Musiikinopettajaan

Anonyymi

Olen niin ihastunut musiikin opettajaani! Olen aikuisopiskelija. Hän on torjunut minut kohteliaasti, silti toivon ja haaveilen. Tulkitsen ja luen tilanteita omaksi parhaakseni.

Oma haavemaailma elää, sillä hän ei ole suoraan torjunut, koska meininki on tunnustelevaa ja muutenkin tulkinnan varaista.
Selitin torjunnan mielessäni pois, sillä siihen voisi olla muita syitä.
Toisaalta sisimmässäni kärsin, jos hän kokee minua kohtaan vain ammatillista opettajan huomioimista ja kokee kiusalliseksi koko tilanteen, en voi tietää.

Voi kunpa!

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miltä tämä kuulostaa? Onko naisten väliset ihastumiset aina näin hankalia vai onko mulla liian toiveikkaat haaveet?

      • Anonyymi

        Opettaja ei voi lähestyä oppilasta. Odota kunnes et enää ole hänen oppilaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettaja ei voi lähestyä oppilasta. Odota kunnes et enää ole hänen oppilaansa.

        En ole ap, mutta mietin koskeeko tuo sääntö myös aikuisopiskelijoita.


      • Anonyymi

        Miten niin hankalia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin hankalia?

        Yleisesti Naisten tapa yli tulkita ja ottaa vihjeitä ja tunteilla ja analysoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisesti Naisten tapa yli tulkita ja ottaa vihjeitä ja tunteilla ja analysoida.

        Kellä on, kellä ei. Ei voi yleistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellä on, kellä ei. Ei voi yleistää.

        Totta, juu anteeksi. Itse olen tälläinen.


    • Anonyymi

      Jos hän on jo torjunut vaikkakin epäsuorasti, älä tunkeile, jää odottamaan. Hankala asetelma muutenkin.

      • Anonyymi

        Ok, kiitos vastauksista! Mitenkäs onko hänen lähestyminen sitten Ok, kun olen valmistunut?

        Valmistun nyt keväällä. Ei jaksaisi odottaa, mut hiljaa hyvä tulee👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, kiitos vastauksista! Mitenkäs onko hänen lähestyminen sitten Ok, kun olen valmistunut?

        Valmistun nyt keväällä. Ei jaksaisi odottaa, mut hiljaa hyvä tulee👍

        Itse ehdottaisin että odotat kevääseen ja pysyt siihen saakka asiallisen ystävällisellä linjalla, asetat muuten opettajasi kiusalliseen asemaan. Voit hyvin lähestyä häntä valmistumisesi jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ehdottaisin että odotat kevääseen ja pysyt siihen saakka asiallisen ystävällisellä linjalla, asetat muuten opettajasi kiusalliseen asemaan. Voit hyvin lähestyä häntä valmistumisesi jälkeen.

        Tämä on oikeasti järkevä neuvo. Valmistuisesti jälkeen voit huoletta antaa palaa kun tienne eroavat jokatapauksessa eikä tarvitse miettiä mahdollisia kiusallisia tilanteita koululla ja tosiaan et opettajaasi aseta tukalaan tilanteeseen.
        Sitten myöskin näet oletko hänestä vielä valmistumisen jälkeen kiinnostunut, kun hän ei olekaan enää auktoriteettihahmo sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on oikeasti järkevä neuvo. Valmistuisesti jälkeen voit huoletta antaa palaa kun tienne eroavat jokatapauksessa eikä tarvitse miettiä mahdollisia kiusallisia tilanteita koululla ja tosiaan et opettajaasi aseta tukalaan tilanteeseen.
        Sitten myöskin näet oletko hänestä vielä valmistumisen jälkeen kiinnostunut, kun hän ei olekaan enää auktoriteettihahmo sinulle.

        Kiitos neuvoista! Aijon odottaa Ihan rauhassa kevääseen ja olen asiallinen koulussa.

        En koe, että hänellä olisi suurtakaan auktoriteettiasemaa minuun, sillä hänen pitämät kurssit ovat loppu, eikä tietääkseni arvio. Meillä on noin viidenvuoden ikäero, hän vanhempi. Olemme neljänkympin molemmilla puolilla. Tosin hän on hyvin akateemisesti kouluttautunut, minä en se asetelma on jokseenkin häiritsevä, koen alemmuutta ja ihailua häntä kohtaan.

        Olen ennen joulua laittanut hänelle helposti kahdella tavalla ymmärrettävän sähköpostin (työ osoitteella) , että hänelle on melko selvää, että olen kiinnostunut. Siihen hän vastasi silloin kohteliaan torjuvasti. Se sai minut päättämään, että en yritä enään lähestyä häntä ja otin kohteliaan etäisyyden.

        Olen taka-alalla ja tyydyn odottamaan, josko hän vinkkaisi tai tekisi jonkin selkeämmän eleen. Sit en koulusta valmistuttuani enään jarruttelisi, se olisi ikään kuin lupa toimia.

        Työ johon valmistun on sellainen, jossa saatan todennäköisesti joutua olemaan vielä tekemisissä opettajan kanssa harvakseltaan. En haluaisi, että tilanteesta tulee liian kiusallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos neuvoista! Aijon odottaa Ihan rauhassa kevääseen ja olen asiallinen koulussa.

        En koe, että hänellä olisi suurtakaan auktoriteettiasemaa minuun, sillä hänen pitämät kurssit ovat loppu, eikä tietääkseni arvio. Meillä on noin viidenvuoden ikäero, hän vanhempi. Olemme neljänkympin molemmilla puolilla. Tosin hän on hyvin akateemisesti kouluttautunut, minä en se asetelma on jokseenkin häiritsevä, koen alemmuutta ja ihailua häntä kohtaan.

        Olen ennen joulua laittanut hänelle helposti kahdella tavalla ymmärrettävän sähköpostin (työ osoitteella) , että hänelle on melko selvää, että olen kiinnostunut. Siihen hän vastasi silloin kohteliaan torjuvasti. Se sai minut päättämään, että en yritä enään lähestyä häntä ja otin kohteliaan etäisyyden.

        Olen taka-alalla ja tyydyn odottamaan, josko hän vinkkaisi tai tekisi jonkin selkeämmän eleen. Sit en koulusta valmistuttuani enään jarruttelisi, se olisi ikään kuin lupa toimia.

        Työ johon valmistun on sellainen, jossa saatan todennäköisesti joutua olemaan vielä tekemisissä opettajan kanssa harvakseltaan. En haluaisi, että tilanteesta tulee liian kiusallista.

        Toimit fiksusti kun otit torjunnan jälkeen etäisyyttä.

        Opettajana hänen varmaan pakkokin torjua kohteliaasti, että sinänsä voit jonkin avauksen tehdä vielä valmistumisen jälkeen, niin eipä jää sitten kaivelemaan asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimit fiksusti kun otit torjunnan jälkeen etäisyyttä.

        Opettajana hänen varmaan pakkokin torjua kohteliaasti, että sinänsä voit jonkin avauksen tehdä vielä valmistumisen jälkeen, niin eipä jää sitten kaivelemaan asia.

        Mietin kuitenkin tämän niin, että jos hän sanoo tai tekee edes pienenkin selkeämmän jutun, vaikka viimeisenä päivänä, niin voin tehdä aloitteen...
        Muuten en tiedä onko minusta etääntymisien ottamiseen jälkeen tekemään uutta aloitusta, koska se ei olisi enään mitenkään pois selitettävissä ja sitten jatko voisikin olla kiusallista. Kerran kun otin jo askeleita taakse ja jos olenkin haaveissani vain selittänyt asiat parhain päin ja hänestä koko tilanne onkin kiusallinen, niin ei kiva😳 ...sit ei olis oikein perääntymis mahdollisuuksia enään. Mitä jos torjui minut mahdollisimman satuttamista ja kokee myötätuntoa/ sääliä ja sit Mä viel jään roikkumaan 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin kuitenkin tämän niin, että jos hän sanoo tai tekee edes pienenkin selkeämmän jutun, vaikka viimeisenä päivänä, niin voin tehdä aloitteen...
        Muuten en tiedä onko minusta etääntymisien ottamiseen jälkeen tekemään uutta aloitusta, koska se ei olisi enään mitenkään pois selitettävissä ja sitten jatko voisikin olla kiusallista. Kerran kun otin jo askeleita taakse ja jos olenkin haaveissani vain selittänyt asiat parhain päin ja hänestä koko tilanne onkin kiusallinen, niin ei kiva😳 ...sit ei olis oikein perääntymis mahdollisuuksia enään. Mitä jos torjui minut mahdollisimman satuttamista ja kokee myötätuntoa/ sääliä ja sit Mä viel jään roikkumaan 😅

        Seuraa tilannetta rauhassa, selviää varmaan kevään aikana. Kannattaa huomioida ettei tee ylitulkintoja ihastuneena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraa tilannetta rauhassa, selviää varmaan kevään aikana. Kannattaa huomioida ettei tee ylitulkintoja ihastuneena.

        Kiitos viisaista neuvoista☺️👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos viisaista neuvoista☺️👍

        Niin ja tosiaan, jotain selkeää kaipaisin, olen just helposti ylitulkitsrva, kun toivon vastakaikua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tosiaan, jotain selkeää kaipaisin, olen just helposti ylitulkitsrva, kun toivon vastakaikua.

        Jos et ole varma, odota selkeää merkkiä ennen kuin teet mitään. Tuon ikäinen nainen osaa näyttää selvästi jos on kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ole varma, odota selkeää merkkiä ennen kuin teet mitään. Tuon ikäinen nainen osaa näyttää selvästi jos on kiinnostunut.

        Haha, ei ihminen ole ikinä siinä iässä että uskaltaa näyttää kiinnostuksen selkeästi. Etenkin esim opettaja-oppilas asetelmassa. Eikä välttämättä muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha, ei ihminen ole ikinä siinä iässä että uskaltaa näyttää kiinnostuksen selkeästi. Etenkin esim opettaja-oppilas asetelmassa. Eikä välttämättä muutenkaan.

        No minulle riittäisi kosketus, se olisi tässä tilanteessa sellainen, että voisin ajatella paljastavan suoremmin omat tunteeni... toisaalta opettaja-oppilas asetelmassa voisin myös tulkita kosketukset just sellaisena myötätunnon osoituksena, kun tajuaa että olen ihastunut, mutta hän ei ”olet hyvä tyyppi” lohdutus kosketus.

        Jos opettaja koskettaisi vaikka käsivartta ja sanoisi nimeni eikä muuta, se olisi riittävän selkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minulle riittäisi kosketus, se olisi tässä tilanteessa sellainen, että voisin ajatella paljastavan suoremmin omat tunteeni... toisaalta opettaja-oppilas asetelmassa voisin myös tulkita kosketukset just sellaisena myötätunnon osoituksena, kun tajuaa että olen ihastunut, mutta hän ei ”olet hyvä tyyppi” lohdutus kosketus.

        Jos opettaja koskettaisi vaikka käsivartta ja sanoisi nimeni eikä muuta, se olisi riittävän selkeä!

        Niin ja tietty kosketuksessa katse mukana. Itse en ole uskaltanut paljon edes katsoa, kun alkaa hampaat täristä 😅, veto on kova.

        Nyt olen päättänyt olla rohkeampi, tilaisuuden tullen. Toki en aijo tehdä opettajalle kiusallista tilannetta ja käyttäydyn asiaan kuuluvasti muuten aina koulun seinien sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ole varma, odota selkeää merkkiä ennen kuin teet mitään. Tuon ikäinen nainen osaa näyttää selvästi jos on kiinnostunut.

        Minä olen samaa mieltä, kiinnostuksensa voi näyttää miljoonalla eri tavalla, aikuinen nainen takuuvarmasti keksii jonkun semmoisen tavan, ettei asia jää epäselväksi, jos niin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen samaa mieltä, kiinnostuksensa voi näyttää miljoonalla eri tavalla, aikuinen nainen takuuvarmasti keksii jonkun semmoisen tavan, ettei asia jää epäselväksi, jos niin haluaa.

        En olisi varma tästä. Tosin opettaja ehkä saattaisi melkoisella varmuudella keksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen samaa mieltä, kiinnostuksensa voi näyttää miljoonalla eri tavalla, aikuinen nainen takuuvarmasti keksii jonkun semmoisen tavan, ettei asia jää epäselväksi, jos niin haluaa.

        Ei kaikki osaa näyttää tai näyttää niin ettei toinen tajua. Ei se pelkästään iästä oo kiinni.


    • Anonyymi

      Opettajaan ihastuminen! Hurmaavaa mutta toivotonta, yleensä....

    • Anonyymi

      Missä kaupungissa?

    • Anonyymi

      Niin, tuommoinen asetelma on tosiaan hankala, minusta pallo on nyt hänellä, kun sinä olet jo ilmaissut kiinnostuksesi, odota mitä tapahtuu.

    • Anonyymi

      Minäkin olen ihastunut opettajaani, opettaa erästä kieltä. Tuli tämä tunne nyt aika yllättäen. Koitan kuitenkin keskittyä ihan vain opintoihini.

      • Anonyymi

        Onko joku joka kekenut runteisoin vastakaikua vastaavanlaisessa tilanteessa?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe