Miten toimia,

Anonyymi

kun vuosikymmeniä kestänyt, nyt ahdistamaan alkanut ystävyyssuhde pitää katkaista? Tapaamiset eivät enää toimi ja niistä on tullut vain jotenkin niin väkinäisiä. Jää jotenkin outo olo.

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kai ystävyyssuhde mikään pakkosuhde ole. Alat vain harventamaan yhteydenpitoa esimerkiksi kiireisiisi vedoten. Miksi luulet että sinun ystävyytesi olisi hänelle jotenkin korvaamaton? Kyllähän niitä ystävyyssuhteista tulee ja menee ja ne yleensä hiipuvat itsekseenkin. Jos hänkin kokee vaikka samoin mutta pohtii myös jollain suoli24:n palstalla että miten kehtaisi katkaista :D.

      • Anonyymi

        Hän pitää yhteyttä minuun ja tottakai yritän vältellä tapaamisia erilaisilla verukkeilla, mutta hän vain jaksaa. Korvaamaton? Tottatosiaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän pitää yhteyttä minuun ja tottakai yritän vältellä tapaamisia erilaisilla verukkeilla, mutta hän vain jaksaa. Korvaamaton? Tottatosiaan!

        No anna ajan kulua. Tietämättä syytä haluusi katkaista vuosikymmeniä kestänyt ystävyyssuhde ei kai voi muuta kommentoida. Jos hän luulee että sinä et pärjää ilman hänen ystävyyttään tai on jopa huolissaan sinusta?


    • Anonyymi

      Ei ole kokemusta asiasta, mutta arvelisin,
      että molemmat voivat tuntea samoin.
      Kun yhteydenpito tuntuu enää "velvollisuuden" hoitamiselta
      puolin ja toisin,
      voinette vapauttaa toisenne siitä velvollisuudesta
      jättäen ottamatta yhteyttä.
      Sinä voit aloittaa, jomman kumman on kehdattava.

      • Anonyymi

        Tottakai olen häneenpäin niinkuin en olisikaan, että unohtaisi. Olen yrittänyt jotenkin suoraankin sanoa, että eihän meidä tarvitse tavata ja kohta taas huomaan istuvani hänen kanssaan kahvilla ja taas ihmettele, miksi suostuin.

        Vuosikymmeniä hän on ollut se aktiivinen osapuoli ja juuri, kun luulen, että on unohtanut, niin taas puhelin soi ja soi uudestaan, jos en heti vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai olen häneenpäin niinkuin en olisikaan, että unohtaisi. Olen yrittänyt jotenkin suoraankin sanoa, että eihän meidä tarvitse tavata ja kohta taas huomaan istuvani hänen kanssaan kahvilla ja taas ihmettele, miksi suostuin.

        Vuosikymmeniä hän on ollut se aktiivinen osapuoli ja juuri, kun luulen, että on unohtanut, niin taas puhelin soi ja soi uudestaan, jos en heti vastaa.

        Vaihda nyt helkutti se puhelinnumerosi ja tee siitä salainen. Tuskin se ämmä oven taakse tulee. Ihmisillä outo tapa kantaa riippoja mukanaan, oli se puoliso, sukulainen tai tuttu. Niistä pääsee eroon halutessaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda nyt helkutti se puhelinnumerosi ja tee siitä salainen. Tuskin se ämmä oven taakse tulee. Ihmisillä outo tapa kantaa riippoja mukanaan, oli se puoliso, sukulainen tai tuttu. Niistä pääsee eroon halutessaan.

        Mistä päättelit että hän on "ämmä"? Ota elämästi haltuusi ja kieltäydy kahvikutsusta jos se noin vaikeaa on.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Mistä päättelit että hän on "ämmä"? Ota elämästi haltuusi ja kieltäydy kahvikutsusta jos se noin vaikeaa on.

        puska läyskäthän tääl mesoo ja valittaa. harvoin mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        puska läyskäthän tääl mesoo ja valittaa. harvoin mies.

        Joo mut onkos tän aloittajan ei-ei-toivottu ystävä ämmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda nyt helkutti se puhelinnumerosi ja tee siitä salainen. Tuskin se ämmä oven taakse tulee. Ihmisillä outo tapa kantaa riippoja mukanaan, oli se puoliso, sukulainen tai tuttu. Niistä pääsee eroon halutessaan.

        En nyt yhden soittelijan takia mitään numeroita vaihda!


    • Anonyymi

      Ystävyys ei ole mitään pakkopullaa. Minulla on vuosikymmenten saatossa ystäviä tullut ja mennyt, liekö kaikki niin ystäviä olleetkaan, enemmän ehkä tuttavia. Jos ystävyys ahdistaa, lienee parasta antaa sen pikkuhiljaa hiipua, älä ota itse yhteyttä, eiköhän ystäväsi ennenpitkää hoksaa ettet välitä pitää yhteyttä.

      • Anonyymi

        Minä olen katkaissut yhden ystävyyden. Jouduin kiusaamisen kohteeksi.
        Ensin tuin heikon itsetunnon omaavaa, kuuntelin ja rohkaisin. Eikös, mitä ystävästä tuli energiasyöppö.
        Toisen yritin katkaista. Mutta eikös tämä vain roiku. No. Olen ns. välilöissä. Muutoin ei kiinnosta. Ihan höpöhöpöä koko juttu.
        Eihän sitä todellakaan mitään ilkeytt halua oikeasti harjoittaa, mutta jo puhelinnumeron näkeminen alkoi ahdistaa. Lopulta ajattelin, että eihän tämä ole enää tervettä.
        Beng
        Harventaisin. Tai keskustelinsin, että, miksi roikkua tai puhua puhki, mikä hiertää.
        Ei kyse mistään korvaamattomuudesta ole. Kukin voi kysyä, kelle on korvaamaton?
        Ei pidä itseens ylentää.


      • Anonyymi

        Itse olen katkaissut kaksi ystävyyssuhdetta niin etten ole vastannut viesteihin, kun olisi pitänyt sopia tapaamisesta. En vaan enää jaksanut niitä samoja juttuja sukulaisista ja muista.


    • Anonyymi

      Kerroit että olet koettanut sanoa ettei tarvitse tavata. Minä sanoisin selvemmin. En kyllä ymmärrä miksi tavata jos ei halua. Eikö hänellä ole ketään muita. Poteeko jotain läheis/ystävä-riippuvuutta juuri sinua kohtaan. Vai pitääkö sinua niin yksinäisenä että luulee tekevänsä hyvän teon kun vetää perässään sinua "edes" kahvilaan.

    • Anonyymi

      Ala kieltäytyä tapaamisista. Ja kun puhelu tulee niin muutaman sananvaihdon jälkeen sano että anteeksi nyt, mutta minulla ei ole nyt aikaa. Kiitos kuitenkin että otit yhteyttä mutta minulla on nyt muuta menoa... Jos vaan jatkaa niin ala kysellä eikö soittajalla ole muita ihmisiä joita tapailla, sinulla kun olisi muuta. Vähän tiukkana pitää varmasti olla jos toinen ei muuten hoksaa.

      On se varmasti hankalaa. Olen itse ollut joskus tilanteessa, jossa pikkuhiljaa tajusin että toinen ei ole enää yhtä kiinnostunut kuin minä. Sanoin silloin suoraan että en halua 'roikkua' enää. Huh kun helpotti, ainakin minua. Kuin riippa olisi pudonnut omista valjaista, vaikka en ollut asiaa itsekään aiemmin tajunnut.

    • Anonyymi

      Painut vittuun vaan ja sillä hyvä. Mitä tuosta valittamaan.

      • Anonyymi

        Ei sinne takaisin kukaan pääse, eikä haluakaan.
        Siivoa suusi!


      • Anonyymi

        Kohta ne taas istuu abc eellä pahviset kahvimukit toppatakkien edessä ja teeskentelevät ystävyyttä. Kaksi heikkoa raukkaa, ei pääse eroon toisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta ne taas istuu abc eellä pahviset kahvimukit toppatakkien edessä ja teeskentelevät ystävyyttä. Kaksi heikkoa raukkaa, ei pääse eroon toisistaan.

        Ehei, kun Stockan tai Fasun kahviloissa ompelijan ompelemassa yksilöllisessä takissa keramiikkakuppi ja joku pikkusuolainen edessä ja juttelemassa niitä näitä ja miettimässä, mitä ruokaa ostais Stockalta tai hallista. Kaksi heikkoa raukkaa, jotka pääsevät eroon toisistaan, kun koteihinsa menevät ruokaa laittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei, kun Stockan tai Fasun kahviloissa ompelijan ompelemassa yksilöllisessä takissa keramiikkakuppi ja joku pikkusuolainen edessä ja juttelemassa niitä näitä ja miettimässä, mitä ruokaa ostais Stockalta tai hallista. Kaksi heikkoa raukkaa, jotka pääsevät eroon toisistaan, kun koteihinsa menevät ruokaa laittamaan.

        Kontakti voi olla kohteliaisuuden varassa.
        Ei kohteliaisuudessa mitään pahaa ole. Päinvastoin.
        Siitä vain tulee silkkinen hirttosilmukka esittäjälle.
        Tosin ystävyydessä eivät omenat vaihdu. Voi saada banaanin.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei, kun Stockan tai Fasun kahviloissa ompelijan ompelemassa yksilöllisessä takissa keramiikkakuppi ja joku pikkusuolainen edessä ja juttelemassa niitä näitä ja miettimässä, mitä ruokaa ostais Stockalta tai hallista. Kaksi heikkoa raukkaa, jotka pääsevät eroon toisistaan, kun koteihinsa menevät ruokaa laittamaan.

        Ei Hikiällä ole Stockkei, on vaan kyöstikakkosia eli Tokmannei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Hikiällä ole Stockkei, on vaan kyöstikakkosia eli Tokmannei.

        Ei munka kyläs ole Stockaa ei kyll eres porotokkaa. Tokmanniin määki välil menen.

        Beng


    • Anonyymi

      Sano suoraan.

      Jotenkin ihmii mukamas "hienotunteisuus", jos jotain ei jaksa, sanoo suoraan, sen pitäis olla sitten siinä. Tottakai sanat pitää miettiä, että entisestä ystävästä ei tule uutta vihamiestä. Kuitenkin helpoin tapa välttää kiusallisia tapaamisia. Suomi pieni maa, entisiin "ystäviin" nyt törmää kuitenkin helposti muutenkin.

      Itellä ollut muutama sitkee tyyppi, joille sanonut isoonkin ääneen, että painuvat vittuun, Ottaneet tottakai nokkiinsa, mutta onpahan itellä rauhallisempaa. Pakollinen kanssakäyminen ehkä virallisempaa, mutta eipä siinä mitään. Joku alkoi tosin sitten vihamieheksi ja se onkin sitten ongelma, mutta ainakin hommeli on selkeetä, ilman teatteria.



      =DW=

    • En juuri välitä ylläpitää ystävyys-suhteita. Ne velvoittavat, On ollut elämässä tarpeeksi velvollisuuksia, nyt tykkään olla vapaa.
      Yksi on suuttunut kun en vastaa puheluihin, muuten ei vihamiehiä ole tullut.
      Tiedän ihmisiä joille on kauhistus olla yksin edes yhtä päivää. Minulle ei viikkokaan tunnu missään.
      En kai ole ollut kovin tärkeä tai korvaamaton kenellekään koska saan nykyisin olla rauhassa. Kaveri käy lomillaan ja viikonloppuisin, siinä tulee sosiaalisuutta sen verran minkä kestän.
      Jälkikasvuun on lämpimät suhteet, ovat rakkaita.

      • Anonyymi

        Minulla oli (on vielä) todella pitkä kaveruus yhteen pariskuntaan, viimeiset kymmenen vuotta aktiivisemmin. Viime kesänä otin etäisyyttä ja pistin jäähylle, alkoi tökkimään, tuli eräitä eriäväisyyksiä ja miespuolinen joi melko ahkeraan. Senkin vuoksi yhteiset suunnitelmat katkeili.
        Viime kesästä en vastannut puheluihin enää.

        Ennen joulua näin kun "kaveri" taas soitti. Tuli joku etiäinen että siihen on pakko vastata. Ajattelin saahan puhelun suljettuna jos on tylsää asiaa.
        Kaveri kertoi saaneensa jonkun kohtauksen ja joutuneensa tutkimuksiin. Siellä paljastui pitkälle edennyt parantumaton syöpä jolle ei voi tehdä enää yhtään mitään.
        Niiltä jaloiltani läksin heille kylään ja aloin käydä vähintään kerran viikossa. Ja kaikki oli kuin ennenkin.

        Olemme tunteneet yli 50 vuotta mutta välillä meni parikin kymmentä vuotta ettemme kuulleet pihaustakaan.
        Viime viikolla mies oli joutunut osastolle kun ei pärjää enää kotona, jalat jalat ei kanna enää. Päässäkin heittää.
        Nyt siellä on sukulaisvieraita viikonlopun. Täytynee käydä huomenna. Eihän tuonne ole kuin muutama sata metriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli (on vielä) todella pitkä kaveruus yhteen pariskuntaan, viimeiset kymmenen vuotta aktiivisemmin. Viime kesänä otin etäisyyttä ja pistin jäähylle, alkoi tökkimään, tuli eräitä eriäväisyyksiä ja miespuolinen joi melko ahkeraan. Senkin vuoksi yhteiset suunnitelmat katkeili.
        Viime kesästä en vastannut puheluihin enää.

        Ennen joulua näin kun "kaveri" taas soitti. Tuli joku etiäinen että siihen on pakko vastata. Ajattelin saahan puhelun suljettuna jos on tylsää asiaa.
        Kaveri kertoi saaneensa jonkun kohtauksen ja joutuneensa tutkimuksiin. Siellä paljastui pitkälle edennyt parantumaton syöpä jolle ei voi tehdä enää yhtään mitään.
        Niiltä jaloiltani läksin heille kylään ja aloin käydä vähintään kerran viikossa. Ja kaikki oli kuin ennenkin.

        Olemme tunteneet yli 50 vuotta mutta välillä meni parikin kymmentä vuotta ettemme kuulleet pihaustakaan.
        Viime viikolla mies oli joutunut osastolle kun ei pärjää enää kotona, jalat jalat ei kanna enää. Päässäkin heittää.
        Nyt siellä on sukulaisvieraita viikonlopun. Täytynee käydä huomenna. Eihän tuonne ole kuin muutama sata metriä.

        Hienoa, että käänsit takin oikein.

        Minullakin on tuon pituinen ystävyys.
        Harvakseltaan tavataan, mutta puhellaan puhelimessa.
        Nyt oikea koipi on rajoittanut tapaamisia, mutta kenties kuukauden päästä.
        Tylsää siirrellä, mutta en osaa mielistellä, koska tiedän, että reissusta tulisi raskas.
        Jos miellyttäisin, itsehän kärsisin.

        Joo. Rehellisyys molempiin suuntiin on hyvä.
        Ja joku kirjoitti tavallaan viitaten tutkimaan itseään. Se erilaisuus pitäisi osata pitää mielessä. Tuolla ylemmä koin myös, ettei minulla ollut mitään annettavaa.
        Paise puhkesi.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että käänsit takin oikein.

        Minullakin on tuon pituinen ystävyys.
        Harvakseltaan tavataan, mutta puhellaan puhelimessa.
        Nyt oikea koipi on rajoittanut tapaamisia, mutta kenties kuukauden päästä.
        Tylsää siirrellä, mutta en osaa mielistellä, koska tiedän, että reissusta tulisi raskas.
        Jos miellyttäisin, itsehän kärsisin.

        Joo. Rehellisyys molempiin suuntiin on hyvä.
        Ja joku kirjoitti tavallaan viitaten tutkimaan itseään. Se erilaisuus pitäisi osata pitää mielessä. Tuolla ylemmä koin myös, ettei minulla ollut mitään annettavaa.
        Paise puhkesi.

        Beng

        Kaveri menehtyi tänä aamupäivällä.


    • Anonyymi

      Tuli syyllinen olo. Olen innokas moneen menoon ja soitan jollekin menokaverille, lähteekö hän mukaan. Ovatkohan lähteneet armosta. Onko joku niin heikko tai kiltti. Ovat kieltäytyneetkin, minä sen kummemmin syytä kysymättä tokaisen ok, ja soitan jollekin toiselle.
      Olin tosi iloinen kun yksi soitti muutama ilta sitten elokuvakaveriksi, tukka putkella menoksi. Kyllä on vaikea uskoa että joku lähtee armosta, itse en lähtisi. Tosin lähden moneen, mutta päällkkäisyykissä on pakko kieltäytyä. Ja on joitakin menoja jonne en halua, esim. shoppailu on typerää.

    • Anonyymi

      Nop, jos tapaamiset on tyyliin 3 - 4 kertaa vuodessa. Kai ne kestää vaikka pullaa pureskellen ja vaitiollen.

    • Anonyymi

      Tapaamisista tullut väkinäisiä ?? Hei, ei pidä vaatia toiselta ihmiseltä täydellisyyttä. Oletko itse ollenkaan yrittänyt piristää tapaamisten tunnelmaa ? -Ymmärrän kyllä, että jos toinen osapuoli ryyppää, niin tietenkään silloin et jaksa tapaamisia.

    • Yksinkertaista. Pitää vaan kertoa, ettei enää halua tavata. Että tämä ei toimi. Rehellisesti.

      • Anonyymi

        Juuri noin. Rehellisesti.


    • Anonyymi

      Et kertonut, ottaako hän yhteyttä kerran viikossa vai kerran kuukaudessa vai harvemmin?

      • Anonyymi

        Vuosikymmenten aikana yhteydenotot ovat vaihdelleet, välillä viikottain ja välillä kuukausittain. Pitempien välien aikana olen ajatellut jo unohtaneen, mutta sieltä taas putkahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosikymmenten aikana yhteydenotot ovat vaihdelleet, välillä viikottain ja välillä kuukausittain. Pitempien välien aikana olen ajatellut jo unohtaneen, mutta sieltä taas putkahtaa.

        Jos jättäisit vastaamatta muutamaan soittoon ?

        On kyllä tosi vaikea tilanne. Minulla ei ystäviä ole ollut liiaksi asti,
        mutta oli yksi "ystävä" joka tasaisin välein soitteli ja jota oli "pakko" tavata,
        vaikka joiltakin tapaamisilta onnistuin luikertelemaan itseni ulos.
        Tunsin itseni syylliseksi ja huonoksi ihmiseksi, jos kieltäydyin.

        Tällä kyseisellä henkilöllä ei ollut itsellä koskaan mitään sanottavaa,
        ei mitään puhuttavaa, hän vaan hoki: "No mitä?" "Kerro!"
        "No mitäs muuta" "Nonii, mitä sitten?".
        Se oli sellaista "ilmoja pitelee" tapaamista,
        että tuskaisena mietin, miten saan tämän piinan loppumaan.
        Kerran kerroin tälle henkilölle tarkemmin selittämättä, että nyt tulee pitkä jakso elämässäni, etten ehdi ketään tapailla. Sain yllättäen olla melkein vuoden rauhassa.
        Sen jälkeen "kohtalo" pelasti minut, työpaikkani siirtyi 300 kilometrin päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosikymmenten aikana yhteydenotot ovat vaihdelleet, välillä viikottain ja välillä kuukausittain. Pitempien välien aikana olen ajatellut jo unohtaneen, mutta sieltä taas putkahtaa.

        Höh. Jos soittaa vain kerran kuukaudessa tai vielä harvemmin, niin eihän se mitenkään rasittavaa ole. On ihan NORMAALIA, että ihmiset joskus soittelevat. Vai pitäisikö mielestäsi kaikkien ihmisten muuttua täysin välinpitämättömiksi erakoiksi?


    • Anonyymi

      Tämä ei ole ihan aloittajan aiheesta, mutta voitasko naiset laitta keksimiskilpailu? Vastine miehistä nimitykselle "puska läyskä". Se on typerä ja sivistymätön ilmaisu, mutta koetetaan samaa. Hih, iloa mietiskelyyn!

      • Anonyymi

        Minun ehdotukseni: Sylky-sälli


      • Anonyymi

        Eikö järki auta tekemään omaa aloitusta ?
        nm. XXX


      • Anonyymi

        Ei tarvitse paljon miettiä: Törttö-Billy.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse paljon miettiä: Törttö-Billy.

        Beng

        Kun joskus joku juttu menee pieleen, ei nyt täysin mutta hieman epäonnistuu, käytän itsestäni nimitystä "taas tämä tökkö turakainen tumpeloi". Korvaa kirosanoja vaikka niitäkin kuuluu sanavarastooni.


    • Anonyymi

      Tuösta tuttavan yhteydenpidosta, pakkoko on vastata puheluun?
      Itselläni oli tiuhaan yhteyttä pitävä lapsuudenystävä. Joskus ehkä hyötyäkin haki aika ronskisti. Sitten yht äkkiä lopetti yhteydenpidon mukamas sairautensa vuoksi.
      En soittele enkä yritä vierailla, joskus lähetän sähköpostin kuukausien välein. Jos se on häirintää niin olkoon.
      Jotkut ihmiset ovat ylpeitä. Jos elämässä on vastoinkäymisiä, sitä hävetään. Olen epäillyt tällaista. Olkoon mitä hyvänsä ja olkoon rauhassa.

      • Anonyymi

        Minulta hävisi kolme ”ystävää” ilmeisesti kateudesta, kun oman asunnon ostin. Noin vaan, yhtäkkiä yllättäin samaanaikaan. Kyllä oli outo ja tyhjä tunne. Just, kun ajattelin, kuinka kiva sitten kahvitella ensimmäisessä omassa kodissa ystävien kanssa. Eipä heistä kuulunut enää mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulta hävisi kolme ”ystävää” ilmeisesti kateudesta, kun oman asunnon ostin. Noin vaan, yhtäkkiä yllättäin samaanaikaan. Kyllä oli outo ja tyhjä tunne. Just, kun ajattelin, kuinka kiva sitten kahvitella ensimmäisessä omassa kodissa ystävien kanssa. Eipä heistä kuulunut enää mitään.

        Eli tarkkaan katsoen he olivat pintaystäviä, ei ystäviä. Uskottelivat itselleen, että olet ylpistynyt porvari joka osti asunnon. Niin ne mielenlaadut muuttuu ihmeellisistä syistä.


    • Anonyymi

      No jos hän soittaa sulle vain n. kerran kuukaudessa, niin eipä hän ainakaan ole mitenkään riippuvainen sinusta !

      • Anonyymi

        Jos soittaa niin harvoin, niin se viittaa siihen, että hän soittaa pelkästä velvollisuudentunnosta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos soittaa niin harvoin, niin se viittaa siihen, että hän soittaa pelkästä velvollisuudentunnosta !

        Niin, välillä. Välillä viikottain ja välillä jopa päivittäin.


    • Anonyymi

      Höh. Ajattele, että kun on aviopareja, jotka ovat olleet naimisissa jo monta vuosikymmentä, niin he joutuvat olemaan yhdessä, vaikka kuinka olisi vaivautunut olo. No, ovathan monet eronneet.

      • Anonyymi

        Minulla on pari kaveria/ystävää soitellaan muutaman vuoden välein.
        Eräs soitti yhtenä pyhänä viime kesänä pari kertaa, höpöteltiin yht. 3 tuntia. Oli jo korvanlehti kuumana ja käsi kipeän jäykkänä.
        Miehet vähemmän soittelee, ja jutut; ilmoja ihmetellen ja politiikan tekoa . Arka aihe joillekin.
        Niin ja ne vaivat tietennii ikäreillä.


    • Anonyymi

      Jos ystävyys kestänyt vuosikymmeniä, miksi pitäisi lopettaa kuin seinään... ??

      • Ystävyys/kaveruus ei lopu koskaan. Ne vain haalistuu ja muuttaa muotoaan, kunnes lakkaavat tyystin aikanaan. Jotkut kestää jopa hautajaisiin saakka; arkulla viimeiset heipat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe