Niin kuin samurai haarniskaansa, myös minä tunnun suojautuvan kaikelta pahalta. Oma haarniskani tuntuu kuitenkin olevan kaiken hyväksyminen ja muiden mukana nauraminen. En näytä tunteitani ulkopuolelle, ja kovetan ulkokuortani suojatakseen hukassa olevan minäni.
Rauta täytyy karaista tulessa, jotta haarniskasta tulee kova ja kestävä. Niin myös minä kovetan ulkokuortani enkä anna todellisen minäni näkyvän. Todellisuudessa olen saanut syviä arpia hyökkäyksistä aikana, jolloin minulla ei vielä ollut panssaria, joka kestäisi iskut. Häpeän arpiani ja menneisyyttäni, tekoja, jotka johtivat arpien saamiseen. Säie-taonnan lailla olen aina yhden iskun jälkeen luonut lisää kerroksia haarniskaani.
Kuten samuraiden kypärissä olevat hurjat ilmeet ja sarvet, joiden tarkoitus on pelottaa vastustajaa, myöskin minulla on “varusteeni”. Huumori, jolla yritän esittää, ettei minuun sattuisi iskut, joita otan vastaan. Nauran muiden sanoille, ja myöskin yritän olla iskussa, jotteivat muut vain näkisi arvilla olevaa minääni.
Täytyyhän samurailla miekka olla, jolla vastata iskuihin. Itsekin olen vastannut sanallisiin hyökkäyksiin pahoilla sanoilla, joilla olen saanut eräänlaista voiton tunnetta hetkiseltään. Tosin pian, kun katson miekassani olevia veri tahroja, tajuan, että toisen vahingoittaminen ei paranna omia haavoja.
Silti jatkan miekkani teroittamista, sillä se tuntuu olevan ainoa puolustusväline näissä loputtomissa taisteluissa ilman armeijaa, monipäistä vihollista vastaan.
Yleisesti läheiset ihmiset tuntevat läheistensä vahvuudet ja heikkoudet. Minulle läheisten ihmisten joukossa on myös ninjoja, jotka kääntyvät vastaan, kun olet heikoimmillasi, kääntäneenä selkäsi ja miekkasi laskeneena. Sellaiset iskut pääsevät aina haarniskasi niittisaumoista läpi, jättäen syvimmät ja vertavuotavimmat arvet. Ja kun vihaisena olen meinannut iskeä omalla miekallani takaisin, olen todennut välittäväni siitä käärmeestä liikaa, jotta voisin hänelle tehdä jotain.
Kysymys kuuluukin, miksi läheisissäni on käärmeitä. Uskon, että he eivät tajua tekosiaan ja yrittävät kuitenkin pohjimmiltaan olla hyviä ihmisiä. Toki aina en voi olla ihan varma.
Soturi vai Pelokas sintti?
Anonyymi
1
138
Vastaukset
Oikea miekka toimii paremmin taistelussa kuin sanat. Osta siis katana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti36637648Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s896446Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315390Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös213868Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta663002Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi532610En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122124Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182051Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D582049Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.4891959