Kertokaas syitä vw konsernin autoista

Anonyymi

Kaveripiirissä ja tuttavat yleisesti neuvoo että älä osta vw autoja-miksi näin

90

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niillei itellä oo varaa niihin, toivovat että ostat jonkun romun ettei niiden tarvi kadehtii?

      No ei vaiskaan, vuonna 2004 VW konserni meni melkein konkurssiin, sen jälkeen laatu ollu ala-arvoista, tsi ja dsg ongelmat, diesel skandaali, kaikesta pakko säästää kun niskassa 30 miljardin sakot ja uusia satojen miljoonien sakkoja tulee jatkuvasti.

      Mikäli haluat osallistua moiseen, osta vw.

    • Anonyymi

      Kannattais paremmin katsoo, kenen kanssa kaveeraa.

    • Anonyymi

      Otetaan esimerkiksi Golf: IV-malli oli vielä kohtuullisen hyvä, mutta ainakin V ja VI olivat huonoja. Uudemmista en osaa vielä sanoa. Laadun aleneminen ajoittuu kyllä aika lähelle tuota vuotta 2004. Aikanaan VW uutisoi mm. että IV-Golfin valmistaminen on liian kallista ja tuotantokustannuksia pitää alentaa ja sitten vielä eu-säännökset pakottivat siirtymään vesiliukoisiin maaleihin, niin soppa oli valmis.

      • Anonyymi

        5 koppasesta lähtien halpuuttivan niin paljon että auton laatu laski paljon 4 koppasesta. Koko korin osalta, alustan osien, bensakoneet meni alaspain.


    • Anonyymi

      Esson baarin Toyotavaarit ovat näin päättäneet jo 70-luvulla, eikä mieltä muuteta ettei Toyotan arvo ja maine kärsi setä piireissä.

      • Anonyymi

        Menisitpä kuuntelemaan Esson baarin Toyotavaareja 70-luvulle - olisit kuullut, että VW on hyvä, mutta turhan kallis auto ja Toyota outo jaappanilainen riisikuppi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jännää bisnestä, ensin myy uusina ja sitten ostaa käytetyt takasin uuden hinnalla, luulis että noilta kandeis ostaa useampi auto talouteen ja vaihtaa jatkuvasti uuteen kun autokuume iskee. Vaan eipä tee mieli ostaa ainuttakaan volkkaria, niin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännää bisnestä, ensin myy uusina ja sitten ostaa käytetyt takasin uuden hinnalla, luulis että noilta kandeis ostaa useampi auto talouteen ja vaihtaa jatkuvasti uuteen kun autokuume iskee. Vaan eipä tee mieli ostaa ainuttakaan volkkaria, niin se vaan on.

        eikä seat,skoda audi


    • Anonyymi

      On tietynlaista tekniikkaa joka on vikaherkempi eikä kestä niin hyvin, siksi kannattaa harkita ostaa toisen mallin / automerkin. = halvempaa pitää ja hyvä maine = helppo myydäkin.

      VW / skoda, seat, audi. Jakoketjumoottorit, dsg :tä joutuu korjauttamaan isommilla euroilla kuin manuaalilaatikkoa sekä siihen voi tulla vikoja jotka näkyvät käytössä esim nykimisinä.

      vw konsernin audeissa ollut isoa öljynsyöntiä bensamoottoreissa sieltä 2008 lähtien monta vuotta. Samaa moottoria ollut muissa merkeissä.

      2.0Tdi öljypumppuviat, hölmösti suunnitellun öljypumpun akselin takia. DPF suodattimet kun 200tkm lähenee monissa dieseleissä.

      Golf IV seuraaja V eli 5 oli laadullisesti monin paikoin huonompi kori, moottorit. Alustan kautta tulee enemmän melua. Se oli kasattu mexicossa, 6 koppanen taitaa olla samaa tasoa koska käytännössä sama auto. 7 ei kokemusta mikä on laadu ja melu ? 5 koppasessa 1.4tsi tuli jakoketjukoneet ja ongelmat ketjun kulumisen / veymisen takia . Joskus 2013 valmistetuissa muistaakseni jakoketjut poistuivat.

      • Anonyymi

        Kerrankin asiallisia huomioita ja kehotuksia, eikä vaan mölyämistä!

        Muutamat jäi äskeisessä mainitsematta, DSG-viat oli pahimpia alkupäässä, tarkkoja vuosimalleja en muista, uudemmat ovat kestäviä, joissain toki esiintyy nykimistä, jonka jokainen hyvä omistaja on korjauttanut ohjelmoimalla, jos mahdollista.

        2.0tfsi ongelmat taisivat alkaa 2009? Saattaa olla, että joistain 2008-mallisista ongelmia poikii.

        Maahantuojan tuomia 5-koppasia ei kyllä ole meksikosta tänne tuotu, toki niitä on sielläkin tehtaalla kasattu. Voihan se toki olla että muutama on tännekkin eksynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin asiallisia huomioita ja kehotuksia, eikä vaan mölyämistä!

        Muutamat jäi äskeisessä mainitsematta, DSG-viat oli pahimpia alkupäässä, tarkkoja vuosimalleja en muista, uudemmat ovat kestäviä, joissain toki esiintyy nykimistä, jonka jokainen hyvä omistaja on korjauttanut ohjelmoimalla, jos mahdollista.

        2.0tfsi ongelmat taisivat alkaa 2009? Saattaa olla, että joistain 2008-mallisista ongelmia poikii.

        Maahantuojan tuomia 5-koppasia ei kyllä ole meksikosta tänne tuotu, toki niitä on sielläkin tehtaalla kasattu. Voihan se toki olla että muutama on tännekkin eksynyt.

        Muutamat jäi äskeisessä mainitsematta, DSG-viat oli pahimpia alkupäässä, tarkkoja vuosimalleja en muista, uudemmat ovat kestäviä, joissain toki esiintyy nykimistä, jonka jokainen hyvä omistaja on korjauttanut ohjelmoimalla, jos mahdollista.

        jos mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutamat jäi äskeisessä mainitsematta, DSG-viat oli pahimpia alkupäässä, tarkkoja vuosimalleja en muista, uudemmat ovat kestäviä, joissain toki esiintyy nykimistä, jonka jokainen hyvä omistaja on korjauttanut ohjelmoimalla, jos mahdollista.

        jos mahdollista?

        Niin, kaikkiin ei varmaan ole korjausohjelmaa saanut. Miten muuten selittyy joidenkin itkemiset nettipalstoilla, että ei auta öljyjen vaihto tai suodattimen vaihto. Ei muuten kuin, että korjausohjelmistoa ei ole saatavilla, näin siis alkupään malleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutamat jäi äskeisessä mainitsematta, DSG-viat oli pahimpia alkupäässä, tarkkoja vuosimalleja en muista, uudemmat ovat kestäviä, joissain toki esiintyy nykimistä, jonka jokainen hyvä omistaja on korjauttanut ohjelmoimalla, jos mahdollista.

        jos mahdollista?

        ostin saksasta 2009 dsg vaihetisen volkkari passat dieselin nyt on kilometrejä 230000 eikä mitään vikoja enkä uutta osta jos politikka ei parane olisin ostanut kaasuauton mutta kun vieläkään ei ole mahdollista politikoiden takia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ostin saksasta 2009 dsg vaihetisen volkkari passat dieselin nyt on kilometrejä 230000 eikä mitään vikoja enkä uutta osta jos politikka ei parane olisin ostanut kaasuauton mutta kun vieläkään ei ole mahdollista politikoiden takia

        saat vielä rahat takas

        kts google haku= ryhmäkanne saksa TDI VW


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saat vielä rahat takas

        kts google haku= ryhmäkanne saksa TDI VW

        Katsoin, ei auttanut minua Poloista.


    • Anonyymi

      Työautoksi tuli noin vuosi sitten Crafter pakettiauto. Noin 10 000 kilsan kohdalla ilmoitti että pitää lisätä moottoriöljyä. Auto on liisari ja kohtelu sen mukaista. Käyntiin ja ruoskaa koneelle. Moottoritieltä suoraan kahville ilman mitään turbon jäähdyttelyitä. Öljy on pikimustaa. Ainakin mittatikusta näkee öjynpinnan sokeakin :)
      Enpä oikein usko Volkkarin selättäneen männänrengasongelmaa tai sen olevan koko totuus öljynkulutuksesta.

      • Anonyymi

        Onko jo tuulilasinpyyhkijät hajonneet?


    • Anonyymi

      Outo juttu, kun Usassa on ne huijausautot myyty jo melkein loppuun, jotka päätyivät takaisinoston jälkeen valtavalle säilytysalueelle, jota täälläkin on useasti irvailtu. Amerikkalaiset arvostavat vähäkulutuksista dieseliä, jota ne on korjauksien jälkeenkin ja jopa useassa laillisia, tiukoista päästömääräyksistä huolimatta. Ja hinnat nousee, kun autot vähenee, ainakin Tekniikan Maailman mukaan.
      Haastattelujen mukaan usalaiset kuluttajat eivät halua luopua missään nimessä luopua niistä, jos on onnistunut sellaisen hankkimaan.

      • Anonyymi

        Volkkareiden myynti USA:ssa on vähäistä, noin 3%. Siellä ei eurooppalaisilla autoilla ajeta. Kuten Euroopassa ei ajeta amerikkalaisilla. Saksalaiset ja Ranskalaiset ostelee omia merkkejään.


      • Anonyymi

        mikä ettei kun vaan euroopassa VW konserni maksaa omistajille petoksesta kuten Usassa

        sitten autot hyötykäyttöön vaan skodia myöten


    • Anonyymi

      Hauska aloitus. Taitaa Toyota fanaatikkojen kokoontumisessa olla jo pelkotiloja ja paniikkia ilmassa kun tuollaisia aloituksia pitää kirjoitella.
      Uusi Golf tulossa, uusi Octavia tulossa ja uusia malleja tullut juuri uunista ulos ja kun tuotanto saadaan rullaamaan niin alkaa Toyotalle heikot ajat jopa meillä Toyotan luvatussa maassa.

      • Anonyymi

        Hinausfirma Laatu Hinaus julkaisi Tiktok-kanavallaan näkymiä siitä, miltä arki näyttää hinausauton kyydistä katsoen.

        Uudella videolla yhtiön edustaja vastaa kysymykseen, mitkä automerkit joutuvat useimmin hinaukseen.

        Varsin lyhyen ja yksinkertaisen videon mukaan ”lavan päällä on eniten Mersuja, Audeja ja Volkkareita”. Video on kerännyt jo yli 126 000 katselukertaa.


    • Anonyymi

      Tähän hauska lopetus: Ostaa päräytim Ooppelin kun ei kiinnostanu enää joka viikko pitää majaa VW merkkihuollon sohvalla. Huolet autoiluun liittyen katosivat kertaheitolla, ei voi kuin suositella 😁 Ooppelii ei tarvi käyttää kuin määräaikaishuolloissa, yli 200 heppanen Turbo moottori ei vaadi lisäöljyä huoltojen välillä, ketju ei rallata ja kaikki toimii. Ihanan helppo auto!

      • Anonyymi

        Tollasen auton määki haluun 😄


      • Anonyymi

        Ja paljonko olet ehtinyt sillä kokemusta saada? 5000 km?.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paljonko olet ehtinyt sillä kokemusta saada? 5000 km?.....

        Ei ,ei...Olenhan mä nyt sillä jo 500 000km kerennyt ajaa!! Ja hyvin pelaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ,ei...Olenhan mä nyt sillä jo 500 000km kerennyt ajaa!! Ja hyvin pelaa!

        Okei.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paljonko olet ehtinyt sillä kokemusta saada? 5000 km?.....

        No mun uudessa Volkkarissa huolet alko jo 2000 km ajettuna kun öljyvalo välähti, Opelilla ajanu nyt 50 tkm eikä ole yhtään tarvinnu öljyä lisätä. Pikkusen eri meininki. Vain määräaikaishuollot tehty, ei mitään vikoja. Näillä Ooppeleilla on huoletonta liikkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mun uudessa Volkkarissa huolet alko jo 2000 km ajettuna kun öljyvalo välähti, Opelilla ajanu nyt 50 tkm eikä ole yhtään tarvinnu öljyä lisätä. Pikkusen eri meininki. Vain määräaikaishuollot tehty, ei mitään vikoja. Näillä Ooppeleilla on huoletonta liikkua.

        Vielä huolettomampaa olisi ajella TOYOTAlla. Opelilla se huolettomuus on tuurista kiinni. Voi saada toimivan,mutta yhtä hyvin sen maanantai kappaleen. Toyotissa ei ole maanantai kappaleita, vaan kaikki toimii vuorenvarmasti.


    • Anonyymi

      Glof IV etuovien jäätymisongelma jäi mainitsematta ja nuorena kuolevat pyllygrillit. Laiskakin vielä, 1,6 kannattaa unohtaa ainakin farkkuna.

    • Anonyymi

      VW autoja ostetaan ja käytetään eniten.

      Tiesitko että Skoda on täysin VW auto. Saksalaista suunnittelua ja tekniikkaa täysin, täysin identtinen tekniikka kuin vw:n merkeissä.

      Autolla on vain toinen nimi, Skoda.

      Tsekkiläistä oli ne vanhat skoda kymmeniä vuosia sitten


      Erilaisella merkillä saadaan ihmisten mieleen ajatus täysin erilaisesta autosta jopa joku luulee sen olevan ei saksalainen auto. Tällä VW konserni saa enemmän myyntiä vaikka Octavia/superb vs Golf/ Passat olisivat hyvin samanlaisia autoja.

      • Anonyymi

        Ikävä kyllä määrä ei korvaa mitenkään sitä kehnoa laatua, mikä tuntuukin olevan VW- käsite niin moottoreiden kun vaihdelaatikon osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä määrä ei korvaa mitenkään sitä kehnoa laatua, mikä tuntuukin olevan VW- käsite niin moottoreiden kun vaihdelaatikon osalta.

        Jos ei niin yksinkertaista osaa kuin kaasupoljin saada kestämään niin kuinka voisi kuvitella että muu tekniikka kestäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei niin yksinkertaista osaa kuin kaasupoljin saada kestämään niin kuinka voisi kuvitella että muu tekniikka kestäisi?

        DSG muoviosat juu-2000e remonttia tietää ainakin

        Autobild suomi 2/2019


    • Anonyymi

      noo

      VWaudi laittaa hyundaitakuun ilman KM rajaa niin loppuu nurinat

      tosin VW konserni menee sitten konkurssiin...

    • Anonyymi

      pidä 30000e varuilta korjausrahaa niin VW meno maittaa ja hyvä vakuutus jotta sijaisauto heti käyttöön

      huoletonta audiskodaseat menoa

      • Anonyymi

        Missä mallissa noin paljon ?

        Tässä on ollut huoletonta menoa 17 vuotta joka päivä ja kilometrit mittarissa, otetty muutama päivä sitten. Alusta alkuperäinen, ohjauksessa ei väljää, alusta äänetön.

        https://i.ibb.co/QPhLb2C/Golf-4-Variant-1-6-16-V-25-4-2020.jpg

        Moottorissa n 50 eur ylimääräistä korjausta.

        Öljyt ja suodattimet vaihdettu kerran vuodessa, jakopään hihna kun kilometrejä riittävästi.
        Ei tarvitse lisätä öljyä vuoden ajoilla ei minkäänlaista savutusta koko kierrosalueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä mallissa noin paljon ?

        Tässä on ollut huoletonta menoa 17 vuotta joka päivä ja kilometrit mittarissa, otetty muutama päivä sitten. Alusta alkuperäinen, ohjauksessa ei väljää, alusta äänetön.

        https://i.ibb.co/QPhLb2C/Golf-4-Variant-1-6-16-V-25-4-2020.jpg

        Moottorissa n 50 eur ylimääräistä korjausta.

        Öljyt ja suodattimet vaihdettu kerran vuodessa, jakopään hihna kun kilometrejä riittävästi.
        Ei tarvitse lisätä öljyä vuoden ajoilla ei minkäänlaista savutusta koko kierrosalueella.

        Niin tätä en myy ollenkaan enää kun niin hyvä auto, päivitellään kilometrejä tulevaisuudessa ja kerrotaan kuluja.


    • Anonyymi

      Pakkohan volsussa on olla jotain mätää kun vuosiymenestä toiseen ostetaan vain 30.000 vokkeloa ja seuraavaksi isoin tojota myy noin 15.000.
      Selkeästi volsussa on isoja mokia. Muuten kansa ostaisi jotain muuta.

    • Anonyymi

      saastekohu
      dsg
      öljynsyönti
      ohjausvaihde
      kaasupoljin
      ikkunat tippuu
      sähköpääkeskus palaa
      pyöränlaakerit valmistusvirhe jne

      • Anonyymi

        ihan kuin mun VW touran historia


    • Anonyymi

      korjauskulut voi nousta 10000e mm DSG

      • Anonyymi

        Lopez-laadun hedelmät ovat nautittavissa. Ostakaa, ostakaa, ei meillä juurikaan merkitävästi huijata?


    • Anonyymi

      moni hankkii moni myy

    • Anonyymi

      perimätieto

    • Anonyymi

      niin?

    • Anonyymi

      öljynkulutus remppa tuhansia e?

      • Anonyymi

        Lopezlaatu?


    • Anonyymi

      lue ja googlaa VW viat

    • Anonyymi

      kallis ylläpito kun vikaa liikaa

    • Anonyymi

      moottori.fi kertoo hyvin kun laitat merkin ja mallin vikahaun

    • Anonyymi

      ihanaa tiedon jakoa

      lompakko kiittää ja toyota liikkuu

    • Anonyymi

      kalliit viat vie lompakon nollille

    • Anonyymi

      moottori.fi

      etusivulla vikahaku

      volkkarilla ja konsernin muilla automerkeillä hiukka pitkät vikalistat!

      • Anonyymi

        Minusta se "hiukka " on aivan väärä tai turha sana tuossa lauseessa!


    • Anonyymi

      maine kiirii nyt mainoksen edelle--

    • Anonyymi

      opiskelija nuoret ihmeissään kun sippaa moottorit ja vaihteistot

      opintolaina hukkuu autoremottiin eikä riitä-elä siinä ihmisen elämää


      osta halpa corolla ja mene

    • Anonyymi

      merkki jossa kone sippaa alle 150000km ei tee köyhä mitään

    • Anonyymi

      auton nimi muutetan megaroniikka

    • Anonyymi

      Mites GTI ja R Golf onko ne viat niissä samat kuin perusmalleissa?
      Kyse olis Mk5 ja sen jälkeen tehdyistä. Onko kaikissa sama DSG?

      mk5 ja mk7 GTI.n korin on suunnitellut sama suunnittelija. Sama suunnittelija tehnyt clubsport s ja Mk1 focus on saman suunnittelijan suunnittelemia autoja.


      Uskaltaako muuten mitään autoa ostaa ilman että tutkii ODB vikakoodit ennen ostoa?
      Jossain autoissa saa ODB testerillä näkyviin onko mittarilukema oikea.
      Ilmeisesti tätä ei tee vaihtoautoliikkeet koska todennäköisesti pelkäävät auton hinnan putoavan jos liikkeelle on myyty enemmän ajettu auto kuin mittari osoittaa. Yleenssä on syytä epäillä mittarilukemaa jos se on piikkeuksellisen pieni auton ikään verrattuna. ODB testeri paljastaa myös onko jakoketju kuinka paljon venynyt.
      Tätä ei varmasti automyyjä kerro vaikka autoon olisi tehty kuntotarkistus, vaikka pitäisi. Myyjän tehtävä on myydä auto, ei kertoa onko autossa jotain heti ilmenevää vikaa.

    • Anonyymi

      köyhät siitä kärsii

    • Anonyymi

      kyllä asia on juuri noin

    • Anonyymi

      DSG osataan jo välttää sekä ketjujakopäät kiertää kaukaa VWseataudiskoda

    • Anonyymi

      ei vaan toimi

    • Anonyymi

      niin?

    • Anonyymi

      korjauksiin enemmän kuin käyttöön?

    • Anonyymi

      tieto

    • Anonyymi

      antaa tulla

    • Anonyymi

      1,9 tdi 6v manuaali

    • Anonyymi

      kalliit viat

    • Anonyymi

      hehkulamppuhuijausta tehtaalla?

    • Anonyymi

      pittää olla varakas jotta voi ajaa vw konsernin autoilla

    • Anonyymi

      hih

    • Anonyymi

      esson baari voi tietää eniten

      tuulilasi lehti 3/21

      E C4

    • Anonyymi

      Sano tuossa kaupungin paras VW korjaaja että osta toyota.Voi kuvitella miksi sanoi

      kyselkääpä muutkin korjaamoiden tekijöiltä mikä kannattaa hankkia...

    • Anonyymi

      saako sanoa

    • Anonyymi

      VAG areena

    • Anonyymi

      maine kiirii

    • Anonyymi

      Joo ei vaggia kannata ostaa. Oon vältelly vaggia lyhyen elämäni ajan kokoajan. Kortin saanut juuri ja aasialaisilla ajelen.

      • Anonyymi

        Haluaisitko ostaa auton jonka valmistuksessa on huijattu niin paljon että johtaja on saanut siitä seitsemän vuoden ehdottoman vankeustuomion ja valmistaja kymmenien miljardien sakot? Merkin jätän kertomatta. Jos joku ei satu tietämään niin ei kannata ainakaan lähteä autokaupoille yksinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko ostaa auton jonka valmistuksessa on huijattu niin paljon että johtaja on saanut siitä seitsemän vuoden ehdottoman vankeustuomion ja valmistaja kymmenien miljardien sakot? Merkin jätän kertomatta. Jos joku ei satu tietämään niin ei kannata ainakaan lähteä autokaupoille yksinään.

        Entä haluatko ostaa auton joka on kärynnyt päästöjen manipuloinnista 30 vuotta, toimittanut vahvistettuja ja väärennettyjä autoja törmäystesteihin, kärynnyt useista päästöjen valehtelusta ja saanut useita korvausvaateita ja sakkoja myös monista muista syistä. Entä 36 miljardin korjaus ja korvaus menetykset kun auto katkeaa ruostumisen vuoksi muutaman vuoden käytön jälkeen. Lisääkin löytyy vaikka kuinka paljon väärinkäytöksiä ja asiakkaan huijausta ja halveksuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä haluatko ostaa auton joka on kärynnyt päästöjen manipuloinnista 30 vuotta, toimittanut vahvistettuja ja väärennettyjä autoja törmäystesteihin, kärynnyt useista päästöjen valehtelusta ja saanut useita korvausvaateita ja sakkoja myös monista muista syistä. Entä 36 miljardin korjaus ja korvaus menetykset kun auto katkeaa ruostumisen vuoksi muutaman vuoden käytön jälkeen. Lisääkin löytyy vaikka kuinka paljon väärinkäytöksiä ja asiakkaan huijausta ja halveksuntaa.

        Mikä siinäkin on että tällaisilla ominaisuuksilla olevia autoja joista kateuksissasi yrität valehdella, ostetaan miljoonittain enemmän kuin lopezlaatuista kaasutuskammiota jonka valmistusprosessista ei lusimatta ole selvitty? Seitsemän vuotta sellissä kertoo jo hitaammillekin petoksen ja huijauksen törkeydestä ja määrästä kun ei edes rahallakaan selvinnyt. Riittiköhän sata miljardiakaan kaiken kaikkiaan siihen pikkusinteillä rötöstelyyn laajalla rintamalla ? Ostamaan en kyllä lähtisi kun muutkin jo ovat alkaneet karttamaan . Uutisissa kerrottiin että Toyota on muuten taas tehnyt kaikkien aikojen parhaan tuloksen.! Se piirtää, kellä on liitua! Haittaak se ?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On ihmisiä joille menestyminen ja eteenpäin meneminen ovat pelottavia asiota.
      Heille tojota on luontainen valinta.

      • Anonyymi

        Vanha bensavapari. Ei latausmahdollisuutta. Niinkuin kekkosen aikaankin oli. Tästä tulee turvallinen tunne.


      • Anonyymi

        Pitääkö olla Skoda ja sirolaopistosta kiitettävät arvosanat jos punainen jäsenkirja edellä yrittää edetä vai riittääkö pelkästään skoda ja punakantinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö olla Skoda ja sirolaopistosta kiitettävät arvosanat jos punainen jäsenkirja edellä yrittää edetä vai riittääkö pelkästään skoda ja punakantinen?

        Tojotisti halusi taas kerran näyttää kuinka epätoivonen hän on huomion tavoittelussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotisti halusi taas kerran näyttää kuinka epätoivonen hän on huomion tavoittelussaan.

        Eikö sulla ole oikeasti ketään ystävää oikeassa maailmassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sulla ole oikeasti ketään ystävää oikeassa maailmassa?

        Kyllä oikeassa elämässä mutta ei niinkään siellä punaisella vasemmalla laidalla.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe