DNA reititin

Anonyymi

Olen vasta saanut uuden DNA Mokkulan. Netti toimii muuten, mutta yrittäessäni avata joitakin nettisivuja, tuleekin kuvaruudulle Mobile Broadband toiminto ja kehotus hyväksyä se, jotta kone tekee sitten jotain päivityksiä. Mikä juttu se oikein on ?

12

883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysy DNA:lta sieltä kerrotaan.

• Anonyymi

No sieltä kyllä kerrotaan vaikka mitä paskaa ja maksaa saa täyden hinnan vaikka ei saakkaan sitä mitä on luvattu toimittaa , 4g onkin h suurimman osan ajasta ja netti tökkii.

• Anonyymi

Onko se siis USB-mokkula, ja kiinni USB-liittimellä suoraan koneessa?

Jos niin, niin ne mitä vekotin pyytää tekemään on luonnollisestikin sen vekottimen firmwaren ja /tai yhteysohjelmiston päivityksiä.

Kun ne onnistuneesti on kerran tehty, ei laitteen pitäisi jatkossa niillä enää vaivata.

• Anonyymi

Se on Kotimokkula B715 ja kiinni vain sähköpistokkeessa. Sinne piti kirjautua salasanalla, ja sitten alkoi jotain tapahtua, josta en mitään ymmärtänyt, mutta jossain vaiheessa se sitten lopetti, Nyt pääsin ainakin tori.fi sivulle, johon mennessä aiemmin tuli vain tuo mainitsemani Mobile Broadband. Että ehkä asia on nyt kunnossa, vaikka en vieläkään ymmärrä miksi tuota kuvaa ei tule kaikille nettisivuille mennessä (esim. iltalehti ym. sanomalehdet, yle jne.).

Kiitos kommentoijille !

T. Ketjun aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on Kotimokkula B715 ja kiinni vain sähköpistokkeessa. Sinne piti kirjautua salasanalla, ja sitten alkoi jotain tapahtua, josta en mitään ymmärtänyt, mutta jossain vaiheessa se sitten lopetti, Nyt pääsin ainakin tori.fi sivulle, johon mennessä aiemmin tuli vain tuo mainitsemani Mobile Broadband. Että ehkä asia on nyt kunnossa, vaikka en vieläkään ymmärrä miksi tuota kuvaa ei tule kaikille nettisivuille mennessä (esim. iltalehti ym. sanomalehdet, yle jne.).

Kiitos kommentoijille !

T. Ketjun aloittaja

Minulla on tuo sama Huawei B715, ja muistaakseni se päivitti firmwarensa kun sen otti käyttöön, muttei muuten ole mitenkään vaivannut.

On kyllä toiminut aivan kiitettävästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on tuo sama Huawei B715, ja muistaakseni se päivitti firmwarensa kun sen otti käyttöön, muttei muuten ole mitenkään vaivannut.

On kyllä toiminut aivan kiitettävästi.

Ja toimii siis sekä WLAN että LAN, eli ilman piuhaa ja piuhan kanssa, ihan hyvin.

• Anonyymi

DNA:lta tullut mokkula toimii heittämällä. Kaikki asetukset ovat jo valmiina. Muistaakseni päivittääkin nykyisin itsensä automaattisesti. Jos sinun versiosi ei tätä tee, niin mene sinne mokkulan hallintaan ja päivitä mokkulan firmware.

"Sinne piti kirjautua salasanalla, ja sitten alkoi jotain tapahtua, josta en mitään ymmärtänyt, mutta jossain vaiheessa se sitten lopetti..."

Et kai vaan koskenut yhtään mihinkään? Et kai tehnyt mitään omia valintoja (rasti ruutuun)?

• Anonyymi

Mikään mokkulahan tuo Huawei B715 ei ole vaan langaton reititin.

Asetukset muutetaan admin asetussivulta, sisään salasanalla. Siellä on n päivityshommatkin.

• Anonyymi

"Mokkula uudelleenohjaa asetussivulle kahdessa tapauksessa:

Kun otat mokkulan käyttöön, siihen pitää vaihtaa tärkeimmät oletusasetukset
      Kun mokkulalle on päivitys, etkä ole valinnut automaattisia päivityksiä ao. asetussivulta."
      https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-premium-b715
      Kannataa vaihtaa oletusalasana.
      Jos se jotain poikkevaa tekee niin käyttiksessä on haittaohjelma.

• Anonyymi

Reititin päivittää itsensä. Jos menee itse jotain muuttamaan laite ei enää löydäkkään yhteyttä, sitten kaiken joutuu tekemään alusta asti kaikille laitteille missä yhteyttä käytetään.

• Anonyymi

MULLE TULI MYÖS DNA KOTI MOKKULA. MIHINKÄHÄN NE ANTENNIT LAITAN JOTKA MUKANA TULI. EI NÄY SELLAISTA PAIKKAA.
      TEINKÖHÄN HUONOT KAUPAT.

• Anonyymi

Meinaakko että huutaminen auttaa?
        Ohjekirjan lukeminen varmaankin auttaisi.".Asenna antennit Kotimokkulan taakse. "Antenniliittimet löytyvät valkoisen luukun takaa". Heh heh hee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe