Mä en nyt tiedä, että mihin osioon tää mun kirjotus kuuluu, eli pistän sen nytten tänne. Ollaan mieheni kanssa suunniteltu talvi häitä ens talveksi. Meidän hääpäivä olisi 07.01-06.. Mua on ruvennut mietityttämään yksi aika suurikin asia. Eli Sillon on varmaankin todelal kylmä päivä, mikäeli vanhat merkit paikkaansa pitää, eli miten niihin häihin sitten pitäisi mun morsiammena valmistautua. Oon käyny kattomassa kaikkia juttuja netistä, mutta en ole kyllä onnistunut löytämään mitään kunnon talvihää sivuja. Mutta se mitä olen löytänyt nii nsielä ehotettaan jotain lämmintä ja punaista häämekkoa ja jotain ihme ruokia jatkoille. Tietty tavallisella häämekolla voi tulla turhan kylmä kirkossa. Mutta, kun jatkoile ei suositeltu edes hääkaukkua! Eli jos täälä olis joku joka on talvihäät itse henkilökohtaisesti kokenut, niin olisi hieno saada jotain tietoja. Muuten menisimme tänä kesänä naimisiin, mutta menimme kihloihin vasta tammikuussa, niin se on mun mielestä vähäsen turhan aikaista mennä kihloihin, siis ei sillä ettei me olla valmiita, mutta me oltas oltu vasta jotain vähäisen yli puoli vuotta kihloissa. (tää on vaan mun mielipide, älkää takertuko tähän) Ja sitten taas ensi kesään on niin pitkä aika. Jos en mistään mitään apua löydä, niin häät on pakko lykätä ens kesään, koska en halua otata riskiä että jäädyn jossain kirkossa ja että hääni menevät pilalle. Mutta kiitos jos joku osaa mulle vastata tähän jotenkin.
Talvihäät
10
2384
Vastaukset
- seurailija1
Käyppäs sivulla www.mervijamikko.cjb.net todella hyvät vinkit talvihäihin! onnea!
- talvivaimo
meillä oli talvihäät viime vuoden maaliskuussa...
hääpukuna mulla oli "tavallinen" hihaton hääpuku ja sen lisäks samasta kankaasta tehty hartiahuivi, jota käytin hääjuhlassa. kirkossa olin kädet paljaana, eikä tullut kylmä!!
hääkenkien lisäks mulla oli vaaleat mokkasaappaat, joita en kuitenkaan sitten vaihtanut jalkaani. marssin siis kirkosta ulos hääautoon pienillä silkki-kengilläni (eivät menneet pilalle). kirkkoon mennessä puin kenkieni suojaksi valkoiset sukat! pitkän takin ja hameen alta sukkia tuskin huomasi.
ainoa asia, mikä aluksi tuotti päänvaivaa, oli takin tms. hakkiminen. löysin kuitenkin alennusmyynnistä ihanan pitkän luonnonvaalean villakangastakin. kannattaa siis miettiä ja suunnitella ajoissa mitä laittaa päällysvaatteksi ja kierrellä kauppoja. miehelläni oli mustan puvun päällä musta villakangastakki.
hääjuhlamme ei mielestäni eronnut mitenkään kesähäistä. olen sitä mieltä että talvihäitä voi suunnitella kuin kesähäitä. ainoa asia jota pitää hieman enemmän miettiä on pukeutuminen (nimenomaan päällysvaatteet). niin ja toinen asia on hääkuvan ottaminen. alunperin suunnittelimme, etä ottaisimme hääkuvan ulkona. tulin kuitenkin siihen tulokseen, että en halua olla umpijäässä loppuiltaa. kävimme kirkon ja hääjuhlan välissä studiossa ottamassa hääkuvat. juhlapaikalla otettiin vielä muutama kuva vanhempien kanssa ulkona.
onnea teidän talvihäiden suunnittelulle!!! - pakkashäät
Eipä talvi- ja kesähäissä juuri suuria eroja ole. Kuten edellä oli neuvottu kenkien suoojaamisesta ja/tai saapikkaiden hankkimisesta, niin voit tehdä niin. Takki tai viitta häämekon päälle on hyvä. Viittoja ja vaaleitaturkkejakin saa vuokrata ko. tarkoitukseen. Viitta on myös helppo ommella itse.
Talvi häissä voi myös suunnitella sellaista ohjelmaa mikä ei kesä häissä ole mahdollista.
Esim: reki ja hevonen.
Ulkotulet. Jos menette vihkimisen jälkeen kuvaan niin vieraille kuumaa boolia tai vaaleaa omenaglögiaä ulkona tai sisällä odotellessa.
Kynttilät juhlapaikalle jos mahdollista ja takkaan tuli jos sellainen löytyy. Takkaan voi myös laittaa kynttilät, jotka on helpommat hoidella.
Talvihäiden ruoaksi sopii joku voimakas ja lämmin ruoka ja keitto alkuun mainiosti.
Hääkakkua tietenkin.
Huomioitavaa on, että hääpaikalla on tilaa ja naulakoita vieraiden päällysvaatteille.
Tiesitkö että kihlautuminen ei ole ennen vihkimistä välttämätön ollenkaan. Mutta tietenkin teette asian niin, niinkuin hyvältä tuntuu.
Jos haluaa talvisen taustan hää kuvaan on se nyky tekniikalla mahdollista vaikka kuvaus on sisällä.- tyttönen vain
Saatte itse käyttää käsitteitä miten haluatte, mutta jos niistä aletaan muille neuvomaan - väärin - niin miun on pakko kommentoida =) Siis ei millään pahalla, korjaan vain.
"Tiesitkö että kihlautuminen ei ole ennen vihkimistä välttämätön ollenkaan."
Kyllä se on. Kihlaus on sitä, kun sovitaan, että mennään joku päivä naimisiin. Siis ellette ole menossa naimisiin tietämättänne, niin olette kihlautuneet. - voi kyllä
tyttönen vain kirjoitti:
Saatte itse käyttää käsitteitä miten haluatte, mutta jos niistä aletaan muille neuvomaan - väärin - niin miun on pakko kommentoida =) Siis ei millään pahalla, korjaan vain.
"Tiesitkö että kihlautuminen ei ole ennen vihkimistä välttämätön ollenkaan."
Kyllä se on. Kihlaus on sitä, kun sovitaan, että mennään joku päivä naimisiin. Siis ellette ole menossa naimisiin tietämättänne, niin olette kihlautuneet.tapahtua huomaamatta. Itse en vaan kerta kaikkiaan osaa sanoa pistettä A, josta "kihlaus" olisi alkanut. Pisteen B kyllä tiedän, se on hääpäivämme:)
- tyttönen vain
voi kyllä kirjoitti:
tapahtua huomaamatta. Itse en vaan kerta kaikkiaan osaa sanoa pistettä A, josta "kihlaus" olisi alkanut. Pisteen B kyllä tiedän, se on hääpäivämme:)
Huomaamatta se voi kyllä tapahtua, se on totta. Ja se voi tapahtua viime tipassa, tällaisissa lounastunnilla maistraattiin -tyyppisissä tapauksissa. Mutta kyllä se yleensä kuitenkin tapahtuu, jossain vaiheessa tiedetään että vihkimisestä on sovittu. Ei kai sitä esteettömyystodistusta kukaan kirjahyllyn koristeeksi pyydä =)
- veitikka
ottaa huomioon myös kukat, että miten ne kestävät kylmää säätä. Itse tiedän tapauksen, jossa morsiamen kimppua kuljetettiin ulkona ollessaan nätissä kylmälaukussa. Voivat nääs paleltua nopeasti ja mennä huonoksi. Ja ei sitä kylmälaukkua tarvi kaikelle kansalle esitellä.
- veitikka
kuvassa kävisin ehdottomasti ennen kirkkoa, jotta voisi kirkosta ajella suoraan juhlapaikalle.
- ja kuvauksesta
kysykää kuvaajalta onko hänellä minkäänlaista talvimaisema taustaa kuvaamossaan.
- talvihäät
käytynä, ja kaikkiluetellyut positiiviset piirteet löytyivät, ulkotulet jne.
Takki (tai ehkä mieluummin viitta) kannattaa miettiä hyvin, tuollaiset viitan voipi saada vuokrata eri teattereiden puvustamoistakin.
Tällöin voidaan myös ottaa aitoja ulkokuvia, sekä sitten sisäkuvia, kannattaa pyytää kuvaaja kirkolle, talvihäiden aikaan niissä on yleensä tilaa, ja monissa sopivia paikkoja kuvata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859