Thaimaan matkailu romahtanut Suomesta ja euroopasta.

Anonyymi

Ylen uutisten mukaan Thaimaan matkailu on romahtanut Suomesta ja euroopaista, ainoastaan ruussakat ja kinkit ovat lisäänneet matkailua, hieman myös intialaiset.

Finnavian mukaan thaimaanlentojen pudotusta oli vuodesta 2018 36%, pohjoismaalaiset ja saksalaiset ovat vähentäneet myös matkailua, lähes yhtä paljon kuin suomalaiset.

Pattaya on paratiisi, joillekin.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmastonmuutos, taudit ja thaimaan kalleus ovat verottaneet naapurimaiden hyväksi.

    • Hieman taas tarkkuutta kyseisen jutun sisällöstä kerrottaessa.
      Tilauslentojen (=matkatoimistojen charter lentojen) matkustajamäärä putosi tuon 36%:a, mutta suomalaisturistien kokonaismäärä Thaimaassa tippui ”vain” 9%:a vuodesta 2018, tuosta voi vetää sen johtopäätöksen, että matkatoistojen valmismatkojen suosio tippuu yhä suhteessa ns.”omatoimimatkoihin”.

      Kuitenkin Thaimaa teki taas uuden matkailijaennätyksen, eli 39miljoonaa ulkolaista matkailijaa vuonna 2019, mutta se pitää käsittää, että matkailijoista tulee todella isoin osa muualta kuin ns.”länsimaista” (eli Euroopasta ja pohjois-Amerikasta).

      • Anonyymi

        Huomenta vaan Santtu, huomasin asian mutta luotan kyllä thaimaan virallisiin lukemiin varauksella, verrattuna... Finavian tietoihin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta vaan Santtu, huomasin asian mutta luotan kyllä thaimaan virallisiin lukemiin varauksella, verrattuna... Finavian tietoihin...

        Virallismies Hua Hinin Vantaalta taas innoissaan kun on vähemmän kadehdittavia virallisten lerppauutisten mukaan. Aloituksessa puhut Finavian tiedoista mutta lopuksi puhut "Thaimaan virallisista lukemista" verrattuna "Finavian tietoihin".
        Tyypillistä sekoilua jolla ei ole mitään käytännön merkitystä Thaimaan turismin kanssa.

        Et ole vieläkään päättänyt kumpi on ikävämpi asia mielestäsi. Väljää vai ruuhkaa? Ei ne kumpikin tilanne voi olla yhtä aikaa Thaimaassa eikä kumpikin voi olla yhtä aikaa ikävä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallismies Hua Hinin Vantaalta taas innoissaan kun on vähemmän kadehdittavia virallisten lerppauutisten mukaan. Aloituksessa puhut Finavian tiedoista mutta lopuksi puhut "Thaimaan virallisista lukemista" verrattuna "Finavian tietoihin".
        Tyypillistä sekoilua jolla ei ole mitään käytännön merkitystä Thaimaan turismin kanssa.

        Et ole vieläkään päättänyt kumpi on ikävämpi asia mielestäsi. Väljää vai ruuhkaa? Ei ne kumpikin tilanne voi olla yhtä aikaa Thaimaassa eikä kumpikin voi olla yhtä aikaa ikävä asia.

        resupetteri on aivan samantekevää onko suomalainen thaimaassa vai ei, täysin marginaalinen ihmisryhmä.


    • Anonyymi

      Yhä useampi lensi Qatarilla arabian kautta?

    • Anonyymi

      "Ilmastonmuutos, taudit ja thaimaan kalleus ovat verottaneet naapurimaiden hyväksi." Totta on. Yksi suurimpia syita on Thaimaan viranomaisten epaystavallisyys! Ja sekavat saannot ja viela sekavampi tulkinta - sama laki/asia tulkitaan eri tavalla eri virastoissa. Armeija ei valita p*skaakaan rahaa tuovista turisteista! Eivat ole bisnes-henkisia. Uusi sairasvakuutuspakko elakelaisille, erittain epaselva, on karkoittanut, ja karkoittaa, yha useamman naapurimaihin ja takaisin kotimaihin.

      • Noinhan se menee, melko tarkkaan, lisäksi vielä katastrofaalinen liikenne ja huonosti suunniteltu kaupunkikuva, lisäksi tuo viranomaisten vaatima vakuutus on kallis, se maksaa noin 60.000 - 100.000 paateroa vuodessa, meille jotka olemme tuttuneet maksamaan sairaanhoidon veroissa, tilanne on aika ymmärtämätön käsittämätön, lisäksi jos sinulla on kroonisia sairauksia voi olla vaikea saada vakuutusta, tai ainakin siitä rajataan aiemmat sairaudet ulos, tästä tulee ja on tullut paljon ongelmia, lisäksi vakuutusyhtiöt eivät myönnä vakuutuksia yli 63 vuotialle, lainkaan.


      • Numball kirjoitti:

        Noinhan se menee, melko tarkkaan, lisäksi vielä katastrofaalinen liikenne ja huonosti suunniteltu kaupunkikuva, lisäksi tuo viranomaisten vaatima vakuutus on kallis, se maksaa noin 60.000 - 100.000 paateroa vuodessa, meille jotka olemme tuttuneet maksamaan sairaanhoidon veroissa, tilanne on aika ymmärtämätön käsittämätön, lisäksi jos sinulla on kroonisia sairauksia voi olla vaikea saada vakuutusta, tai ainakin siitä rajataan aiemmat sairaudet ulos, tästä tulee ja on tullut paljon ongelmia, lisäksi vakuutusyhtiöt eivät myönnä vakuutuksia yli 63 vuotialle, lainkaan.

        "Thaimaan viranomaisten epaystavallisyys! Ja sekavat saannot ja viela sekavampi tulkinta - sama laki/asia tulkitaan eri tavalla eri virastoissa" totta tuon nimi on tarkemmin sanottuna korruptio...


      • Numball kirjoitti:

        Noinhan se menee, melko tarkkaan, lisäksi vielä katastrofaalinen liikenne ja huonosti suunniteltu kaupunkikuva, lisäksi tuo viranomaisten vaatima vakuutus on kallis, se maksaa noin 60.000 - 100.000 paateroa vuodessa, meille jotka olemme tuttuneet maksamaan sairaanhoidon veroissa, tilanne on aika ymmärtämätön käsittämätön, lisäksi jos sinulla on kroonisia sairauksia voi olla vaikea saada vakuutusta, tai ainakin siitä rajataan aiemmat sairaudet ulos, tästä tulee ja on tullut paljon ongelmia, lisäksi vakuutusyhtiöt eivät myönnä vakuutuksia yli 63 vuotialle, lainkaan.

        Pitää nyt muistaa se, että kyse on kahdesta erillisestä ihmisryhmästä. Eli tuosta 39miljoonasta ulkomaisesta matkailijasta aivan absoluuttinen valta-osa on ihan ”normaaleja” loma-matkalaista, jotka viipyvät Thaimaassa yleensä sen 1-4viikkoa.
        Sitten taas se ihmisryhmä mitä tuntuu tällä palstalla moni edustavan, eli henkilöt jotka asuvat Thaimaassa joko vakituisesti taikka puolivakituisesti, niin ovat tuosta määrästä hyvin pieni osuus, matkailubisnes Thaimaassa pyörii juurikin näiden ”viikkoturistien” ympärillä.
        Tavalliselle matkaajalle noilla ”virkamiesten tylyyksillä”, sairasvaakuutuksen vaatimisilla, tai tietyn tulotason edellyttämisellä ei ole mitään vaikutusta, niistä ”valittavat” ovat tätä pienenä vähemmistönä ole ”vakiasukasta”.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        "Thaimaan viranomaisten epaystavallisyys! Ja sekavat saannot ja viela sekavampi tulkinta - sama laki/asia tulkitaan eri tavalla eri virastoissa" totta tuon nimi on tarkemmin sanottuna korruptio...

        Korruptiota on karsittu todella paljon vuosi vuodelta. Epäystävällinen käytös johtuu useimmiten epäystävällisista typeristä junttimaisista ja töykeistä mitään tajuamattomista asiakkaista, joita virkailijat ovat kyllästyneet opastamaan kädestä pitäen uudestaan ja uudestaan.

        Karvanokka-senseinumba kun painelee virastoon tuhisemaan ja pyörii ympäriinsä ärhennellen omalle ostomorsiamelleen ja virkailijalle suomen kielellä ärräpäitä päästellen niin ei ole ihme että niitä alkaa tympiä.

        Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia missään virastossa eikä pankeissa. Jos on, niin ne on johtuneet siitä että en ole ymmärtänyt ihan kaikkea valmistella etukäteen. Sitten ei muuta kuin toimii ohjeiden mukaan ja homma on hanskassa.

        T 2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korruptiota on karsittu todella paljon vuosi vuodelta. Epäystävällinen käytös johtuu useimmiten epäystävällisista typeristä junttimaisista ja töykeistä mitään tajuamattomista asiakkaista, joita virkailijat ovat kyllästyneet opastamaan kädestä pitäen uudestaan ja uudestaan.

        Karvanokka-senseinumba kun painelee virastoon tuhisemaan ja pyörii ympäriinsä ärhennellen omalle ostomorsiamelleen ja virkailijalle suomen kielellä ärräpäitä päästellen niin ei ole ihme että niitä alkaa tympiä.

        Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia missään virastossa eikä pankeissa. Jos on, niin ne on johtuneet siitä että en ole ymmärtänyt ihan kaikkea valmistella etukäteen. Sitten ei muuta kuin toimii ohjeiden mukaan ja homma on hanskassa.

        T 2010

        Johtuu varmasti siitä että et ole käynyt missään virastossa, minulla on jokaisesta hyviä ja huonoja kokemuksia työministeriö, rakennusvirasto, pankit, poliisi, immigration ja kuljetustoimisto... pyydän aina kirjallisena mitä papereita milloinkin tarvitaan, joskus liitteet on kunnossa, joskus pyydetään mitä mieleen tulee...


      • Numball kirjoitti:

        Johtuu varmasti siitä että et ole käynyt missään virastossa, minulla on jokaisesta hyviä ja huonoja kokemuksia työministeriö, rakennusvirasto, pankit, poliisi, immigration ja kuljetustoimisto... pyydän aina kirjallisena mitä papereita milloinkin tarvitaan, joskus liitteet on kunnossa, joskus pyydetään mitä mieleen tulee...

        Meneppäs poju katsomaan lähimälle buddha temppelille onko kiinalainen uusivuosi jo alkanut, tänään pitäisi alkaa osassa huomenna lopuissa, hua hinissä näyttää alkavan jo tänään taitaa olla maanantaihin, ainakin aamulla paukkui kovasti, joskin tässä on temppeli lähellä voi myös tarkoittaa hautajaisia, hyppään moottoripyörään ja käyn katsomassa.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Johtuu varmasti siitä että et ole käynyt missään virastossa, minulla on jokaisesta hyviä ja huonoja kokemuksia työministeriö, rakennusvirasto, pankit, poliisi, immigration ja kuljetustoimisto... pyydän aina kirjallisena mitä papereita milloinkin tarvitaan, joskus liitteet on kunnossa, joskus pyydetään mitä mieleen tulee...

        Mihinkään rakennusvirastoon sinulla ei numerotoljake ole mitään asiaa. Koskaan.
        Ne asiat hoitaa ammattilaiset. Mitäpä asiaa sinulla on työministeriöllekään? Entä poliisille? Kuljetustoimistot toimii samalla tavalla kuin kaikkialla maailmassa ja asiointi onnistuu englannin kielellä.
        Huonot kokemukset johtuvat siitä kun menet tuhisemaan ja et tajua mistään mitään.
        Maassa maan tavalla. Pankeissa vaaditaan kärsivällisyyttä, mutta mihinkäs eläkeläisellä on kiire? Ilmastoidut pankit ja nätit neidit hoitaa homman. Heittäytymällä ylimieliseksi teet asiat vain hankaliksi kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkään rakennusvirastoon sinulla ei numerotoljake ole mitään asiaa. Koskaan.
        Ne asiat hoitaa ammattilaiset. Mitäpä asiaa sinulla on työministeriöllekään? Entä poliisille? Kuljetustoimistot toimii samalla tavalla kuin kaikkialla maailmassa ja asiointi onnistuu englannin kielellä.
        Huonot kokemukset johtuvat siitä kun menet tuhisemaan ja et tajua mistään mitään.
        Maassa maan tavalla. Pankeissa vaaditaan kärsivällisyyttä, mutta mihinkäs eläkeläisellä on kiire? Ilmastoidut pankit ja nätit neidit hoitaa homman. Heittäytymällä ylimieliseksi teet asiat vain hankaliksi kaikkialla.

        MIelenkiintoinen kysymys asuntosi tai paremmin tonttisi tabian banin saat rakennusvirastosta samaisessa paikassa tehdään tonttisopimus että itse aviopuolisona luovun avioliitonmukaiseen oikeuteen tonttimaasta, työministeriössä rekisteröidään avioliitto, sekä sieltä saadaan avioliittotodistus. jos sille on tarvetta, kuljetustoimisto uusii ajokortit, sekä katsastetaan autot ja maksetaan verot, jos et käytä yksityisiä palveluita...

        Kokemus on osoittanut että ainoastaan pankeissa ja immigrationissa voi odottaa edes jonkinlaista eng kielen taitoa, muissa ei pätkääkään, eikä haittaa vaimoni puhuu hyvin suomea ja thaita, immgrationin 24h ilmoitus ja 90 vrk ilmoitus käyn yksin vaimon kanssa yleensä extensionit paitsi seuraavalla kerralla, vaimoni poltaa liian helposti pelihousut ja alkaa vittuilemaan virkailijoille jolloin homma vaan vaikeuttuu.

        Poliiseja olen käynyt tapaamassa ainakin kolme kertaa kerran ylinopeudesta ja kaksi kertaa punaisiapäin ajosta, minulle sakko on 500 vaimolle 200, viimeisin kun käännyn vasemmalle valoissa punaisia päin vaikka siinä oli kielto.

        Äläkä poju yritä opettaa isääni naimaan olen täällä ollut oikeasti yli 10 vuotta.


    • Anonyymi

      Saako numba jotakin viboja näistä vääristelemistään "uutisista" jotka aina on tarkoitushakuisesti Thaimaata mollaavia tai jotenkin halventavia? Vai onko kyse siitä että iloitset jos jollakin ei ole varaa matkustaa? Eikös Thaimaan pitäisi olla kotimaasi ja rakas sellainen? Tule hyvä mies Suomeen sieltä jos olet vahingossa matkustanut inhoittavaan maahan jossa sinulla ei ole hyvä olla ja jossa ei mikään ikinä ole hyvin.

      • Anonyymi

        Resupetteri lue uutinen ja ymmärrä se, meissä on se ero että minä asun thaimaassa, sinä haavelet siitä, minulla on asioista kokemusta, sinulle netti ja virtuaalimatkailusta, resupeppu en ole missään sanonut että täällä ei ole mikäänhyvin, kyllä on mutta ei tämä mikään paratiisi ole, paitsi tietysti naisenpuutteessa elävälle reppanalle, syö poju lääkkeesi.


    • Anonyymi

      Mites se kiekkosankari Karalahden Hua Hinin projekti etenee? Piti tulla huumehuuruisen kiekkouran jälkeen bodari ja UFC-ottelija, ei tullut kumpaakaan ja kovasti oli rakennuttamassa Hua Hiniin mutta jätti kaiken kuulema maksamatta eikä ole äijää sen jälkeen näkynyt. Yhtä vähän on häntä Hua Hinissa näkynyt kuin kotkalaista lentokapteeniakaan.

      • Anonyymi

        En tunne miestä, ei ole koskaan vastaan tullut, kysy taksi terolta sehän sen kanssa kauppoja teki.

        Muuten kävitkö reppana katsomassa lähimmässä buudhatemppelissä oliko juhlat jo alkaneet, minä kävin odotin puoli yhdeksään että tanssi alkoi, mukava katsoa hyvä vartaloisia nuoria naisia tanssimassa, vähissä vaatteissa... meen huomenna uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne miestä, ei ole koskaan vastaan tullut, kysy taksi terolta sehän sen kanssa kauppoja teki.

        Muuten kävitkö reppana katsomassa lähimmässä buudhatemppelissä oliko juhlat jo alkaneet, minä kävin odotin puoli yhdeksään että tanssi alkoi, mukava katsoa hyvä vartaloisia nuoria naisia tanssimassa, vähissä vaatteissa... meen huomenna uudelleen.

        VARO, voivat purra, saat koronasarsin

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006377403.html

        Tuossa tarkempaa tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VARO, voivat purra, saat koronasarsin

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006377403.html

        Tuossa tarkempaa tietoa

        Tuon miehen tunnen jopa tavannut muutamia kertoja, vaimon olen nähnyt mittä en tunne sen enempää, olen naimisissa thaikun kanssa vuodesta 1999, eli en ole morsian tarpeessa, taidat sinä poju olla, eikä tule yllätyksenä kahden viikon miljonääri vain miljardööri, reppana. Enkö ole koskaan ollut hänen häissään, enkä niin ole edes väittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon miehen tunnen jopa tavannut muutamia kertoja, vaimon olen nähnyt mittä en tunne sen enempää, olen naimisissa thaikun kanssa vuodesta 1999, eli en ole morsian tarpeessa, taidat sinä poju olla, eikä tule yllätyksenä kahden viikon miljonääri vain miljardööri, reppana. Enkö ole koskaan ollut hänen häissään, enkä niin ole edes väittänyt.

        Alter egosi senssu on lisäksesi ainoa multimiljonääriksi ilmoittautunut henkilö joka ostelee kaiken mistä lukee lehdestä ja vaimo maksaa. Sinun satumainen omaisuus perustuu pörssiomaisuuteen ja sijoitusasuntoihin. Molemmilla teillä on jahteja ja mielettömän kokoisia kiinteistöjä. Supermopot ja sikariharrastus kumpaisellakin että kuksat komeat puiset isäukon veistämät.
        Et ole väittänyt olleesi kyseisen henkilön häissä vaan samoissa häissä. Vahinko vaan ettei kyseinen henkilö ollut niissä samoissa häissä eikä ole kuullutkaan Hua Hinin lentokapteenista.
        En tunne lehtimiestä minäkään, mutta hieman ihmetyttää kuinka monet puhuu hänestä pahaa. Kai siinä täytyy sitten perää olla tai sitten kyse on perisuomalaisten perikateudesta.

        Tiedossa on ettet ole morsianta vailla, koska sinua ei enää kiinnosta "tuossa iässä" se putkenpätkä siellä naisen alapäässä, kuten olet itse ilmoittanut. Suosittelen sinulle testosteroni-kuuria. Kolmella tuhannella thairahalla saat puoleksi vuodeksi itsesi takaisin mieheksi, jos eturauhasesi sen kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alter egosi senssu on lisäksesi ainoa multimiljonääriksi ilmoittautunut henkilö joka ostelee kaiken mistä lukee lehdestä ja vaimo maksaa. Sinun satumainen omaisuus perustuu pörssiomaisuuteen ja sijoitusasuntoihin. Molemmilla teillä on jahteja ja mielettömän kokoisia kiinteistöjä. Supermopot ja sikariharrastus kumpaisellakin että kuksat komeat puiset isäukon veistämät.
        Et ole väittänyt olleesi kyseisen henkilön häissä vaan samoissa häissä. Vahinko vaan ettei kyseinen henkilö ollut niissä samoissa häissä eikä ole kuullutkaan Hua Hinin lentokapteenista.
        En tunne lehtimiestä minäkään, mutta hieman ihmetyttää kuinka monet puhuu hänestä pahaa. Kai siinä täytyy sitten perää olla tai sitten kyse on perisuomalaisten perikateudesta.

        Tiedossa on ettet ole morsianta vailla, koska sinua ei enää kiinnosta "tuossa iässä" se putkenpätkä siellä naisen alapäässä, kuten olet itse ilmoittanut. Suosittelen sinulle testosteroni-kuuria. Kolmella tuhannella thairahalla saat puoleksi vuodeksi itsesi takaisin mieheksi, jos eturauhasesi sen kestää.

        Niin se on moni puhuu Juhanasta pahaa syystä tai ilman erityisen pidetty hän ei ole hua hinissä, syynkin teidän mutta en kerro sitä täällä, eikö tuo lause sinun omaisuutesi lähe jo alkumetreillä perseelleen, eikö sinun pitäisi enemmän olla huolissasi sinun omaisuudesta ei minun, ethän sinä edes tunne minua, edes senkään vertaa mitä Juhanan vaikka et ole koskaan edes tavannut, mutta minä olen.

        Mitäs luulet tarvitseeko minun ikäinen 60 vuotias testosteroidi kuurin, miksi tarvitsisin minulla ei ole ns. avioongelmia, onko sinulle yleensäkään avioelämää ollut koskaan, kun noita suuria viisauksi poju laskettelet vuodesta toiseen nimenomaan tällä palstalla.

        Motivaatiosta palsta vaikuttamiseen ihmettelen suuresti, käyn pattayalla varmasti useammin kuin sinä, vaikka en paikasta suuremmin edes tykkää mutta täällä thaimaassa se on vaihtelua, itse asiassa pidän enemmän bangkokista vaikka sinne en nyt viitsi mennä kun on niin paskaista, mutta vietän koko songran ajan pattaylla, tulee muutaman kaveri suomesta, olemme vesisotajan siellä ja sitten tulemme hua hiniin...

        Enkä oikein ymmärrä sitäkään miksi hua hin on monien mielesta paskapaikka, vaikka valtaosa ei ole koskaan edes käynyt täällä, no eihän tämä paratiisi ole, mutta ihan mukava kaupunki asua, ja oleilla suuremman osan ajastaan... täällä on kaikki mitä tarvitaan, naurattaa oikein hevosenpaska rannalla ja ahneet ruokakauppiaat, miksi menee paikkaa josta ei pidä tietäen että rannalla on hevosia, ja mummot kiskovat ylihintaa aurinkotuoleista, eikä rantaviivaa ole kuin 22 kilometriä.. joka on 10 kertaa enemmän kuin pattayalla on rantaviivaa.


    • Anonyymi

      Relaa lerppis. Vantaa on kiva tähän aikaan vuodesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe