Saksan paras kaupunkikohde

JKH

Missä Saksan kaupungissa olisi eniten nähtävää? Museot ei kuitenkaan hirveesti innosta, mutta muut nähtävyydet ja maisemat.

13

3433

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sapelihammastiikeri

Münster on ainakin upea kaupunki! Mahtavia kirkkoja ja muutenkin katukuva on hieno. Yliopiston kasvitieteellinen puutarha on käymisen arvoinen paikka sekä talvella ja varsinkin kesällä. Lähistöllä on myös eläintarha, jos on kiinnostunut leijonista ja muista eksoottisista eläimistä.

• mie

Joo, Munster on kyllä hieno kaupunki! Itte asustelin siellä puolisen vuotta toissa vuonna. Talvihan sielläpäin on melko harmaa ja sateinen, mutta kevät ja kesä sitten jotain ihan muuta. Harmi vaan että jäi näkemättä nuo paremmat vuodenajat. Ja eläintarhassa tuli käytyä kerran itsekin. Tulipas ihan ikävä noita Munsterissä vietettyjä aikoja.. =)

• mie
        mie kirjoitti:

Joo, Munster on kyllä hieno kaupunki! Itte asustelin siellä puolisen vuotta toissa vuonna. Talvihan sielläpäin on melko harmaa ja sateinen, mutta kevät ja kesä sitten jotain ihan muuta. Harmi vaan että jäi näkemättä nuo paremmat vuodenajat. Ja eläintarhassa tuli käytyä kerran itsekin. Tulipas ihan ikävä noita Munsterissä vietettyjä aikoja.. =)

Suosittelen lämpimästi myös Bremeniä ja Hampuria, hienoja kaupunkeja molemmat!

• menisin

Joko just Müncheniin, kivoja puistoja, ostosmhdollisuuksia, lyhyt matka esim. Salzburgiin. Tai sit voisin suositella Kölniä, jossa mahtava tuomikirkko ja vieressä toinen mukava kaupunki Bonn.

• JKH

vinkkejä. Kiitos vastaajille. Lisää ehdotuksia toki otetaan vastaan mielellään.

• otto__

berliinissä on ison kaupungin sykettä ja itä-euroopan vaikutuksen tuntee jossakin osissa vieläkin.

jokaiselle jotakin.

• dggg

vähä vaikee vastata ku kyl joku joka on käyny vaiik pieksamäel nii sanoo et se on hieno paikka. nii et on pitäny käydä aika mones paikkaa et voi arvioida. mut mitä vanhempaa kaupunkii etit mee etelämpää päi .(trieste) kaikki kaupungitaha siel on hienoi paitsi jotku ddr entiset (esim. rosstock)

• dggg
        dggg kirjoitti:

vähä vaikee vastata ku kyl joku joka on käyny vaiik pieksamäel nii sanoo et se on hieno paikka. nii et on pitäny käydä aika mones paikkaa et voi arvioida. mut mitä vanhempaa kaupunkii etit mee etelämpää päi .(trieste) kaikki kaupungitaha siel on hienoi paitsi jotku ddr entiset (esim. rosstock)

korjaan trier

• exc400
        dggg kirjoitti:

korjaan trier

Ehdottomasti Berliini. Vaikka museoista ei pitäisikään.

• pallonkiertäjä

saksa on valittu tänä vuonna maailman suosituimmaksi matkailukohteeksi. en voi muuta kuin kehua, aivan sama minnenpäin siellä menet.
      saksassa on siistiä, hyvää ruokaa, homma toimii, ihmiset ovat ystävällisiä ja pitävät sanansa.
      saksassa on myös nykyään kovin edullista, ravintolassakin syöt ihanan aterian alle kympillä. ja maha tulee täyteen!
      käyn usein saksassa ja voin vain kehua kaikkea kokemaani.
      minun lempikaupunkini on aivan etelässä, konstanz.
      historiaa näet joka paikassa, samoin kaunista luontoa ja siistiä ympäristöä.
      hyvää matkaa!

• Kaupungit mitkä oon Saksassa käynyt: Bremen, Düsseldorf, Köln ja Bonn. Noista nostaisin esille Düsseldorfin. Museoita ei kovin paljoa, mutta kaupunki on kaunis ja siellä on mukava fiilis, näkötornista aukeaa hulppeat näköalat, reinin rantaboulevardilla on kiva istuskella ja katsella elämänmenoa, pääkatu on kuin Lontoon kalleimmilta ostoskaduilta, vanha kaupunki mukava, sopivan kokoinen kaupunki muutaman päivän visiitille. Laitakaupungilla on kartano, jossa on muutamia museoita sekä valtava, kartanoon kuuluva puisto lampineen. Kannattaa käydä. Kölnissä on kivoja museoita ja vaikuttava katedraali. Bonn on kiva "pikku" kaupunki monine aukioineen, yliopiopiston kasvitieteellisessä puutarhassa kannattaa käydä. Bremenistä ei paljoa jäänyt käteen, mutta en viipinyt siellä kuin muutamia tunteja.

• Kö kohteena

Kiitos tästä kommentistasi, kovin vähän on Düsseldorfista mitään kokemuksia kirjoitettu, eikä siellä omallakaan sivulla mitään.
        Lähtö parin viikon kuluttua ja Kölnissä tullaan myös käymään kun kerran siellä suunnalla ollaan.

• saksaan tykästynyt

Ja Lyypekki!!! :) On "lähellä", mukava pikkukaupunki. Paljon mukavia kauppoja ja varsinkin joulun aikaan ihana joulumarkkinakaupunki. Samoilla linjoilla pallonkiertäjän kanssa että meni minne meni niin aina on kaunista ja siistiä. Samoin Bad Ems ja Moselin laaksossa Bernkastel-Kues on tosi kauniita vanhoja pikkukaupunkeja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      135
      765
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      632
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      619
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      561
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      500
    7. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    8. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      36
      465
    9. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      458
    10. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      261
      449
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      92
      434
    12. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      36
      401
    13. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      397
    14. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      395
    15. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      86
      386
    16. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      32
      376
    17. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      375
    18. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    19. 20
      367
    20. Kangasluoman kirjoitus Lapuan Sanomissa

Ei voi kun nauraa. Nyt tämä henkilö ajaa säästöjä lakkauttamalla kouluja ja sitä myöten tapetaan sivukyliä. Kyseinen h
      Lapua
      49
      365
    Aihe