Kertokaas syitä vw konsernin autoista

Anonyymi

Kaveripiirissä ja tuttavat yleisesti neuvoo että älä osta vw autoja-miksi näin

29

124

    Vastaukset

    • Niillei itellä oo varaa niihin, toivovat että ostat jonkun romun ettei niiden tarvi kadehtii?

      No ei vaiskaan, vuonna 2004 VW konserni meni melkein konkurssiin, sen jälkeen laatu ollu ala-arvoista, tsi ja dsg ongelmat, diesel skandaali, kaikesta pakko säästää kun niskassa 30 miljardin sakot ja uusia satojen miljoonien sakkoja tulee jatkuvasti.

      Mikäli haluat osallistua moiseen, osta vw.

    • Kannattais paremmin katsoo, kenen kanssa kaveeraa.

    • Otetaan esimerkiksi Golf: IV-malli oli vielä kohtuullisen hyvä, mutta ainakin V ja VI olivat huonoja. Uudemmista en osaa vielä sanoa. Laadun aleneminen ajoittuu kyllä aika lähelle tuota vuotta 2004. Aikanaan VW uutisoi mm. että IV-Golfin valmistaminen on liian kallista ja tuotantokustannuksia pitää alentaa ja sitten vielä eu-säännökset pakottivat siirtymään vesiliukoisiin maaleihin, niin soppa oli valmis.

      • 5 koppasesta lähtien halpuuttivan niin paljon että auton laatu laski paljon 4 koppasesta. Koko korin osalta, alustan osien, bensakoneet meni alaspain.


    • Esson baarin Toyotavaarit ovat näin päättäneet jo 70-luvulla, eikä mieltä muuteta ettei Toyotan arvo ja maine kärsi setä piireissä.

      • Menisitpä kuuntelemaan Esson baarin Toyotavaareja 70-luvulle - olisit kuullut, että VW on hyvä, mutta turhan kallis auto ja Toyota outo jaappanilainen riisikuppi.


      • Jännää bisnestä, ensin myy uusina ja sitten ostaa käytetyt takasin uuden hinnalla, luulis että noilta kandeis ostaa useampi auto talouteen ja vaihtaa jatkuvasti uuteen kun autokuume iskee. Vaan eipä tee mieli ostaa ainuttakaan volkkaria, niin se vaan on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jännää bisnestä, ensin myy uusina ja sitten ostaa käytetyt takasin uuden hinnalla, luulis että noilta kandeis ostaa useampi auto talouteen ja vaihtaa jatkuvasti uuteen kun autokuume iskee. Vaan eipä tee mieli ostaa ainuttakaan volkkaria, niin se vaan on.

        eikä seat,skoda audi


    • On tietynlaista tekniikkaa joka on vikaherkempi eikä kestä niin hyvin, siksi kannattaa harkita ostaa toisen mallin / automerkin. = halvempaa pitää ja hyvä maine = helppo myydäkin.

      VW / skoda, seat, audi. Jakoketjumoottorit, dsg :tä joutuu korjauttamaan isommilla euroilla kuin manuaalilaatikkoa sekä siihen voi tulla vikoja jotka näkyvät käytössä esim nykimisinä.

      vw konsernin audeissa ollut isoa öljynsyöntiä bensamoottoreissa sieltä 2008 lähtien monta vuotta. Samaa moottoria ollut muissa merkeissä.

      2.0Tdi öljypumppuviat, hölmösti suunnitellun öljypumpun akselin takia. DPF suodattimet kun 200tkm lähenee monissa dieseleissä.

      Golf IV seuraaja V eli 5 oli laadullisesti monin paikoin huonompi kori, moottorit. Alustan kautta tulee enemmän melua. Se oli kasattu mexicossa, 6 koppanen taitaa olla samaa tasoa koska käytännössä sama auto. 7 ei kokemusta mikä on laadu ja melu ? 5 koppasessa 1.4tsi tuli jakoketjukoneet ja ongelmat ketjun kulumisen / veymisen takia . Joskus 2013 valmistetuissa muistaakseni jakoketjut poistuivat.

      • Kerrankin asiallisia huomioita ja kehotuksia, eikä vaan mölyämistä!

        Muutamat jäi äskeisessä mainitsematta, DSG-viat oli pahimpia alkupäässä, tarkkoja vuosimalleja en muista, uudemmat ovat kestäviä, joissain toki esiintyy nykimistä, jonka jokainen hyvä omistaja on korjauttanut ohjelmoimalla, jos mahdollista.

        2.0tfsi ongelmat taisivat alkaa 2009? Saattaa olla, että joistain 2008-mallisista ongelmia poikii.

        Maahantuojan tuomia 5-koppasia ei kyllä ole meksikosta tänne tuotu, toki niitä on sielläkin tehtaalla kasattu. Voihan se toki olla että muutama on tännekkin eksynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin asiallisia huomioita ja kehotuksia, eikä vaan mölyämistä!

        Muutamat jäi äskeisessä mainitsematta, DSG-viat oli pahimpia alkupäässä, tarkkoja vuosimalleja en muista, uudemmat ovat kestäviä, joissain toki esiintyy nykimistä, jonka jokainen hyvä omistaja on korjauttanut ohjelmoimalla, jos mahdollista.

        2.0tfsi ongelmat taisivat alkaa 2009? Saattaa olla, että joistain 2008-mallisista ongelmia poikii.

        Maahantuojan tuomia 5-koppasia ei kyllä ole meksikosta tänne tuotu, toki niitä on sielläkin tehtaalla kasattu. Voihan se toki olla että muutama on tännekkin eksynyt.

        Muutamat jäi äskeisessä mainitsematta, DSG-viat oli pahimpia alkupäässä, tarkkoja vuosimalleja en muista, uudemmat ovat kestäviä, joissain toki esiintyy nykimistä, jonka jokainen hyvä omistaja on korjauttanut ohjelmoimalla, jos mahdollista.

        jos mahdollista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muutamat jäi äskeisessä mainitsematta, DSG-viat oli pahimpia alkupäässä, tarkkoja vuosimalleja en muista, uudemmat ovat kestäviä, joissain toki esiintyy nykimistä, jonka jokainen hyvä omistaja on korjauttanut ohjelmoimalla, jos mahdollista.

        jos mahdollista?

        Niin, kaikkiin ei varmaan ole korjausohjelmaa saanut. Miten muuten selittyy joidenkin itkemiset nettipalstoilla, että ei auta öljyjen vaihto tai suodattimen vaihto. Ei muuten kuin, että korjausohjelmistoa ei ole saatavilla, näin siis alkupään malleissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muutamat jäi äskeisessä mainitsematta, DSG-viat oli pahimpia alkupäässä, tarkkoja vuosimalleja en muista, uudemmat ovat kestäviä, joissain toki esiintyy nykimistä, jonka jokainen hyvä omistaja on korjauttanut ohjelmoimalla, jos mahdollista.

        jos mahdollista?

        ostin saksasta 2009 dsg vaihetisen volkkari passat dieselin nyt on kilometrejä 230000 eikä mitään vikoja enkä uutta osta jos politikka ei parane olisin ostanut kaasuauton mutta kun vieläkään ei ole mahdollista politikoiden takia


      • Anonyymi kirjoitti:

        ostin saksasta 2009 dsg vaihetisen volkkari passat dieselin nyt on kilometrejä 230000 eikä mitään vikoja enkä uutta osta jos politikka ei parane olisin ostanut kaasuauton mutta kun vieläkään ei ole mahdollista politikoiden takia

        saat vielä rahat takas

        kts google haku= ryhmäkanne saksa TDI VW


      • Anonyymi kirjoitti:

        saat vielä rahat takas

        kts google haku= ryhmäkanne saksa TDI VW

        Katsoin, ei auttanut minua Poloista.


    • Työautoksi tuli noin vuosi sitten Crafter pakettiauto. Noin 10 000 kilsan kohdalla ilmoitti että pitää lisätä moottoriöljyä. Auto on liisari ja kohtelu sen mukaista. Käyntiin ja ruoskaa koneelle. Moottoritieltä suoraan kahville ilman mitään turbon jäähdyttelyitä. Öljy on pikimustaa. Ainakin mittatikusta näkee öjynpinnan sokeakin :)
      Enpä oikein usko Volkkarin selättäneen männänrengasongelmaa tai sen olevan koko totuus öljynkulutuksesta.

    • Outo juttu, kun Usassa on ne huijausautot myyty jo melkein loppuun, jotka päätyivät takaisinoston jälkeen valtavalle säilytysalueelle, jota täälläkin on useasti irvailtu. Amerikkalaiset arvostavat vähäkulutuksista dieseliä, jota ne on korjauksien jälkeenkin ja jopa useassa laillisia, tiukoista päästömääräyksistä huolimatta. Ja hinnat nousee, kun autot vähenee, ainakin Tekniikan Maailman mukaan.
      Haastattelujen mukaan usalaiset kuluttajat eivät halua luopua missään nimessä luopua niistä, jos on onnistunut sellaisen hankkimaan.

      • Volkkareiden myynti USA:ssa on vähäistä, noin 3%. Siellä ei eurooppalaisilla autoilla ajeta. Kuten Euroopassa ei ajeta amerikkalaisilla. Saksalaiset ja Ranskalaiset ostelee omia merkkejään.


      • mikä ettei kun vaan euroopassa VW konserni maksaa omistajille petoksesta kuten Usassa

        sitten autot hyötykäyttöön vaan skodia myöten


    • Hauska aloitus. Taitaa Toyota fanaatikkojen kokoontumisessa olla jo pelkotiloja ja paniikkia ilmassa kun tuollaisia aloituksia pitää kirjoitella.
      Uusi Golf tulossa, uusi Octavia tulossa ja uusia malleja tullut juuri uunista ulos ja kun tuotanto saadaan rullaamaan niin alkaa Toyotalle heikot ajat jopa meillä Toyotan luvatussa maassa.

    • Tähän hauska lopetus: Ostaa päräytim Ooppelin kun ei kiinnostanu enää joka viikko pitää majaa VW merkkihuollon sohvalla. Huolet autoiluun liittyen katosivat kertaheitolla, ei voi kuin suositella 😁 Ooppelii ei tarvi käyttää kuin määräaikaishuolloissa, yli 200 heppanen Turbo moottori ei vaadi lisäöljyä huoltojen välillä, ketju ei rallata ja kaikki toimii. Ihanan helppo auto!

      • Tollasen auton määki haluun 😄


      • Ja paljonko olet ehtinyt sillä kokemusta saada? 5000 km?.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja paljonko olet ehtinyt sillä kokemusta saada? 5000 km?.....

        Ei ,ei...Olenhan mä nyt sillä jo 500 000km kerennyt ajaa!! Ja hyvin pelaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ,ei...Olenhan mä nyt sillä jo 500 000km kerennyt ajaa!! Ja hyvin pelaa!

        Okei.......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja paljonko olet ehtinyt sillä kokemusta saada? 5000 km?.....

        No mun uudessa Volkkarissa huolet alko jo 2000 km ajettuna kun öljyvalo välähti, Opelilla ajanu nyt 50 tkm eikä ole yhtään tarvinnu öljyä lisätä. Pikkusen eri meininki. Vain määräaikaishuollot tehty, ei mitään vikoja. Näillä Ooppeleilla on huoletonta liikkua.


    • Glof IV etuovien jäätymisongelma jäi mainitsematta ja nuorena kuolevat pyllygrillit. Laiskakin vielä, 1,6 kannattaa unohtaa ainakin farkkuna.

    • VW autoja ostetaan ja käytetään eniten.

      Tiesitko että Skoda on täysin VW auto. Saksalaista suunnittelua ja tekniikkaa täysin, täysin identtinen tekniikka kuin vw:n merkeissä.

      Autolla on vain toinen nimi, Skoda.

      Tsekkiläistä oli ne vanhat skoda kymmeniä vuosia sitten

      Erilaisella merkillä saadaan ihmisten mieleen ajatus täysin erilaisesta autosta jopa joku luulee sen olevan ei saksalainen auto. Tällä VW konserni saa enemmän myyntiä vaikka Octavia/superb vs Golf/ Passat olisivat hyvin samanlaisia autoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      404
      11909
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

      Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      204
      8778
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

      kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      475
      4737