Isoja ongelmia banco Sabadell Montemarin kanssa. Apua tarvitaan.

Anonyymi

Isäni avasi tilin 2000-luvulla banco Sabadellissa Montemarissa. Muutama vuosi sitten kävimme tekemässä minulle käyttöoikeuden kyseiseen tiliin ja minulle jäi mieleen silloisen pankinjohtajan mairea hymy, kun täyttelimme papereita. Tänä syksynä menin kyseiseen pankkiin tarkistamaan, että kaikki on ok tilin osalta. Mutta uusi pankinjohtaja sanoikin, ettei isälläni ole mitään tiliä heidän pankissaan ja he eivät voi antaa mitään lisätietoja ellen hanki notaarilta valtakirjaa. Sanoin että minulle on tehty käyttöoikeus tiliin pari vuotta aiemmin mutta hän kieltäytyi edelleen. Olin aivan äimän käkenä sillä tiesin ettei isäni ollut käyttänyt tiliä. Suomeen tultuani isäni näytti minulle hänelle joka kuukausi tulevan tiliotteen. Soitin pankkiin ja luettelin pankinjohtajalle tilinumeron ja hän totesi aikansa "tutkittuaan" asiaa että niin mutta ei se ole tili vaan sijoitusvakuutus. No sellaistahan isäni ei tietenkään ollut alun perin halunnut, vanhaa ihmistä oli johdettu harhaan. Tämän jälkeen tilasin hyvin kattavan valtakirjan suomalaiselta asioiden hoitajalta ja kävimme isäni kanssa sen täällä Helsingissä allekirjoittamassa. Siinä on ylitarkastaja, julkisen notaarin allekirjoitus ja Apostille-sivu täytetty. Pyysin kaikki mahdolliset leimat ja sanoin, että sitä tarvitaan espanjalaiseen pankkiin. Lensin taas Espanjaan ja menin pankkiin viemään valtakirjaa. He lähettivät sen pankin juristille tarkastettavaksi. Odottelin pari viikkoa mutta mitään ei kuulunut. Rupesin tiedustelemaan asiaa sähköpostitse. Vastauksena oli, että isäni täytyy mennä itse avaamaan uusi tili johon "sijoitusvakuutusrahat" voi tallettaa. Sanoin että juuri siksihän valtakirja on tehty ettei isäni voi enää matkustaa sinne. Yritin vielä kysyä voinko tehdä yhtään mitään asiaa isäni puolesta ko valtakirjalla esim. nostaa rahaa tai pyytää pankkikorttia. Mihinkään kysymyksiin ei vastattu vaan toistettiin samaa eli isäni pitää mennä avaamaan tili. Tässä käydään varmaan väsytystaistelua jonka lopputuloksena me annamme periksi ja rahat.... mihinkäs ne sitten jäisikään....Banco Sabadelliin? Jos jollain on samoja kokemuksia please neuvoja otetaan vastaan. Olkaa varovaisia näiden espanjalaisten pankkien kanssa. Kannattaa tyhjentää tilit jo hyvissä ajoin sillä viimeinen lento voi vanhoilla ihmisillä olla milloin vain. En tiedä mitä järkeä on, että joutuu pyytämään apua tällaisessa asiassa netistä. Luulisi että Espanjassakin osattaisiin jo 2000-luvulla kouluttaa henkilökuntaa huolehtimaan pankin hyvästä imagosta ja asia hoidettaisiin pankin ja asiakkaan välillä PANKIN AVUSTUKSELLA.

10

2426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisiko niin, että sijoitusvakuutuksen ehdot sallii rahojen siirtämisen vain vakuutuksen haltijan tilille ja olet unohtanut valtakirjassa hankkia itsellesi valtuuden avata isällesi uusi tili ko. pankissa. Eli hänellä ei nyt ole tiliä ko. pankissa.
      Tosin tiliä ei pankkiin saa niin vain kuten Suomessa ! Tarvii aina joskus olla NIE, Residencia yms. Eli täytyy neuvotella pankin kanssa rauhallisesti.

      Espanjassahan aina kun asioit viranomaisilla tai vastaavilla laitoksilla (pankki, sähkölaitos vesilaitos koulu yms. ) niin asiakas on aina väärässä ja asiakasta kyykytetään mahdollisimman paljon. Vain selvästi markkinaehtoisissa paikoissa saa asiallista palvelua (ravintolat, hotellit, kiinteistövälittäjät, suurin osa kaupoista yms.).

      • Anonyymi

        Valtakirjassa lukee.....edustaa päämiestänsä asioissa Espanjan Pankin tai minkä muun pankin, rahalaitoksen jne .......... edessä voiden tehdä kaikenlaisia rahan siirtoja, avata, lopetttaa tilejä, tehdä tilisiirtoja....lopettaa erilaisia pankin tuotteita kuten säästövakuutuksia, .... ja kaikki toi tietty espanjaksi ja neljä leimaa valtakirjan viimeisellä sivulla. Yksi leima on espanjaksi: Certifico que _________________________ ha firmado de propia mano el documento que antecede. Helsinki, Finlandia Ex Oficio ja päiväys. Viimeisellä Apostille otsikoidulla sivulla vielä yksi leima. Ja siis tossa on vaan murto-osa mitä valtuutuksia valtakirjassa annetaan. Bacno Sabadellissa ei mielestäni ainakaan aiempina vuosina ole tarvinnut NIE numeroa. Kiitos hyvistä ja selkeistä kommenteista. Olet aivan oikeassa tossa markkinaehtoisuudessa. Koen että tässä minun tilanteessani pankki käyttää valtaa väärin ja minulta puuttuvat kaikki keinot. Kun on Suomessa tottunut luottamaan viranomaisiin ja pankkeihin niin on aika epäuskoinen olo. Tällä virallisella valtakirjalla en siis tee mitään.


    • Anonyymi

      Näitä hyväuskoisia sijoittajia sitten riittää.

    • Anonyymi

      Sabadellillä on Suomenkielistä henkilökuntaa ainakin Fuengirolan Bolichesin konttorissa. Kannattaisi ehkä pyrkiä heidän puheilleen kesksutelemaan asiasta !
      Ehkä he kertoisivat mikä on ongelma.
      Aina titenkin voi palkata lakimiehen hoitamaan aisan, mutta se kyllä maksaa.

      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä vastauksesta. En tullut ajatelleeksi sitä, että suomalaiset usein auttavat toisiaan aurinkorannikolla. Lähetin Los Bolichen konttoriin sähköpostia noin viikko sitten ja kerroin tilanteen mutta en ole saanut mitään vastausta. Ainakaan vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta. En tullut ajatelleeksi sitä, että suomalaiset usein auttavat toisiaan aurinkorannikolla. Lähetin Los Bolichen konttoriin sähköpostia noin viikko sitten ja kerroin tilanteen mutta en ole saanut mitään vastausta. Ainakaan vielä.

        Bolichesin konttorissa Tuovi niminen nainen jota voit pyytää puhelimeen.
        Josko tämä nyt edes pelkällä etunimellä saisi olla täällä??
        Kyllä he silläkin osaavat puhelun hänelle siirtää, jos vain on työvuorossa, eikä ole kiire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bolichesin konttorissa Tuovi niminen nainen jota voit pyytää puhelimeen.
        Josko tämä nyt edes pelkällä etunimellä saisi olla täällä??
        Kyllä he silläkin osaavat puhelun hänelle siirtää, jos vain on työvuorossa, eikä ole kiire.

        Voi voi ja voi, mitä tässäkin jutussa pitäisi uskoa! Rahan saamisesta on selkeästi kysymys. Pankin ohjeita noudattamalla voit hoitaa manit kotiin. Ovatko sisaruksesi tietoisia potista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi ja voi, mitä tässäkin jutussa pitäisi uskoa! Rahan saamisesta on selkeästi kysymys. Pankin ohjeita noudattamalla voit hoitaa manit kotiin. Ovatko sisaruksesi tietoisia potista?

        Todella! Näitä juttuja riittää. Jos haluaa isänsä rahat itselleen pitää aloittaa asian selvittäminen pankin kanssa. Asiaa mutkistuttanee se, että aloittaja on kertomansa mukaan jo saanut vuosia sitten käyttöoikeuden isänsä rahoihin. "Tarkistuskäynnin" yhteydessä ei sitten rahoja herunutkaan. Hyvä pappa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi ja voi, mitä tässäkin jutussa pitäisi uskoa! Rahan saamisesta on selkeästi kysymys. Pankin ohjeita noudattamalla voit hoitaa manit kotiin. Ovatko sisaruksesi tietoisia potista?

        Sinun ei tarvitse uskoa mitään, koska asia ei koske sinua.
        Tämä Huhtala osaa varmasti neuvoa aloittajaa paremmin kuin kukaan täällä netissä.

        Kuinkahan monen vanhuksen tai sairastuneen rahat ovat jääneet pankille, kun emähölmölän byrokratia on vienyt voiton?


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista.Minulla omalle Espanjan Marbellan Sabadellin pankin kanssa
      sama juttu. Olen täyttänyt ilmeisesti EU.n määräämät monet kaavakkeet,
      minulla on tuomari Marbellassa yrittänyt saada edes tiliotteita, että näkisin mitä
      tilillä on tapahtunut.Sabadell ei vastaa kirjeisiin, ei täytä sikäläisen tuomarin pyyntöjä.
      Minä olen jo pian 91 v.joten matkustaa en sinne jaksa. Jos saat jotain selvää,
      ilmoittaisitko.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe