Jakoketjun vaan paukku yhä tänä päivänäkin

Anonyymi

Ja aivan heti taas vaihdon jälkeen. Ja asiakas se vaan maksaa kalliisti.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/0565ef46-e1e8-41fa-b015-c4359e287e30

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VW arki on kovaa, jos ei parempaan ole varaa, kandee kulkee bussilla.

    • Anonyymi

      Joo, lainaus IL:n tekstistä:
      *Ostaja ilmoitti vielä, että jakoketju oli uusittu puoli vuotta ennen kaupan solmimista edellisen omistajan aikana. Myyjäliike ei ollut tätä tiennyt eikä autoa oltu liikkeen mukaan markkinoitu tällä tiedolla. Liike siirsi vastuun siltä osin jakoketjun korjanneen korjaamon vastuulle.*
      Ei kai se myyjäliike ole vastuussa ketjun katkeamisesta, vastuuhan kuuluu ketjun vaihtaneelle huoltoliikkeelle ja onko käytetty alkuperäisosia vai halpoja tarvikkeita?, onko vaihtotyölle annettu takuuta?

    • Anonyymi

      Lienee tehty se halvin harakirikorjaus, jossa vaihdetaan vain ketju, mutta jää vanhat rattaat. Ihme kun kesti edes 6kk.

    • Anonyymi

      Korjaukset jatkuu, asiakkaat makselee tyyppiviat, tätä on vastaantulot tänäänkin :)

      https://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.6360

      Mulle antoivat kaasu 1.4 TSI:lle Kcaaralla arvioksi 1900€ ketjunvaihdosta. Vähän ajan kuluttua automyyjä soitti ja sanoi, että hälle lupasivat 1700€.
      Kun ilmotin niille, että "pankaa auto nippuun, täälä sille ei tehä mitään", niin siitä puoli tuntia ja autolikkeen myyjä soitti, että Kcaara oli soittanut taas ja hinta olikin laskenut 700€, mutta ei sisältäisi VVT -pyörän vaihtoa.

      Mentiin toiselle firmalle tekemään remontti ja kaikkineen himmeileineen ja nesteineen tuli 1050€ hintaa tuolle ketjunvaihdolle.

      Mielestäni härskiä kusetusta vetää asiakkailta rahat, vaikka tehdas maksaa osat ja työn KCaaralle 100%

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/salainen-kirje-paljastui-nain-volkswagen-korvaa-jakoketjuvikoja/4d43348f-754f-38d4-bcf7-727405b3a6e3

      Autona siis 3C passsatti -10 ja keppivaihteilla

      DSG 7
      https://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.2400

      Varmaan oma henkilökunta ja jotku henkilökunnan kaverit ja kaverin kaverit saa jotain takuukorjauksia tai hyvityksiä, muut makselee ylihintaisia korjauksia huoltovapaiden osien korjauksista :)

    • Anonyymi

      Auton jakoketju kestää oikeissa autoissa saman kuin moottorikin mutta VW on niitä kuuluisia itäautoja.

      • Anonyymi

        Ensimmäinen korjaus on aina uusi ketjun kiristin, se antaa ketjun venyä hieman lisää 😁

        Peugeotin THP moottoreissa myös jakopääkorjauksia, mutta niissä ei ketjut veny vaan ketjun muoviset ohjaimet kuluu melko nopeasti ja siksi sututuksen ajoitus menee hieman pieleen. Kuski ei edes itse ongelmaa havaitse, mutta huolto löytää ja korjaa ilmatteeks.


    • Anonyymi

      HUH HUH! on teillä kalliit remontit!
      miksi ette huolla kulkuneuvojanne itse?

    • Anonyymi

      kiristimien kuluminen ei muuten KOSKAAN muuta ajoitusta koska kiristimet ovat aina "löysällä" puolella.

    • Anonyymi

      keskeneräisiä autoja markkinoille kertoo uutiset

      • Anonyymi

        2008 vuoden auto kyseessä, Tero hölmöilee urakalla.


    • Anonyymi

      2008 vuoden auto ja vaikka ketju oli vaihdettu, niin virhe on tehty uskottavammin työssä tai osan laadussa.
      Oliko aloittajalla vielä jotain vanhempaa juttua?

      • Anonyymi

        Merkillistä on vaan se, että muissa merkeissä jakopää kestää koko moottorin eliniän. Oli sitten kyseessä vaikka kuinka vanha tapaus hyvänsä! 😁😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkillistä on vaan se, että muissa merkeissä jakopää kestää koko moottorin eliniän. Oli sitten kyseessä vaikka kuinka vanha tapaus hyvänsä! 😁😄

        Valitettavasti nykyään ei kestä, ketjuja kevennetty lähes joka merkillä kitkojen pienentämiseksi.. Vaihtamaan joutuu ennemmin tai myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti nykyään ei kestä, ketjuja kevennetty lähes joka merkillä kitkojen pienentämiseksi.. Vaihtamaan joutuu ennemmin tai myöhemmin.

        Ongelma ilmenee vain volkkarin moottoreissa, taattua itäblok kuraa suoraan wartburgin tehtaalta, liian pehmeitä metalleja käyttää vw joka tekee katteet autoja korjaamalla, myyntikattet on miinuksella. Näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma ilmenee vain volkkarin moottoreissa, taattua itäblok kuraa suoraan wartburgin tehtaalta, liian pehmeitä metalleja käyttää vw joka tekee katteet autoja korjaamalla, myyntikattet on miinuksella. Näin.

        Mersun moottorissakin ennen jakoketju oli kaksirivinen, nyt yksirivinen ei kestä enää moottorin ikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersun moottorissakin ennen jakoketju oli kaksirivinen, nyt yksirivinen ei kestä enää moottorin ikää.

        Volkkarin moottorissa ei enää jakoketju pauku.. Wartburgi voi käyttää nyt omia ketjujaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkillistä on vaan se, että muissa merkeissä jakopää kestää koko moottorin eliniän. Oli sitten kyseessä vaikka kuinka vanha tapaus hyvänsä! 😁😄

        Eipä kestä kuin harvoin. Toyotalla voi kestää kun ne palataan pääosin 150tkm paikkeilla. On ketjuja tosin paukkunut Toyotalla pienemmilläkin kilsoilla.


    • Anonyymi

      mäntäremppa jyllää yhä LL

      • Anonyymi

        Vanhoja moottoreita edelleen korjaamatta, mutta on jo 10 vuotta noista ennen muutosta. Oliko vielä jotain vanhempaa matskua höpöllä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoja moottoreita edelleen korjaamatta, mutta on jo 10 vuotta noista ennen muutosta. Oliko vielä jotain vanhempaa matskua höpöllä??

        D4-D tuo Toyotan klassinen diesel joka ei kestä kun n hädintuskin 100tkm ja iso remppa jokaisessa.
        Ikävä muistuttaa Teroa vanhoista ajoista, hihii!!


    • Anonyymi

      hhahahhahaha

      • Anonyymi

        Vaakkenit ei vaan pelitä, kone ja laatikkoremppaa kokoajan, ruoste syö autoa ja kuskin hermoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaakkenit ei vaan pelitä, kone ja laatikkoremppaa kokoajan, ruoste syö autoa ja kuskin hermoja.

        Toyotalla ajaville niin tuttua ettei viitsitä edes lehdissä kirjoitella kun ne on aina lahonneet nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaakkenit ei vaan pelitä, kone ja laatikkoremppaa kokoajan, ruoste syö autoa ja kuskin hermoja.

        Golfin viitoskoppa oli kaikkien aikojen laaduttomin Golf.


    • Anonyymi

      Tuo yksilö on niitä VW:n katastrofaalisen vuosikymmenen tuotoksia. Kiertäkää nuo kaukaa. VW vaipui viime vuosikymmenellä todella alas. Mikään muu merkki ei olisi selvinnyt sellaisesta pohjanoteerauksesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe