jo samaisen tilastotiedon?
Amerikassa valmistetuissa BMW:ssä, ei Euroopassa.
- Anonyymi
Muissa maissa ollut myös moottori vikaa kaasu jää täysille huutamaan ei sammu
millään jnee takakseli ollut irti- Anonyymi
Lie jäänyt korjaamatta jumiutuvat kaasupolkimetkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lie jäänyt korjaamatta jumiutuvat kaasupolkimetkin.
Ollaan kuitenkin Suomessa ja se kaasupoljin juttu on Japanin ja Usan välinen asia.
- Anonyymi
Ainakin uuden Corillan voimansiirto on huomattavasti parempi kuin nykyisen autoni s-tronic nytkytin. Corolla oli myös paljon suuntavakaampi ajaa kuin nykyinen autoni.
Siitä vaan puuttuu neliveto joten ei voi harkita vaihtoa Corillaan.
Mutta parempi se oli ajaa kaikin puolin. Ei valunut tien kallistuksissa ja ohjaustumakin oli parempi.- Anonyymi
Huhahhei ja rommia pullo! Itse ajoin uuden 2 litraisen hypridicorollan farkku active ja valovuosi eroa 2016-Golf farkkuuni kaikessa, eli Toyota ei jatkoon. Kaikki ajettavuus Golfissa omaa luokkaansa ja rengasmelu puolet vähemmän. Odotetaan siis kasi-Golfi ja siihen tilaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huhahhei ja rommia pullo! Itse ajoin uuden 2 litraisen hypridicorollan farkku active ja valovuosi eroa 2016-Golf farkkuuni kaikessa, eli Toyota ei jatkoon. Kaikki ajettavuus Golfissa omaa luokkaansa ja rengasmelu puolet vähemmän. Odotetaan siis kasi-Golfi ja siihen tilaus.
Näinhän se menee. Corolla on surkea ajettava ja hirveän meluisa. Liekö siinä vielä variaattori kun ei kiihdy minnekään. Variaattori käy moottorikelkkaan mutta ei autoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se menee. Corolla on surkea ajettava ja hirveän meluisa. Liekö siinä vielä variaattori kun ei kiihdy minnekään. Variaattori käy moottorikelkkaan mutta ei autoon.
Variaattoria käytetään moottorikelkkojen lisäksi mopoautoissa sekä tollolootissa, jotka ovat mopoja autoiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Variaattoria käytetään moottorikelkkojen lisäksi mopoautoissa sekä tollolootissa, jotka ovat mopoja autoiksi.
Ja dsg:tä sellaisissa autoissa, jotka ovat jatkuvasti korjaamolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja dsg:tä sellaisissa autoissa, jotka ovat jatkuvasti korjaamolla.
Tolloloota ei ole korjaamolla, paitsi ollessaan ensi-, väli-, määräaikais tai katsastushuollossa.
Tollolootan kestävyyden tae on, että auto pääasiassa seisoo tallissa ja viedään katsastukseen katsastushuollon kautta, ettei tule vääriä tilastomerkintöjä.
Esim. kun itse omistin tollolootan, niin sitä piti kiikuttaa huoltoon tai korjaukseen 1-2 kertaa vuodessa - keskimäärin 5 tkm välein. 7 kertaa taisin sen katsastuttaa, mutta vain kerran tuli hylkäys - ruosteesta. Erinomaisen luotettava peli, kun vanhan (7-13 vuoden ikäisen) auton läpäisyprosentti 86 %? Paitsi että tuon yhden hylsyn jälkeen opin, että auto pitää käyttää huollossa / paikattavana ennen katsastusta. Joka vuodelle löytyi rempattavaa ja pahaina vuosina pariinkin kertaan. Kallis harrastus oli itäauton omistaminen, vaikka katsastutilastojen perusteelal voi muulta näyttää.
En kehdannut myydä vika/ruostepommin kenenkään muun vaivaksi, joten myin sen autopurkaamolle. Tollolootan purkuosille on kysyntää, koska nämä itäautot vaativat niin paljon huolenpitoa.
Kun suoli24 kirjoituksiakin katselee, niin 8-14 tkm/vuosi on ihan tyypillinen ajomäärä uudelle tollolootalle. Keskimäärin autoilla ajetaan nykyään kait 16 tkm/vuosi. Keskimäärin. Uusilla ajetaan yleensä keskimääräistä enemmän, joten ei ole mitenkään harvinaista, että on 1. katsastuksessa yli 60 tkm mittarissa = voi olla jo renkaat yms. loppuun kuluneet ja tästä tulee hylsy.
Tollolootalla 1. katsastuksessa vasta 30-40 tkm, joten ei siinä voi olla edes renkaat vielä loppu.... joten tojopapat paukuttaa henksleeitä, ei ole tarvinnut mitään uusia, ei edes renkaita tai jarrupaloja, kuten huonommissa merkeissä (joissa kilometrejä jo 2-3 kertainen määrä). Tollolootalla saattaa 100 tkm mennä rikki vasta 7 vuotiaana.
Näkyy siinäkin, miten monelle D4D pommikoneen ostajalle jäi luu käteen, kun kansipahvi porsi. Tässä kertakäyttämoottorissahan kansipahvi menee alta 200 tkm ja se korjataan vaihtamalla koko moottori.
Maahantuoja vaihtoi max. 7 vuoden ikäisten ja max 200 tkm ajettujen autojen moottorit omaan piikkiinsä, mutta vähäkin yli noista spekseistä, niin enää ei myötätuntoa herunut.
Täälläkin on pari tapausta avautunut, kun on kansipahvi pettänyt noin 180 tkm lukemissa, mutta autolla ikää n. 8 vuotta, joten "artisti maksaa".
180 tkm/8 vuotta = 22,5 tkm/vuosi. On huimia kilometrejä mahtidieselillä tahkottu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tolloloota ei ole korjaamolla, paitsi ollessaan ensi-, väli-, määräaikais tai katsastushuollossa.
Tollolootan kestävyyden tae on, että auto pääasiassa seisoo tallissa ja viedään katsastukseen katsastushuollon kautta, ettei tule vääriä tilastomerkintöjä.
Esim. kun itse omistin tollolootan, niin sitä piti kiikuttaa huoltoon tai korjaukseen 1-2 kertaa vuodessa - keskimäärin 5 tkm välein. 7 kertaa taisin sen katsastuttaa, mutta vain kerran tuli hylkäys - ruosteesta. Erinomaisen luotettava peli, kun vanhan (7-13 vuoden ikäisen) auton läpäisyprosentti 86 %? Paitsi että tuon yhden hylsyn jälkeen opin, että auto pitää käyttää huollossa / paikattavana ennen katsastusta. Joka vuodelle löytyi rempattavaa ja pahaina vuosina pariinkin kertaan. Kallis harrastus oli itäauton omistaminen, vaikka katsastutilastojen perusteelal voi muulta näyttää.
En kehdannut myydä vika/ruostepommin kenenkään muun vaivaksi, joten myin sen autopurkaamolle. Tollolootan purkuosille on kysyntää, koska nämä itäautot vaativat niin paljon huolenpitoa.
Kun suoli24 kirjoituksiakin katselee, niin 8-14 tkm/vuosi on ihan tyypillinen ajomäärä uudelle tollolootalle. Keskimäärin autoilla ajetaan nykyään kait 16 tkm/vuosi. Keskimäärin. Uusilla ajetaan yleensä keskimääräistä enemmän, joten ei ole mitenkään harvinaista, että on 1. katsastuksessa yli 60 tkm mittarissa = voi olla jo renkaat yms. loppuun kuluneet ja tästä tulee hylsy.
Tollolootalla 1. katsastuksessa vasta 30-40 tkm, joten ei siinä voi olla edes renkaat vielä loppu.... joten tojopapat paukuttaa henksleeitä, ei ole tarvinnut mitään uusia, ei edes renkaita tai jarrupaloja, kuten huonommissa merkeissä (joissa kilometrejä jo 2-3 kertainen määrä). Tollolootalla saattaa 100 tkm mennä rikki vasta 7 vuotiaana.
Näkyy siinäkin, miten monelle D4D pommikoneen ostajalle jäi luu käteen, kun kansipahvi porsi. Tässä kertakäyttämoottorissahan kansipahvi menee alta 200 tkm ja se korjataan vaihtamalla koko moottori.
Maahantuoja vaihtoi max. 7 vuoden ikäisten ja max 200 tkm ajettujen autojen moottorit omaan piikkiinsä, mutta vähäkin yli noista spekseistä, niin enää ei myötätuntoa herunut.
Täälläkin on pari tapausta avautunut, kun on kansipahvi pettänyt noin 180 tkm lukemissa, mutta autolla ikää n. 8 vuotta, joten "artisti maksaa".
180 tkm/8 vuotta = 22,5 tkm/vuosi. On huimia kilometrejä mahtidieselillä tahkottu.Diesel tulee kalliiksi muinekkin vikoineen ja veroineen muutenkin jos ei sillä paljon työkseen aja. Ns. johtotähti Mersu käyttää autoissaan nykyisin Rellun diesel konetta enkä kyllä yhtään ihmettele sitä, että miksi.
- Anonyymi
Tyhmää paidankuluttajaa koijataan.
- Anonyymi
Tolloloota ei turvallisuudesta välitä.
- Anonyymi
Pääasia on, että välittää Suomessa ja Japanin ja Usan väliset asiat ei Suomeen kuulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia on, että välittää Suomessa ja Japanin ja Usan väliset asiat ei Suomeen kuulu.
Suomen toyotat ovat kaikki ajokiellossa, niillä ei passaa lähtee isolle kirkolle kyhnyttämään!
- Anonyymi
Meneekö TOHJOT japanii saakka samalla voivat jättää sinne ympäristö jätteeks
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1531646Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671606Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä681330En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311302- 441154
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102925Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60754Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42697Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke156685