Olen tekemässä ensi viikolla uuden vuokrasopimuksen asunnosta jossa asun tällä hetkellä(asunut vuosia), syynä vuokran nostaminen, mikä on ihan ok.
Asunto on yksityisen vuokranantajan ja hän sanoi puhelimessa että uusi korotettu vuokra tulisi voimaan sitten jo ensi kuun alusta lähtien, eli 1.2. Nyt on 25.1.
Onko tämä ihan laillista että se voi nousta voimaan näin pian ilmoittamalla vain asiasta viikkoa aiemmin seuraavaa kuukautta?
Yksityinen vuokranantaja ja vuokrannousu
3
97
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu kokonaan siitä, mitä alkuperäisessä vuokrasopimuksessa on asiasta sovittu. Jos korotusperusteet on ennakkoon jo sopimuksessa sovittu, niin voi toki noinkin toimia.
Muuten aikaa annetaan 1 kk.
Olen itse omistanut ja vuokrannut muilta asuntoja Keski-Euroopassa. Vuokrat oli sidottu elinkustannusindeksiin ja jouduin itse laskemaan vuokran korotuksen kerran vuodessa. Jouduin siis vuokralaisen asemassa korottamaan maksamaani vuokraa, koska korotus oli sovittu vuokrasopimuksessa. Omistusasunto oli vähemmän työläs, joten ostin oman. - Anonyymi
Miksi ihmeessä olet tekemässä uutta sopimusta asuntoon, jossa olet vuosia asunut?
- Anonyymi
Tuli prolapsi poistoaukkoon ja vaihtoehtoisin maksumuodoin ei voi enää kuitata osaa vuokrasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1355000
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253356Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132674- 472318
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611791Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471729- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201536- 281510
- 181229