Kesämökkeily pähkähullua

Anonyymi

Tuttu ajaa talvellakin, läpi vuoden, 1000 km mökkireissun 2 kertaa kuussa. Bensaa palaa, mökkivelkaa on ja saa ostella pesukoneita, ilmalämpöpumppuja ja muuta rojua. Puut on tontilta hakattu joten ajanviete mökissä istuminen, dokaus tv ja sauna. Omakotitalo on vielä muu asunto. Pähkähullua ajaa 500 km siivu jonnekin hevonvittuun istumaan mökkiin jossa naapurit vierellä.

15

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jep kesämökki on yksi turhimmista hankinnoista omakotitalossa asuvalle.
      Kaupunkilaiselle eri juttu..

      • Anonyymi

        Ei mitään järkeä kenellekään. Kesämökki on myös ympäristöhaitta. Tontti vie maa-alaa luonnolta, lisäksi luontoa häiritsee useiden mökkiläisten pörräävät moottoriveneet, vesiskootterit, mönkijät tai kelkat. Mökkiläiset päästää usein koiransa ja kissansa vapaaksi aiheuttamaan tuhoa esim. linnunpoikasille ja muille pikkueläimille.

        Muutoinkin koko ajatus mökkeilystä "luonnossa olona" on absurdia. Nykyajan mökit ovat vieläpä varustettu samoilla kermaperseisten mukavuuksilla kuin asunnot eli on sisävessaa, vesijohtoa, viemäriä, sähköä ja liuta kodinkoneita. Jatkuva ajaminen pitkiäkin matkoja aiheuttaa aivan turhia päästöjä.

        Toivottavasti nuoret sukupolvet eivät enää kiinnostu mökkeilystä ja lopulta ne saataisiin purettua ja palautettua ranta-alueet luonnontilaan.


    • Anonyymi

      Aivan järjetöntä ajaa 500 km mökille, minulla on mökkimatka 26 km.

    • Anonyymi

      Minulla sama 1000km mökille ja takasin. Tuohon lisäksi tulee venematka, jossa bensaa kuluu hieman enemmän, kuin tuonne autoillessa.

      En ole huomannut asiassa mitään ongelmaa, eikä huoltoasemilta ole ikinä bensa loppunut.

      Jotkut moittivat, mutta itse pidän olevani hyväntekijä. Suurin osa kustannuksista on veroja, joilla maksetaan köyhien eläminen. Voivat sitten pureskella porkkanoita hyvillä mielin ja miettiä omaa olematonta kulutustaan.

      • Anonyymi

        Viherpiipertäjät taas viherpesee omaa toimintaansa.

        Edestakainen lentomatka pattajalle puita (tai pikkupoikia) halaamaan tuottaa saman verran päästöjä kuin keskivertoautoilija vuodessa!

        Teineillä ja vähän vanhemmillakin on naamat kasvaneet kiinni kännyköihin. Kissavideoita yms. tuijotetaan aamusta iltaa, mutta siitähän ei haittaa ole?

        "Palvelinkeskukset kuluttavat maailmanlaajuisesti jo enemmän energiaa kuin koko kansainvälinen lentoliikenne."
        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/palvelinkeskukset-haaskaavat-energiaa-koneiden-hukkalammolla-lampiaa-vaikka-kasvihuone/2b8e3998-1e01-38e8-8371-85600a738bfe


    • Anonyymi

      Kaikenlaisia asiota sitätulee ihmisille mieleen lähiöpubissa keppanaa särpiessä ja sitten niistä kirjoitellen tänne Suomi24:lle. Sen kyllä ymmärän, kun eihän noissa olosuhteissa muuta tekemistä juuri ole.

      • Anonyymi

        Mieluummin niillä rahoilla kivassa hönössä kuppilassa kuin joku typerä tarpeeton mökki!

        Kippis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin niillä rahoilla kivassa hönössä kuppilassa kuin joku typerä tarpeeton mökki!

        Kippis!

        Taitanee nekin olemattomat mökki rahat menneet juuri tuohon lähiö-pubiin. Kela kai sinun istumisesi siellä maksaa.


    • Anonyymi

      Tämä "järjetön" touhu tuo aika paljon euroja mökkipaikkakunnille. Joku Mäntyharju olisi täysin autio ilman mökkiläisiä.

      • Anonyymi

        Kuka helvetti jostain Mäntyharjulta haluaa omistaa jotain maata joka kyllästetty bensan lisäaineilla? Kiitos ei ikinä.


    • Anonyymi

      Mun mökkipaikkakunnalta olisi baari ja ruokakauppa loppunut jo aikapäivää sitten ilman meitä mökkiläisiä ja kesälomalaisia. Jos ei ole kauppaa, loputkin lapsiperheet muuttaa pois. Vanhukset jouduttaisiin siirtämään kaupunkiin koska eihän yhdenkään vanhuksen rahapussi kestä ajaa taksilla jotain 80 -100km kauppamatkaa viikottain. Bussiliikennettä niillä tienoilla ei ole.

      Huoltoasema lopettaisi toimintansa. Kun ei olisi bensistä, jäljellä olevat asukkaat metsäkoneyrittäjä joutuisivat hakemaan polttoaineen 60 kilsan päästä.
      Mansikkaa viljelevä pikkutilallinen ei saisi enää lisätuloja marjoista. Se mitä minä olen huomannut, niin mökkiläinen käy kaupassa päivittäin ja ostaa samalla muutaman litran mansikkaa. Eikä saisi mustikoita, eikä sieniäkään kaupaksi kun ostajia ei olisi.

      Eikä olisi pitopalveluyrittäjää. Hän tekee yhdelle firmalle työpaikkalounaat ja kesäisin tilin meillä mökkiläisillä jotka haluamme olla vapaalla ja silti syödä paikallisista raaka-aineista tehtyä ,lapsuuskodin makuista hyvää kotiruokaa ilman ruuanlaittorasitteita. Ei sen yhden firman parikymmentä työläistä häntä elätä. Pitää olla muutakin myyntiä. Nyt on lisäasiakkaita, kun paikkakunnalla viettää aikaansa aika moni eläköitynyt pääkaupunkiseutulainen viikkojakin kerrallaan.

      Jos mökkejä ja lomakiinteistöjä ei asutettaisi, rakennettaisi eikä kunnostettaisi, mun mökkipaikkakunnalla aurakuskit 2 kpl, raksamiehet 4 kpl ja maansiirtoliike joka työllistää 3 ihmistä, jäisivät myös ilman tuloja. Joko muuttaisivat muualle tai eläisivät työttömyyskorvauksilla.

      Jokainen yllämainittu maksaa veroja ja tekee työtä elantonsa eteen. Jos kesämökit jätettäisiin tyhjilleen, meillä olisi pelkästään sillä paikkakunnalla aika monta elätettävää.

      • Anonyymi

        Mutta eihän niitä tarvitakaan jos ei noita typeriä mökkejä ole. Kaikki keksittyä tarvetta...


    • Anonyymi

      Heh,köyhät kitisee , itse suuntaan letukan nokan taasen mökille ja annan v8 hurista , se on letkeää menoa se , piiperot ei koe sitä koskaan , hankkikaa elämä.

    • Anonyymi

      Sinne vaan työsiirtolaan tappeleen kännissä muijan kaa,niin että rantaraikaa.

      • Anonyymi

        Juu, painitaan muijan kanssa niin että ranta raikaa 😜


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      162
      2641
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1766
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1669
    4. 79
      1321
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1075
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      986
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      981
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      880
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      863
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      828
    Aihe